Geld & Recht alle pijlers

Welke verzekeringen afsluiten? (starter)

14-10-2010 16:08 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik verhuis binnenkort naar een huurwoning en ben aan het kijken naar de verzekeringen die ik nu nodig heb.

Toen ik op kamers woonde had ik een studentenverzekering met een aantal zaken in één, voor een lage prijs. Vervolgens heb ik weer een tijd bij mijn ouders gewoond en kon ik bij hen meeverzekerd worden.

Nu moet ik dus mijn eigen verzekeringen afsluiten maar ik weet niet precies welke verzekeringen verplicht zijn en welke optioneel.

Overigens heb ik geen motorvoertuig (ook geen rijbewijs)

Zorgverzeking heb ik (uiteraard)

Reisverzekering zal ik moeten afsluiten (was voorheen in pakket voor gezin)

WA - zo te zien niet verplicht voor mij - wel verstandig?

Inboedelverzekering (lijkt me handig)

Ongevallenverzekering (nodig?)

Heb ik nog andere verzekeringen nodig?

En dan nog vraag twee - wat is een goede verzekeraar zodat ik niet alles 'los' heb? Ziektekosten heb ik bij Avero Achmea.

Ik voel me een beetje een leek maar heb echt geen verstand van dit soort dingen.
oeh ik lees mee.

Bedenk me net dat ik al bijna 3 maanden verhuisd ben en geen inboedelverzekering heb.

wat dom...

Niet dat ik veel van waarde heb...maar toch
Ik heb zo'n woon- en vrijetijdpakket van Aegon. Daar zit vanalles in, misschien een idee? Gewoon eens wat rondsnuffelen op verzekeringssite. En een reisverzekering zou ik alleen afsluiten als je op vakantie gaat, niet doorlopend. Tenzij je meer dan 3 x op vakantie gaat.

Bieb
Ik ben mijn eigen bananenschil
WA verzekering over het algemeen door verzekeraars AVP genoemd (aansprakelijkheidsverzekering particulieren) is niet verplicht maar inderdaad zeer verstandig om wel af te sluiten.

Dit zijn ook niet de duurste verzekeringen.

Doorlopende reisverzekering zou ik alleen afsluiten als je echt meerdere keren per jaar op vakantie gaat.
Hier ook net verhuisd in huurwoning.

Vanmorgen net de meneer van Univé op visite gehad.

Wij hebben:

WA

Inboedel

Rechtshulp

zorgverzekering hadden we al.

Een doorlopende reisverzekering schijnt alleen nodig te zijn als je vaker dan 1 keer 2 week per jaar op vakantie gaat.
Een reisverzekering zie ik niet als noodzakelijk. Alleen als je meerdere keren per op vakantie gaat zou ik een doorlopende reisverzekering afsluiten. Ga je, net als ik, hooguit een keer per jaar weg dan kun je ook een tijdelijke reisverzekering afsluiten voor die vakantie.
Ik heb een pakket met:

- inboedelverzekering

- rechtsbijstandsverzekering

- wettelijke aansprakelijkheidsverzekering

- doorlopende reisverzekering

naast mijn zorgverzekering

verder kun je nadenken over een uitvaartverzekering
Bedankt voor de snelle antwoorden.

Uitvaartverzekering heb ik al eens over nagedacht maar besloten dat (nu) niet te doen. Mocht ik overlijden dan zijn de middelen aanwezig voor een begrafenis.

Wat de reisverzekering betreft: ik ga soms meerdere keren per jaar en dan meestal niet via een organisatie. Boek ook laat of boek niets en zie het ter plekke wel.

Ook staat er spontaan wel eens een weekendje weg op het programma en heb ik vrienden in het buitenland. Loop er de deur niet plat maar vind het fijn om daar heen te kunnen zonder nog dingen te moeten regelen. Denk dat doorlopende verzekering voor mij beter werkt.

Rechtsbijstand is een goede.

Bedankt voor alle tips, ik ga ermee aan de slag!
Kijk eens bij de RVS die heeft paraplupakketten, waar dus alles in zit naar wens, komt er iemand bij je thuis en regelt alles voor je, is dan ook gelijk je verzekerings agent!

Ik ben er erg tevreden mee!
To, in jou geval heb je naast je zorgverzkering alleen een inboedelverzekering en een AVP (=aansprakelijkheidsverzekering) sluiten. Mocht je heel vaak op vakantie gaan, dan kan een doorlopende reisverzekering goedkoper zijn dan telkens los sluiten. Persoonlijk vind ik een rechtsbijstand niet nodig, maar daarover zullen de meningen verschillen. Zelfde geldt voor mij voor een uitvaartverzekering. Is wel het laatste wat ik ooit zal sluiten.

Er zijn meerdere goede partijen en de premie van alleen een inboedel en een AVP is zo laag, dat je beter kunt kijken naar welke verzekering een goede dekking biedt, ipv welke het goedkoopste is (veel partijen hebben bv een eigen risico bij schade aan je inboedel). Vrijwel alle partijen bieden pakketten aan waarbij je korting oploopt wanneer je meer verzekeringen bij hen onderbrengt.
quote:zusenzoo schreef op 14 oktober 2010 @ 17:34:

Kijk eens bij de RVS die heeft paraplupakketten, waar dus alles in zit naar wens, komt er iemand bij je thuis en regelt alles voor je, is dan ook gelijk je verzekerings agent!

Ik ben er erg tevreden mee!

Nee niet de RVS.,...als er iemand is die je volstopt met verzekeringen, beursplannen, pensioenplannen waar je niet op zit te wachten zijn die het wel. IK heb zoveel gevallen van hun gezien die echt niet konden..iemand die verminderd toerekenignsvatbaar was, met 6 pensioenplannen en een netto inkomen van 1100 euro, mensen met pensioenverzekeringen die totaal overbodig waren en ga zo nog maar even door,

MInimaal heb je nodig, je ziektekostenverzekering, een AVP ( oftewel wa verzekering) en een inboedelverzekering. Evt rechtsbijstand. Ongevallen vind ik veelal onzin.

UItvaartkosten afhankelijk van je financiele situatie zou ik niet doen als je voldoende eigen middelen hebt.
Ik heb centraal beheer en ben super tevreden. Misschien handig om te kijken of je werkgeven collectivitetieskorting heeft bij een verzekeraar.
Hou er wel rekening mee dat naarmate je ouder wordt een uitvaartverzekering afsluiten steeds duurder wordt. Ook al heb je nu de middelen, je weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn.
quote:loveletter schreef op 16 oktober 2010 @ 20:30:

Hou er wel rekening mee dat naarmate je ouder wordt een uitvaartverzekering afsluiten steeds duurder wordt. Ook al heb je nu de middelen, je weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn.

Als dat een argument is een om een uitvaartverzekering af te sluiten, dan kan ik nog wel een paar verzekeringen verzinnen die je dan nodig zou moeten nemen.

Tuurlijk is het duurder naarmate je ouder wordt (het risico dat je komt te overlijden is dan groter).

Als je de middelen hebt, kun je natuurlijk ook gewoon zorgen dat je die reservering behoudt. En als er zodanige financiele tegenslagen komen dat je die buffer echt aan moet gaan spreken, dan zit je ook niet meer te wachten op een premie voor een uitvaartverzekering.

Echt een uitvaartverzekering is zo'n beetje de slechtste verzekering die je kunt sluiten.
Voor mij is dat inderdaad een argument, ik zadel mijn nabestaanden liever niet op met mijn uitvaartkosten.
quote:loveletter schreef op 16 oktober 2010 @ 21:44:

Voor mij is dat inderdaad een argument, ik zadel mijn nabestaanden liever niet op met mijn uitvaartkosten.

Zet dna het bedrag dat je aan premie zou moeten betalen op een spaarrekening.

Er is geen verzekering zo nutteloos, onzinnig en geld wegsmijterij, als een uitvaartverzekering. Je kan nog beter een verzekering tegen ufo-kidnapping afsluiten.
quote:rider schreef op 17 oktober 2010 @ 00:03:

[...]

Er is geen verzekering zo nutteloos, onzinnig en geld wegsmijterij, als een uitvaartverzekering. Je kan nog beter een verzekering tegen ufo-kidnapping afsluiten.de enige zekerheid die je hebt in het leven is dat je ooit ene keer dood gaat...voor mensen zonder financiele middelen vind ik een verzekering wel verstandig....anders idd onzin.
quote:rider schreef op 17 oktober 2010 @ 00:03:

[...]

Er is geen verzekering zo nutteloos, onzinnig en geld wegsmijterij, als een uitvaartverzekering. Je kan nog beter een verzekering tegen ufo-kidnapping afsluiten.

Ik geloof je meteen, maar wat is daar dan zo stom aan?

En wat is het verschil tussen een uitvaartverzekering en een lidmaatschap van een uitvaartvereniging? Want dat kan geloof ik ook nog.
Ik vind een rechtbijstandsverzekering weer niet nodig.

Nooit gehad, wel een keer een akkefietje gehad met de gemeente maar toen ben ik gratis geholpen door het Juridisch Loket.
quote:pearle schreef op 17 oktober 2010 @ 19:53:

Ik vind een rechtbijstandsverzekering weer niet nodig.

Nooit gehad, wel een keer een akkefietje gehad met de gemeente maar toen ben ik gratis geholpen door het Juridisch Loket.

Ik heb trouwens alles bij Interpolis: Motorrijtuigenverzekering, woonhuisverzekering (eigen huis), inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.

Hoe meer verzekeringen je dan hebt, hoe meer korting. Bovendien woon ik in een provincie die niet als "risicogebied" wordt aangezien, en daardoor is mijn inboedelverzekering en autoverzekering weer wat lager. Maar goed, dat is streekgebonden uiteraard.

Uitvaartverzekering bij Ardanta (pas na scheiding genomen)

En uiteraard een zorgverzekering, bij de CZ
Sluit sowieso je schadeverzekeringen in een pakket, dat is altijd goedkoper als je per maand wilt betalen omdat je anders een termijn opslag hebt van 7% ofzo.

Een aansprakelijkheidsverzekering is niet wettelijk verplicht maar wel handig, kost ook maar 50 euro per jaar ofzo, daarnaast zou ik een inboedelverzekering sluiten en in jou geval een doorlopende reisverzekeringen.

Wat betreft de uitvaartverzekering.

Als je het geld hebt dan zou ik hem sluiten tegen een koopsom.

Als je jong bent (onder de 27 ) heb je voor zo'n 2000,- euro aan koopsom 7500,- euro gedekt(in geld of natura). In vergelijk 2000 euro moet 46 jaar op een spaarrekening staan met 3% rente om 7500 euro te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven