teleurgesteld in vader

13-10-2010 16:38 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van mij afschrijven. Ben een beetje verdrietig.

Mijn dochtertje wordt volgende maand 1 jaar. En nou had ik net mijn vader aan de telefoon. Die heeft op de dag/avond voor de verjaardag van mijn dochtertje een feest van zijn werk wat voor hem en een collega georganiseerd wordt.

Leuk voor hem en ik snap dat hij daar veel zin in heeft.

Maar nou houdt mijn vader wel van een biertje op een feestje en nou denkt hij niet dat hij op mijn dochtertjes verjaardag kan komen. Want waarschijnlijk is hij dan brak de volgende dag.

Nu snap ik dat het een speciaal feestje is en dat je dan geen zin hebt om de volgende dag ergens vroeg te zijn. We wonen op iets meer dan een uur van elkaar af. Maar het tijdstip maakt niet uit voor mij,als hij (en zijn vriendin) maar komt.

Is het raar dat ik hier verdrietig over ben?

Ik denk dan, je kan je toch wel een beetje inhouden, en als je lang uitslaapt dan kan je in de middag of einde van de middag toch wel op verjaardagsbezoek?

Ik heb net boos de hoorn er opgegooid(?), heel kinderachtig,maar ik was zo boos.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2010 @ 20:50:

[...]

Kleinkind voelt zich ook niet gepasseerd, zijn eígen kind voelt zich zo.

Ja, dat blijkt als ze als ze de hoorn op de haak smijt.

En een smoes zou het pas zijn als die man geen 25 jaar in het onderwijs werkte en hij geen feest kreeg aangeboden.
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:51:

[...]

Wij hebben die verblinding voor het eigen nageslacht niet zo BGB.

Nee, jullie hebben het voor je vóórgeslacht.

En ik ga nu maar iets anders doen, want ik stoor me echt aan dit topic. En dat komt omdat mijn vader al jaren dood is.Wat een eh.... aparte reden. Ik vat 'm niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jeetje, wel eens een keer een goed lopend topic

Ga even bijlezen, de aanstaande jarige job is ook nog wakker, kan vast niet slapen door de opwinding haha grapje
@ vlinder: wat een onzin. Ze kan toch gewoon uitleggen dat hij die avond daarvoor een feest had omdat hij 25 jaar in dienst is? En dat hij daarom een andere keer komt. Als de rest van het bezoek daar ook al zo raar op reageert wil ik niet weten wat voor een hechte familie dat is. Ik ben dol op mijn familie en daarom gun ik een ander ook leuke dingen. Zelfs als dat ten koste gaat van iets wat ik graag had gewild. Jammer dan, dat kan een andere keer wel weer. En dát vind ik van liefde getuigen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:53:

[...]

Ja, dat blijkt als ze als ze de hoorn op de haak smijt.

En een smoes zou het pas zijn als die man geen 25 jaar in het onderwijs werkte en hij geen feest kreeg aangeboden.Het is nog steeds een smoes als zijn brak zijn niet de werkelijke reden is om te komen.
Mooie post Wurmpje.
quote:juliaana schreef op 13 oktober 2010 @ 20:51:

[...]

Omdat ik moest lachen.

Je overdrijft hilarisch

Ik overdrijf? Met wat? hoeveel moeders die ik ken leven alleen nog maar voor hun kinderen, noemen zich eerst moeder, dan vrouw.

Ik vind dat TO zwaar overdrijft, zij voelt zich gepasseerd.

Alsof opa alles maar opzij moet schuiven voor zijn kleinkind.
quote:juliaana schreef op 13 oktober 2010 @ 20:52:

[...]

Oprechte vraag: Wat heeft dat met elkaar te maken?

TO heeft een vader. Gun die man ook zijn ding en wees blij dat hij er nog is.

Ik kan het niet goed uitleggen. Dus ben nu ook weg.
o, vraag aan TO:

weet je ook waarom je vader altijd moeite heeft met the-day-after?

Er zijn namelijk zat mensen die echt helemaal van slag zijn als ze een avond in teveel drukte gezeten hebben / te weinig slaap gehad hebben / oid.

Of heeft hij last van lichamelijke klachten, hij is al wat ouder?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 oktober 2010 @ 20:17:

Negen van de tien keer zijn je eigen (schoon)ouders degene die - haast - net zoveel van jouw kinderen houden als je zelf doet. Het lijkt me nogal een schok om te beseffen dat dat anders is. Of lijkt te zijn.

Dit ja, denk ik.

Overigens begrijp ik niet dat mensen het een excuus vinden dat opa een kater heeft. Daar had ik echt niet mee aan hoeven te komen vroeger. 'Sorry mam, maar ik ben voorzitter van de vereniging geworden en ik krijg een feestje, dus ik kan de dag erna niet op je verjaardag komen, want dan ben ik brak.' Ja, dat soort dingen waren belangrijk voor mij, maar no way dat ik daarmee weggekomen was.
quote:Lunari schreef op 13 oktober 2010 @ 20:54:

@ vlinder: wat een onzin. Ze kan toch gewoon uitleggen dat hij die avond daarvoor een feest had omdat hij 25 jaar in dienst is? En dat hij daarom een andere keer komt. Als de rest van het bezoek daar ook al zo raar op reageert wil ik niet weten wat voor een hechte familie dat is. Ik ben dol op mijn familie en daarom gun ik een ander ook leuke dingen. Zelfs als dat ten koste gaat van iets wat ik graag had gewild. Jammer dan, dat kan een andere keer wel weer. En dát vind ik van liefde getuigen.Als ik zou uitleggen aan mijn familie dat mijn vader van 64 niet komt omdat hij te veel gezopen had op een feest had de avond ervoor dan zouden zijn eigen zussen hem met zijn dronken harses uit bed gaan halen denk ik. Wij hebben ook een goede familieband, maar je moet niet zo mauwen hoor. Neem je maar een paracetamolletje.
quote:Lunari schreef op 13 oktober 2010 @ 20:54:

@ vlinder: wat een onzin. Ze kan toch gewoon uitleggen dat hij die avond daarvoor een feest had omdat hij 25 jaar in dienst is? .

Ik stel me zomaar voor dat als je in het onderwijs werkt, je wel gewend bent aan drukte en vermoeidheid en (stom) gelul aan je kop. Ik vind het dus echt een flauwekulreden.

Tenzij je weet dat je vader niet tegen drukte kan en klachten krijgt in de vorm van X, Y of Z zou ik er niet veel anders van kunnen maken dan dat die man dolblij is dat hij zo'n goede reden heeft om niet te hoeven komen opdraven.
quote:Rogue_22 schreef op 13 oktober 2010 @ 20:55:

[...]

Ik overdrijf? Met wat? hoeveel moeders die ik ken leven alleen nog maar voor hun kinderen, noemen zich eerst moeder, dan vrouw.

Ik vind dat TO zwaar overdrijft, zij voelt zich gepasseerd.

Alsof opa alles maar opzij moet schuiven voor zijn kleinkind.

Ik vind dit overdreven

Het feestje is de volgende dag!

Nah ja, ik ga ook.

TO fijne verjaardag van je dochter!
(Niet dat mijn vroeger ook maar enig gewicht in de schaal kan leggen, want inmiddels zijn we niet meer on speaking terms. Weer zo'n treffende bijdrage Ik ga in bad)
Mooi verwoord, Wurmpje.
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 oktober 2010 @ 20:55:

[...]

TO heeft een vader. Gun die man ook zijn ding en wees blij dat hij er nog is.

Ik kan het niet goed uitleggen. Dus ben nu ook weg.Dank voor je reactie in elk geval!
Alles opzij schuiven voor zijn kleinkind? Hij hoeft alleen maar het teiltje opzij te schuiven toch?
@Roque_2,

Mijn vader hoeft echt niet alles op zij te schuiven, maar op de bank liggen vind ik toch niet iets wat voor hoeft te gaan.

Als hij dat feest op mijn dochters verjaardag had gehad, dan had ik het heel logisch gevonden dat hij daar naar toe zou gaan. Maar brak op de bank liggen is voor mij geen goede reden.

@Wurpje, inderdaad mooie post, je kan het goed verwoorden

Ik ben zelf naar een groot feest geweest wat mijn stiefmoeder gaf toen ze 50 werd, daar kwam mijn ex-stiefvader (ahum vraag maar niet verder, net een soap) met zijn familie ook en die is vroeger niet erg lief met mij omgegaan en met mijn moeder (vind ik) dus ik zag ook heel erg tegen dat feest op, helemaal zenuwen, want die man wou ik liever niet meer zien.

Maar omdat stiefmoeder ons uitgenodigd had en ik haar niet wou teleurstellen heb ik het wel gedaan. Ik heb ook nog de foto's van de avond gemaakt, dus moest iedereen wel langs.

Soms moet je iets over hebben voor anderen, als je weet dat dat belangrijk voor iemand is.

Mensen vinden het toch ook vaak leuk als je ouders bijvoorbeeld bij je diploma uitreiking zijn, als vaders dan zegt, ik lig dan waarschijnlijk brak op de bank want feestje ervoor, dat vinden de meeste waarschijnlijk ook niet zo leuk lijkt mij.
Dag Dolly, ik heb (ook) een moeizame verstandhouding met mijn vader. Ik begrijp je frustratie, leuk is anders. Je kunt in mijn optiek twee dingen doen: je er vreselijk druk om (blijven) maken - en dan heb je vooral jezelf er mee, denk ik zo. Of accepteren dat je vader is zoals ie is - en op zijn 61e waarschijnlijk ook niet meer zal veranderen.

Ik heb het laatste gedaan en dat geeft veel rust. Weinig verwachtingen en dus ook minder teleurstelling.

En een fijne verjaardag alvast!
De ouders van een vriendin van mij gingen op vakantie toen hun eigen dochter 1 jaar werd. Tante en oma pasten op het kind, op de foto's (baby bij de taart met 1 kaarsje) van de eerste verjaardag schitterden de ouders door afwezigheid.

Mijn moeder zegt altijd dat ze van haar kleinkinderen net zoveel houdt als van haar eigen kinderen. De opa's en oma's waren er ook op de eerste verjaardag van mijn kinderen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Even omdraaien, misschien dat dan de aandacht van de verjaardag afgaat, want het gaat om een belangrijke gebeurtenis voor iemand. En dat is voor iedereen anders.

Stel dat mijn vader mij uitnodigt voor zijn jubileum, en ik zeg dat ik niet kom omdat ik waarschijnlijk brak ben van een feestje wat ik de avond er voor heb.

Het blijft hier namelijk doorgaan over die baby die er niks van merkt en dat een verjaardag niet zo belangrijk is. Maar voor mij dus wel. Net zo dat een trouwerij of jubileum voor iemand anders belangrijk is. Kan ik ook wel zeggen, nou dat bruidspaar merkt toch niet dat ik er ben in al die drukte, dus ik kom wel een andere keer, als ik weer fris en fruitig ben.

Misschien een beetje overdreven voorbeeld, maar toch

@Vlinder, jammer dat mijn vader geen zussen heeft :-)

@Blijfgewoonbianca en wurpje, geen noemenswaardige klachten volgens mij.

@Juliaaana,bedankt

@Kloddertje, echt moeizaam is het niet, maar omdat we niet lang samen hebben gewoond, is de band wel iets anders dan dat ik bij vriendinnen zie bijvoorbeeld.

Ik zal het proberen wat je zegt.

Prima69, jeetje dat kan ik me nou echt niet voorstellen.
dolly76, dat kon ik me ook niet voorstellen, mijn vriendin is in de 40 en natuurlijk besefte ze het niet toen ze 1 jaar was, maar de foto's van vroeger zijn voor haar te pijnlijk om naar te kijken, zoiets blijft je bij.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ikbenanoniem als je geen kinderen hebt en geen

inlevingsvermogen begrijp je het inderdaad niet nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven