Gezondheid alle pijlers

Wanneer is mooi slank te mager?

11-10-2010 14:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is mooi slank te mager?

Ieder jaar een kilo eraf.. resultaat: 1.80m en 55 kilo.

Wat is jou ideale plaatje?
Wat is je BMI nu, dan?

Of je vetpercentage?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je botten ziet en veel te dunne sprietbenen vind ik het niet mooi.

Mijn ideale gewicht bij mijn lengte (1,73) is tussen de 55 en 58 kilo. Bij jouw lengte vind ik 55 kilo mager.
Dat is echt te mager, in mijn ogen. Met die lengte zou je volgens de QI index minimaal 60 kilo moeten wegen.

Kortom, je bent niet mooi slank meer maar inderdaad te mager.
Voor mij is mooi slank wanneer er geen vetrollen of botten uitsteken.
Klinkt me als mager in de oren, en dan zeg ik het nog voorzichtig.
Hé daar ben je weer! Wat vindt 'je man'?

*krijgt stiekem aan het gevoel dat TO alleen maar wil provoceren..
Wat wil je hiermee?

Je hebt een bmi van 17. En of dat nu mooi of niet mooi is, het is in elk geval niet gezond.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 oktober 2010 @ 14:19:

Wat is je BMI nu, dan?

Of je vetpercentage?Mijn bmi is nu 17..
Oh jij bent het. Haal je hier je OP ook weg als de antwoorden je niet meer bevallen?
Je BMI is inderdaad te laag. ( 17 )
Ik snap je vraag niet helemaal. Wij kunnen vanaf hier niet zien hoe jij eruit ziet. Als je wil weten wat een gezond gewicht is voor je, kan je een BMI bereking maken.
55 kg bij 1,80 kan niet meer mooi slank zijn

Meid hoe is het met je zelfbeeld?

Ik heb het idee dat je uit allemacht probeert gelukkig te worden maar op deze manier gaat dat echt niet werken.
Jij bent niet meer mooi slank maar ongezond mager.

Voor een gezond gewicht zou je met jouw lengte minimaal 60 kg moeten wegen volgens de bmi index.

Met 60 kg heb je dan wel een gezond gewicht maar zou ik je nog steeds lelijk mager vinden. Met jouw lengte staat een kilo of 65 tot 75 het mooist vind ik.
Hier 1,81 en 65 kilo. Men noemt het slank, m'n BMI is 19.8 maar zelf vind ik -3 kilo mooier. Broeken vallen dan net wat beter. Nog minder maakt mijn bovenlijf te 'bottig', dus dat is geen optie. Jouw gewicht is erg laag, maar het ligt aan je vetverdeling (en je leeftijd) hoe 'mooi' dat staat. Ik kan er geen zinnig woord over zeggen zonder PLAATJE...
Een BMI van 17 is ongezond. Maar ja, als je je zo uithongert om aantrekkelijk te blijven voor je getrouwde minnaar, blijf dan lekker elk jaar een kilo afvallen zou ik zeggen.
quote:Lilymore schreef op 11 oktober 2010 @ 14:21:

[...]

Mijn bmi is nu 17..

Dan weet je zelf toch ook dat het een ongezond gewicht is, wat je nu hebt? Maar kennelijk vind je " het plaatje " belangrijker dan je gezondheid.

Of komt die kilo eraf elk jaar niet door te lijnen? Waaien ze er gewoon af als de wind verkeerd staat?
Dat ligt helemaal aan je bouw. Ik ben zelf 1,73 m, en met 55 kg zeker te mager. Er zijn mensen die van nature erg dun zijn, met lichte botten en weinig spier, en dan hoeft het niet te mager te zijn.

Mijn ideale gewicht is rond de 67, 68 kg. Ik heb dan nog maat 36/38, maar ben wel vrij gespierd.
quote:Lilymore schreef op 11 oktober 2010 @ 14:21:

[...]

Mijn bmi is nu 17..Nou, dan weet je toch dat het aan de lage kant is. Waarom dan deze vraag?
Bij jouw lengte is 55 kilo niet gezond én niet mooi.
Hangt van 't figuur van iemand af. Vind het wel mooi als er nog wat vlees op 'n lichaam zit als dat er lekker strak op zit. Een vriendin van mij heeft -in mijn ogen- het ideale figuur. Ze is 1.67 lang en weegt 55 kilo. Haar bouw is van nature tenger, dus ziet ze er niet mager/uitgemergeld uit met dat lichte gewicht.
http://www.zimbio.com/mem ... ticles/ou4MuVg5jbP/Celebs+en+hun+gewicht
TO: misschien kan je beter een topic openen op de psych peiler. Vertel wat meer over jezelf want het gaat niet goed zo en dat besef je eigenlijk wel maar accepteren wil je nog niet (denk ik)
Wat een aandachttrekkeritits dit zeg..

Ik ben 1.70m en weeg 55kg en mensen vinden mij al aan de magere kant. Laat staan als je dus nog 10cm langer bent, maar dat weet je zelf ook wel.

Als je persoonlijke aandacht wilt kun je ook gewoon naar een psycholoog gaan, ik denk dat je daar beter op je plek zit.
Als je er niet uit ziet alsof je met je botten 12 uur kunt bengelen, ben je niet te mager. En voor iedereen is dat punt op een ander gewicht.

Mijn ideale plaatje is dat ik was zoals ik was voor ik begon met het achterlijke diëten omdat iedereen mij dik vond. Ik had mezelf beter naar de sportschool kunnen schoppen. Ik was toen 1.72 en woog ongeveer 75 kilo, misschien wat minder, maar zeker niet meer.

Heb ooit eens, omdat ik ziek was, 62 kilo gewogen. Vond mezelf een gratenpakhuis, ingevallen wangen, mijn sleutelbenen staken erg uit en de rest van mij was nog precies hetzelfde: Buikje, stevige armen, benen en kuiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven