Mening gevraagd

22-01-2026 23:31 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi

Ik vraag jullie kijk ergens op ook al heb ik mijn duidelijke mening erover en heb die ook al erover uitgesproken:

-Iemand die zijn telefoon met beeld naar beneden op tafel legt.
-Iemand die naar de wc gaat om te appen
-Iemand die zijn whatsapp heeft geblokkeerd met face id.
-Iemand die als die op de telefoon gaat ineens achteruit op de bank gaat zitten
-iemand die chats verwijderd
-iemand die wacht om naar bed te gaan om snel nog even op de telefoon te kijken

Wat zijn jullie gedachten hierover? Als iemand dit doet..
mijn gedachten:
Ga iemand anders voor de gek houden en diegene heeft iets te verbergen en doet sneaky en is simpelweg niet te vertrouwen..

Meer info erover:
Mnr sprak ook af met zijn ex
Loog daarover

Mnr heeft haar 6maanden lang aan het lijntje gehouden want ondertussen ging die wekelijks naar een ander

Mnr is geroepen op zijn fouten en word boos en gefrustreerd

Mnr gaat naar de wc express om te appen
Mnr verwijdert alleen de chat van 1 persoon in speciaal

Dus ja mnr heeft een verleden met vreemdgaan

Dit is iets uit mijn omgeving en waar mijn mening word weggelachen of van tafel geveegd want de persoon in kwestie wil dat niet horen.. dus als iemand reageert dan misschien wel lezen..

Bedankt en fijne avond
enjoyer07 wijzigde dit bericht op 08-02-2026 11:20
Reden: Meer informatie
17.55% gewijzigd
Een goed gesprek aangaan en daarna maak je voor jezelf een keuze.
Voor iedereen een groene tuin
Ligt nogal aan de persoon en de situatie. Bepaalde punten die je aandraagt zoals de telefoon met het scherm naar beneden leggen doe ik ook altijd. Uit gewoonte, en ook om niet continue afgeleid te worden door meldingen. Ik leg hem nooit met het scherm omhoog.
Ik blijf ook wel eens wat langer in de auto zitten om op mijn telefoon te kijken als ik thuis kom. Even lekker rustig bijkomen en wat scrollen en appen.

Hoe weet je sommige zaken, zoals dat verwijderen van chats?
Telefoon op de kop op tafel vind ik juist netjes. Zo wordt je tijdens een gesprek niet afgeleid door appjes of andere meldingen.
Appen op de wc of nog even snel voor het naar bed gaan doe ik ook 😬 Al met al heel erg verdacht dus volgens jou terwijl ik niks te verbergen heb.
madamecannibale schreef:
23-01-2026 14:18
Ligt nogal aan de persoon en de situatie. Bepaalde punten die je aandraagt zoals de telefoon met het scherm naar beneden leggen doe ik ook altijd. Uit gewoonte, en ook om niet continue afgeleid te worden door meldingen. Ik leg hem nooit met het scherm omhoog.
Ik blijf ook wel eens wat langer in de auto zitten om op mijn telefoon te kijken als ik thuis kom. Even lekker rustig bijkomen en wat scrollen en appen.

Hoe weet je sommige zaken, zoals dat verwijderen van chats?

Jaaa! Dat doe ik ook. Zo’n lekker coconnetje in de auto.

Verder niet heel veel geks in deze lijst, behalve de chats verwijderen
Daar valt aan de hand van dit bericht niks zinnigs over te zeggen. Ik vraag me wel direct af hoe dwangmatig je iemand wel niet in de gaten houd dat je al deze dingen opmerkt.
Zo ongeveer alles van jouw lijstje doe ik ook (weleens). Ik heb zelfs een chat vergrendeld. Maar ik doe alles voor mezelf of voor de privacy van degene die mij appt. Maar ik kan me niet voorstellen dat je alleen op basis van dit gedrag zegt dat diegene niet te vertrouwen is, dus waar komt dat wantrouwen vandaan?
I'm finally old enough to don't give a fuck
Alles uit je post tegelijk ? Ja, dat is waarschijnlijk foute boel .
Of iemand moet een heeeeeeeeeele grote verrassing voor je regelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wow de helft van de lijst voldoe ik aan.. ik heb niks te verbergen maar mijn man krijgt de kriebels als ik naar zielige beesten kijk.. Want hij is degene die het hok mag gaan maken... chats verwijderen vind ik dan de enige bijzondere maar jij bent ook heel erg bezig met de telefoon van je partner
Op de wc appen ( je zat er toch al ) of naar de wc gaan OM te appen zijn 2 verschillende dingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je telefoon met beeld naar beneden leggen vind ik heel beleefd eigenlijk.
Ja, hij gaat vreemd.
Het merendeel doe ik ook, en ik heb geen relatie.
Zoals ik het lees gaat het niet om jouw relatie? Dan lekker niet druk maken.
"Dit is iets uit mijn omgeving en waar mijn mening word weggelachen of van tafel geveegd want de persoon in kwestie wil dat niet horen"

Dit lijkt me de kern. Degene wil het niet horen dus ik zou erover ophouden.
Dit kan van alles zijn:

- tamelijk normaal gedrag
- gedrag van iemand die vervelende ervaringen heeft met bijvoorbeeld een wantrouwende ex die voortdurend door zijn telefoon spitte
- gedrag van iemand die iets te verbergen heeft.

Ik zie niet meteen rode vlaggen zo zonder verdere context. Scherm naar beneden vind ik niks van. Op de wc appen doe ik niet, maar vind ik niet raar of verdacht. Als mijn man of ikzelf met de telefoon bezig ben, is dat meestal ook op een manier dat de ander niet direct op het scherm kan kijken. Maar niet bewust om iets te verbergen of zo. Heeft te maken met onze voorkeursplekken op de bank.
Ik vraag me af hoe je weet dat er chats gewist worden, kun je dat toelichten?
Aneso schreef:
23-01-2026 16:02
"Dit is iets uit mijn omgeving en waar mijn mening word weggelachen of van tafel geveegd want de persoon in kwestie wil dat niet horen"

Dit lijkt me de kern. Degene wil het niet horen dus ik zou erover ophouden.
Dat ligt eraan. Als de persoon in kwestie de potentiële vreemdgaande partner is, dan is dat misschien te makkelijk gezegd.
Als het elke willekeurige andere persoon is, dan eens.
Ligt totaal aan de context. Het meeste doe ik zelf ook (ik verwijder ook regelmatig apps, houd mijn telefoon graag opgeschoond.

Dus zonder context vind ik niks gek aan wat jij schrijft. Maar, ik kan me ook contexten bedenken waarbij ik dit alles wel bijzonder zou vinden, alleen die context lees ik niet dus ik kan er niet over oordelen.
Gewoon wachten tot hij slaapt en dan de Face ID ontgrendelen door de telefoon voor zijn gezicht te houden, daarna alles doorspitten :mrgreen:

Maar serieus: geen idee of er iets achter zit, ik denk dat je in dit soort gevallen op je intuïtie moet afgaan.
Ik zou het vooral verdacht vinden als hij snel zijn telefoon dichtklapt of wegklikt zodra jij in de buurt komt.
VGM1980 schreef:
23-01-2026 17:15
Ik zou het vooral verdacht vinden als hij snel zijn telefoon dichtklapt of wegklikt zodra jij in de buurt komt.
Dat idd. Ik ben heel lang samen geweest met zo’n iemand die dit deed, en het tast je hele zelfvertrouwen aan.
Voor iedereen een groene tuin
Hangt af van de relatie die je hebt met die persoon. Gaat het om je partner vind ik het gek gedrag. Gaat het om een collega of kennis dan zou het me niet uitmaken.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Ik denk dat je hem voor geen meter vertrouwt.
Alles bij elkaar zorgt voor argwaan. Is het jouw partner? Want dan zou weglachen en dergelijke bij mij niet meer lukken.
De complete reeks, zoals in de OP, valt bij mij onder stiekem gedrag en verdenking op vreemdgaan.
Case closed.
.
-Iemand die zijn telefoon met beeld naar beneden op tafel legt. Beleefd, goede gewoonte.
-Iemand die naar de wc gaat om te appen. Raar
-Iemand die zijn whatsapp heeft geblokkeerd met face id. Niets mis mee, privacy is goed.
-Iemand die als die op de telefoon gaat ineens achteruit op de bank gaat zitten. Zou me opvallen en nieuwsgierig maken. En misschien wantrouwig, als er al reden was om te wantrouwen.
-iemand die chats verwijderd. Van iedereen, of één specifieke chat? En dat kun je toch alleen weten als je in de telefoon van diegene kijkt?
-iemand die wacht om naar bed te gaan om snel nog even op de telefoon te kijken. Zou me niet zo opvallen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven