Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats mag dit???

14-10-2010 21:31 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen, want ik ben eigenlijk echt best een beetje heel erg boos!

Op MP heb ik 2 kinderstoelen gekocht voor een X bedrag. Dit zijn de verkoopster en ik overeengekomen en ik heb dit ook in een email staan. Morgen zou ik de stoelen halen en het geld contant overhandigen. Nu krijg ik van de verkopende partij vandaag een email dat zij een bod heeft gekregen dat 30 euro hoger ligt dan dat van mij en dat zij mij de kans wil bieden om ditzelfde bedrag te bieden. Zij kan het geld namelijk goed gebruiken! Uh ja? En ik veeg mijn kont af met dat geld ofzo? Ik kan die extra 30 euro ook heel goed gebruiken! Ik heb die stoelen toch al gekocht? Zij kan toch niet opeens 30 euro extra vragen? Ik ben echt zo stomverbaasd over deze gang van zaken dat ik werkelijk even niet weet hoe ik hier mee om moet gaan.

Mag dit zomaar?
of het mag weet ik niet, maar mensen komen er blijkbaar mee weg. Ik zou trouwens terugmailen dat je in dat geval van de koop afziet.
Zij moet zich houden aan jullie afspraak, vind ik. Ik heb het als verkopende partij ook wel eens gehad. Jammer dan voor mij. Ik denk dan, dat ik eerst ook tevreden was met dat bod
Tsja. Het is lullig en hoort niet. Maar ik vrees dat je er niks mee kan.
Ik denk dat het wel mag, staat er niets in de voorwaarden van Marktplaats? Aardig is het niet..
"Marktplaats.nl is een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Door een bod uit te brengen kunt u aan de adverteerder laten weten dat u geïnteresseerd bent in het product. Als u niet kunt bieden op een product dan heeft de adverteerder er voor gekozen om het bieden via de site uit te schakelen. U kunt dan eventueel een bod uitbrengen per e-mail. "

Bron: Marktplaats

Het schijnt te mogen, maar netjes is anders
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Denk ook dat je er niks mee kan.

Als jullie het al eens waren over de koop is het in ieder geval niet netjes. Zacht gezegd.
of je doet vanaf een ander emailadres een hoger bod zodat ze de andere bieder ook wegjaagt. Jij als fake-bieder laat vervolgens niks meer horen en dan moet ze uiteindelijk were terug naar jouw oorspronkelijke bod.
wij hebben dat met een campingbedje gehad ,

ik zou die op een dinsdag ophalen en ondertussen had ze een hoger bod gekregen , ze bood mij de kans om het voor dat hoger bod te kopen en anders ging het naar de ander ,

daarna hebben we een kastje via MP gekocht en dezelfde dag nog opgehaald ,

volgens mij mag dat gewoon ook al is het niet leuk !
Tickel, dat gaat over het bod. Maar er was toch al een soort afspraak (namelijk TO zou de stoelen halen voor een X bedrag). Dan ben je al een stap verder.
Maar dan nog... Je kan er niks mee. Dat is het punt.
Helaas mag dat gewoon ja.

Ik heb laatst iets soortgelijks gehad via MP.

In bovenstaand geval zou ik zeggen akkoord te gaan met de 30 euro meer,en het dan ook afblazen.(wel een beetje kinderachtig ik weet het )
Het mag natuurlijk feitelijk niet. Jullie zijn al een overeenkomst aangegaan (aanbod en aanvraarding). Ik zou er een boos mailtje aan wijden, maar er echt iets aan doen kun je niet ben ik bang.
Ik ben al schriftelijk met de verkoopster overeengekomen dat ik de stoelen voor het overeengekomen bedrag kon kopen. Het stadium van bieden zijn we al voorbij...

Ik heb natuurlijk helemaal geen zin in gezeur en gekloot, maar ik snap niet dat mensen zo met elkaar om kunnen gaan.

Is een schriftelijke overeenkomst niet gewoon bindend???

Van mij hoef ik die stoelen op deze manier ook niet meer, maar het is eigenlijk ook weer mijn eer te na om haar hier zo mee weg te laten komen. Ik vind het gewoon zo niet eerlijk...

Ik zou dit zelf nooit zo durven te spelen zeg...
en wie zegt dat er echt een hoger bod is....
Gewoon een nette, maar boze mail sturen. En dan maar hopen dat het aankomt bij haar.
Tja, dit gebeurt aan de lopende band op MP. Ontzettend stom, maar ze proberen het uiterste te krijgen. Zelf vind ik dat als je een koop heb gesloten je je daaraan moet houden, ongeacht of er nog hoger wordt geboden.
Volgens mij mag dat gewoon...net zoals biedingen op marktplaats niet bindend zijn en je die ten alle tijden kunt en mag intrekken zo mag je ook bij hogere bieding je afspraak intrekken.Of het netjes is is een heel ander verhaal natuurlijk maar volgens de marktplaats regels mag het gewoon (tenzij de voorwaarden zijn veranderd laatste jaar)

Ikcheb ooit omgekeerde gehad..,moest voor operatie week naar ziekenhuis...koper kon geen tijd vinden om het voor die tijd op te halen en wilde het snel hebben ivm verjaardagskado...bood toen aan het te brengen voor ¤1 extra (was 20 minuten rijden) als kleine tegemoetkoming in de benzinekosten....verkoper flipte dat ik een oplichter was....heb toen aangegeven dat ik door dit gedrag de koop ongedaan maakte maar kreeg toen bombardement aan emails dat ik oplichter was en het vast een excuus was om voorwerp duurder te verkopen ...vond ik mega onbeschoft...
Precies, dat denk ik ook Danivo. Dertig euro meer is wel veel. Normaal gesproken is een hoger bod maar een paar euro meer. Hooguit. Niemand betaald graag teveel.
zolang geld en goederen nog niet van eigenaar zijn gewisseld mogen koper en verkoper zich nog bedenken en zich terugtrekken en voor 'n betere deal kiezen
oh naar dit, wij hebben hetzelfde gehad, we zouden het ophalen 200 km verderop, en toen deelde ze mee dat ze een bod van een paar tientjes meer had gehad, of wij dat dan ook wouden betalen. Nou nee dus he, prijs was al afgesproken, datum en tijd ook. We hadden een afspraak gemaakt.

En dan heeft mijn vriend ( die had haar aan de lijn) ook duidelijk gemaakt. Dat het geen stijl is, en dat we het zo afgesproken hadden. Toen ging ze alsnog akkoord, al was het niet meer van harte, nou jammer dan. Dan moet je maar niet toezeggen,. Maar ze zijn het je natuurlijk niet verpicht, gaat er meer om of ze het zelf ook inziet dat het geen stijl is,. Ik zou dat nooit doen, afspraak is afspraak. Ik heb zelf ook wel eens iets verkocht, waarbij ik later er toch veel meer voor kon krijgen. Dat is dan jammer. Ik wens je succes ermee.
Tja lullig voor je, maar het is geen winkel, dus het is toch echt wel even anders. Ik snap dat je baalt, maar dat is het risico van Marktplaats. Maak je niet zo druk wil ik je adviseren, ga op zoek naar een volgende koop.
DTEEZ!
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 14 oktober 2010 @ 21:42:

Gewoon een nette, maar boze mail sturen. En dan maar hopen dat het aankomt bij haar.

Dit heb ik dan maar gedaan, maar weet eigenlijk niet eens meer of ik die stoelen nog wel wil. Alhoelwel... Het was wel een hele goede deal!

Zucht... Dat is het juist.. Het was een hele goede deal...
Ik heb zelf ook een nare ervaring met verkopen. Er ging iets mis door een misverstand. (Iemand zou mij geld overmaken voor een product omdat diegene het ineens niet meer kon halen. Maar dat gebeurde maar niet, ook niet na mail van mijn kant. Vervolgens heb ik het product aan iemand anders verkocht. Een dag later stond het geld op mijn rekening... Gelijk terug gestort maar het kwaad was al geschiedt. Ik kreeg vervolgens allemaal dreigmails over advocaten.)

Sinds die tijd heb ik het zo gehad met MP. Ebay is veel prettiger.

Maar gelukkig heb ik uit betrouwbare bron dat een advocaat zich meestal niet leent voor summiere bedragen. Nooit meer wat gehoord uiteindelijk.
Op Marktplaats heb je nette en helaas (voorzichtig gezegd) niet zo nette (ver)kopers. Ik heb zowel als koper als als verkoper op die site vervelende dingen meegemaakt. Misschien is E-bay iets voor je? Daar gelden veel strengere regels, en je kunt er het commentaar van eerdere klanten lezen. Ik heb er als koper heel goede ervaringen mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven