teleurgesteld in vader

13-10-2010 16:38 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven. Ben een beetje verdrietig.

Mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar. En nou had ik net mijn vader aan de telefoon. Die heeft op de dag/avond voor de verjaardag van mijn dochtertje een feest van zijn werk wat voor hem en een collega georganiseerd wordt.

Leuk voor hem en ik snap dat hij daar veel zin in heeft.

Maar nou houdt mijn vader wel van een biertje op een feestje en nou denkt hij niet dat hij op mijn dochtertjes verjaardag kan komen. Want waarschijnlijk is hij dan brak de volgende dag.

Nu snap ik dat het een speciaal feestje is en dat je dan geen zin hebt om de volgende dag ergens vroeg te zijn. We wonen op iets meer dan een uur van elkaar af. Maar het tijdstip maakt niet uit voor mij,als hij (en zijn vriendin) maar komt.

Is het raar dat ik hier verdrietig over ben?

Ik denk dan, je kan je toch wel een beetje inhouden, en als je lang uitslaapt dan kan je in de middag of einde van de middag toch wel op verjaardagsbezoek?

Ik heb net boos de hoorn er opgegooid(?), heel kinderachtig,maar ik was zo boos.
@Tuorrebout, dat lijkt me wel erg moeilijk voor jullie. Waarschijnlijk word je vader over een poosje, als de ergste verliefdheid voorbij is, weer normaal

@Lunari, ik heb hier niet om raad gevraagd, ik wou het gewoon graag van mij afschrijven en wel inzien of dit nou heel vreemd van mijn kant was. Daar is dit forum toch een beetje voor?

Ik vind het ook fijn om jullie inzichten te lezen.

Ik had hier ook even niemand in de buurt, mijn dochter zei ook niks zinnigs terug

Sommige dingen doe je toch ook voor een ander? Ook al snapt mijn dochter dat niet.
@Troetelbeertje, hij mag ook om 19 u komen, dan is ze nog net wel wakker, dan heeft hij lang genoeg kunnen uitroezen toch? Ik vier het klein, zonder andere kinderen, behalve zoontje en 1 babynichtje. Dus heel rustig. Hij mag op alle tijdstippen langskomen, alleen niet s ochtends heel vroeg, want dan slaap ik uit :-)

haha wuiles, ik dacht al als iemand dat ziet, dan zullen ze wel denken die is fan van verjaardagen :-)

Maar dat was wel iets anders, toen had ik 6 vriendinnen gevraagd en er kwam er geen een. Niet raar om dat raar te vinden toch?. (ik heb trouwens allebei)

@Mazou, er zijn natuurlijk altijd ergere dingen, dan zou bijna niemand hier een topic kunnen openen.

Ik snap zijn standpunt, niet helemaal, wel als ik had gezegd dat hij om 11 uur op de stoep moest staan en niet later ofzo.
Ik dacht toch echt dat je vraag was of het raar is dat je hier verdrietig over bent. Excuse moi als mijn tip je niet bevalt hoor. Vooral lekker blijven klagen, daar schiet je enorm veel mee op!
ok misschien toch n vraag. Sorry.

Jij reageert wel fel trouwens, soms is het toch fijn om even te klagen? Ik kan er toch niet veel aan veranderen, wou het gewoon graag van me afschrijven.

Ik zei toch dat ik het fijn vind om andere inzichten te lezen. Ook die van jou.
Ik probeer je alleen duidelijk te maken dat je eeuwig met dit soort frustraties blijft zitten als je nooit verteld waarom het voor jou onprettig is. Aardig bedoeld. Zoals je hier leest heeft niet iedereen even veel met verjaardagen. Misschien heeft jou vader dus gewoon niet door hoe belangrijk jij het vindt. Tuurlijk mag je hier ook gewoon klagen, daar is een forum voor. Maar als ik jou een (in mijn ogen) goede raad geef en ik krijg als reactie: ik heb hier niet om raad gevraagd... Daar kan ik me dan inderdaad aan irriteren. En in dat geval laat ik je lekker verder klagen en hou ik mijn goedbedoelde advies voor me...
Je dochtertje heeft er echt geen besef van dat opa op haar verjaardag niet komt. Dat is voor haar veel te abstract. Jij hebt wel last van dat gevoel. Probeer je er gewoon overheen te zetten. Je weet toch wel dat je vader om je dochtertje geeft, daar doet zoiets toch niets aan af?
Lunari, het kwam een beetje door dat Tsjah, waardoor ik weer geirriteerd raakte Maar je hebt wel gelijk ik vroeg toch om raard

Ik neem je advies echt wel ter harte hoor (huh klopt dit?)

Nou ik ga even eten, bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik lees straks weer even verder.

(jullie denken nou volgens mij dat ik zo'n typ ben die een springkussen huurt enzo voor de 1e verjaardag haha)
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 13 oktober 2010 @ 17:24:

Ik snap TO heel goed. Het heeft te maken met een stukje interesse. Welke opa wil nu niet bij de eerste verjaardag van zijn kleinkind zijn? Dat begrijp je toch niet? Je vol laten lopen de avond er voor is voor deze man blijkbaar belangrijker. De kleinkinderen zijn alles voor mijn vader misschien dat ik daarom er met mijn pet niet bij kan. Vind het heel sneu voor je.

Wat een nonsens. Die man werkt 25 (!) jaar in het onderwijs en krijgt een knalfeest aangeboden. En dat zou hij de hele avond spa rood moeten drinken omdat hij de volgende dag langs moet komen omdat een kleinkind (dat geen flauw benul heeft van het concept verjaardag) 1 jaar wordt? En dat kan alleen op de verjaardag zelf?

En hier op het forum wordt direct geconcludeerd dat hij problemen heeft met alcohol, geen interesse heeft in zijn kleinkind, etc.).

De beste man is van plan flink te genieten van zijn dag in het zonnetje. Mag hij, na 25 jaar werken? Dat jubileum viert hij ook maar 1 keer. Lijkt mij vrij logisch dat je de volgende dag dan niet naar die verjaardag gaat, zeker als het ook nog 2 uur reizen met zich meebrengt.

Dus ja, TO, ik vind dat je de zaak opblaast en er een soort persoonlijke afwijzing van maakt, terwijl er een hele realistische en valide reden aan ten grondslag ligt dat je vader die dag niet wil komen.
Hahaha oke. Was niet zo bedoeld, maar zal het woord weghalen.
Zal ik er ook even bij tsja-en?

Tsja, ik vond het altijd een beetje onzin als ouders van de eerste verjaardag van hun kind een groots en meeslepend feest maakten. Ik wilde het gewoon klein vieren: de opa's en oma's, de tantes; in huiselijke kring de eerste keer verjaren.

Maar toen mijn ouders tussen neus en lippen door meedeelden dat ze even een andere datum wilden prikken omdat ze die dag naar iets anders gingen, was ik er door verrast hoe erg ik dat vond. Niet eens zozeer dat ze niet kwamen, maar de makkelijkheid waarmee ze over mijn dochters verjaardag heenstapten. De laconiekheid waarmee ze 'even een andere datum wilden prikken', 'twee weken later bijvoorbeeld'.

Inmiddels begrijp ik het gevoel waarmee sommige mensen de eerste verjaardag ingaan. Ik kan het nog niet zo goed omschrijven, maar het voelt als iets speciaals, iets waar in ieder geval zulke directe familie als opa's en oma's bij horen te zijn. En het is vast heel gek, maar doordat mijn ouders er niet bij zullen zijn, begrijp ik zelfs waarom mensen er een circusfeest van maken. Ik zal nog eens bedenken of ik het ook kan omschrijven... (ja, lekker duidelijke post weer, sorry )
Ikbenanoniem. Je vindt het nonsens. Dat mag hoor. Heb je zelf ook kinderen? Waren je ouders op hun eerste verjaardag? En nogmaals het gaat om het gevoel dat TO heeft. En waarom is een 25 jarig jubileum op het werk zo'n bijzondere prestatie volgens jou?
verjaardagen zijn overrated. Zeker die van baby's die ze niet eens bewust meemaken.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 13 oktober 2010 @ 20:04:

Ikbenanoniem. Je vindt het nonsens. Dat mag hoor. Heb je zelf ook kinderen? Waren je ouders op hun eerste verjaardag? En nogmaals het gaat om het gevoel dat TO heeft. En waarom is een 25 jarig jubileum op het werk zo'n bijzondere prestatie volgens jou?

Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Mijn ouders zijn dood.

25-jaar in het onderwijs, daarvoor in het zonnetje gezet worden door je collega's, en dat is niet bijzonder volgens jou?

Het gaat inderdaad om het gevoel van TO. Haar kind merkt er niets van, want een eenjarige heeft geen flauw idee van een verjaardag. Wat is er dan zo'n drama aan dat haar vader op een andere dag wil komen omdat hij het de dag na zijn grote dag rustig aan wil doen? Zijn 25-jarige jubileum viert hij maar 1x en hij heeft wel benul van de situatie.

Volgend jaar wordt kleinkind 2 en is opa er waarschijnlijk gewoon. Dus ja, dan vind ik de houding van TO best egoïstisch dat ze haar vader zijn knalfeest niet gunt en erop staat dat hij op de verjaardag zelf komt. Kom op, kind kan niet lezen, heeft geen benul van het feit dat dat haar verjaardag is. Het zou anders zijn als kind 6 werd of zo, want dan weet een kind dat het jarig is.
Negen van de tien keer zijn je eigen (schoon)ouders degene die - haast - net zoveel van jouw kinderen houden als je zelf doet. Het lijkt me nogal een schok om te beseffen dat dat anders is. Of lijkt te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2010 @ 20:17:

Negen van de tien keer zijn je eigen (schoon)ouders degene die - haast - net zoveel van jouw kinderen houden als je zelf doet. Het lijkt me nogal een schok om te beseffen dat dat anders is. Of lijkt te zijn.En waarom kun je het later op verjaardagsvisite komen invullen als gebrek aan liefde? Dat zit toch niet in de dag zelf langskomen?
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 18:20:

[...]

Wat een nonsens. Die man werkt 25 (!) jaar in het onderwijs en krijgt een knalfeest aangeboden. En dat zou hij de hele avond spa rood moeten drinken omdat hij de volgende dag langs moet komen omdat een kleinkind (dat geen flauw benul heeft van het concept verjaardag) 1 jaar wordt? En dat kan alleen op de verjaardag zelf?

En hier op het forum wordt direct geconcludeerd dat hij problemen heeft met alcohol, geen interesse heeft in zijn kleinkind, etc.).

De beste man is van plan flink te genieten van zijn dag in het zonnetje. Mag hij, na 25 jaar werken? Dat jubileum viert hij ook maar 1 keer. Lijkt mij vrij logisch dat je de volgende dag dan niet naar die verjaardag gaat, zeker als het ook nog 2 uur reizen met zich meebrengt.

Dus ja, TO, ik vind dat je de zaak opblaast en er een soort persoonlijke afwijzing van maakt, terwijl er een hele realistische en valide reden aan ten grondslag ligt dat je vader die dag niet wil komen.

Waar heb jij dit alles gelezen?

Er staat nergens dat hij aan de spa rood moet. En er wordt niet gesuggereerd dat hij een alcohol probleem heeft. En hij hoeft geen 2 uur te rijden.....

Dus ik begrijp niets van de felheid in jouw post
[quote]Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:16:

[...]

25-jaar in het onderwijs, daarvoor in het zonnetje gezet worden door je collega's, en dat is niet bijzonder volgens jou?

Het gaat inderdaad om het gevoel van TO. Haar kind merkt er niets van, want een eenjarige heeft geen flauw idee van een verjaardag. Wat is er dan zo'n drama aan dat haar vader op een andere dag wil komen omdat hij het de dag na zijn grote dag rustig aan wil doen? Zijn 25-jarige jubileum viert hij maar 1x en hij heeft wel benul van de situatie.

Volgend jaar wordt kleinkind 2 en is opa er waarschijnlijk gewoon. Dus ja, dan vind ik de houding van TO best egoïstisch dat ze haar vader zijn knalfeest niet gunt en erop staat dat hij op de verjaardag zelf komt. Kom op, kind kan niet lezen, heeft geen benul van het feit dat dat haar verjaardag is. Het zou anders zijn als kind 6 werd of zo, want dan weet een kind dat het jarig is.[/quote]

Het staat nergens dat TO haar vader zijn feestje niet gunt. Waar haal je dat uit?
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:20:

[...]

En waarom kun je het later op verjaardagsvisite komen invullen als gebrek aan liefde? Dat zit toch niet in de dag zelf langskomen?Als je dit niet aanvoelt ben ik niet degene die je het verschil kan uitleggen met woorden.
quote:juliaana schreef op 13 oktober 2010 @ 20:23:

[quote]Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:16:

[...]

Volgend jaar wordt kleinkind 2 en is opa er waarschijnlijk gewoon. Dus ja, dan vind ik de houding van TO best egoïstisch dat ze haar vader zijn knalfeest niet gunt en erop staat dat hij op de verjaardag zelf komt. Kom op, kind kan niet lezen, heeft geen benul van het feit dat dat haar verjaardag is. Het zou anders zijn als kind 6 werd of zo, want dan weet een kind dat het jarig is.[/quote]

Het staat nergens dat TO haar vader zijn feestje niet gunt. Waar haal je dat uit?Hmm, misschien uit het feit dat ze de hoorn op de haak gooit in het telefoongesprek met haar vader?
Om hier nou iemands liefde aan te toetsen gaat wel heel ver.
@ TO

Ik persoonlijk zou ook teleurgesteld zijn. Nu vind ik verjaardagen ook leuk en belangrijk.

Als het jubileumfeestje nu op de verjaardag van je dochter zou zijn, dan kan ik me voorstellen dat hij maar het is een dag eerder, please wat een onzin om brak zijn als excuus te gebruiken.

Ik ben er zelf trouwens mee gestopt om mijn verjaardag verspreid te houden. Ik ben op 1 dag jarig. Kan je niet, even goede vrienden, maar dan vier ik geen verjaardag meer.
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:25:

[...]

Hmm, misschien uit het feit dat ze de hoorn op de haak gooit in het telefoongesprek met haar vader? Daarmee zegt ze toch niet dat ze hem zijn feestje niet gunt?
quote:Lunari schreef op 13 oktober 2010 @ 20:25:

Om hier nou iemands liefde aan te toetsen gaat wel heel ver.Ik zeg niet dat het een waterdichte toets is, ik stel dat het kan voelen alsof jouw kind voor je vader op een totáál andere plaats staat als waar je hem/haar had ingeschat. En niet alleen je kind.......jezelf eigenlijk net zo goed.
quote:juliaana schreef op 13 oktober 2010 @ 20:21:

[...]

Waar heb jij dit alles gelezen?

Er staat nergens dat hij aan de spa rood moet. En er wordt niet gesuggereerd dat hij een alcohol probleem heeft. En hij hoeft geen 2 uur te rijden.....

Dus ik begrijp niets van de felheid in jouw post

Noodles heeft het op pagina 1 over een drankprobleem. Anderen stellen dat vader zich als een puber aanstelt omdat hij op zijn eigen feest wil drinken. Weer anderen vinden dat hij dan maar niet of minder moet drinken, zodat hij de volgende dag 2 uur in de auto kan gaan zitten om naar kleinkind te gaan. Die dus geen flauw idee heeft van het concept verjaardag.

1 uur rijden heen, 1 uur rijden terug= 2 uur.

En mijn felheid kwam door de toon in de post waarop ik reageerde.
Toen mijn vader 25 jaar op de zaak was waren mijn moeder en ik daarbij aanwezig. Misschien is je vader ook wel teleurgesteld dat zijn dochter niet naar zijn jubileum komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven