Slakken in huis

13-10-2010 22:23 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zit eigenlijk met een klein probleempje.

Nagenoeg iedere ochtend vind ik een of 2 naaktslakken in mijn keuken. Waar ze vandaan komen weet ik niet. Ben al met een zaklantaarn onder de keuken gaan kijken, maar kan niets vinden.

Gisterenochtend zat er zelfs een in mijn vaatwasser. Die had de avond ervoor gedraaid en ik had om de hete lucht eruit te laten gaan de deur op een kiertje gezet. Getver...

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Hoe kom ik hier vanaf?

Alvast bedankt!
Onee.. ik heb het ook gehad en ze kwamen uit de tuin via een opening in huis gekropen.. vond er 1 precies bij mijn laarzen.. blijven ranzige beesten! Ik had van mijn vader soort blauwe anti-slakken-korrels gehad en die moest ik bij de deur strooien. Denk dat die korrels uit een dierenspeciaalzaak kwamen of zo. Weet alleen geen oud-hollands middeltje..
Geen oplossing, maar wel ervaring. Wij hebben ze ook soms in huis. Ook bij de keuken. En hoe ze daar komen, het is mij een raadsel. En wat een vieze beesten vind ik het. Gelukkig vinden wij er 1-2 per jaar.
Dat zijn de korrels van Ecostyle. Inderdaad een idee als je vaak slakken hebt.
Die blauwe anti slakken korrels is dat gif?

Want ik heb 2 kleine kids waarvan de jongste nog kruipt en werkelijk alles in z'n mond stopt....
Hoe biologisch het ook is, ik zou mijn kind daar niet bij in de buurt laten. Je zou 's avonds langs de keuken de korrels strooien en de volgende ochtend korrels weghalen en even dweilen.
nee daarom. Maar omdat ik dus niet weet waar die beesten zitten, zal ik het dan alleen strooien op de plekken waar ik ze vind?
Oh... die blauwe korrels heten Escar-Go. Het trekt slakken aan, die eten dan van de korrels en dan kruipen ze terug naar waar ze vandaan komen en gaan dan dood.

Wij hadden in ons studentenhuis last van naaktslakken en mijn huisgenoten hadden ook fanatiek van die korrels gestrooid. Tot ze het doosje hadden gelezen. Toen verdwenen de korrels snel!!

Maar... de moraal van dit verhaal... Je hoeft ze volgens mij niet overal te strooien maar als je het op een plaatje doet, zou je het 's avonds neer kunnen zetten en 's morgens weer weg kunnen halen. Je kinderen eten er dan niet van maar hopelijk de slakken (die 's nachts tevoorschijn komen) wel.

Vies hè, die slakken in huis!
quote:Eefje1979 schreef op 13 oktober 2010 @ 22:35:

nee daarom. Maar omdat ik dus niet weet waar die beesten zitten, zal ik het dan alleen strooien op de plekken waar ik ze vind?Dat lijkt me het meest effectief.
aha, ok. Nou ik ga morgen wel even naar de dierenwinkel voor zo'n doosje. Vind het gewoon zo vies die beesten!

En sommige zijn ook best groot! grrrr
Ieks ja, wij hebben al een poosje dat ze zich hier tegen schemer gaan verzamelen voor de deur.. En ze lijken hier groter dan in de stad (woon in buitengebied) Dan zitten er wel een stuk of zes. Komen op het bakje van de kat af en vreten dus ook echt kattevoer, dus misschien daardoor van die anabolen tiepjes..

Ik ga dus die korrels ook eens scoren.

Toen ik nog in de stad woonde heb ik ze ook wel eens in de woning gehad, idd in de keuken en dan vooral in de gootsteen. En dan gingen ze meestal richting het putje. Probeer er dan maar eens 1 uit te halen die er half inzitten, die viesterds zijn nog sterk ook (tja.. 1 en al spier..)

Zie je 's ochtends geen slijmspoor? Of anders iets van poeder (bloem oid) strooien bij mogelijke ingangen?
Bakje bier neerzetten, vinden ze lekker, maar verzuipen
Ik heb ze ook. Aardappels bewaar ik in de werkkast en daar ziten ze dan tussen (iiieeeewww). Ik vermoed dat ze uit de kruipruimte komen. Er zijn hier meerdere mensen in de buurt die er last van hebben.
@Casey, nope, geen slijmspoor. Maar ik heb parket, dus misschien zie je het daar gewoon minder op.

Mn aardappels zal ik eens in een andere kast leggen. Misschien komen ze daar ook wel op af. Al heb ik ze daar gelukkig nooit betrapt...

Ik ben er niet bang voor ofzo, maar ik vind het gewoon zo smerig. Doordat onze jongste slecht slaapt moet ik er 's nachts nog wel eens uit om even een flesje te maken in de keuken....nou dus niet meer op blote voeten he! Getver..
Bij ons ook al, vieze beesten. Ik zie ze vaak niet maar wel de slijmsporen op de keukenkastjes, muren en deuren bah bah bah. Gif is hier ook geen optie ivm de honden. Wij hebben ook al eens kortsluiting gehad doordat er een zich geelectrocuteerd had in ons stopcontact (onder de keuken, dus koelkast en vaatwasser zonder stroom en manlief mopperend zoeken waar het aan lag)
Ik had ze ook altijd in de etensbakjes van de katten liggen en ze vraten er echt van en complete slijmsporen van het kattenluikje naar de bakjes. 1 keer ben ik per ongeluk met blote voeten op zo'n kreng gaan staan en hij kronkelde helemaal tussen mijn tenen door, de hele buurt werd dus wakker van mijn gegil toen Ik weet dat het een pijnlijke dood is voor ze, maar ik heb gewoon voor de deur die naar het kattenluik ging, zout gestrooid. Niet lief en diervriendelijk maar ik was het spuugzat en vanaf dat moment was ik er wel vanaf.
Verhuizen!!!!

Geintje,ik had ze ook in mijn vorige huis,bleek toen ik ging verhuizen,en ik de parketvloer eruit moest slopen,mijn houten ondervloer mega-rot te zijn......... heel de kruipruimte zat vol ongedierte............heel vervelend,ze kropen bij mij door de keukenkastjes ook!

Gatver...... ik legde streepjes zout achter in de kastjes,en op de slijmsporen die ik vond ik huis,dan drogen ze uit,en is niet zo duur als die bekende middeltjes....
quote:Helianthus2106 schreef op 13 oktober 2010 @ 22:29:

Dat zijn de korrels van Ecostyle. Inderdaad een idee als je vaak slakken hebt.Maar die kan je niet gebruiken met andere huisdieren,zoals ik(honden en katten) en ook niet met kleine kinderen toch?
quote:casey schreef op 13 oktober 2010 @ 22:45:

Ieks ja, wij hebben al een poosje dat ze zich hier tegen schemer gaan verzamelen voor de deur.. En ze lijken hier groter dan in de stad (woon in buitengebied) Dan zitten er wel een stuk of zes. Komen op het bakje van de kat af en vreten dus ook echt kattevoer, dus misschien daardoor van die anabolen tiepjes..

Ik ga dus die korrels ook eens scoren.

Toen ik nog in de stad woonde heb ik ze ook wel eens in de woning gehad, idd in de keuken en dan vooral in de gootsteen. En dan gingen ze meestal richting het putje. Probeer er dan maar eens 1 uit te halen die er half inzitten, die viesterds zijn nog sterk ook (tja.. 1 en al spier..)

Zie je 's ochtends geen slijmspoor? Of anders iets van poeder (bloem oid) strooien bij mogelijke ingangen?Dan houd je katten maar binnen,die gaan er ook dood van namelijk!
Ik heb ze ook in de keuken gehad, bij mij kwamen ze op het kattevoer af, schijnen ze echt heel lekker te vinden. Het heeft een poos geduurd voor ik erachter kwam hoe ze binnen kwamen. Er bleek een heel klein gaatje achter de keukenplint te zitten die naar de kruipruimte leidde. Het gaatje heb ik dichtgekit en in de kruipruimte heb ik Escar-go gestrooid. Nooit meer een slak gezien.

Probeer of je toch een spoor kunt vinden. Haal die plint bij de vaatwasser maar eens los en ga met een zaklamp zoeken. Wellicht is er bij jou ook ergens toch een opening. Succes.
Oh wat ranzig! Ik had ze in mijn studentenkamer. Eerst had ik nog niet door wat die zilveren sporen toch op de vloerbedekking was... Kwam er snel achter. Ik heb er ook een keer ingestaan. Bah bah bah. Ik had toen een rat als huisdier en zij vrat ze vaak op... Krijg dat slijm van die beesten maar eens van rattehandjes af

Nadat ik daar weg ben gegaan kwam ik in een kamer met pissebedden! Ook zo fijn, not.

Alles goed nakijken op gaatjes en gif en zout strooien. Goed op de eventuele huisdieren letten én op je kind natuurlijk. Dat kind maar niet ergens een verdwaalde korrel vind en op eet...
quote:Ratteke schreef op 14 oktober 2010 @ 09:12:

Oh wat ranzig! Ik had ze in mijn studentenkamer. Eerst had ik nog niet door wat die zilveren sporen toch op de vloerbedekking was... Kwam er snel achter. Ik heb er ook een keer ingestaan. Bah bah bah. Ik had toen een rat als huisdier en zij vrat ze vaak op... Krijg dat slijm van die beesten maar eens van rattehandjes af

Nadat ik daar weg ben gegaan kwam ik in een kamer met pissebedden! Ook zo fijn, not.

Alles goed nakijken op gaatjes en gif en zout strooien. Goed op de eventuele huisdieren letten én op je kind natuurlijk. Dat kind maar niet ergens een verdwaalde korrel vind en op eet...

Jemig... in wat voor een ranzige studentenhuizen heb jij gewoond zeg???

Dat is trouwens echt mijn nachtmerrie, om met je blote voeten op zo'n slijmerig ding te gaan staan.....gruwel!

TO: succes ermee! Die korrels zijn trouwens een goeie tip! Die werken echt! (in de tuin dan)
Erg he. In de eerste kamer stonk het ook nog af en toe naar het riool. Dat bleef laag hangen en als ik stond rook ik het niet.

Vlak voor dat ik daar wegging kreeg ik ook nog last van mieren. Te smerig voor woorden. En ik was echt geen viezerik, afval en zo ruimde ik gelijk op.

En die pissebedden in de andere kamer, die kwamen uit de tuin mijn douche binnen. De tuin was vergeven van die dingen. Ik heb daar ook ooit een mutantje gevonden, een kobaltblauwe pissebed.

Die heb ik naar de andere wereld geholpen met mijn tuinschepje
Mochten de blauwe korrels niet helpen en de slakken of pissebedden toch de woonkamer bereiken dan heb ik nog wel een andere oplossing.. een mooie bijzettafel met handige bakjes. De bakjes kun je eruit halen en zo de beestjes weer vrij laten :-) Ik vond de blauwe korrels effectief maar dit is misschien wat diervriendelijker hahaha!
quote:Neel80 schreef op 14 oktober 2010 @ 10:41:

Mochten de blauwe korrels niet helpen en de slakken of pissebedden toch de woonkamer bereiken dan heb ik nog wel een andere oplossing.. een mooie bijzettafel met handige bakjes. De bakjes kun je eruit halen en zo de beestjes weer vrij laten :-) Ik vond de blauwe korrels effectief maar dit is misschien wat diervriendelijker hahaha!Nou diervriendelijk hoeft het van mij niet te zijn. Want als ik ze zie pak ik je met een stuk keukenrol en gaan ze linea recta de wc in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven