Geld & Recht alle pijlers

Marktplaats mag dit???

14-10-2010 21:31 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen, want ik ben eigenlijk echt best een beetje heel erg boos!

Op MP heb ik 2 kinderstoelen gekocht voor een X bedrag. Dit zijn de verkoopster en ik overeengekomen en ik heb dit ook in een email staan. Morgen zou ik de stoelen halen en het geld contant overhandigen. Nu krijg ik van de verkopende partij vandaag een email dat zij een bod heeft gekregen dat 30 euro hoger ligt dan dat van mij en dat zij mij de kans wil bieden om ditzelfde bedrag te bieden. Zij kan het geld namelijk goed gebruiken! Uh ja? En ik veeg mijn kont af met dat geld ofzo? Ik kan die extra 30 euro ook heel goed gebruiken! Ik heb die stoelen toch al gekocht? Zij kan toch niet opeens 30 euro extra vragen? Ik ben echt zo stomverbaasd over deze gang van zaken dat ik werkelijk even niet weet hoe ik hier mee om moet gaan.

Mag dit zomaar?
Ik zet helemaal niets op gereserveerd tot ik de betaling binnen heb. Als er in de tussentijd 'n hogere bieder komt en die betaalt sneller, dan is het voor hem. Geen enkele compassie mee.
misschien komt het omdat ik zelf vaak opgelicht ben via marktplaats, ik ben daar gewoon harder in geworden.

ik heb het trouwens nog niet meegemaakt hoor dat iemand hoger bood terwijl ik al een deal had.
quote:elninjoo schreef op 15 oktober 2010 @ 09:44:

[...]

Schijnt dat soort argumenten ook vaak gebruikt worden om iemand 'n artikel heel goedkoop af te kunnen troggelen. Ik las dat ooit dat mensen die schrijven dat ze het voor hun kind willen hebben en dat ze zo weinig geld hebben, dit doen om medelijden op te wekken in de hoop dat de verkoper wat van de prijs afdoet. Nu ben ik totaal niet vatbaar voor 'zielige kindertjes' dus die tactiek was mij volkomen ontgaan. Ik antwoord dan gewoon iets van graag of niet en dan gaat 't naar 'n bieder die er wél voor over heeft wat ik er voor wil hebben.

Schud de hand van Elninjoo...Ik ben ook niet vatbaar voor zielige kindertjes. Zij alleenstaande moeder met twee kinderen? Ik getrouwde moeder met tweede op komst die ook gewoon knoerthard moet werken om alles te betalen dat ze heeft bereikt. 30 euro is bij ons ook gewoon een halve week boodschappen. Nou ja, ik zal me weer druk gaan maken over dingen die er wel toe doen.

Ik kan alleen zo slecht tegen mensen die zo handelen... Bloeddruk mag overigens wel iets hoger want die was laatst wel extreem laag
ik ben trouwens ook niet vatbaar voor zielige verhalen hoor, maar voor een duppie meer een ander aan de kant trappen doe ik ook weer niet.
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 09:53:

[...]

Tja, soms bied je op een zwart vestje en zie je vijf minuten later een mooier zwart vestje. En soms vergeet je dan dat eerste bod in te trekken. Lullig maar waar.

En als je opgelicht wordt, doet MP dus wél iets als je de aangifte kan tonen.

dat je je bod niet intrekt is tot daar aan toe, maar niet nadat ik met je gemaild heb en dat je akkoord gaat met de verkoop. minste wat je dan kan doen is mailen dat je van de koop afziet.

MP doet helemaal niks, ik heb ze vaak genoeg gemaild over dit soort zaken.
quote:elninjoo schreef op 15 oktober 2010 @ 09:55:

Ik zet helemaal niets op gereserveerd tot ik de betaling binnen heb. Als er in de tussentijd 'n hogere bieder komt en die betaalt sneller, dan is het voor hem. Geen enkele compassie mee.

Ook eens. Als ik twee stoelen op MP heb staan en iemand zegt op maandag dat ze op zaterdag opgehaald worden en iemand komt daarna en wil ze dezelfde avond nog ophalen, dan vrees ik dat ik akkoord ga. Los van het feit of Nr2 meer biedt of niet. Bij ophalers is het nl altijd maar de vraag of ze komen, dus wat dat betreft geef ik man van Marielle wel gelijk, maar dan omgekeerd. Bieden, akkoord, ophalen die zooi. Weg is weg.

Ik zou Nr1 wel eerst mailen met de vraag of ze ze meteen op wil komen halen en dat het anders naar die ander gaat.
quote:elninjoo schreef op 15 oktober 2010 @ 09:55:

Ik zet helemaal niets op gereserveerd tot ik de betaling binnen heb. Als er in de tussentijd 'n hogere bieder komt en die betaalt sneller, dan is het voor hem. Geen enkele compassie mee.Oh hahaha, dit vind ik dan wel weer erg. Dit is toch hetzelfde?
quote:tigger04 schreef op 15 oktober 2010 @ 09:57:

[...]

dat je je bod niet intrekt is tot daar aan toe, maar niet nadat ik met je gemaild heb en dat je akkoord gaat met de verkoop. minste wat je dan kan doen is mailen dat je van de koop afziet.

MP doet helemaal niks, ik heb ze vaak genoeg gemaild over dit soort zaken.Ook gemaild met een bewijs van aangifte?
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 09:58:

[...]

Ook gemaild met een bewijs van aangifte?gemaild met een bewijs van aangifte?? wat bedoel je hiermee?
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 09:58:

[...]

Ook eens. Als ik twee stoelen op MP heb staan en iemand zegt op maandag dat ze op zaterdag opgehaald worden en iemand komt daarna en wil ze dezelfde avond nog ophalen, dan vrees ik dat ik akkoord ga. Los van het feit of Nr2 meer biedt of niet. Bij ophalers is het nl altijd maar de vraag of ze komen, dus wat dat betreft geef ik man van Marielle wel gelijk, maar dan omgekeerd. Bieden, akkoord, ophalen die zooi. Weg is weg.

Ik zou Nr1 wel eerst mailen met de vraag of ze ze meteen op wil komen halen en dat het anders naar die ander gaat.Ik zou dat ook doen, met de recente ervaring die ik hier eerder beschreef. Weg is weg.
Ik krijg inderdaad ook wel eens mailtjes van mensen die een product graag willen hebben, maar het niet kunnen betalen. Of ik het voor weinig of gratis aan ze wil geven. Tja, dat wil ik niet. Maar ik maak me daar nooit echt druk over eigenlijk, ik reageer er gewoon niet op. Net als op mensen die 1 euro boven het laatste bod bieden; dat vind ik zo sneu dat ik ze per definitie uit de potentieeltjes-poel laat.

Maar Marielle: het is lullig van die dame, maar shit happens. Goed dat je hebt aangegeven dat je het niet netjes vond, maar verder zou ik het laten rusten. Je gaat je er alleen maar chagrijnig van voelen
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 09:58:

[...]

Oh hahaha, dit vind ik dan wel weer erg. Dit is toch hetzelfde?Niet als ik op maandag mijn rekeningnr geef, het op vrijdag nog niet binnen is en ik ondertussen een ander bod heb gekregen. Dan mail ik nr1 dat het te lang duurt, ik op een ander bod inga en mocht het geld nog binnenkomen dan stort ik het per direct terug.
quote:tigger04 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:00:

[...]

gemaild met een bewijs van aangifte?? wat bedoel je hiermee?Als jij opgelicht bent, aangifte hebt gedaan en een kopie van die aangifte naar MP stuurt (of inscant), dan doen ze er echt wel wat mee hoor.
Iemand een plakje cake? Net gebakken...
eigenlijk zeggen er nu steeds meer dat ze hetzelfde zouden doen. als ze het eerder kwijt kunnen misschien zelfs voor een hogere prijs dan doen ze dat.

Als ik iets verkoop en ik heb een deal dat iemand het over een paar dagen ophaalt dan wacht ik daar op. dat vind ik nou netjes.
quote:tigger04 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:01:

eigenlijk zeggen er nu steeds meer dat ze hetzelfde zouden doen. als ze het eerder kwijt kunnen misschien zelfs voor een hogere prijs dan doen ze dat.

Als ik iets verkoop en ik heb een deal dat iemand het over een paar dagen ophaalt dan wacht ik daar op. dat vind ik nou netjes.

Het is idd niet netjes. Maar ik zou het wel overwegen.

Maar goed, dat is wel de reden dat ik helemaal niets laat ophalen, geen zin in gewacht op mensen die negen van de tien keer niet komen.
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 10:01:

[...]

Als jij opgelicht bent, aangifte hebt gedaan en een kopie van die aangifte naar MP stuurt (of inscant), dan doen ze er echt wel wat mee hoor.het zijn niet zulke grote bedragen waar het over gaat dat ik aangifte ga doen. dus sorry dan kan ik er niks over zeggen. ik vind ook eigenlijk dat ze best eerder iets mogen doen, als ze nu veel klachten over iemand binnen krijgen kunnen ze daar toch iets mee doen?
quote:tigger04 schreef op 15 oktober 2010 @ 09:44:

Heb een hele avond zitten wachten tot ze het op kwamen halen. tig keer gemaild, krijg je een of ander antwoord dat er een neefje logeerde en dat die op allerlei zaken geboden had. Tuurlijk, en dan ook netjes een afspraak maken om het op te halen? En zo slim om een account aan te maken op marktplaats met jou email adres?

da's wel echt mega lullig zeg (en wat een slecht verhaal). TO, let it go. Het is echt mega vervelend dat het is gebeurd. Ik heb het ook wel eens gehad! Geboden, gefeliciteerd u mag het op komen halen, ohnee sorry iemand biedt hoger, tot ziens! Dus nu probeer ik ook vaak iemand te overbieden, hopend dat de verkoper net zo'n lage fatsoensnormen heeft als jouw verkoper. And you know what, dat komt maar heel weinig voor. Dan krijg ik een mailtje met: 'sorry mevrouw, ik ben al met iemand anders in onderhandeling, inderdaad voor een lagere prijs, niks aan te doen''. Let it go, en op naar een nieuwe tipp trapp!

(ik heb vanmiddag 2 kringloopwinkels op mijn programma staan, als ik er 1 zie, laat ik het je weten!)
quote:AlettaJacobs schreef op 15 oktober 2010 @ 10:00:

Ik krijg inderdaad ook wel eens mailtjes van mensen die een product graag willen hebben, maar het niet kunnen betalen. Of ik het voor weinig of gratis aan ze wil geven. Tja, dat wil ik niet. Maar ik maak me daar nooit echt druk over eigenlijk, ik reageer er gewoon niet op. Net als op mensen die 1 euro boven het laatste bod bieden; dat vind ik zo sneu dat ik ze per definitie uit de potentieeltjes-poel laat.

Maar Marielle: het is lullig van die dame, maar shit happens. Goed dat je hebt aangegeven dat je het niet netjes vond, maar verder zou ik het laten rusten. Je gaat je er alleen maar chagrijnig van voelen

Nou was ik gister sowieso al chagerijnig hahaha, dus dit kon er nog wel bij...

Ik had laatst mijn kinderwagen op MP staan. Prachtig ding. Zo nog 200 euro waard... Bied er na 6 dagen eindelijk eens iemand een bedrag. Biedt ie 25 euro hahahaha! Nou toen heb ik hem er ook meteen weer afgehaald. laat maar dan!

Als je trouwens hebt afgesproken om maandag het geld over te maken en het is er vrijdag nog niet, dan zou ik het product ook aan iemand anders verkopen. Tja, als je het wilt moet je het betalen ook!
quote:fleurtje schreef op 15 oktober 2010 @ 10:03:

[...]

Het is idd niet netjes. Maar ik zou het wel overwegen.

Maar goed, dat is wel de reden dat ik helemaal niets laat ophalen, geen zin in gewacht op mensen die negen van de tien keer niet komen.ik ga een zwembad van weet ik hoeveel kilo echt niet verzenden per post hoor. iemand vroeg dat wel trouwens, ik lachte me dood, ze bood ver onder de vraagprijs en zette er doodleuk bij dat ik het voor die prijs ook maar moest verzenden. werd nog kwaad toen ik zei dat ik dat niet zou doen.
quote:AlettaJacobs schreef op 15 oktober 2010 @ 10:00:

I like your attitude
quote:tigger04 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:03:

[...]

het zijn niet zulke grote bedragen waar het over gaat dat ik aangifte ga doen. dus sorry dan kan ik er niks over zeggen. ik vind ook eigenlijk dat ze best eerder iets mogen doen, als ze nu veel klachten over iemand binnen krijgen kunnen ze daar toch iets mee doen?Dat gebeurt heel soms ook. Als je bv een bieding uit het buitenland krijgt, stuurt MP bv vaan een automatisch mailtje: OPPASSEN!
quote:Marielle1410 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:05:

[...]

Nou was ik gister sowieso al chagerijnig hahaha, dus dit kon er nog wel bij...

Ik had laatst mijn kinderwagen op MP staan. Prachtig ding. Zo nog 200 euro waard... Bied er na 6 dagen eindelijk eens iemand een bedrag. Biedt ie 25 euro hahahaha! Nou toen heb ik hem er ook meteen weer afgehaald. laat maar dan!

Als je trouwens hebt afgesproken om maandag het geld over te maken en het is er vrijdag nog niet, dan zou ik het product ook aan iemand anders verkopen. Tja, als je het wilt moet je het betalen ook!je kunt wel aangeven op MP dat ze mogen bieden vanaf een bepaald bedrag, weet niet of je dat weet? veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang, en jij wilt zoveel mogelijk krijgen voor je spullen. van beide kanten begrijpelijk toch?
Misschien kan je eens kijken op www.mijnpolitie.nl, onderaan de pagina.
quote:tigger04 schreef op 15 oktober 2010 @ 10:08:

[...]

je kunt wel aangeven op MP dat ze mogen bieden vanaf een bepaald bedrag, weet niet of je dat weet? veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang, en jij wilt zoveel mogelijk krijgen voor je spullen. van beide kanten begrijpelijk toch?Vaak is het wel zo, iig bij kleding, dat juist díe advertenties maandenlang blijven staan omdat die mensen vaak een veel en veels te hoog startbod gebruiken. Zag er gister weer eentje: pakje (broek+jasje) van Vanilia, zgan (dus nieteens nieuw), bieden vanaf ¤189. Of jurkjes van Hilfiger: bieden vanaf ¤40.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven