Marrakech met kinderen

11-10-2010 12:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen deze winter graag een paar dagen naar Marrakech maar twijfelen of we het zoontje van mijn man mee kunnen nemen. Hij is net 7 jaar geworden. Wij reizen samen veel maar de gemiddelde vakantie met hem gaat vaak naar Italie of Frankrijk (hij is part-time bij ons). Het is voor het eerst dat hij echt met ons mee gaat op reis buiten Europa. Het lijkt ons wel erg leuk om hem iets van de wereld te laten zien. Hij is erg nieuwschierig en houdt wel van een beetje avontuur. Wat vinden jullie?

En als jullie nog (kindvriendelijke) tips hebben over Marrakech, die zijn ook zeker welkom! (hotels, excursies etc)

Thanks!
We zijn eruit! We hebben voor een mooie combi gekozen. Via RiksjaKids vakanties (van Souks naar zandkastelen heet onze rondreis). 7 dagen Marokko met eerste 2 dagen Marrakech, een dag met een ezel wandelen door het Atlas gebergte en daarna 4 dagen strand in Agadir.

Ik kende deze organisatie niet, kwam er toevallig via via terecht, maar ze bieden echt hele leuke trips aan speciaal op kinderen gericht. Vanaf een jaar of 6. Volgens mij een erg geschikte oplossing voor ons. Ik ben er i.i.g. erg blij mee.
Klinkt goed! Veel plezier!!
Tuurlijk is Marokko hartstikke leuk voor kinderen! Marrakesh is heel erg leuk zelfs! Ik lees dat je geboekt hebt via Riksja Travel. leuk hoor,...je gaat het er heel leuk hebben.

Wij zijn met drie kinderen in marokko geweest. De oudste 6, de jongste 8 maanden. Marrakesh heeft genoeg te bieden voor een paar dagen plezier,..zeker voor kinderen. Rare beesten op het plein. In de omgeving op een kameel of ezel. Een tocht met de bus met open dak. Er zijn heerlijk hotels ( van zeer luxe tot basic. Wij verbleven ook een een riad en dat is echt een paleis ervaring voor kids. Prachtig natuurlijk. Essouiera vind ik persoonlijk leuker dan Agadir. Agadir is echt een hoogbouw strandplek met veel pakkage deals toeristen. Essouiera is een leuk dorp waar toevallig een paar hotels bij het strand staan. Fort met kanonnen staat er en doet het ook altijd goed bij kinderen. Mooie vishaven met veel boten. En een leuk gezicht om te zien als ze binnenkomen met die stapels vis. Er zijn echt genoeg dingen erg leuk voor kinderen om die op reis mee te nemen en van alles te laten ontdekken. Ik snap echt nooit waarom men denkt dat er voor kinderen niets te beleven valt. Het is daar geweldig!

Pas wel op met henna tatoo's. Daar gooien ze een chemisch goedje door. Kan erg heftige allergische reacties geven, pas na weken. Kinderen die meedoen aan het Rijksvaccinatieplan hebben een hoop vaccinaties al gehad. Mocht hij Hepatitus A nog niet hebben (is niet standaard) dan dien je dat nog te halen.

Fijne vakantie!
Goed te doen hoor met kids!

Heel veel plezier, leuke reis heb je geboekt.
quote:luni schreef op 11 oktober 2010 @ 13:01:

Een vriendin is afgelopen week teruggekomen met een knoeperd van een buikvirus en zat in een zeer luxe accomodatie..

Wat jij wil hoor maar ik zou er niet voor kiezen!

Als dat al een reden is om ergens niet naartoe te gaan, dan zou je je hele leven thuis moeten blijven(en zelfs daar kun je een buikvirus oplopen)

Ontopic: Ik denk dat het vooral van het kind af hangt. Het ene kind zal het geweldig vinden, het andere zal er geen zak aan vinden.
quote:Anna37 schreef op 11 oktober 2010 @ 12:53:

Nah, een maand geleden nog veel ezeltjes gezien hoor!

Ik was er (toevallig) op de dag van je post en heb er maar weinig ezels gezien. Maar misschien komt het omdat ik een rondreis door Marokko gemaakt heb en elders veeeeeel meer ezels gezien heb? In Fes lopen ze bijv. ook door de medina en souk heen (is daar echt heel irritant vond ik), maar in Marrakech heb ik er maar een paar gezien en alleen buiten de souk/medina om.

Vond Marrakech persoonlijk leuker dan Fes (waar velen meer mee hebben). De medina van Fes heeft meer charme, ok, maar is ook smeriger, drukker etc. Bovendien kun je in Marrakech beter shoppen.

Op het El Fna (?) plein (volksmond: La Place) kun je bij tentje 22 (geen aandelen hierin hoor) prima Marrokaans eten. Daar komt de Marokkaanse Voedsel & warenautoriteit regelmatig controleren hoe het zit met de hygiene (dat vertelde onze reisleidster). Niemand is daar naderhand ziek geworden, maar bij de (echte!) Italiaan wel.

Ik denk dat je -als je er vatbaar voor bent- wel snel ziek kunt worden, maar dat geldt ook voor Egypte (vloek van de Farao) en andere landen buiten Europa ook. Gewoon geen ijsblokjes in je drinken, alles goed doorbakken eten (en anders terugsturen naar de keuken!), kortom goed opletten! Ik (met gevoelige darmpjes) heb nergens last van gehad. En sowieso Immodium en ORS meenemen.

Tip: als je de hepatitusspuit na 6 mnd weer herhaald, dan ben je 25 jaar (ipv. 15 jaar) beschermd!

Ik vond Marokko super: een echte aanrader als je eens (voor het eerst) buiten Europa vakantie wil vieren. (OK, tenzij je niets met de Islam hebt en je ook niet wil aanpassen, want de Islam is gewoon alom aanwezig, maar dat weet je vooraf en ik vond dat geen probleem: gewoon kwestie van aanpassen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven