Wat eten we vandaag?
maandag 11 oktober 2010 om 22:33
Ladies,
Slaap lekker allemaal.. Winnie neemt een snoekduik d'r bedje in.
Morgen gaat het wekkertje weer vroeg.
Ik meld me morgenavond weer.....
Het plan is om morgen de vispot te maken.... maar t kan ook zijn dat het gewoon een stukje kabeljauw wordt met een stokbroodje en zelfgemaakte peterselie-knoflookboter.
Slaap lekker allemaal.. Winnie neemt een snoekduik d'r bedje in.
Morgen gaat het wekkertje weer vroeg.
Ik meld me morgenavond weer.....
Het plan is om morgen de vispot te maken.... maar t kan ook zijn dat het gewoon een stukje kabeljauw wordt met een stokbroodje en zelfgemaakte peterselie-knoflookboter.
maandag 11 oktober 2010 om 22:43
Vanavond hadden we een aanschuiver, en vriendlief heeft heel lekker kofte magawara en zaalouk gemaakt, met couscous. Voor degenen die denken "huh?". Kofte magawara waren gehaktballetjes van lamsgehakt in een kruidige tomatensaus, met in de saus gestolde eieren erin / erbij. Zaalouk is een soort bijgerecht van gepureerde aubergine, tomaten en veel kruiden. Heerlijk!! Toe een stukje witte chocoladebrownie.
dinsdag 12 oktober 2010 om 08:55
Maagzuur is vervelend ja, tijdens mijn zwangerschap echt enorm last gehad ervan (maar ja mijn maag zat ongeveer tussen mijn hersenen omdat mijn buik zo vol zat ) gelukkig is het nu weer een stuk minder.
Teig je gerechten klinken heerlijk...bestaan er ook recepten van?
Ik ben vanmorgen even thuis want vanmiddag en vanavond heb ik trainingen op het werk. Tussendoor dus snel eten. Ga straks even de keuken en vriezer in!
Teig je gerechten klinken heerlijk...bestaan er ook recepten van?
Ik ben vanmorgen even thuis want vanmiddag en vanavond heb ik trainingen op het werk. Tussendoor dus snel eten. Ga straks even de keuken en vriezer in!
dinsdag 12 oktober 2010 om 09:02
quote:Ruza schreef op 11 oktober 2010 @ 21:50:
Mijn moeder heeft tamme kastanjes(en heerlijke olijven) meegenomen uit griekenland...maarja, wat kun je maken met kastanjes?Wat lekker zeg. Die heb ik zooooo lang niet meer gehad. Wat een goed idee. Lekker gepoft eten. Met gekookte aardappels en kip met wat knoflook erbij. Het is altijd wel machtig. Wij aten ze met kerst als vulling in de kalkoen.
Mijn moeder heeft tamme kastanjes(en heerlijke olijven) meegenomen uit griekenland...maarja, wat kun je maken met kastanjes?Wat lekker zeg. Die heb ik zooooo lang niet meer gehad. Wat een goed idee. Lekker gepoft eten. Met gekookte aardappels en kip met wat knoflook erbij. Het is altijd wel machtig. Wij aten ze met kerst als vulling in de kalkoen.
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:09
Gisteravond uiteindelijk een beetje een hap-snap-maaltje gemaakt met haricots verts, een gekookt eitje, tomatenbouillon, stukjes parmezaan en paar amandelen.
Vandaag maak ik deze witloffrittata met kaas uit de oven. Ik gebruik alleen geen geitenkaas, want daar hou ik niet van, maar geraspte belegen kaas en ik doe er ook wat flinterdunne hamreepjes in.
Vandaag maak ik deze witloffrittata met kaas uit de oven. Ik gebruik alleen geen geitenkaas, want daar hou ik niet van, maar geraspte belegen kaas en ik doe er ook wat flinterdunne hamreepjes in.
dinsdag 12 oktober 2010 om 11:43
Het eten liet gisteravond erg lang op zich wachten. Werd gebeld dat de bezorger scooter pech had. Zat pas om kwart voor 9 te eten denk ik. Maar het was gelukkig wel lekker. Lekker pittig.
Vanavond ga ik van de overgebleven rijst nasi maken.
Zag idd alle mails over de meet en de datum enzo. Ga vanavond wel even reageren.
Het is idd wel vervelend dat ik vanuit huis werk en dat er nu werklui in mijn huis zijn. Daarom zit ik nu in het huis van een vriendin te werken. Maar het zijn geen vreemden, dus dat scheelt. Alleen de troep, en het stof. Dat gaat nu wel vervelen... Maar goed, het einde is in zicht en het wordt erg mooi, dus dan is het het wel waard.
Vanavond ga ik van de overgebleven rijst nasi maken.
Zag idd alle mails over de meet en de datum enzo. Ga vanavond wel even reageren.
Het is idd wel vervelend dat ik vanuit huis werk en dat er nu werklui in mijn huis zijn. Daarom zit ik nu in het huis van een vriendin te werken. Maar het zijn geen vreemden, dus dat scheelt. Alleen de troep, en het stof. Dat gaat nu wel vervelen... Maar goed, het einde is in zicht en het wordt erg mooi, dus dan is het het wel waard.
dinsdag 12 oktober 2010 om 15:49
Beterschap Ruza!
Ik kan altijd eten,ook als ik ziek ben.Alleen ooit niet gegeten na narcose en 2x in mijn leven bij buikgriep.
Hier vandaag ook stampot rauwe andijvie en erbij rookworst.
Misschien dat ik ook nog een wortelsoep maak als ik zin heb straks.Even opzoeken hier wat er allemaal in ging,meen ook gelezen te hebben linzen maarja die ben ik natuurlijk vergeten...
Ik kan altijd eten,ook als ik ziek ben.Alleen ooit niet gegeten na narcose en 2x in mijn leven bij buikgriep.
Hier vandaag ook stampot rauwe andijvie en erbij rookworst.
Misschien dat ik ook nog een wortelsoep maak als ik zin heb straks.Even opzoeken hier wat er allemaal in ging,meen ook gelezen te hebben linzen maarja die ben ik natuurlijk vergeten...