Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@moontje, leeftijd speelt natuurlijk ook een grote rol. Mijn ervaring was dat de leeftijd tussen 3 en 4 jaar altijd het lastigste is, ze mogen nog niet alleen buiten spelen, (niet bij mij althans) binnen kunnen ze zich niet echt meer alleen vermaken... moesten ze wel van mij, dan maar niets doen. kan ook geen kwaad.

Maar op een gegeven moment zijn ze toen aan school. Mocht ze op een psz zitten dan kan je overwegen tot de leeftijd van 4 een extra dagdeel te nemen, had ik ook gedaan. Ze zijn echt toe aan school en dat zul je straks merken als ze er eenmaal opzit. Tot die tijd geduldig afwachten en zeker niet schuldig voelen maar dat had ik al verteld....
@moontje.....ga je wel eens naar ballorig. Die zit op het industrieterrein.....

Ben er nog nooit geweest maar dan kan ze wel lekker haar energie kwijt. Kunnen we anders wel een keer samen heen. Als je dat leuk vind natuurlijk haha
@ floortje, sinojo, mamamuis: Wat vind ik het fijn om jullie reacties te lezen zeg! Dat helpt enorm. Jullie vertellen me wat mijn verstand al zegt, maar toch vind ik het moeilijk om streng zijn/straffen te zien als iets wat erbij hoort. Moeder zijn is ook echt een leerproces! Ik had het van te voren zo goed uitgestippeld en bedacht!:)

@mamamuis: Dat is inderdaad heel dichtbij!

Balorig zijn we wel eens geweest ja, maar vaak hang ik dan ook ondersteboven in de rekken, lijkt me nu niet handig:) Leuk is t wel daar, lijkt me zeker leuk om een keer samen te gaan!

@Sinojo: Precies wat ik al dacht, dat ze echt niet genoeg uitdaging meer heeft hier thuis. Ze is over 5 weekjes jarig, dus ee extra dagdeel is nu niet meer nodig, maar als ik daar eerder aan had gedacht had ik t zeker gedaan.

Mijn moeder is ook zo, maar ja die heeft d'r ook hoogstens 1 keer per week.

Wel prettig dat je weet dat de pijn in je hand weggaat, al moet je natuurlijk nog wel een aantal weken.

@ floortje: Ze slaapt er nu wel, maar ze maakt ons nog meerdere keren per nacht wakker en dat breekt op, dus wij beiden moe en chagrijnig! Fijn dat alles goed was bij de vk!
@Floortje: lastig dat je nog steeds zo veel pijn hebt! Waarom raadt de VK jou een zwangerschapscursus af?

@Moontje: ik ben nog geen moeder, maar ik kan me jouw gevoelens wel goed voorstellen. Ik ben nl. geen 'geboren' moeder en vraag mezelf ook wel eens af hoe ik het allemaal ga doen als ze veel aandacht nodig heeft of lastig is. Ik ga natuurlijk heeel consequent zijn en haar veel zelfstandigheid geven, maar dat zeg ik nu...

@Sinojo: ja, zo zijn oma's (en opa's), maar het is toch niet erg als kinderen dat van jou (en je man) niet hoeven te verwachten? Dan blijft oma in hun ogen ook echt een verwenoma, niks mis mee. Jij bent er om ze te leren dat het hier om 'verwennen' gaat en dat het voor jullie in elk geval niet normaal is, toch?

@Mamamuis: ik zal thuis eens op de Hyves-pagina kijken! Ik kan niet wachten om er zelf foto's van het kamertje neer te zetten, volgende week gaan we eindelijk beginnen. De verf is al in huis. Geen afwasbare latex gekocht. Achteraf misschien niet slim. Aan de andere kant: we krijgen een meisje, die plast in elk geval niet met een boogje...

Oja, is het voor een commode belangrijk om 'veilige' verf te gebruiken? Of is dat meer iets voor het bedje en de box, voor het geval ze aan de spijlen gaan sabbelen/bijten?
@moontje: wat fijn voor jou dat er hier ook zulke ervaren moeders zijn, ik kan me er allemaal nog weinig bij voorstellen. Ik pas wel eens op op mijn nichtje van 3, maar dat is toch heel anders, omdat het om 1 dagje ofzo gaat! Maar als ik lees hoe je verder over je dochter schrijft, dan geef je met niet het gevoel dat je een slechte moeder bent, integendeel!

Ik heb volgens mij ook wat onder de leden, ben superverkouden en heb hoofdpijn! Vanavond moet ik helaas ook nog werken, dus ik ben pas rond 22 uur thuis... Hopelijk kan ik dan wel lekker slapen, want meestal lukt dat wat minder als ik zo laat nog druk met mijn hoofd bezig ben!
@teepje.....was rot dat je nu ook nog moet werken als je al niet lekker bent. Ik had het vorige week dat ik verkouden en grieperig was. Voelde me heel zielig haha.

Ik hoop dat je lekker gaat slapen vannacht, beker thee nemen van tevoren en dan lekker in bed gaan doezelen.

@mickey.....voor de commode zou ik gewoon verf nemen die je wilt.

Hier een bezig dagje weer, maar de moed bij elkaar geraapt om Niek zijn kamer te gaan behangen. 1 muur is klaar, ik wil het voor het weekend klaar hebben zodat hij van het weekend over kan naar zijn nieuwe kamer. En dan kunnen wij ook eindelijk naar onze nieuwe kamer. Nu slapen we half op de grond tussen de bouwdingen en dat slaapt niet zo lekker haha.
@moontje86,als je alles van te voren weet, dan is het leven geen verrassing meer. En wat je nu weet kan je straks weer toepassen op nr 2... En wie weet zal die weer heel anders zijn...

@mickey79, is ook niets mis mee, maar als je kinderen dan thuis zijn en dan aan je kop zeuren dat "ergens naar toe willen" omdat oma ook altijd overal naar toe gaat, tja dan wil je nog wel eens gaan twijfelen aan jezelf.. Zeker als je moeder dan ook nog eens een schepje erboven op doet, dat zij altijd ieder weekend met ons weg ging toen wij klein waren, maar ja dat was toen, en toen had je nog gratis speeltuinen enzo, en kon je makkelijker overal naar toe gaan. Nu kan je overal voor betalen, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat wil niet zeggen dat wij het slecht hebben in tegendeel, maar kinderen willen tegenwoordig zoveel.....ze nemen alles maar voor lief en vinden alles heel snel normaal, dat was in mijn tijd dus wel anders.

En ik weet ook wel dat je dan geen slechte ouder bent, maar het is niet altijd leuk om te horen... maar jah zo zijn kinderen dan ,zal ik maar denken.
@mickey: Das al een heel goed idee om mee te beginnen! En ik geloof ook heilig dat je daar het meeste mee bereikt, duidelijk en consequent zijn. Maar ze wel laten weten dat je, hoe dan ook, altijd ontzettend veel van ze houd. Zo probeer ik het te doen. Maar ik kan niet zo goed streng zijn, omdat mijn liefde me ook zo kwetsbaar en gevoelig maakt.

@teepje: Wat fijn dat je dat zegt. Ik hou ook enorm veel van mijn dochter en net als wat ik tegen mickey al zei dat maakt me juist zo gevoelig en emotioneel. Ze is zo klein, maar met momenten zeker niet onschuldig, alleen vergeet ik dat als ze boven eenmaal ligt te slapen met dat kleine duimpje in de mond. Ik denk dat ze haarfijn aanvoelt dat ik 'zwak' ben in dat opzicht. Nog een half uurtje dan ben je vrij:) Beterschap!

@sinojo: ja dat is een zeer goed plan, iets meer ervaren nu, maar nog steeds evengoed over te halen door het schattige, bespelende karaktertje van m'n dochtertje en ik krijg er weer 1;)

Verder gaat t hier goed hoor;) Mijn buik heeft even een goeie groeispurt gehad en merk nu goed dat ie er zit tijdens klussen, schoonmaken etc. Bijna alles klaar, dus dan kunnen we lekker rustig afwachten!

Oh ja wie zet alle data in de tabel?? Mijn 3d echo staat er nog net in! Deze is op 25 oktober!
Hoi meiden,

Ik merk dat ik toch vooral een 'meelezer' ben. Dit omdat ik via mijn telefoon slecht kan reageren op jullie posts. En ik zelden meer achter de computer kruip wegens vermoeidheid.

Ik ga echt proberen de gegevens binnenkort in de tabel te zetten. Sorry hoor, als het lang duurt.

Het zwanger zijn kost me momenteel erg veel energie. Wel gisteren weer een prachtige pretecho van onze mooie meid gehad!
@streepjescode.....wat leuk dat je een mooie echo hebt. Ik vind de tabel niet zo belangrijk hoor. Straks wel als de bevallingen beginnen.

Vandaag weer bij de gyn geweest. Alles was goed, kleine werd nu op 900 gr. geschat en dat was volgens haar goed. Eigenlijk weinig bijzonderheden......
Mickey: blijkbaar is 1 keer een zwangerschapscursus volgen genoeg. Samen bevallen is een hele leuke cursus waar man ook veel van geleerd heeft. De bevalling verliep ook wel voorspoedig en ik zie er absoluut niet tegenop dus een extra cursus zou eerder geld- en tijdsverspilling zijn.

Sinojo+ Mickey: ik vind dat oma's en opa's niet eindeloos moeten gaan verwennen, alleen maar "omdat het mag!". Ik vind het verwennen echt niet nodig en ook niet prettig. Zou voor mij echt een reden zijn om minder naar ze toe te gaan. Erg he? Maar ik vind verwennen echt drie keer niks. Wie het ook doet.

Mickey: ik zou overal veilige verf gebruiken. En als je borstvoeding geeft kan je spuitpoep verwachten (ook op je muur!) Geeft niks hoor, gewoon weer een keer schilderen! Hihi

Fijn een goede 3d echo en alles okido met de kleine van mamamuis! Leuk!
@Floortje: daar heb je gelijk in! Zelf hadden we vroeger thuis niet veel, dus ik was superblij met een barbie (niet die met de prinsessenjurken) met sinterklaas en verder wat tekenspullen zoals een mooie gum . Buurmeisje kreeg behalve een barbie ook een barbiehuis. Een beetje jaloers was ik wel, maar ik heb de dure dingen nooit gemist. Bij mickeyman zijn ze een stuk verwender thuis, vooral later rond de puberteit, dus ik hoop dat ze zich een beetje in kunnen houden met cadeautjes voor hun kleindochter.

@moontje: ook een 3d echo, leuk! Zet je straks ook een foto op de hyves? Ikzelf twijfel nog, vind het niet goedkoop en ik wil daarvan denk ik liever mooie babyfoto's laten maken. Maar apart is het wel!
Qua cadeautjes is het hier ook altijd lastig. Mijn ouders zijn 'normaal' qua prijzen van de cadeau's.

Maar mijn schoonfamilie wil altijd compenseren dat ze nooit komen. Buiten dat zijn die ook meer personen dus als ze allemaal een vast bedrag gebruiken heeft Niek evengoed hele dure cadeau's. Wat dat betreft ben ik altijd blij dat mijn schoonzus kleding geeft. Buiten dat ze een hele goede smaak heeft vindt Niek het ook heel leuk om kleren te krijgen omdat hij die elke keer aankan....

Ben dus wat betreft wel blij dat de volgende ook een jongen is. Hij heeft nu al de complete catalogus van duplo tot zijn beschikking haha.
@mamamuis, grappig dat je dat zo zegt.. bij mij is het net andersom. Mijn schoonfamilie woont verder weg en die geven meestal met sint 1 cadeau van 20,- en mijn ouders die weten van gekkigheid niet wat ze hun 8 kleinzonen moeten geven met de kerst, en dan wordt het vaak een cadeau van rond de 100,- a 150,- ook wel belachelijk maar vaak hebben ze daar wel meer aan dan een prul cadeau. Ze begint altijd rond eind september bij de kinderen al te polsen wat ze leuk vinden en gaat dan hamsteren.....en sterker nog ze heeft voor de baby in spe ook al wat gekocht lachen toch

zelf ben ik ook er vanaf gestapt met de prul cadeaus zeker met de sint. Ze krijgen bij mij 1 duur cadeau en een paar kleinere, vaak is het lego ed. maar geen prullen meer want die belanden vaak in de klikko na een aantal weken.

En met kerst krijgen ze beide dan ook nog 1 cadeau van ons. En daar kunnen ze het dan mee doen.
wat dat betreft komt zoontje er hier dus maar bekaaid vanaf. Van sint max. 1 cadeautje en die geven schoonouders. Van ons niks. Mijn standpunt is: hij snapt er nog niks van! Hij weet niet wie sinterklaas is en wat die zak met cadeau's in de gang doen of vandaan komen. Misschien als hij wat ouders is maar voor ons hoeft het nu echt nog niet.

Met kerst geen cadeautjes. Met verjaardag heeft hij van ons een tol gekregen toen hij 1 werd. Ik ben ook met weinig speelgoed opgegroeid en het gekke is dat we ondanks ons strakke cadeau-regime (hij krijgt van ons echt nooit speelgoed) beneden en boven een kast vol hebben. En 30 boekjes.

Van boeken heb je nooit genoeg vind ik en houten legpuzzels mogen van mij ook.

Maar zo is iedereen anders. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Alleen mijn nekharen gaan overeind staan als ik zoveel speelgoed tegelijk zie. En die hebberige ogen, daar gruwel ik van. Sorry voor het lange verhaal.

Verder alles okee. Moest helaas wel mijn vrije dag inleveren omdat collega ziek was. Beetje balen. Moest werken tot 14, viel nog mee maar toch. Nu uitrusten op de bank.
@floortje7, klopt heb je ook wel gelijk in, toen onze twee jongens er nog geen benul van hadden kregen ze ook maar 1 cadeau van ons, maar ze zijn nu 6 en 9 en alleen de jongste geloofd nu nog. de oudste niet meer. En volgend jaar zal het er ook weer af zijn.tot nr 3 weer gaat geloven..

En bij mij zijn ze absoluut niet hebberig, want daar heb ik zelf ook een gruwelijke hekel aan maar ik snap wel je punt. Heb zelf 2 neefjes die wel zo zijn, die pakken het aan en zijn totaal niet dankbaar. Dat is iets wat ze bij ons wel moeten leren.

Maar zo is het bij iedereen weer anders.

Wel balen dat je je vrije dag moest inleveren, kan dat zomaar?
@ streepjescode: Neem lekker je rust! dat had ik achteraf meer moeten doen toen ik zwanger was van mijn dochter. daarna besefte ik pas hoe druk het was met een baby en dat ik met moeite de kans kreeg om de rust te pakken die ik nodig had. Nu kan het nog lekker!

@mickey: wij hebben ook lang getwijfeld hoor. Bij onze dochter hebben we het niet gedaan ivm de kosten, maar nu krijgen we ook een dvd mee en dat vind ik zo byzonder, een kijkje binnenin mijn buik. dat is denk ik ook iets wat je in de toekomst weer gaat kijken en delen met je kinderen.

@sinojo: zo doen wij het eigenlijk ook qua cadeaus. Ze krijgt geen prulletjes meer, maar een functioneel cadeau, van de sint mag het wat meerdere pullaria zijn om de zak te vullen! Vorig jaar heeft ze een fiets gekregen op d'r verjaardag.

Ach ik denk dat het vieren van sinterklaas niuet eens per se gaat om of je erin gelooft of niet. Het is als gezin vaak ook traditie en gaat door als je er niet meer in gelooft. net als kerst eigenlijk. Bijna iedereen viert het, maar lang niet iedereen gelooft in de reden ervan. Wij vieren kerst wel met lekker eten en lekkere dingen in de kerstboom en zo'n advent kalender, maar geen cadeaus. Wel met sinterklaas! Wij werden als kinderen alles behalve verwend, maar met sinterklaar stond er een grote zak en dat vond ik altijd heel spannend en byzonder!

@iedereen: Nu we het toch over cadeaus hebben....Onze dochter word over 4 weken 4 jaar en we hebben geen idee! Jullie een suggestie?

Oh wat gaat t snel he! Ik weet niet of jullie hetzelfde hebben, maar gister liep ik te denken..richting de dertig weken en de weken vliegen voorbij! Dan komt de 40 weken ook wel in zicht, aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant zie ik ook best tegen het bevallen op..Als alles maar goed gaat!
..
@moontje,......wat vindt Eliza leuk? Heeft ze al bambino loco? Is hier namelijk erg favoriet en ook leuk uit te breiden voor wat kleinere cadeautjes.

Of babypop spulletjes, zodat jullie straks samen kunnen moederen....

Hier vanmorgen heb ik me zo boos gemaakt. Niek gaat 1 ochtend naar de psz. Nu had ik geen auto dus opa en oma brachten hem weg. Kwam ik hem straks ophalen, werd ik even apart genomen door de juf dat de 5e ziekte heerst en dat dat gevaarlijk kan zijn. Daar werd ik al niet blij van. Blijkt dat dus 2 mensen vanmorgen een peuter hebben gebracht die vlekjes had maar niks gezegd tegen de juf....arrgghhhhh.

Een van die kinderen woont hier een paar deuren verder. Ouders hadden de vlekjes wel gezien maar wisten niet wat het was. Ik had dan eerst de dokter gebeld maar goed, dat zal wel mijn gevoel zijn. Je gaat toch geen kind naar school sturen wat een besmettelijke ziekte heeft? Of stel ik me nu aan?
@mamamuis, nee dat zou je denken dat je geen ziek kind weg brengt,maar met de 5e ziekte hoeven kinderen niet perse echt ziek te zijn. dat kan maar hoeft dus niet.Maar als je het als ouders weet dat ze het hebben dan moet je ze wel thuishouden. Of ze vinden het toch een goede oppas zo.... niet mijn ding maar er zijn nog steeds ouders die een ziek kind wegbrengen omdat het even niet uitkomt met werk. grrrrrrrr.

En de 5e ziekte, kan geen kwaad en daarbij komt dat de incubatietijd 10 dagen voor het uitbreken van de ziekte is. Dus als ze al vlekken hebben is het dus niet meer besmettelijk. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. En anders moet je hier maar even lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijfde_ziekte
wat fijn dat sinojo het zo mooi kan uitleggen!

@werk

We werken met 10 mensen in een team. En als iemand ziek wordt dan wordt degene gebeld die niet die dag of nacht al moet werken en dat was ik blijkbaar. Andere collega had roostervrije dag. En een paar werkten die dag al. Het was maar voor 4 uurtjes.

Heb het overleefd, vandaag ook wel weer.

Vanmiddag naar andere fysio geweest. Die raadde bekkenband aan en max 1,5 in beweging incl. zitten en daarna 10 minuten liggen. Onhaalbaar voor mij dus. Hmm. Maar eens overleggen met baas.
@floortje: zo denk ik eigenlijk ook over sinterklaas en kerst. Zo lang ze er nog geen benul van hebben, hoef je ze ook niet te overladen met cadeaus. En ook niet dubbel: sinterklaas én kerst. Of met kerst één cadeau.

Bij mijn neefjes was het altijd zo dat oma (mijn schoonmoeder) een hele zak vol voor ze kocht en dat ze die dan allemaal achter elkaar mochten uitpakken. Ze hadden het ene cadeau nog niet bekeken of het volgende werd opengescheurd...aargghh! Ze moeten wel leren geduld te hebben. En op elkaar te wachten.

Vandaag is het kraampakket van VGZ afgeleverd mét tummytub.

Gisteren yoga gehad en de eerste les met partner (oefenen voor de weeën), over vijf weken nog een partnerles (over de persweeën). Het was echt niks voor mijn man, maar ik vond het allemaal wel knus, hihi.
dag ladies, ik ben deze week niet zo veel op het forum geweest, het was nogal een gekkenhuis. Ik ben dan nu ook echt aan het einde van mijn Latijn.... Sinds een paar dagen heb ik echt enorme pijn in mijn rug. Ik hoop maar dat het weer beter gaat als ik dit weekeinde weer wat rust heb kunnen pakken!

Vandaag nog een dagje werken, gelukkig kan ik wel een beetje op tijd naar huis!
@mickey79, zo wat luxe een tummytub bij je pakket....hopelijk had je er nog geen.

Het weekend staat gelukkig weer voor de deur. Lekker rustig aan gaan doen.

Voor iedereen alvast een fijn weekend.
Hi allemaal!

Zo, dacht laat maar weer even wat van me horen :-) Zo druk de laatste tijd met werken, verhuizen en andere baby dingen regelen. Pfffff.....

Gisteren de eerste les zwangerschapsyoga gehad en ik vond het heerlijk! Zo lekker ontspannen kwam ik daar van terug. Ook leuk om daarna lekker te keuvelen met de andere zwangeren

Verder niet veel nieuws, ben lekker door aan het broeden :D

Groetjes & lekker weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven