November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Lijnes, drama, want als moeder kun je nooit meer lekker uitzieken.

Hier was de nacht trouwens beter Suzaa, ze kwam 1x en ik stond al in de startblokken om haar mee naar ons bed te nemen zo slaapdronken was ik. Toch nog 1x proberen dan? En ja hoor, toen sliep ze na 5 min weer in. Ik heb even de horlepiep gedanst (in mijn dromen dan). Verder werd ze ook pas om 0700 wakker. Jammer dat Puk dan weer om 0615 wakker was maar ik ben weer blij. Gaarne nog een paar van die nachten en ik ben er weer bovenop, duim, duim, duim.

Balen voor jou dat het weer shit was. Maar als het dan toch met een fles lukt, waarom dan niet hoor? Bang voor gewenning? Dat snap ik wel, maar nachtrust vind ik tegenwoordig belangrijker Hopelijk gaat het vannacht weer beter. Ik duim voor je.
Ah Q; alvast gefeliciteerd met je grote Qrummel . 3Jaar, pffff. Ze worden groot.

Hopelijk zetten de goede nachten zich voort Scuba. Misschien toch de 15 maanden sprong en/of BMR. 6:15 Wakker is ook wel een rottijd. Suzoon heeft rond 5:00 altijd een papfles en slaapt dan tot 7:30 of 8:00. Dat is dan wel weer heel goed. Vannacht was het geloof ik 1:30 toen hij begon te spoken. Dan is het mijn eigen eigenwijsheid om hem nog geen fles te geven, hij kan op dat tijdstip toch nog geen honger hebben? Maar hij klokt een fles zo weg en slaapt daarna weer zonder morren. Misschien moet ik er eerder aan toe geven, is hij niet na 1 keer proberen stil, dan hup, fles erin. Ach het zal ook wel een fase zijn. Eens kijken wat deze nacht ons weer brengt.
Lijnes; beterschap! Ik haat de griep.

Suzaa; balen van je slechte nacht. Elfje presteerd het soms al om, om 22:30 weer een fles te willen, dus zou natuurlijk wel kunnen dat het al honger is. Ik blijf dat ook moeilijk vinden hoor! Maar bedenk me maar steeds dat Alissa uiteindelijk ook van die fles af is gekomen zonder drama's. Wij gaan volgend weekend weer een keer een gewoon toetje (ipv Soja) proberen voor Elfje, met risico op drama's 's nachts.

Scuba; dat lijkt al ergens op bij jou dames. Hopelijk vannacht weer zo'n nacht, een beetje slaap maakt je zo'n ander mens.
Oh en Q-tie...van harte!!! Alweer 3 jaar, gefeliciteerd.
Qtie gefeliciteerd!!!

Lijnes, beterschap.

Scuba en anderen: nog even doorzetten. Straks met de wintertijd komt het misschien wel goed. Ik vind na 6 uur heel goed. Als ze dan tenminste wel de nacht doorslapen
Qtie en Q Proficiat!!
*zet taart op tafel*

Het Qrummeltje is alweer drie!

Hè, zit net in mijn andere topic te typen dat ik het emo-gedeelte al achter de rug had toen ik me twee dagen geleden bedacht dat ik op díe dag drie jaar geleden ingeleid zou worden. Maar nu hebben jullie me met het geQrummel toch aan het grienen gekregen hoor. Mijn klei-heine meisje!

Precies drie jaar geleden begonnen ze nú, op dit uur, met inleiden. Een beetje later dan gepland, want ik was al helemaal in zennnnn-modus en ze wilden me denk ik niet opjutten. Tien voor half twaalf werd ik de verloskamer ingereden en tien over half twaalf bracht de gynaecoloog het ballonkatheter in en sloot de verpleegkundige het infuus aan. Kwart voor twaalf had ik harde buiken... "Dit zijn weeën," corrigeerde de gyn me. Oh, oeps, dit was wat ik de hele zwangerschap al gevoeld had.

De weeën werden heftiger en heftiger, kreeg amper tijd om tussendoor bij te komen. Qlief mocht niet van mijn zijde wijken, hij was mijn baken. Hij ademde mee in mijn ritme en samen ademden we ons zo door de pijn heen. Ik heb me nog nooit zo met hem verbonden gevoeld als toen. Dit deden we samen. Af en toe kwam de verloskundige bij ons zitten om mijn rug te masseren of kreeg ik een slokje water. Er vonden tussendoor controles plaats, er werd toen het even spannend was een pijnlijke poging gedaan om bij Qtie bloed af te nemen, maar dat soort dingen liet ik allemaal maar over me heen komen. Ik zat met Qlief in ons eigen coconnetje. Dit was het laatste stukje, dit deden we samen.

Rond half zeven was de pijn zo hevig en raakte ik zo uitgeput, dat ik pijnstilling vroeg. Ik bleef al sinds begin van de middag hangen op zo'n 4 cm ontsluiting en moest rekenen op zeker nog drie uur weeën. Ik werd klaargemaakt voor een ruggeprik en de verpleegkundige liep weer weg. Niet veel later was de pijn niet meer te houden zo erg. Ik sloot mijn ogen om me volledig te concentreren op het wegzuchten ervan en toen ik mijn ogen weer opende stonden er opeens acht mensen in mijn kamer in volle vaart het bed op te bouwen. Dat het Qrummeltje haar hartslag tijdens deze eerste perswee was weggevallen, ging volledig langs ons heen.

Ik werd op mijn rug gelegd, mijn benen werden in de beugels gelegd er kwam nog zo'n pijnlijke perswee en het schijnt dat ik tussendoor ook nog getoucheerd ben. Want toen kort daarop de derde perswee zich aandiende en ik die naarstig probeerde weg te zuchten, pakte de gyn mij bij mijn kin en zei ze me strak aankijkend "persen nu!". En ik perste. Een heel klein beetje maar. En terwijl ik dat hele kleine beetje perste voelde ik zo mijn dochter volledig door het geboortekanaal naar buiten komen. "Ze is er al!"

En inderdaad. Daar was ze al. Om vijf voor half acht, in alle paniek met blote handen aangepakt door de gyn. Daar was ze. Mijn dochter! Mijn Qrummeltje!

Ze werd op mijn buik gelegd en ik besefte totaal niet wat er gebeurde. Ik zag alleen een klein rood wurm. Al snel begon ze te huilen en het enige wat ik dacht was "ze huilt, dat is een goed teken". Ik werd gemaand haar vast te pakken, want in de totale verbijstering dat ze er al was, was dat niet bij me opgekomen. Maar ik had nog maar net mijn hand op haar rug toen de kinderarts binnen kwam rennen. Na precies drie minuten werd ze van mijn buik gehaald. Ik was nog maar net begonnen met kijken!

Na het onderzoek werd de couveuse nog even naast mijn bed gereden, maar ik kon haar amper zien en ik kon haar net niet aanraken. Ze werd weggereden naar de NICU en ik bleef alleen achter. Moe, verbijsterd, moeder.

(Volgend jaar eerst maar een pak Kleenex klaarzetten en dan pas de taart hier op tafel. )
Q!!! Weer zo'n hele nabeleving van 1 van de belangrijkste momenten uit je leven. Ik ging even helemaal met je mee, hoewel ik de goede afloop al ken geniet nu maar heerlijk van de taart.
Dat ga ik zeker doen! (Alleen, want het jarige Jetje zit op de crèche vandaag. ) En 't was een hele nabeleving inderdaad.
Leuk (is dat het goede woord?) om je verhaal weer eens te lezen en het is alleen maar goed dat je dit weer beleeft. Zal inderdaad wel goed zijn voor de verwerking. Ik denk dat dit verhaal elk jaar wel weer een beetje boven komt. Dat zal voor ons allemaal wel gelden alleen denk ik dat de scherpe kantjes er elk jaar weer een beetje meer af gaan en er een ontzettend mooi verhaal over blijft.

Sterkte vandaag en natuurlijk van harte en vreet die taart anders maar zelf in één keer op, dat helpt bij mij altijd heel goed
Jij wil niet weten hoeveel taart we nog in huis hebben!

Tranen zijn alweer gezakt. (Het kost twee stukken boterkoek, maar dan heb je ook wat. ) Denk dat het voor iedereen wel geldt inderdaad, dat je met dit soort herbelevingen een stukje meer verwerkt en daarmee ook wat meer vat krijgt op iets wat zo alomvattend groots is als de geboorte van je kind.
Nou wat ik nu weer aan mijn broek heb hangen. Ik heb toch wel eens verteld van mijn buurvrouw van 85 die ik toen gered heb omdat ze in huis lag met een gebroken heup? Nou die belde net aan en was boos omdat wij elke keer om 3 uur snachts hele harde muziek aan zouden hebben staan. Huh?

Ik heb netjes uitgelegd dat wij dat niet zijn en dat dat soort dingen niet doe omdat ik twee kinderen heb enz enz. Nou ze wilde er echt niet aan hoor. Ze had de politie al gebeld en met de andere buren gepraat. Nou ja zeg. Dat is ook wat.

Ja en ze hoorde er ook sinterklaasliedjes bij. Ik zei dat we overdag natuurlijk wel eens liedjes opzette maar niet heel hard ofzo. Ik denk eerlijk gezeg dat ze haar verstand een beetje aan het verliezen is. Ik hoor haar de laatste tijd ook echt veel en hard praten (het is nogal gehorig inderdaad bij ons) om een uurtje of 11. Heb wel eens de TV zachter gezet om te luisteren of alles wel goed is (met die heup hoorde ik haar toen gelukkig door de muren heen om hulp vragen). Maar goed, ze wil niet naar me luisteren en zegt dat ik lieg en dat ze de politie blijft bellen.

Ik heb haar gevraagd of ze de volgende keer dan bij ons wil aanbellen, maar ze wil echt dan het huis niet uit. Heb gezegd dat ze dan maar moet bellen om te checken of wij het echt zijn. Wil ze allemaal niet aan. Ben ook maar even met de buren gaan praten om uit te leggen dat wij het echt niet zijn en dat ik me eerlijk gezegd nogal zorgen maar dat ze aan het dementeren is ofzo.

Nou ja, wat een rare situatie zeg. De buren vroegen of de politie aan onze deur is geweest, nee natuurlijk niet zei ik. Nou dat zal dan ook wel zijn omdat die wellicht inzien dat ze niet helemaal lekker is. Misschien is de politie wel een keer langs gereden ofzo. De buren vertelde ook dat ze haar ook midden in de nacht heel hard horen praten (heb ik nooit gehoord) en dat ze ook al afvroegen wat er aan de hand is.

Ik vind het maar een vervelend iets hoor en weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Gewoon maar negeren ofzo?
Nou leuk is anders... Lastig lijkt het me. Misschien kun je zelf eens de politie bellen en om opheldering vragen? Wie weet is die mevrouw echt aan het dementeren en heeft ze behoefte aan hulp (niet specifiek die van jou maar misschien van iemand anders?)

Ik weet dat mijn oma voordat ze echt de draad kwijt raakte een heel lastige periode meemaakte in haar dementieproces. Mijn moeder beweert dat dat normaal is... Misschien is dat ook wel aan de gang bij dit vrouwtje...
Qtje alweer 3 jaar!!! Gefeliciteerd!!! Heel cliché, maar wat gaat de tijd toch snel... En wat een mooi verhaal Q! Je mag echt trots zijn op jezelf en op je kleine meisje, jullie heb het met zijn tweeen toch maar mooi gered!
jaaaaaaaaaaa Q goh hoezo warrig... Zoooo herkenbaar dat gevoel... Ik had het dit jaar al voor de 10 de keer op 22 mei heel erg sterk (toen werd Tijn 10 jaar). Ik geloof inderdaad dat de scherpe randjes er wel vanaf gaan maar zo'n verhaal als jij het schrijft over Qtie kan ik nog steeds met alle details vertellen over de geboorte van Tijn. Denk niet dat je zoiets ooit vergeet....

En nog taart over???
Heb net even overleg gehad met onderbuurvrouw. Die had het verhaal ook al gehoord vanochtend dus ze is het lekker aan het rond bazuinen. Fijn. Ik ken geen familie, ze heeft ook bijna niemand, geen kinderen, geen man enz enz. Onderbuuf weet wie de HA is dus dat is fijn. We hebben even afgesproken het af te wachten, maar ik maak me wel zorgen. Ik bedoel stel dat ze bijv een keer het gas aan laat dan onploft het hele blok. Daar ben ik echt wel eens bang voor. En ze gaat nooit en te nimmer uit zichzelf naar een tehuis hoor. Stront eigenwijs die vrouw.
Q: vana harte gefeliciteerd met Qrummel! Wat heb je het weer mooi verwoord van haar geboorte.

Lijnes, beterschap meid...

Scuba, goed dat je actie hebt ondernomen, dat paranoia gedrag van je buurvrouw klinkt inderdaad als dementie vind ik (eigen oma deed dat toen ook.

Wij hebben gisteren lekker uitgewaaid in de bossen langs de Ijsselmeerkust. Heerlijk om te doen, en lekker even in het gras langs de waterkant gelegen. In het bos heel veel paddestoelen gezien en samen met Leon gezongen voor de kaboutertjes (met manlief ernaast die het liefst heel hard door wilde lopen ;) )

Het was erg gezellig om weer eens lekker een dagje er tussen uit te zijn.
Q, je Qrummeltje alweer 3! ik zat bijna met je mee te puffen toen ik je verhaal las. Weet ook nog heel goed hoe spannend wij het allemaal vonden: de eerste van ons cluppie die ging bevallen, en dan ook nog met alle spanning en toeters en bellen erbij. En wat was het goed toen we hoorden dat Qrummeltje er was! Hopelijk heb je naast de taart ook flink kunnen genieten van je grote kleine meisje vandaag.

Bintje vond het machtig interessant vandaag om te horen dat er een kindje 3 was geworden, want zij is ook bíjna 3!! (hm, bedenk me net dat ze de jongste is en dat ze de komende tijd nog vaak zal horen dat er een kindje 3 is geworden. Gezien haar enorme geduld en spanning tot haar verjaardag misschien niet zo handig.... )

wij zaten dit weekend op Texel. Best gezellig, in een Landal park met zwembad, waar Bintje zowaar voor de allereerste keer met papa heeft gezwommen (nog nooit eerder in een zwembad, papa houdt niet van zwembaden). Maar wel net iets te lang met mijn moeder in een klein huisje, net wat te dicht bij elkaar...
Q, je Qrummeltje alweer 3! ik zat bijna met je mee te puffen toen ik je verhaal las. Weet ook nog heel goed hoe spannend wij het allemaal vonden: de eerste van ons cluppie die ging bevallen, en dan ook nog met alle spanning en toeters en bellen erbij. En wat was het goed toen we hoorden dat Qrummeltje er was! Hopelijk heb je naast de taart ook flink kunnen genieten van je grote kleine meisje vandaag.

Bintje vond het machtig interessant vandaag om te horen dat er een kindje 3 was geworden, want zij is ook bíjna 3!! (hm, bedenk me net dat ze de jongste is en dat ze de komende tijd nog vaak zal horen dat er een kindje 3 is geworden. Gezien haar enorme geduld en spanning tot haar verjaardag misschien niet zo handig.... )

wij zaten dit weekend op Texel. Best gezellig, in een Landal park met zwembad, waar Bintje zowaar voor de allereerste keer met papa heeft gezwommen (nog nooit eerder in een zwembad, papa houdt niet van zwembaden). Maar wel net iets te lang met mijn moeder in een klein huisje, net wat te dicht bij elkaar...
Lizzie kijk even naar de naam in je post. Het is voor allemaal even wennen ik snap het wel hoor.
Geef die tissues maar door hoor, wat een spannend verhaal om dat zo terug te lezen een paar jaar later. Of ik heb toen de details niet gelezen, of ik ben het vergeten, of een combi van beiden, maar wat een spannende bevalling. Geniet maar lekker van je boterkoek . wat heeft ze eigenlijk cadeau gehad?

Scuba; als je je echt zorgen maakt en dat lees ik wel zou ik gewoons eens bij die ha polsen. De volgende op dit topic is jouw meisje die 3 word...en daarna de mijne *snik snik*

Vinden jullie je kinderen ook meer meer kleuters worden (ipv peuters) de wijsheid die eruit komt, de manier waarop er met speelgoed gespeeld word, af en toe al zelf boven met barbies willen spelen, zo'n totaal andere fase dan het peuter gedoe met leren lopen, praten enz. Ook haar lichaam vind ik aan het veranderen, de spekrolletjes zijn weg, en het babybuikje begint ook weg te trekken.
Q, schuif eerst die doos met klenex eens door. Tranen stromen over mijn vangen..... de taart kom ik later halen
Zo tranen gedroogd. Wat heb je dat mooi opgeschreven. Wat wij vooral ontroerde was hoe je Q-man erin beschreef....

Heeft Qrummel een leuke verjaardag gehad? Wat heeft ze getrakteerd op het kdv?

Scuba, het zit je ook niet mee hé? Maar ik zou inderdaad wel even de HA inlichten. Niet alleen voor haar zelf, maar ook voor haar omgeving. Blijven lastige dingen...

Lizzie, klinkt lekker. Het was/is ook super weer.

Mogen wij ons aansluiten bij de spokende nachten club. Men, was hakt dat er weer in. Had gehoopt dat Nova ons deze keer hiervoor zou behoeden, maar nee hoor mevrouw heeft bedacht dat het 's nachts eigenlij veel gezelliger is dan overdag. Nou ja dan heeft ze het ook naar haar zin, want slapen dat is niet zo haar hobby. Laat dat nou wel de mijne zijn

Lala, wil je voor jezelf weten of elfje over de kma heen is. Wij hebben de kma voor lief genomen toen hij ook steeds zo aan het spoken was. Slapen was voor ons belangrijker dan wel of geen kma. Daarnaast vond ik het zo moeilijk testen, omdat er altijd wel weer iets anders aan de hand was, tanden/kiezen, verkoudheid, verwerken crechedag etc.

Nu het slapen beter gaat, proberen we eens in de zoveel tijd iets uit. Helaas nog zonder goed eindresultaat.
Oja,nog even een vraagje. Kunnen jullie mij een tip geven over het meenemen van flesvoeding.

Hoe deden jullie dat met warm water als er geen magnetron in de buurt is. Hoe warm doen jullie bv. het water in de thermoskan.
Novem, zolang er een waterkoker in de buurt was had ik geen problemen. Mikte er dan wat koud water bij en even goed schudden. Eigenlijk maar heel weinig hoeven doen gelukkig.

Ai bij Novem spookt het ook weer. Balen meid. HET moment om haar eens te laten logeren ;)

Lala, ben het met je eens dat het meer kleuters worden: naar school gaan, kunnen vertellen wat er is, slimme opmerkingen etc. Ik vind het zo leuk! Over een jaar mogen ze ook al naar de kleuters...

Binti, dat Landal park ken ik. Wel lekker even er zo tussenuit.

Wij gaan op 3,4,5 december met mijn ouders en zusje naar zo'n park in Drente en tussen kerst en oud- en nieuw met zwager en neefje een dag of 4 er tussen uit naar een park bij Nijmegen. Ga geloof ik kwantumkorting vragen, want we boeken ook nog een midweekje als cadeautje voor mijn 65 jaar wordende schoonouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven