3 dagen Madrid

11-10-2010 17:37 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort 3 dagen naar Madrid en op mijn lijstje staan het Prado, Arte Reina Sofia museum en het Koninklijk Paleis. Zijn er nog bezienswaardigheden (liever geen musea meer) die ik perse moet zien in Madrid? We hebben geen auto dus graag in de stad zelf...
Vond 't Thyssen museum ook heel erg mooi.
Gezien je lijstje zou ik ook een dag je neus achterna lopen. Madrid is een heerlijke stad om te flaneren, winkelen, terrasje etc.
De markthal( san michel?), het park retiro op zondag (complete families aan het flaneren, straatartiesten, poppenkast), restaurantjes bij plaza Santa Ana (uit eten en drinken vond ik niet duur, bier/wijn/fris E 2.-), plaza mayor (drankjes daar zijn wel duur), bij Puerta del Sol zijn ' s avonds veel straatartiesten. Ik vond het een leuke stad, veilig maar wel veel bedelaars.
En Reina Sofia is moderne kunst,daar moet je wel van houden. Let goed op de openingstijden, de musea zijn gratis toegankelijk op bepaalde uren.
Bedankt voor de tips. Vooral de mercado San Miguel kende ik niet, daar wil ik dus ook heen!
Inderdaad, ook gewoon lekker een dagje rondslenteren; wanneer je het slenteren wat 'georganiseerder' wilt doen; ik vind de boekjes van '100%' altijd erg fijn; 6 leuke wandelingen met van alles wat (cultuur, eten, shoppen). Reina Sofia staat al op je lijstje, zeker doen! Heel veel plezier!
toch eens Real Madrid bezoeken, zelfs al ben je geen voetbalfan. Het is echt indrukwekkend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven