Geld & Recht alle pijlers

deurwaarder

13-10-2010 15:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb eerder dit jaar ook een topic gehad over problemen met mijn verhuurder.

Inmiddels heb ik de aller hoogste vorm van urgentie binnen onze gemeente en ben dus aan het afwachten.

Helaas stapelen de problemen met de huisbaas zich steeds verder op.

Nu heeft meneer een extra energieafrekening gestuurd, van dit bedrag kan niks kloppen en ik heb hem een gespecificeerde rekening gevraagd.

Deze kon hij mij niet aanbieden,en de andere huurders in het complex kregen allemaal een fikse korting.

Nu heeft hij een incassobureau ingeschakeld, ik heb contact met hun opgenomen en de situatie uitgelegd en dat mijn advocaat contact met hun zal opnemen.

Wat scherts dan ook mijn verbazing ik krijg vandaag een brief dat ze er een rechtzaak van gaan maken en de dagvaarding word aan huis afgegeven door een deurwaarder en deze zal dan meteen mijn huis binnenlopen om naar mijn waardevolle spullen te kijken.

Weet iemand of dit zomaar mag?

Ik ben geen wanbetaler!Ik wil gewoon duidelijkheid en komt die er dan ben ik bereidt te betalen.

Zit er even helemaal doorheen en mijn advocaat is nu even niet bereikbaar.

groetjes

mup
Toch denk ik dat je moet wachten op je advocaat, die is op de hoogte van de situatie, de details en de regels.

Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Volgens mij bluft de deurwaarder, zodat je alsnog even snel betaalt.

Je verhuurder moet gewoon een specificatie kunnen laten zien, want hoe komt hij anders aan het bedrag?
Pas als er een titel is (een uitspraak van de kantonrechter) in jouw nadeel mag de deurwaarder pas bij je thuis komen om beslag te leggen. Hij kan dat nu van te voren al wel handig vinden, om te zien of er iets te halen is bij je, maar jij hoeft hem nog niet binnen te laten.

Dus bluf...
Nope
Er is nog helemaal geen deurwaarder, het incassobureau gaat er nu een inschakelen.

Er is idd een specificatie maar dat is voor het gehele gebouw.

Helaas ben ik er achter gekomen dat er hier 2 wietplantages zitten en tja die kosten energie en ik moet gaan betalen.

Ga maar weer eens de woningstichting bellen ben dit gedoe meer dan beu.
Geef de wietplantages aan? Dat zal iig 1 stap in de richting zijn.

En bel niet naar de woningstichting, maar ga er langs. Blijf rustig en bij je punt.

Succes!
1 vd wiet plantages is er inmiddels niet meer, de huisbaas is hiervan op de hoogte hoor.

Maar meneer moet mij gewoon altijd hebben, ik laat mij dan ook niet in een hoek zetten en dr klopt gewoon iets niet met deze man.

Is mss een goed idee, maar ik ben 2,5 wkn geleden al langs gegaan is dat dan niet teveel nu weer?
Hij is mooi! Ik zou me in ieder geval niet laten bangmaken. Als je verhuurder geld van je wil ontvangen, zal hij moeten bewijzen dat hij daar recht op heeft. Als hij al geen specificatie kan/wil sturen, wordt dat wel moeilijk voor hem. Ik zou ook niet bang zijn voor een deurwaarder - als ze besluiten om je te dagvaarden, wordt die dagvaarding inderdaad door een duerwaarder uitgebracht. So what? Je krijgt gewoon een papier door de bus, en hebt dan de kans om bij de rechter te vertellen hoe het zit. Zonder uitspraak van de rechter gebeurt er niets - ook een deurwaarder kan niets doen zonder vonnis. Als je zeker weet dat je niets verschuldigd bent, hoef je je nergens zorgen over te maken.
Waarom bel je de politie niet over de wietplantages, aangezien je huisbaas blijkbaar weigert er iets aan te doen?

Gewoon weer langs gaan.......bij zulke hoge urgentie moeten ze toch ook gewoon iets voor je doen.
quote:mupke32 schreef op 13 oktober 2010 @ 15:56:

1 vd wiet plantages is er inmiddels niet meer, de huisbaas is hiervan op de hoogte hoor.

Maar meneer moet mij gewoon altijd hebben, ik laat mij dan ook niet in een hoek zetten en dr klopt gewoon iets niet met deze man.

Is mss een goed idee, maar ik ben 2,5 wkn geleden al langs gegaan is dat dan niet teveel nu weer?Tuurlijk niet! Als jij daar vaak je gezicht laat zien begrijpen zij des te beter dat het je ernst is.
@katherina,

De woningstichting is door meerdere mensen gebeld met mijn verhaal dus ik hoop dat het nu duidelijk is.

Ik bel ze wel iedere week maar dan ga ik vanaf nu gewoon iedere langs.

Ik heb inmiddels een melding gemaakt vd plantages, is een beetje dubbel, de huisbaas weet ervan af, er staat in het contract dat er geen drugs mag worden gekweekt en gebruikt en toch doet hij hier niks tegen.

En nope dr is echt niet meer aan de hand heb geen huurachterstand oid.
wat een bizar verhaal
Ik begrijp iets niet. Je hebt een huisbaas en een je huurt van de woningstichting?

Enniwee, zolang je verhuurder je geen specificatie kan geven van de energierekening, mag hij geen afrekening sturen en verwachten dat die voldaan wordt. Heeft jouw gebouw een gezamenlijke blokverwarming, dan zal hij met meterstanden van jou op de proppen moeten komen, waaruit je extra energiegebruik blijkt. Ik neem aan dat je tenminste wel een eigen elektrameter hebt. Zo niet, dan kan hij de afrekening alleen verdelen over alle bewoners en dan naar verhouding van grootte van woning. Dan nog zal hij met een specificatie moeten komen over het gehele pand.
Nope
Het is idd een bizar verhaal, ik krijg een toge hoge rekening vd energie terwijl ik ieder weekend bij mijn vriend ben met de kids.

Ik had afgelopen winter geen verwarming, de electra werkt niet behoorlijk oja en de huisbaas is mijn huis in geweest toen ik niet thuis was en de douche afgesloten.Hier heeft mijn advocaat actie op ondernomen)

Ik kan er inmiddels hele boeken over vol van schrijven.

Ik ben het zo spuugzat en baal dat ik niet voordat ik ging verhuizen eens om mij hebt heb nagevraagd, huisbaas heeft nl niet echt een goede naam maar goed.
@Machu,

Nee hoor ik huur nu particulier maar heb de aller hoogste urgentie vd woningbouw gekregen.

Is dus de bedoeling dat ik zsm een huis van hun krijg.
Ik kreeg na het lezen van je verhaal en de reacties dat die wietplantage van de verhuurder is, aangezien die er niks aan doet om deze te verwijderen...

Hoe lang heb je eigenlijk al urgentie, kan je niet zelf reageren op huizen?
Ik heb sinds een maand urgentie.

Ik ben er een tijdje mee bezig geweest en de hoogste urgentie krijg je pas als je minimaal een jaar in deze gemeente staat ingeschreven en dat doe ik pas sinds deze maand.

Nee de plantages zijn van mede huurders in het complex.
quote:mupke32 schreef op 13 oktober 2010 @ 16:13:

@Machu,

Nee hoor ik huur nu particulier maar heb de aller hoogste urgentie vd woningbouw gekregen.

Is dus de bedoeling dat ik zsm een huis van hun krijg.

Maar zelfs als je weg bent is dit probleem natuurlijk niet over. Hij zegt dat jij nog een rekening open hebt staan. Vraag nogmaals in een brief, desnoods via je advocaat, om een specificatie. De kantonrechter zal jou nooit veroordelen tot betalen, als jij geen goede factuur hebt ontvangen.

En je huisbaas zal ook moeten aantonen dat hij er alles aan heeft gedaan om je tot betaling over te laten gaan en dat houdt dus ook in dat hij je een specificatie moet geven.
Nope
En doe van die plantages aangifte bij de politie en brandweer, ivm brandgevaar!
Nope
De deurwaarder mag niet in jouw huis komen, zonder toestekmming van de rechter.

Er ligt toch nog geen exploot voor conservatoir beslag ?

Incassobureaus hebben een grote bek, maar geen macht.

Een gerechtsdeurwaarder kent de wet, en houdt zich daar ook aan. Hij/zij is ook de enige die stukken voor de rechtbank mag betekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven