teleurgesteld in vader
woensdag 13 oktober 2010 om 16:38
Even van mij afschrijven. Ben een beetje verdrietig.
Mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar. En nou had ik net mijn vader aan de telefoon. Die heeft op de dag/avond voor de verjaardag van mijn dochtertje een feest van zijn werk wat voor hem en een collega georganiseerd wordt.
Leuk voor hem en ik snap dat hij daar veel zin in heeft.
Maar nou houdt mijn vader wel van een biertje op een feestje en nou denkt hij niet dat hij op mijn dochtertjes verjaardag kan komen. Want waarschijnlijk is hij dan brak de volgende dag.
Nu snap ik dat het een speciaal feestje is en dat je dan geen zin hebt om de volgende dag ergens vroeg te zijn. We wonen op iets meer dan een uur van elkaar af. Maar het tijdstip maakt niet uit voor mij,als hij (en zijn vriendin) maar komt.
Is het raar dat ik hier verdrietig over ben?
Ik denk dan, je kan je toch wel een beetje inhouden, en als je lang uitslaapt dan kan je in de middag of einde van de middag toch wel op verjaardagsbezoek?
Ik heb net boos de hoorn er opgegooid(?), heel kinderachtig,maar ik was zo boos.
Mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar. En nou had ik net mijn vader aan de telefoon. Die heeft op de dag/avond voor de verjaardag van mijn dochtertje een feest van zijn werk wat voor hem en een collega georganiseerd wordt.
Leuk voor hem en ik snap dat hij daar veel zin in heeft.
Maar nou houdt mijn vader wel van een biertje op een feestje en nou denkt hij niet dat hij op mijn dochtertjes verjaardag kan komen. Want waarschijnlijk is hij dan brak de volgende dag.
Nu snap ik dat het een speciaal feestje is en dat je dan geen zin hebt om de volgende dag ergens vroeg te zijn. We wonen op iets meer dan een uur van elkaar af. Maar het tijdstip maakt niet uit voor mij,als hij (en zijn vriendin) maar komt.
Is het raar dat ik hier verdrietig over ben?
Ik denk dan, je kan je toch wel een beetje inhouden, en als je lang uitslaapt dan kan je in de middag of einde van de middag toch wel op verjaardagsbezoek?
Ik heb net boos de hoorn er opgegooid(?), heel kinderachtig,maar ik was zo boos.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:41
Nee het is niet raar dat je boos bent (de hoorn erop gooien vind ik dan inderdaad wel kinderachtig..). Ik vind het wel raar dat je vader blijkbaar zoveel van plan is te gaan zuipen dat hij de hele volgende dag nergens een gaatje voor de verjaardag van zijn kleindochter kan vinden. Nog veel kinderachtiger denk ik, dan die opgegooide hoorn.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:44
Ik vind het niet raar dat je daar teleurgesteld over bent. Dat zou ik namelijk ook zijn. Zeker als jij geen 'eisen' stelt over de tijd, dan kan hij de volgende dag toch wel even de tijd maken om naar zijn kleindochters eerste verjaardag te komen?
Ik weet verder ook niet zo goed wat je er aan kan doen. Je kan hem moeilijk dwingen om te komen. Misschien moet je het een beetje proberen te relativeren. Iedereen stelt andere prioriteiten in het leven. Misschien ziet hij een verjaardag als vrij onbelangrijk. Dat hoeft natuurlijk niks af te doen aan de gevoelens die hij voor jou of zijn kleindochter heeft.
Ik weet verder ook niet zo goed wat je er aan kan doen. Je kan hem moeilijk dwingen om te komen. Misschien moet je het een beetje proberen te relativeren. Iedereen stelt andere prioriteiten in het leven. Misschien ziet hij een verjaardag als vrij onbelangrijk. Dat hoeft natuurlijk niks af te doen aan de gevoelens die hij voor jou of zijn kleindochter heeft.
@Nevanka, dat van mij was inderdaad kinderachtig
ahum, maar ik snap dat ook niet, dat je dan tegen 15 u ofzo al niet een beetje opgeknapt bent
Fleurtje, vind je serieus dat ik overdrijf?
Voor mijn gevoel nu, vindt mijn vader zijn biertje belangrijker dan zn kleindochter
Hij ziet haar 1 keer in de 2 a 3 maanden denk ik. Soms minder soms vaker.
Fleurtje, vind je serieus dat ik overdrijf?
Voor mijn gevoel nu, vindt mijn vader zijn biertje belangrijker dan zn kleindochter
Hij ziet haar 1 keer in de 2 a 3 maanden denk ik. Soms minder soms vaker.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:46
woensdag 13 oktober 2010 om 16:47
Het kind is pas 1, dus het kind zal het niet merken als je vader er niet is. Jij zal ermee zitten. Deed me denken aan die aflevering van Friends waarin Emma 1 werd en Chandler en Monica naar Vermont wilde gaan en zich kapot irriteerde aan het feit dat emma niet wakker werd. Ross en Rachel waren beledigd dat zij haar verjaardag niet zo belangrijk vonden. Ik kon het wel snappen van Monica en Chandler. Het kind word 1 jaar, tuurlijk is het jammer dat je vader waarschijnlijk niet komt maar ja het zou voor je kind erger zijn als hij nie zou komen op zijn 10e verjaardag.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:47
Als ik het goed lees wordt dat feest voor je vader en een collega gehouden? Wat is de reden daarvan dan? Ik kan me voorstellen dat je op een feest dat voor jou wordt gegeven gewoon ook echt lekker feest wil vieren. Tsjah, dat hij niet de volgende dag gewoon wat later komt is idd een beetje vreemd. Maar om je er nou zó druk om te maken? Spreek hem er gewoon op aan en leg uit waarom het voor jou belangrijk is dat hij op de verjaardag van zijn kleindochter komt. Maar de haak erop gooien en ruzie schoppen vind ik persoonlijk behoorlijk kinderachtig.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:48
quote:fleurtje schreef op 13 oktober 2010 @ 16:46:
[...]
Dat is niet heel vaak (lees: weinig). Dan zou ik het wel raar vinden. Niet als vader zijn kleinkind al elke week ziet.
Ik zou misschien nóg pislinkeriger zijn als iemand zo gek is op zijn kleindochter dat hij elke week langskomt en dan op zulke dagen niet-thuis geeft.
Dat zou ik namelijk moeilijker vinden om met elkaar te rijmen.
[...]
Dat is niet heel vaak (lees: weinig). Dan zou ik het wel raar vinden. Niet als vader zijn kleinkind al elke week ziet.
Ik zou misschien nóg pislinkeriger zijn als iemand zo gek is op zijn kleindochter dat hij elke week langskomt en dan op zulke dagen niet-thuis geeft.
Dat zou ik namelijk moeilijker vinden om met elkaar te rijmen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:49
Ik zou ook pissig zijn.
Als het feest van de avond daarvoor echt heel belangrijk voor hem is, had ik verwacht dat hij mij zelf daarover zou bellen, om te overleggen over een andere datum. Want op zich merkt je kind er nog niet veel van natuurlijk. Maar qua gevoel begrijp ik je erg goed. Niet erg sociaal van hem.
Als het feest van de avond daarvoor echt heel belangrijk voor hem is, had ik verwacht dat hij mij zelf daarover zou bellen, om te overleggen over een andere datum. Want op zich merkt je kind er nog niet veel van natuurlijk. Maar qua gevoel begrijp ik je erg goed. Niet erg sociaal van hem.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:49
Nee fleur, TO is teleurgesteld dat papa liever gaat stappen dan naar een verjaardag te gaan. Op zich snap ik dat wel. Maar ik zou me er bij neerleggen. Misschien komt het ook omdat ik een opa had die nooit naar mij omkeek en die ook niet altijd op mijn verjaardag kwam. en ik miste hem ook totaal niet.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:50
quote:Rogue_22 schreef op 13 oktober 2010 @ 16:47:
Het kind is pas 1, dus het kind zal het niet merken als je vader er niet is. Jij zal ermee zitten. Deed me denken aan die aflevering van Friends waarin Emma 1 werd en Chandler en Monica naar Vermont wilde gaan en zich kapot irriteerde aan het feit dat emma niet wakker werd. Ross en Rachel waren beledigd dat zij haar verjaardag niet zo belangrijk vonden. Ik kon het wel snappen van Monica en Chandler. Het kind word 1 jaar, tuurlijk is het jammer dat je vader waarschijnlijk niet komt maar ja het zou voor je kind erger zijn als hij nie zou komen op zijn 10e verjaardag.Handige serie toch, dat Friends...
Het kind is pas 1, dus het kind zal het niet merken als je vader er niet is. Jij zal ermee zitten. Deed me denken aan die aflevering van Friends waarin Emma 1 werd en Chandler en Monica naar Vermont wilde gaan en zich kapot irriteerde aan het feit dat emma niet wakker werd. Ross en Rachel waren beledigd dat zij haar verjaardag niet zo belangrijk vonden. Ik kon het wel snappen van Monica en Chandler. Het kind word 1 jaar, tuurlijk is het jammer dat je vader waarschijnlijk niet komt maar ja het zou voor je kind erger zijn als hij nie zou komen op zijn 10e verjaardag.Handige serie toch, dat Friends...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 13 oktober 2010 om 16:50
Ik snap je teleurstelling, en weet helaas uit ervaring hoe naar het kan voelen om teleurgesteld in je vader te zijn.
De hoorn erop gooien was misschien een wat heftige reactie, maar dat is al gebeurd en is niet meer terug te draaien..
Ik vind vooral zijn reden om niet te komen erg, omdat hij denkt dat hij de avind ervoor teveel gaat drinken. Hij zou zich toch een beetje in kunnen houden en/of wat later de vilgende dag op de verjaardag van zijn kleindochter komen..
Heeft hij echt een drankprobleem? Of houdt hij gewoon van een biertje en is dit feest erg belangrijk voor hem?
Ik snap namelijk niet zo goed waarom het niet allebei kan..
De hoorn erop gooien was misschien een wat heftige reactie, maar dat is al gebeurd en is niet meer terug te draaien..
Ik vind vooral zijn reden om niet te komen erg, omdat hij denkt dat hij de avind ervoor teveel gaat drinken. Hij zou zich toch een beetje in kunnen houden en/of wat later de vilgende dag op de verjaardag van zijn kleindochter komen..
Heeft hij echt een drankprobleem? Of houdt hij gewoon van een biertje en is dit feest erg belangrijk voor hem?
Ik snap namelijk niet zo goed waarom het niet allebei kan..