eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht, artsen?

Ik heb de gyn dus per mail gevraagd gevraagd of het mogelijk is om op progesteron te prikken zodat ik voordat ik naar de andere kant van de wereld vertrek ik weet of ik iig een ei heb gemaakt en die Clomid dus zijn werk doet (ik heb inmiddels genoeg gelezen dat dat dus vaak helemaal niet het geval hoeft te zijn!) en mocht het dus niet zijn werk goed doen dan kan ik nog vóór in ongesteld ga worden een plan de campagne kan maken met de gyn (bijvoorbeeld 100 mg Clomid?). Een heldere, logische vraag m.i toch? Daarnaast heb ik vermeld dat ik wel temp maar dat ik tegenwoordig zó onregelmatig leef dat daar waarschijnlijk niet veel uit te halen valt. Ik kreeg ik het volgende mailtje terug:

Geachte Mw Lamb,

Ik heb uw mail gelezen. Ik ben van mening dat u de clomid moet gebruiken zoals afgesproken (1dd1 cyclusdag 5-9) en regelmatig moet vrijen (3 maal per week) Dat doet u ook in de cyclus van januari. Evaluatie volgt dan daarna. Geniet van de vakantie. Vr. groet!

Hmmm huh? Antwoord op mijn vraag?

Nou ja ik heb maar terug geschreven dat dat zeker het plan was maar dat ik graag wilde weten wat ik moest doen in het geval dat Clomid 50 mg NIET zou werken en ik vér weg ben van een ziekenhuis aan de andere kant v/d wereld. Het is dat ik al was begonnen met de primolut, anders zou ik pas met Clomid beginnen als we terug zijn, maar ik heb die hormonen niet voor de kat zn k geslikt.

*zucht*

Ik heb trouwens ook mijn eerste berichtje geschreven bij een Clomid topic, nee ik zal jullie niet verlaten maar het lijkt me fijn om daar ook met ervarings deskundigen te 'spreken'

Nou genoeg voor nu,

Lily
Plieno: Fijn dat er een paar goede dagen zijn geweest! Herken je gevoel dat je niet te vroeg durft te juichen, uit angst dat het zo weer kan omslaan. Gaat hier hetzelfde, de afgelopen dagen waren namelijk super! Kalissa ging de laatste paar avonden zomaar slapen, zonder te huilen (niet noemenswaardig dan, een paar minuutjes huilen deed ze wel, maar niet te vergelijken met af toe een paar uur huilen!)

Maar ik ben ook bang dat het zo weer kan veranderen. Ben dus nu gewoon blij met de avonden waarbij het wel goed gaat.

Net dus bij de vk geweest. Eigenlijk voor niks, was alleen een gesprekje over hoe het ging, geen onderzoek ofzo.

Aangezien deze vk ook lactatiedeskundige is, is bijna het hele gesprek over bv gegaan. En heb me bijna laten overtuigen dat ik het geven van bv best kan combineren met mijn baan...Althans dat het het proberen waard is.

Ga er nu toch weer over twijfelen. Heb altijd gezegd dat ik er helemaal vanaf wilde zijn zodra ik weer aan het werk ga, maar aan de andere kant, het gaat zo goed dat ik het ook wel jammer zou vinden als ik zou stoppen. Een gulden middenweg is dan een combi van bv en fv vond ik zelf, al kon ik volgens de vk dan net zo goed volledige bv geven, moet toch kolven om de productie op gang te houden, weggooien van moedermelk is zonde!

Maar toch lijkt het me ook wel weer heerlijk om er niet steeds rekening mee te hoeven houden, gewoon weer alles eten en drinken wat ik wil, zonder bang te hoeven zijn voor buikkrampjes enz. Gewoon lekker even weg te kunnen gaan zonder gebeld te worden dat de melkkoe weer moet aantreden en gewoon lekker een fles te kunnen geven als je op visite bent of visite hebt, en alles wat beter te plannen is.

Moeilijk...al ben er denk ik al wel uit, afbouwen dus. Gek, deed er eerder helemaal niet moeilijk over, maar nu het zo dichtbij komt vind ik het toch wel jammer.
Lily: nog niks verder dus... En idd, je hebt die hormonen niet voor niks geslikt nee. Hoop dat je snel wel een duidelijk antwoord gaat krijgen. Is die arts bellen misschien een idee? Ben zelf nooit zo van het mailen, vind het aan de telefoon allemaal wat duidelijker, kan meteen vragen als er onduidelijkheden zijn. Soms blijf je maar mailen...
Lily, inderdaad zeg: ARTSEN!!! Ze leren volgens mij om je niet te snappen en zodanig te praten schrijven dat jij zo ook niet snapt... Ik hoop dat hij toch nog een antwoord op je vraag gaat geven!

En lily, goed dat je ook andere ervaringsdeskundigen vraagt op een ander topic. Kan vaak heel verhelderend werken. Heb ik laatst ook gedaan bij een topic over huilen en slapen.

Jessel, wij deden hetzelfde. De eerste dagen hielden alleen wij hem vast, later werd dat uitgebreid met de naaste familie. Pas sinds twee weken laten wij ook anderen de kleine vasthouden.

Blond, goed dat je iig geniet van die avonden dat Kalissa niet huilt. Die moet je ook koesteren! Het worden er volgens mij ook steeds meer. AL helemaal zodra je de drie maanden gaat naderen (dat hoor ik tenminste heel vaak!).

En gelukkig dat je er toch uit bent met fv en bv. Een combinatie lijkt mij ook een goede optie. Je bv gaat zich dan toch automatisch aanpassen en dan hoef je op een gegeven moment toch niet meer af te kolven? Of heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht altijd dat het vraag en aanbod was.

Luum en Mimmie, hoe is het nu met jullie? Al moeders geworden?? SPANNEND!!!!!!!!
Nou, nog steeds stilte hier. Maar ik denk dat we zeer binnenkort op onze tribunes stampen van de feestvreugde, want het kan toch bijna niet anders dan dat onze twee forumvriendinnetjes bevallen zijn!!!

Lily, je zou toch denken dat artsen een beetje wat hersenen moeten hebben,anders hadden ze nooit hun 'doktersdiploma' gehaald, maar sommigen... laten we het er maar op houden dat zijn talent hem in ieder geval niet in begrijpend lezen zit. Had je al op gmail gezet waar je volgende reis naar toe gaat. Ben wel erg benieuwd! En logisch dat je meeschrijft op zo'n topic. Toch fijn om te schrijven met meiden die ook aan de clomid zijn. Zou ik ook hebben gedaan als ik jou was.

Dokkie, ik ben al weer veel te laat zie ik, maar heel veel plezier op vakantie!!!!

Jessel, gezellig dat je er weer bent!! Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat bij jullie!

Blond, je kunt het in ieder geval proberen; combi borst met fles. Vooral omdat bij jou de bv zo makkelijk lijkt te gaan is het de moeite wel waard. En gaat het niet dan kun je altijd nog afbouwen. Ik ben nu ook een beetje bezig met zo'n combi. Op sommige dagen lijkt ze net niet genoeg aan mijn bv te hebben en dan krijgt ze nog iets van 60 ml fv als mijn borsten echt leeg zijn en ze al heel lang aan de borst heeft gelegen. Om de productie echt goed op gang te brengen zou ik dan ook nog moeten kolven, terwijl zij de 60 ml fv krijgt, maar daar heb ik soms de puf niet voor, vooral niet omdat ik dan soms al anderhalf uur met haar aan de borst heb gezeten. En al helemaal niet 's nachts. Ik vind het wel prima zo. Ze krijgt nu bv van mij voor het goede wat daar in zit en fv om geen honger te hebben en goed te kunnen slapen en wat naar mijn mening net zo goed is als bv trouwens. En vooral mama voelt zich hier erg prettig bij. Ik zie fv gewoon als een zeer handige uitvinding voor zowel moeder als kind. En bv geef ik graag natuurlijk, maar het moet wel ontspannen zijn en niet lijden worden. Op deze manier gebeurt dat dus niet. Vannacht en vandaag overdag heeft ze trouwens weer genoeg gehad aan mijn bv, dus mijn productie loopt niet terug met deze methode.

Ben vandaag bezig geweest met uitzoeken en sorteren van de foto's die we de afgelopen maand hebben gemaakt van ons Prinsesje en natuurlijk van iedereen die haar is komen bewonderen enzo. Ik wil de mooie foto's afdrukken en inplakken op de ouderwetse manier. Maar wat een tijd gaat daarin zitten, zeg. Zoveel foto's die NIET afgedrukt moeten worden. Iedere foto kritisch bekijken; wel/niet. En dan nog zijn het in totaal zo'n 400 foto's die ik afgedrukt wil hebben. Ook veel om aan opa's en oma's te geven, hoor.

We maken al een stuk minder foto's trouwens. Het stabiliseert zich nu. Dat moet ook wel, want we kunnen moeilijk iedere maand van haar leven 400 foto's laten afdrukken. Is ook nog eens erg kostbaar...

Hoe doen de andere nieuwbakken ouders dat? Maken jullie alleen een webalbum of gaan jullie ook nog op de ouderwetse manier aan de slag?

Vriendlief heeft vannacht weer op het logeerbed geslapen. Bevalt ook mij wel goed eigenlijk, omdat ik dan 's nachts niet het gevoel heb dat wij (Psesje en ik) hem wakker maken. Ben er dus een stuk relaxter onder. Enige nadeel is dat ik hem geen por kan geven om haar even te verschonen, maar dat vindt hij natuurlijk juist wel erg prettig! Gezellig is het niet dus we moeten er nog even een goede tussenweg in vinden; wanneer wel/niet logeerbed. Lief zijn ouderschapsverlof begint al lekker per 1 december. Heel fijn, gaat hij vier dagen werken! We hebben dus in december en januari (ik moet per 1 februari weer aan de slag) lekker wat extra quality time!

Het is alweer een hele lap en dan heb ik nog niet eens op jullie allemaal gereageerd... Zal eerst dit eens even posten!!
Hier kom ik nog op terug
KQ, heel goed hoe jij met de combi fv en bv omgaat! Super van je! Je kindje heeft inderdaad meer aan een gelukkige moeder dan aan een gestresste moeder. En honger lijden heeft al helemaal geen zin! Goed zo!

Wij maken ook steeds minder foto's. In het begin zaten wij dagelijks zo'n 50 foto's te schieten. Nu soms zelfs een dag niet. WIj gaan ook een album maken met foto's inplakken. Ik heb nu al de foto's per week gesorteerd, zodat we straks wat leuke foto's van week 1, week 2, etc kunnen pakken.

En inderdaad: er zullen nu toch wel twee kanjers van babies geboren zijn! En het is tweemaal een ? Ben heel benieuwd wat het zal worden!
Nou ik heb inmiddels wél antwoord op mijn vraag. In reactie op bovenstaande mailtje van de gyn had ik geschreven:

Geachte *bla&bla&,

Uiteraard zal ik dat ook doen maar mijn vraag was indien de Clomid niét doet wat het zou moeten doen (nm een cyclus van ongeveer 28 dagen). Dan zit in namelijk in xxx. Vandaar mijn vraag.

Ik begrijp dat ik zal moeten wachten tot januari voor een evaluatie.

Hartelijk bedankt,

Lily Lamb

En ik kreeg terug:

Laten we het zo afpreken dat als de cyclus langer is dan 35 dagen je ophoogt tot 1dd2 tabletten clomid. Als er geen menstruatie optreed dan bel je in januari.

Veel plezier!

Kortom: geen metingen of bloedprikken vooraf maar gewoon 100 mg gaan slikken mocht het langer gaan duren dan 35 dagen. En dus tóch een helder antwoord.

Ik had gemaild want opzich geen urgente vraag en een telefonisch consult vond ik ook weer zo wat.

Deze kerel is trouwens een waanzinnig warhoofd. Een van de vorige keren vroeg hij zelf wat de diagnose ook alweer was.*zucht*

Ik ga NU op gmail zetten waar ik heen ga.

x
Hihi de forumtitel is veranderd, ziet er stoer uit zo!
Nog steeds niets, gaaf, ik hoop dat alles goed gaat daar bij die meiden. Ik weet niet of ik vandaag nog uitgebreid schrijf, we hebben een rustig avondje, wil eigenlijk gewoon lekker op de bank. Ik zie wel dat Es en Blond online zijn, grappig is dat.

Lily, hehe, daar heb je wat aan. Een helder antwoord en fijn dat je nu een aantal dagen hebt gehoord waarop je actie kunt ondernemen.

Wij maken ook zoveel foto's, tot nu toe een dag niet. Maar alle visite die haar vasthoud staat ook op de foto. Wij gaan een album maken via de hemasoftware en dat laten drukken. Erg handig.

KQ: lekker dat je kunt aanvullen, maar dat het niet constant hoeft. Ik ben ook blij met de fv als uitvinding! Kan me voorstellen dat anderhalf uur wel lang is, kolven is dan echt niet leuk meer.

Hier een heerlijk dagje, geen visite, best een stuk gelopen met de wagen, goeie flessen gedronken op tijd en niet op verzoek, werkt prima. En nu duimen dat ze na de laatste fles de nacht doorslaapt. Nu ikzelf nog beter voor mezelf zorgen, heb vandaag weer een uurtje geslapen 's middags, heerlijk was dat.
Jeuj, mooie forumtitel!!! Met dank aan Bri en Soep!

Luuuuuuumpje!! Miiiiiimmmmmiiiieeeeee! Hebben jullie al een kleintje in jullie armen???? Hoop het zo!

Ha Lily, eindelijk duidelijkheid dus.
Hier kom ik nog op terug
O ja, ik zie het! Gaaf!
Hormonen... Als ik het hardop zeg krijg ik een brok in mijn keel....
Lily, wat fijn dat je gyn je toch nog lekker gerust heeft kunnen stellen. Ik kan me voorstellen dat er wel een beetje schot in de zaak mag komen. Volgens mij zijn alle dokters warhoofden overigens.... Ik vind het helemaal niet gek dat je ook op een ander forum schrijft, doe ik namelijk ook maar dan over IUI. Best goed om te lezen wat lotgenootjes doen en denken.

KQ, foto's uitzoeken praat me er niet van. Ik moet nog een half boek afmaken en dan liggen er nog een hoop 'eenlingen' van weekendjes weg enzo. Ik plak altijd foto's in als ik ziek ben, dat al die foto's er nog liggen is dus eigenlijk een goed teken voor mijn baas.

Blond, na de kraamhulpbrigade dus ook bloodgesteld aan borstvoedingsbrigade. Jeetjemina, je moet wel sterk zijn als nieuwbakken moeder.

Plieno, wat een voorbeeldig kind heb je. Echt eentje van de rust en regelmaat zo te horen (vaak is ook regelmaat;-)). Dat spruw, is dat ernstig? Ik heb er nog nooit van gehoord (tja, nog ggen moeder he)

Bri, 7 december wordt onze speciale dag. Veel succes met je zwemacties. Klinkt erg sportief!

Soep en jessel, vieze stinkkindjes hebben jullie zeg, en ze dan bij papa dumpen. Goed idee maar wie gaat die vieze luier dan verschonen?

Dok, fijne vakantie met je meiden en man!

miem en luum, waar blijven de kids?

Groetjes
druk hier!
Lily, beter dat je toch nog antwoord hebt. Is het trouwens niet veel 100 mg?

Soep, goed gedaan met die forum titel. Inderdaad: brok in je keel-trekker!

Welke voeding gebruiken jullie trouwens? (merk en soort)

Fijne avond, geniet ervan met z'n tweetjes/drietjes en hopenlijk slaapt ze lekker door! (hoop ik ook ieder avond/nacht). Hoelaat geef jij trouwens de laatste voeding nu je op tijd voedt?

Jusa, it is gone be your number 7!
Wij gebruiken Nutrilon Hypo-allergeen 1. A-merk, duur, maar ja, onzekere ouders die afgaan op A-merken. Nu ben ik prijzen aan het vergelijken, er zit prijsverschil in. De laatste voeding ga ik om 23 uur geven, dan ben ik rond 0.00 uur klaar. Misschien ga ik het verschuiven naar 22.00 uur en dan om 6.00 de volgende. Morgen even overleggen met de CB-arts.

Nog een luiertip: google eens op watkostenluiers, handig joh!

Die van de etos bevallen goed, ze vangen veel plas, geven geen uitslag bij ons. Hoe de goede poepluier is weet ik niet, ik weet het als ze net gepoept heeft, dus ik weet niet hoe die het doen als ze langer in een poepbroek ligt.
@soep:

dus de kans bestaat dat ze doorslaapt? Of heeft ze al doorgeslapen? Dat zou beter zijn!

Wij hebben die van Kruidvat tegen allergie en krampjes enzo. Kost 8 euro en wordt in dezelfde fabriek gemaakt als de A-merken. Was een tip van onze kraamhulp. We zijn deze nu een dag aan het gebruiken en het gaat vooralsnog prima. Ik heb voor de zekerheid een portie NAN (is volgens mij ook van nutrilon) bewaard. Mocht hij het echt niet willen.

Vandaag de luiers van kruidvat gekocht (zat zo'n kortingsbon in die box van Kruidvat). Ik vind ze in ieder geval al beter dan die van C1000. Die vind ik niks. Nog steeds vind ik pampers heel fijn en deze zijn maar 50 cent duurder dan die van het kruidvat. Ik ga eens googlen op watkostenluiers! Goeie tip.
hey meiden was net ff aan het bijlezen op gmail en toen werd er gepost door de man van luum!!! ze hebben een dochter. voor naam en foto zie gmail!!!

mimmie waar ben jij? of mimmie-man tijd dat je een berichtje achterlaat op de gmail :-)
Luum gefeliciteerd!!!

Gave forumtitel!

Sorry ladies nog steeds geen tijd gehad om uitgebreid te reageren..... Bad me!

Liefs,

Parel
He Luum!

Mooie dochter heb je op de wereld gezet!

Knappe prestatie ook door jou geleverd!

En nu.......................................... GENIETEN!

Jessel
Luum, van harte gefeliciteerd! Mooie dochter en mooie naam!

Liefs Jules
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, LUUUUUUUUM, GEFELICITEEEEEERD!!!

Joepie, weer een meisje erbij, ik ga nu als een dolle naar de gmail om foto te bekijken en mail te lezen. Dikke zoen voor Luum Luumman en Luummeisje!!!
Hier kom ik nog op terug
Joehoe! Luum gefeliciteerd!
Luum gefeliciteerd, goed gedaan meid!!!! Ik zet de achtervolging in op KQ en race naar gmail voor de foto's!
Gefeliciteerd Luum! Dat jullie maar lekker mogen genieten van jullie kersverse dochter!

Ben benieuwd hoe het met Mimmie is...

En dan ben ik alweer de volgende in de rij... Whaa!!

Dokkie is na mij de volgende en dus lekker op vakantie, ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met Wolfje is, zij loopt ook al tegen de 30 weken lijkt me zo... Wolfje, alles met jou ook goed?

En Jusa, hoe was je trip? Lekker genoten daar? En goed gevoel over 7 december??

Herah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven