Afstandsbediening verlichting

12-10-2010 19:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken zo'n setje te kopen waarmee je je verlichting aan en uit kan schakelen en kan dimmen met een afstandsbediening. Nu zag ik er één bij de Mediamarkt die Klik-aan-klik-uit heet. Wie heeft er ervaring met dit systeem? Of met een systeem van een andere firma?
Volgens mij hebben wij die van de Action. Ideaal
Vrienden van ons hebben dat.....of nouja, hadden dat.....

Helaas reageerde het systeem ook op van die electronische autosleutels en laten ze nou net naast een groot parkeerterrein wonen. Iedere keer als iemand zijn auto van het slot deed, gingen bij hun de lichten in huis uit.
Wij hebben al een poos dat Klikaan-klikuit gebeuren en het bevalt prima!

We hebben het bij Gamma gekocht.
Hahaha...zie het al voor me! Zou je erachter kunnen komen welk systeem dat is? Dat is natuurlijk super irritant.
Heb ook klikaan klikuit, bevalt prima. Super alsje niet zo makkelijk bij de schakelaars kunt. en voor onze tuinverlichting waarvoor ik anders naar de schuur moet.
quote:Boarn schreef op 12 oktober 2010 @ 20:04:

Helaas reageerde het systeem ook op van die electronische autosleutels en laten ze nou net naast een groot parkeerterrein wonen. Iedere keer als iemand zijn auto van het slot deed, gingen bij hun de lichten in huis uit. Hahaha!
Wij hebben een dure, van Jung. Klikaanklikuit werd ons afgeraden door de lampenleverancier, waarom weet ik niet meer. Bevalt uitstekend, kan ermee dimmen en het heeft tot nu toe niet gehaperd.
Ja, wij hebben het. Gekocht bij de Gamma en bevalt prima. Hier gekocht omdat er een kast voor het lichtknopje staat. (dat was de enige plek waar de kast kon, niet helemaal goed opgemeten....)

Op de zijkant van de kast hebben we een plakschakelaar geplakt die ook bij dat systeem hoort, werkt ook heel goed.
Oja, de dimmer deed het niet. Die is nu weg. Maar aan alleen aan en uit hebben wij genoeg.
quote:Boarn schreef op 12 oktober 2010 @ 20:04:

Helaas reageerde het systeem ook op van die electronische autosleutels en laten ze nou net naast een groot parkeerterrein wonen. Iedere keer als iemand zijn auto van het slot deed, gingen bij hun de lichten in huis uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:bubbelwijn schreef op 12 oktober 2010 @ 20:46:

Oja, de dimmer deed het niet. Die is nu weg. Maar aan alleen aan en uit hebben wij genoeg.Maar de dimmer zit toch ook op de afstandsbediening? Persoonlijk vind ik de dimmer wel essentieel...
Ik heb het even aan man gevraagd. Bij die van ons moest je dan klikken en begon ie te dimmen. Bij de gewenste dimstand moest je weer klikken om het te laten stoppen. Wilde je dan weer terug naar vol licht, moest je eerst terug naar donker en dan via de dimmer weer terug naar licht. (snap je het nog) Bij ons werkte het gewoon niet goed. Misschien hadden wij een miskleun ofzo. Die van ons is alweer een paar jaar oud,dus grote kans dat dat aangepast is.
Ja dat bedoel ik, dat wil ik! Volgens mij hebben niet alle systemen een dimmer, zie ik net op de website van klik-aan-klik-uit, daar moet ik dus even goed op letten. Ik geloof dat de meeste mensen wel tevreden zijn over dit systeem dus misschien moet ik het er maar op wagen...
Ik zweer erbij! Bij mij wekt de dimmer prima (maar idd omslachtig), maar wat ik nog het fijnste vind is de router die ik er ook op aan heb gesloten. Als ik niet thuis ben kan die dus lekker uit zonder dat ik me achter de kast in de slaapkamer door moet wurmen. Zo is het risico op ongewenste mee-surfers weer een stuk kleiner en als hij hapert is hij met één klik vanuit de huiskamer opnieuw opgestart. Oh ja, en het spaart natuurlijk stroom ;)

Verder heb ik alle aanverwante tv-apparatuur (tv, dvd, wii) op één groep gezet zodat alles meteen op standby springt en ik dus niet al die apparaten stuk voor stuk aan en uit hoef te zeggen :P
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
@ S7rin: Heb jij dat Klik-aan-klik-uit systeem of een ander merk?
Op de standsbediening staat "ELRO", ik heb 'm gekocht bij de Media Markt en de Praxis.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ok dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven