Gezondheid alle pijlers

Welke (combi van) vitaminen slik jij?

11-10-2010 12:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister was ik bij een kennis die vertelde dat ze zwoer bij het slikken van een combinatie aan vitaminepillen. Ze vertelde dat ze er jonger bij bleef. En niet zomaar 2 of 3 nee, wel een stuk of 12. Ik slik op dit moment tijdelijk alleen vitamine B12 omdat ik zo'n last van haaruitval heb. Voor de rest slik ik niets. Dus ik ben benieuwd waarom vitaminen naast een gezond eetpatroon zouden kunnen werken. Ik ben dus benieuwd of hier meer mensen zijn die zweren bij het slikken van extra vitaminen.
Ik slik niks en nog nooit gedaan ook.
12 pillen op een dag? Ik kan me niet voorstellen dat je daar gezonder van wordt.

Ik slik bijna nooit iets. Soms in de winter een multivitamine tablet maar na twee dagen vergeet ik het weer.
Ik slik Supradyn Energy multivitamine en B12 krijg ik 1 keer per maand geinjecteerd (omdat ik geen B12 kan opnemen uit voeding/pillen)
Ik eet gezond en gevarieerd, dus voor mij geen vitaminepillen Ik vergeet ze trouwens toch in te nemen na 3 dagen.
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2010 @ 12:47:

Ik slik Supradyn Energy multivitamine en B12 krijg ik 1 keer per maand geinjecteerd (omdat ik geen B12 kan opnemen uit voeding/pillen)Ik heb ergens gelezen dat gebrek aan vitaminen B12 levensbedreigend kan zijn.
Ik slik per dag: een appel, komkommer, tomaatjes, soms banaan of pruimen of peer, in het weekend sinaasappels en elke dag groente zoals spinazie
Ik neem van die Davitamon kauwvitamines. Je hebt ze in verschillende smaakjes maar die met bosvruchten vind ik het lekkerst. Volgens het potje mag je er max. 3 per dag maar ik neem er altijd maar 1.
Ik slik een ijzercomplex met extra B12 omdat ik door een maagbandje te weinig hier van binnen krijg.
Ah know`t, tha shunt
Ik slik een multivitamine voor zwangere en voedende vrouwen. Al 3 jaar trouwens: gedurende 2 zwangerschappen en 2x borstvoeding. Als ik geen borstvoeding meer geef, denk ik dat ik niets meer slik (maar gewoon gezond blijf eten).
quote:diedietje schreef op 11 oktober 2010 @ 12:52:

Ik slik per dag: een appel, komkommer, tomaatjes, soms banaan of pruimen of peer, in het weekend sinaasappels en elke dag groente zoals spinazieHier hetzelfde!
Ik slikte echt een hele lading pillen. Ik voelde me moe en had vage klachtjes dus ik dacht: mijn lichaam komt vast iets te kort. Ik slikte: multi vit, visolie, extra zink, vit b12, magnesium, probiotica, MSM, kelp, vit C, chlorella en nog wel wat.

Ik heb dit alles wel een jaar of 2 geslikt.

Hielp niets. Sterker nog, ik denk dat ik mijn lichaam juist belast heb met al die pillen.

Nu dus vooral veel groente en fruit voor mij.
Ik eet gezond en gevarieerd. Ik gebruik wel een aantal kruiden af en toe, zoals Astragalus. In een periode van veel sporten gebruik ik ook L-Glutamine. Wat ik verder gebruik is een breed probiotica voor mijn darmen.
Ik heb wel 'ns gelezen dat je, om aan je dagelijks minimum te komen, echt kilo's groente en fruit moet verstouwen. Dat is onbegonnen werk. Een goeie multi vind ik daarom wel nuttig als aanvulling.quote:Ik heb ergens gelezen dat gebrek aan vitaminen B12 levensbedreigend kan zijn.Klopt. Als er niets aan gedaan wordt, dan ga je na 'n aantal jaar gewoon dood aan de symptomen.
Teveel is ook niet goed.

Gewoon een multivitamine nemen van een bekend merk.

Dan krijg je genoeg binnen, maar ook niet teveel.
Ik slik Solgar multi en vitamineC1000. Mijn darmen kunnen door mijn Crohn niet alles goed opnemen en ik heb veel baat bij deze vitamine pillen. Ik geloof trouwens ook echt dat we (helaas) tegenwoordig niet meer genoeg vitamines kunnen halen uit ons voedsel.
2x per dag een multivitamine (1 dag dosis), 2x per dag calcium (halve dagdosis in totaal), 2x per dag een visoliecapsule en 's ochtends een 1x keer per dag vitamine C (1 dag dosis). Calcium van het Etos merk en de rest van de Aldi voor ongeveer 3,50 euro per potje.

Als ik een periode low carb eet, meestal een week of 2 omdat ik even snel een paar kilo kwijt wil, dan gebruik ik ook psyllium vezels in een glas water (Kruidvat). Anders krijg ik te weinig vezels en kan niet meer naar het toilet.

Heb jarenlang en tot voor kort precies bijgehouden wat ik at en kon dan in rapporten van alle vitaminen en mineralen (en vezels en water enz...) zien hoeveel ik er van binnen kreeg. Foliumzuur, selenium en ijzer zijn de dingen die bij mij gemiddeld onder de aanbevolen hoeveelheid zitten/zaten. Maar om die apart te gaan slikken vind ik teveel gedoe, vandaar de multivitamine.
Zoveel pillen kan nooit goed zijn,...

Ik zelf slik alleen Vitamine C of Multivitamine op de momenten dat mn weerstand wat lager is, of na herstel van ziekte.

Trouwens, in Marmite zit ook vitamine B12, gewoon ff een tip tussendoor ;)
Multivitaminen voor zwangeren, en nog extra vitamine D.
.
Als je gezond eet (verse groenten,fruit etc) voldoende frisse lucht krijgt etc etc dan zijn die vitaminepillen totaal niet nodig!!

Mocht je bang zijn dat je een tekort hebt dan kun je daar achterkomen door bloedonderzoek.

Het lijkt tegenwoordig meer "mode"om pilletjes voor van alles en nog wat te slikken!

Bij zwangerschap en bepaalde ziekten wordt het wel geadviseerd.
quote:gmax schreef op 11 oktober 2010 @ 19:15:

Zoveel pillen kan nooit goed zijn,...

Ik zelf slik alleen Vitamine C of Multivitamine op de momenten dat mn weerstand wat lager is, of na herstel van ziekte.

Trouwens, in Marmite zit ook vitamine B12, gewoon ff een tip tussendoor ;)

Lastig aan Marmite is alleen dat je er van over je nek gaat

Ik slik niets, eet gewoon voldoende groente, fruit, granen en zuivel.
quote:Jorina schreef op 11 oktober 2010 @ 20:17:

[...]

Lastig aan Marmite is alleen dat je er van over je nek gaat

Ik slik niets, eet gewoon voldoende groente, fruit, granen en zuivel.Hahaha, niet iedereen houdt daarvan idd :P
geen vitamine pillen wel elke avondmaal allen groente en vis of vlees. pasta, aardappels of rijst zijn aan mij niet besteed.
Vitamine B complex (goed voor huid/haar/nagels), ijzer (had ik een tekort aan), omega 3&6 (schijnt ook goed te zijn voor de huid), calcium/magnesium/zink (drink/eet geen melkproducten), vitamine D van de dokter (ook een tekort).

Ik denk dat ik het een en ander niet mega goed opneem. Eet gezond en gevarieerd maar heb toch een aantal tekorten opgelopen.
Trouwens, B12 zit alleen in dierlijke producten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven