meningsverschil

12-10-2010 13:03 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
ff een vraag , het ligt misschien wel aan mij maar toch,,

mijn vriend beldde mij voorheen op zijn werk altijd even op in zijn middag pauze of hij stuurde een sms ,, nu heeft ie dat al weken niet gedaan dus ik dacht ik bel hem zelf ff ,, zei ie , ik ben aan het darten ik bel je zo terug ...

ik voel me nu gewoon totaal onbelangrijk en in de steek gelaten ,, en misschien stel ik me wel aan maar volgens mij vind geen enkele vrouw het leuk als haar man zoiets doet ... toch?

ik be n benieuwd naar jullie mening want ik wil weten of ik nou fout zit of niet en wat ik nou moet doen want mijn vriend is pissig op me en snapt het totaal niet...
hij een rustmoment?????????

rusten van wat? het tvkijken thuis?

ok hij werkt ,, maar ik ben 24 uur met baby bezig en ook nog eens met hem als ie thuis is ... maar dat weten jullie niet natuurlijk...
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:11:

wij zijn bijna 2 jaar samen en hebben net een dochter gekregen daarbij is het van de 1 op andere dag veranderd en daar moet ik aan wennen en dat is best klote ,,, beetje jammer dat je zo bot reageert banba

Ik zou heel snel met hem gaan praten. Van de ene dag op de andere veranderd? Ja dan denk ik toch aan een ander.

Ik hoop voor je dat het niet zo is maar ik zou het niet zo laten sudderen. Bespreek het.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
kijk en daarom kon ik hier dus niet tegen msgien snappen jullie het nu beter
Nee, dat kunnen wij niet ruiken.
Dat weten wij niet omdat jij dat niet verteld...

Er is al gevraagd aan je om te vertellen hoe het thuis gaat en of hij thuis wel aandacht heeft voor jou en jullie kind.
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:29:

ok hij werkt ,, maar ik ben 24 uur met baby bezig en ook nog eens met hem als ie thuis is ... maar dat weten jullie niet natuurlijk...

Nee, dat konden wij niet ruiken.

Misschien eens goed met elkaar praten over wat jullie belangrijk vinden.

Ik mag aannemen dat hij best wil helpen als jij hem iets vraagt.
Nou ja, misschien moet hij wennen aan zijn nieuwe kind, las dat pas later.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je topictitel dekt de lading trouwens niet bepaald, want je vriend is zich van geen kwaad bewust. Ga je nu vooral niet allerlei dingen in je hoofd halen over "in de steek gelaten" en zo, maar praat er eens rustig over als het je zo dwarszit. Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet, maar als jij het zo voelt (zeker met een verse baby) moet je er vooral iets aan doen.

Toevoeging: inmiddels is duidelijk (ik typ blijkbaar langzaam) dat er meer speelt dan het darten. In dat geval moet je zeker met je vriend gaan praten om te komen tot een nieuw dagritme en taakverdeling met z'n drieën.
anoniem_22945 wijzigde dit bericht op 12-10-2010 13:38
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Mijn advies: Bel even een vriendin, zodat je even lekker kunt uithuilen.

En waarom voor hem zorgen als hij thuis is? Je bent niet zijn moeder. Hij kan voor zichzelf zorgen en wie weet ook wel voor jou en je kind.
dat heeft ie wel maar als er een luier verschoond moet of een fles gemaakt etc dan mag ik dat doen en hij is ook afstandelijksinds de bevalling..alsje het hele huishouden doet en voor je baby zorgt en jeman komt thuis en maakt enkel troep en kijkt tven knufflet zn dochter en jij krijgt enkeleen kusje en je wil verder gaan en hij duwt je terug en jekrijgt er dan sochtends dit nog bijdan word je niet vrolijk....
vatten jullie het nog??
Meiden doe eens even rustig. Hellepie zit nog onder de hormonen, kraam is net naar huis, leven staat op zijn kop door een baby met slapeloze nachten en dus schiet je soms een beetje in de stress van kleine dingen. Rustig en logisch denken is dan gewoon niet je sterkste punt als je net bevallen bent. Simple as that.

Agossietoch.

Dít is dus het probleem, niet het bellen.

Je vindt dat hij te weinig doet thuis.

Praat daar eens over met hem.
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:35:

dat heeft ie wel maar als er een luier verschoond moet of een fles gemaakt etc dan mag ik dat doen en hij is ook afstandelijksinds de bevalling..alsje het hele huishouden doet en voor je baby zorgt en jeman komt thuis en maakt enkel troep en kijkt tven knufflet zn dochter en jij krijgt enkeleen kusje en je wil verder gaan en hij duwt je terug en jekrijgt er dan sochtends dit nog bijdan word je niet vrolijk....

PRA-TEN. Praat met elkaar.

En na 12dagen wil je sex?
quote:Scuba schreef op 12 oktober 2010 @ 13:37:

Meiden doe eens even rustig. Hellepie zit nog onder de hormonen, kraam is net naar huis, leven staat op zijn kop door een baby met slapeloze nachten en dus schiet je soms een beetje in de stress van kleine dingen. Rustig en logisch denken is dan gewoon niet je sterkste punt als je net bevallen bent. Simple as that.Maar iets zegt me dat dit meer is dan hormonen.
TO, praat met je vriend. Zeg hem concreet wat je van hem wil, verwacht. En dat zonder verwijten. Misschien helpt het om eerst het een en ander op papier te zetten.
Jullie moeten allebei wennen aan jullie kindje. Allebei hebben jullie dat 9 maanden kunnen doen, maar voor een man werkt dan anders dan voor de vrouw. Voor een man gaat het vaak pas echt leven op het moment dat hij het kindje in zijn armen heeft. En ziet hij jouw ineens als moeder, dan als vrouw. Ineens heeft hij eengezin waarvoor hij moet zorgen e.d.

Enige oplossing is praten, praten, praten. Over elkaars verwachtingen, elkaars ideeën, elkaar angsten, elkaar problemen e.d.. Echt praten, zonder verwijten. Dus niet "het is zo", maar "ik ervaar het zo"

Praten, op een rustig moment, vanavond op de bank, TV uit, bakje koffie erbij, kind naar bed en praten.

Helaas hebben je hormomen ook effect op de situatie.
Daarom wordt het hoog tijd om eens om de tafel te gaan zitten.

Niet mopperen tegen hem maar vragen hoe hij vindt dat het gaat.

Vertel daarna hoe jij vindt dat het gaat zonder een beschuldigend vingertje en toontje maar wel duidelijk. Probeer samen tot een compromis te komen.

Het is voor jullie beiden een nieuwe periode en daar moeten jullie beiden aan wennen. Respect en aandacht voor elkaar moet er zeker wel zijn en dat zal opgekrikt moeten worden want dat mis ik bij jullie beiden.
quote:Helianthus2106 schreef op 12 oktober 2010 @ 13:38:

[...]

Maar iets zegt me dat dit meer is dan hormonen.Dat kan heel goed maar Hellepie is nu echt niet in staat dat even goed te maken. Het hele evenwicht is nu zoek in de relatie. Wat ook logisch is als er net een baby is. Ze moeten allemaal zoeken naar een nieuwe modus en dat kost tijd en gaat soms niet altijd van een leien dakje. Nogmaals je bent gewoon niet goed in staat goed te redeneren als je nog maar net bevallen bent. Give her a break.
Natuurlijk is het niet leuk om afgewezen te worden, maar misschien vind hij het niet zo fijn meer als je belt..? Ik had dat ook, ik belde mijn ex, of mijn ex mij ook altijd tussen de middag. Totdat ze gingen klaverjassen ofzo opt werk in de pauze. Toen was het gebel voorbij. Heel soms een smsje, maar er is dan echt geen man overboord hoor. Je ziet hem toch vanavond weer? Of denk je dat ie omdat hij je af wees dat ie niet meer thuis komt?

Ik denk dat je je niet te druk moet maken, anders klink je beetje wanhopig/aanhalig en dat vinden mannen al helemaal niet fijn.
Hoe komen jullie toch aan die 12 dagen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:hellepie schreef op 12 oktober 2010 @ 13:18:

tsja ik had op zn minst een sms verwacht met de vraag hoe het met ons meiske ging

Kan het zijn dat hij thuis/baby even van zich af wil zetten in zijn werkpauze?

Geen nieuws is goed nieuws denken de meeste mensen.
quote:nouschi schreef op 12 oktober 2010 @ 13:43:

Hoe komen jullie toch aan die 12 dagen?Loepje.

Als je 24 uur per dag bezig bent met je baby en je vriend, dan doe je iets fout en dan is het geen wonder dat je flipt als hij niet smst.

Relax en laat hem gedurende werktijd en in de pauzes zijn ding doen. Als hij er maar voor je is als hij thuis is, dat lijkt me veel belangrijker.
-Misschien had hij het eerst niet zo naar zijn zin op zn werk en belde die daarom elke pauze.

-Misschien laat jij onbewust telkens dingen vallen aan de telefoon dat je ontevreden bent over hem en meer van hem verwacht dat hij het bellen niet meer leuk vindt omdat hij dan een bak stront over zich heen krijgt

-Misschien is de hele situatie van het vormen van een gezin en een baby erbij geestelijk heel zwaar en moet hij behoorlijk wennen en bijkomen en wil hij op zn werk zich terug kunnen trekken

-Misschien heeft hij de bevalling als vrij traumatisch ervaren en moet hij dat op zijn eigen manier verwerken

-Misschien heeft hij geen flauw benul wat een bevalling voor een vrouw in houdt (ik ook niet trouwens, heb geen kinderen) en snapt hij niet dat jij juist nu net na een bevalling bevestiging wil

-Misschien moeten jullie gewoon duidelijk praten, dat jij uit legt dat je het moeilijk vindt dat hij je niet meer knuffelt (miss vindt hij die bevalling wel echt moeilijk om los te laten en is hij een beetje geschrokken) en dat hij dan kan vertellen wat hij voelt. Er moet een nieuw evenwicht worden gevonden wat voor jullie beiden prettig is, er is veel gebeurd en het is zoeken naar een houding in een nieuwe situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven