Droger draait niet meer

15-10-2010 19:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dus. Mijn droger draait niet meer. Eerst maakte hij een piepje bij het ronddraaien, nu draait hij helemaal niet meer. Als ik het met de hand probeer, is het ook heel zwaar om hem rond te draaien.

Ik vermoed dat er iets tussen zit, een kindersokje ofzo Net gekeken of ik het front eraf kan halen, maar daar zit ook het bedieningspaneel bij. Een monteur laten komen vind ik nogal duur voor een droger die toch al een jaar of 8 oud is. En als het niet een sokje is, zijn er waarschijnlijk lagers versleten en dat is het niet meer waard om te repareren denk ik.

Iemand hier heul handig en tips hoe ik dit moet aanpakken. Waar ik moet beginnen met schroeven bijvoorbeeld
Oeh lastig, geen idee. Het kind zelf heb je ergens in zicht?

En volgens mij is met de hand dat ding ronddraaien altijd zwaar toch? Zwaarder dan bij wasmachine bedoel ik.
Volgens mij moet je de bovenkant eraf halen om er bij te kunnen, meen me te herinneren dat ik dat een monteur ooit heb zien doen.

Succes!
o, dan is ie kapot
http://www.onderdeelexpre ... asdroger-draait-niet.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.askanowner.nl/ ... s.asp?guid=&sid=2&lid=165
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien nieuwe aandrijfriem nodig. Achterkant openmaken dan zie je het meteen.
quote:meds schreef op 15 oktober 2010 @ 19:22:

o, dan is ie kapot
Ik had deze week exact hetzelfde. Het was idd de aandrijfriem Ik was 185 euro kwijt met voorrijkosten.
Aandrijfriem kun je ook los kopen en het zelf doen, het hangt beetje van type droger af maar het is niet heel moeilijk. Dan ben je rond de 25 euro klaar.
quote:meds schreef op 15 oktober 2010 @ 19:22:

o, dan is ie kapot

Er zijn andere fora actief kwam ik achter. En ik maar denken dat alleen viva bestond Daar las ik dat ik met de zijkant moest beginnen. Aldus gedaan. Aandrijfriem is het niet. Zie niets geks. En kind is ook nog in zicht (in bed)

Morgen de andere zijkant ook maar eens eraf. Heb net heerlijk gekookt samen met man en 2 flessen wijn op. Nu ga ik dus niets meer doen aan de droger

BGB bedankt voor je linkjes, vooral die eerste gaat heel erg helpen!

p.s. ik opende het topic met mijn man naast me. Eerst schoot ik in de lach door Meds die op haar eigen manier opende. Vervolgens zag ik een posting van BG en zei "oh ja, BGB, dat is het google-wonder". Mijn man moest heel erg lachen om me, geloof ik. Of was dat ook de wijn
Het aantal laat wel zien dat ik me op het moment niet heel erg druk maak om de droger. Dat komt morgen wel weer. Iedereen heel erg bedankt voor de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven