Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats mag dit???

14-10-2010 21:31 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen, want ik ben eigenlijk echt best een beetje heel erg boos!

Op MP heb ik 2 kinderstoelen gekocht voor een X bedrag. Dit zijn de verkoopster en ik overeengekomen en ik heb dit ook in een email staan. Morgen zou ik de stoelen halen en het geld contant overhandigen. Nu krijg ik van de verkopende partij vandaag een email dat zij een bod heeft gekregen dat 30 euro hoger ligt dan dat van mij en dat zij mij de kans wil bieden om ditzelfde bedrag te bieden. Zij kan het geld namelijk goed gebruiken! Uh ja? En ik veeg mijn kont af met dat geld ofzo? Ik kan die extra 30 euro ook heel goed gebruiken! Ik heb die stoelen toch al gekocht? Zij kan toch niet opeens 30 euro extra vragen? Ik ben echt zo stomverbaasd over deze gang van zaken dat ik werkelijk even niet weet hoe ik hier mee om moet gaan.

Mag dit zomaar?
tja, da;s balen, en niet erg netjes van de verkoper, maar je kunt er weinig aan doen, behalve de verkoper laten weten dat je het niet zo netjes vind

risico van MP, denk ik, zowel ervaring met kopen als met verkopen en helaas gebeurt zoiets wel eens..net zo irritant al kopers die opeens niets meer laten horen

overigens heb ik het laatst zelf ook best wel lullig aangepakt, had een meubel te koop gezet en op de dag dat het opgehaald zou worden haal ik het meubel van zolder, zie dat het eigenlijk heel leuk staat in de hal, en heb toen afgebeld, ook wel lullig voor koper
Stel nou dat ze nu niet meer reageert op mijn mail, moet ik dan morgen op de afgesproken tijd gewoon bij haar aanbellen om de stoelen te halen?
Beetje offtopic maar ik heb ook nog twee meegroeistoelen, in erg goede staat in de aanbieding

quote:Marielle1410 schreef op 14 oktober 2010 @ 22:01:

Stel nou dat ze nu niet meer reageert op mijn mail, moet ik dan morgen op de afgesproken tijd gewoon bij haar aanbellen om de stoelen te halen?Als ze niet al te ver woont zou je het kunnen wagen. Persoonlijk zou ik het niet doen, want geen zin in gedoe/ruzie.
Nee dat zou ik niet doen Marielle.
Is er een mogelijkheid om de verkoopster te melden bij MP? Dan kun je wellicht niets meer doen aan de stoelen, maar wel haar praktijken even melden bij MP.

Ik had zoiets bij Bol. Ik zag een tweedehands boek. Ik bestel het, krijg de toezegging, maar ineens trekt de verkoper het terug. Ik zie vervolgens het boek voor meer staan. Ik vond dat ook geen stijl, heb het gemeld bij Bol, maar die doen er niets mee, want de verkoper heeft het recht en Bol doet pas wat bij meerdere negatieve meldingen.

Ik heb - heel flauw ik weet het - vervolgens iets bij deze vent gekocht van 5 euro en een hele negatieve melding over hem gemaakt in de beoordeling.....

Die beoordeling is dan wel voor iedereen zichtbaar.
Ja, dat mag. MP is geen veilingsite dus ook niet bindend.

Desalniettemin zou ik haar mailen dat ze die stoeltjes in een plek mag steken waar de zon niet schijnt.
Koop gewoon twee Ikea stoelen!
Hahhaha, lief van je anib!Dat is helaas niet wat we zoeken. Ik ben dus op zoek naar 2 witte tripp trapp stoelen... Ik had ze nu gevonden in de buurt, in goede staat en voor een mooie prijs. Maar helaas met onbetrouwbare eigenaar... Grrrrr.
Slecht voor haar karma... Stom mens.
Balen zeg! Ik hoop dat ze nog reageert op je mail.
quote:Muis66 schreef op 14 oktober 2010 @ 22:03:

Is er een mogelijkheid om de verkoopster te melden bij MP? Dan kun je wellicht niets meer doen aan de stoelen, maar wel haar praktijken even melden bij MP.

Nee joh, alsof MP dat boeit! Dit is geen oplichting en zelfs al is het wel oplichting, dan nog moet je een bewijs van aangifte tonen voordat ze er uberhaupt naar kijken. En terecht.
En Mar, wat heb je een zoete avatar. Leuk!
Dat is het nieuwe behang van de babykamer! Ben er heel blij mee!
misschien zit ze wel op dit forum ook :-) ik hou sowieso niet van mp of tweedehands spullen,..dus geen herkenning maar vind het niet netjes
Nou dan leest ze in ieder geval dat iedereen het niet netjes vindt en hoop ik dat ze vannacht van schuldgevoel geen oog dicht doet...

quote:fleurtje schreef op 14 oktober 2010 @ 22:07:

[...]

Nee joh, alsof MP dat boeit! Dit is geen oplichting en zelfs al is het wel oplichting, dan nog moet je een bewijs van aangifte tonen voordat ze er uberhaupt naar kijken. En terecht...
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
kijk nou Mariel, ook hier heb ik een glittertje voor

Ik vind het ook niet netjes maar ja je kan er verder weinig mee.

Ik heb gelukkig alleen nog maar het omgekeerde meegemaakt.

Dat iemand inderdaad een hoger bod had gekregen maar dat ik een mail kreeg of ik nog geinteresseerd was voor mijn eigen bod. Nou dat vond ik netjes. En heb niet meer hoeven betalen.

Zo kan het ook!! (gelukkig)
Waarom zou je hier niets mee kunnen?

Wij hadden pasgeleden ook zoiets.

We hebben de verkoper (het ging hier overigens om een dienst, maar dat doet er niet toe) gemaild dat afspraak nu eenmaal afspraak is enzovoorts en dat hij zich gewoon aan de gemaakte afspraken diende te houden. Ik had alle gegevens (dus bewijs) op mail.

Je maakt mij niet wijs dat mensen alles kunnen maken via mp, eenmaal een overeenkomst gesloten is deze rechtsgeldig.

Verkoper heeft vervolgens ons gelijk erkend en vervolgens zijn de eerder gemaakte afspraken alsnog nagekomen.
Verkoper werd gewoon bang.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen Jolieke.

Ga jij dure advocaten inschakelen voor een paar stoelen (en 30 euro)?
Nou ik heb nog niks gehoord van de verkopende partij. Morgen dus toch voor de zekerheid het geld maar mee naar mijn werk en kijken hoe dit afloopt.
quote:Starshine schreef op 14 oktober 2010 @ 23:06:

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen Jolieke.

Ga jij dure advocaten inschakelen voor een paar stoelen (en 30 euro)?Het is wel even door mijn hoofd geschoten haha, om vervolgens gelijk te bedenken dat het belachelijk is. Weet je wat nog het erge is... Die stoelen zijn die extra 30 euro echt wel waard, maar het is nu gewoon een principekwestie geworden. Heb er gewoon geen goed gevoel meer bij.
Dan doe je toch gewoon een nog hoger bod en komt de stoelen niet afhalen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven