Groenewoud, Tilburg

10-10-2010 12:10 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er bekend met deze wijk? Ik wil in Tilburg komen wonen, maar aangezien ik niet heel erg bekend ben in Tilburg vind ik het toch lastig.

Wie kan mij iets vertellen over de wijk, afstand supermarkten, winkels en centrum?

Ik hoop iets van jullie te horen!

Groetjes
Dit is een jaren zeventig wijk die het afgelopen decennium heel erg is afgegleden en inmiddels slecht bekend staat. Afstand tot centrum op de fiets is ongeveer 10 minuten, winkels idem.

Maar waarom per se deze wijk? Er zijn betere wijken in Tilburg.
Groenewoud ligt ook tegen broekhoven aan, en dat staat bekend als "lagere sociale klasse".

Voor de rest vind ik het vooral een ongezellige wijk. Er zit een winkelcentrumpje daar in de buurt, volgens mij op pater van den elsen plein met een jumbo, kapper, etc.

Als je voor een andere buurt kan kiezen zou ik het doen....
Ik zoek een koopappartement, ben alleen dus niet heel veel te besteden. Wat mij toch wel aanspraak is dat het ruim is, rustig ligt (niet langs drukke weg) en groen in de omgeving.

Welke wijken raden jullie wel aan?

Groetjes en bedankt voor de reacties..
Ik zou gaan voor de Reeshof, wat verder van het centrum maar wel alle voorzieningen dichtbij. Minder gauw zou ik kiezen voor Groenewoud, Broekhoven, Noord, Korvel of Fatima. Succes!
De Reeshof? Daar zou ik dan weer nog niet dood gevonden willen worden....

Ligt zover van Tilburg af, dat je bijna net zo snel in Breda als in Tilburg bent. Bovendien is het een echte gezinswijk, niet echt de plaats waar je als single naar toe wilt, lijkt me.
Dat de Reeshof ver van het centrum ligt is vooral een probleem als je graag naar het centrum gaat :P. Dat centrum in Tilburg is op zich niet zo heel bijzonder vind ik dan weer. Rust en groen zal je elders in Tilburg relatief weinig vinden, het is een echte industriestad. Alleen de blaak en wat stukken nabij de universiteit in het echt centrale gedeelte bieden dat wat meer geloof ik, maar ja, dat moet je kunnen betalen.
Als je niet zoveel te besteden hebt, scheelt de soort wijk wel heel veel in prijs. Dan zou groenewoud nog best een optie zijn omdat dat nog redelijk dicht in de buurt van het centrum is. In west zijn de huizen ook goedkoop maar dat is weer verder weg.

En elke wijk heeft goede en slechte straten. Daarvoor zou je toch echt een kijkje moeten gaan nemen en aan de buren daar vragen.

Reeshof vind ik ook vreselijk. Totaal geen sfeer. Maar ik hou dan ook niet van nieuwbouw...
Je wil in Tilburg komen wonen en dan meteen kopen? Niet doen. Tilburg is een aparte stad; hij ligt je of je vindt het er vreselijk. Zonde als je dan aan een koophuis vastzit. Ik zou er eerst wat huren, kijk eerst maar of je het er uberhaupt okee vindt.
Tilburg apart?! Hoezo?

Ik zou zelf ook niet in groenenwoud gaan wonen. Maar ook niet in noord of Reeshof. De reeshof is zo ongezellig en dat is meer een dorp opzich en alles lijkt op elkaar. Vind het een grote doolhof.
Tilburg is een soort van groot dorp. Dat kun je knus en gezellig vinden, of saai en eenzaam. Je moet er idd van houden.

Ik vond het jaren knus en gezellig, daarna saai en eenzaam, daarom ben ik er vandaan verhuisd naar een grote stad.
Ik heb een huis gekocht in Groenewoud en heb het prima naar mijn zin. Vergeleken bij bijv. bepaalde buurten in Den Haag, vind ik het zeker geen slechte buurt.

TO, als je meer wil weten kan je me een privéberichtje sturen.
anoniem_41663 wijzigde dit bericht op 13-10-2010 16:50
Reden: privacy gevoeligheid
% gewijzigd
Ik heb een tijd in tilburg gewoond maar vond het helemaal geen groot knus dorp. Misschien omdat ik geen brabander ben, dan hoor je er toch niet zo bij. Wij woonde naast het station in Tilburg in die hoge flat.De reeshof vond ik wel een mooie wijk ( we hebben gezocht naar huizen daar toen ) maar als je single bent zou ik het niet doen. Er was wel een mooie wijk in tilburg zuid met veel groen en rust maar weet niet meer hoe die heet.
Hey rogue, jij had dat topic toch over werk vinden en aarden in tilburg? Zijn jullie verhuisd?
Ja klopt Rary, dat was mijn topic. Nou ik ben weer verhuisd van Tilburg naar mijn dorpje bij amsterdam in de buurt. Al moet ik toegeven dat het niet kwam door tilburg, ik kon de laatste maanden wel beter aarden dan eerst. Vond de tilburgers zelfs best wel heel aardig. Mijn relatie ging helaas uit, maar we hebben nog wel contact af en toe, ik ben dus toen weer teug verhuisd.
Oh wat vervelend rogue!

Mijn relatie is ook uit, en toen besloten om maar in een heel andere stad in de randstad te gaan wonen Dus we wonen beide niet meer in tilburg... (ik heb er 10 jaar gewoond maar wel altijd in brabant)
quote:Rogue_22 schreef op 13 oktober 2010 @ 20:45:

Er was wel een mooie wijk in tilburg zuid met veel groen en rust maar weet niet meer hoe die heet. Groenewoud? Zoveel buurten zijn er niet in Tilburg Zuid bij mijn weten.

Tilburg Oost heeft ook mooie buurten, maar wel wat duurder wonen.

Jammer dat TO zich hier niet meer laat zien.
Ik heb in het Groenewoud gewoond een jaar of 9 geleden en dat beviel prima. Het ligt er voornamelijk aan welke straten je wilt wonen. Wat ik wel heb begrepen is dat groenewoud wel minder is geworden, maar nog steeds leuke straten heeft.

Voordeel van groenewoud is idd veel groen en vlakbij het centrum.

Het flatgebouw wat in het Groenewoud staat raad ik je af!
quote:Rary schreef op 14 oktober 2010 @ 00:01:

Oh wat vervelend rogue!

Mijn relatie is ook uit, en toen besloten om maar in een heel andere stad in de randstad te gaan wonen Dus we wonen beide niet meer in tilburg... (ik heb er 10 jaar gewoond maar wel altijd in brabant)

Oh wat rot voor je Rary. Hoop dat je je snel weer goed voelt.

Vond Tilburg best leuk om te wonen in de laatste maanden, maar had het vooral in het begin moeilijk. Vooral met hoe de mensen praten, het tilburgs is soms best plat en dan verstond ik niet alles.
quote:Rogue_22 schreef op 14 oktober 2010 @ 15:59:

[...]

Vooral met hoe de mensen praten, het tilburgs is soms best plat en dan verstond ik niet alles.Went vanzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven