Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
En ja op de verpakking staat de optie ontdooien in de magnetron. Nu baal ik dus heel erg dat mijn magnetron van het vuil komt, geen instructieboekje heeft en ik dus niet weet hoe dat moet.
Ruza, wat vervelend!! Kun je niet kijken of je t al kunt gebruiken, al is het nog niet helemaal ontdooid? Lijkt me dat het vrij snel gaat, dat ontdooien, het is zulk dun spul...
Iemand, ik weet helaas niet meer wie, heeft hier laatst een recept voor foe yong haisaus neergezet. Die heb ik gisteren gemaakt en die is LEKKER man!! Als iemand dat recept nog eens tegenkomt, zelfde avond nog maken, echte aanrader. Complimenten!
Vandaag zelf tikka massala curry paste gemaakt!

Daarmee kip, tomaat, yoghurt, hete pepers en paprika gestoofd. Was heerlijk en lekker pittig!
Ik maak shoarma (vlees moet ik nog snijden) met naanbrood, pittige rauwkost, knofsaus (moet ik ook nog maken) en misschien klein beetje patat erbij bakken.
Ik heb zelfgemaakte erwtensoep op...mmmm....
Teigera, ik heb m in een theedoek gewikkeld en op de verwarming gelegd
Hier ook zelfgemaakte shoarma, maar dan van kip. Gebakken met stukjes verse ananas en kaas, met een pitabroodje erbij. Lekker (&) makkelijk!
Er is vanavond heerlijk voor mij gekookt: lasagne en tiramisu.
even snel bij mijn vader aangeschoven, gebakken krieltjes, kabeljauw met Italiaanse kruiden en tomatensalade met rode ui en basilicum.
Zilvervliesrijst met kipfilet en japanse wokgroente. Erdoor een boemboe van Conimex, de sajoer groenten. Errug lekker gegeten.

Vanavond nog een grote pan groentesoep staan maken... Paps en mams komen morgenavond even langs om een broodje en soep te eten.
Man, wat heb ik heerlijk gegeten vanavond... we zijn voor een verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement gegaan. Het thema van het menu was "Down Under", dus Australie / Nieuw Zeeland.

We begonnen met rauwe tonijn met avocado en zure komkommer. Daarna een pie met vis en shitake. Vervolgens emoe-vlees met verschillende groentes (pastinaak, paprika, groene asperge) en als afsluiter kregen we een mij onbekende vrucht, een beetje passievruchtijs met een stukje (melk) chocolade en een stukje gebak, met koekkruiden, met wat kleverig spul erin en wat nootjes.

Het was heeeeerlijk!! Ik ga er zeker vaker eten.
Klinkt erg goed Teigera!

Nogsteeds mobiel, dus even kort. Gister wegens tijdgebrek 2 geroosterde boterhammen met smeerkaas en een gekookt ei.

Vanavond eet ik bij een vriendin, nog vanwege haar verjaardag. Geen idee dus wat.
Mjummie, Teig!

Ruza, is het nog gelukt met je fillodeeg?

Gister zware dag gehad. Stond op de stand van ons bedrijf op een beurs in Belgie. Heel vroeg weg...pffff.... Na een hele dag staan om 19.30 uur daar vertrokken met een aantal collega's met het plan net over de grens in NL wat te gaan eten. Heel Belgie was 1 grote file. Om 2100 uur stonden we nog op de ring van Antwerpen. Iedereen brulde van de honger dus overal gingen de damestassen open en hebben we gedineerd met Evergreen, Sultana's en muntdropjes. We zijn maar niet gaan eten en toen ik thuiskwam heb ik als toetje een zak chips opengetrokken.

Vandaag weer verantwoord eten Moet nog ff bedenken wat. Moet een goede bodem hebben want we gaan naar een 80s party. Lekker dansen!
Klinkt inderdaad erg goed wat je hebt gegeten Teig!

Pfff vervelend Koreveen..... Zul je altijd net zien... heb je mega-trek in eten, kom je hopeloos in de file terecht. Handig dat er in zo'n geval Evergreen, Sultana en drop is ter compensatie.... Maar toch...

Veel plezier vanavond op de 80's party!
@koreveen: jeetje, om 21h nog op de ring van Antwerpen staan!! Dat is echt beroerd, vooral als je zo'n trek hebt. Gelukkig bestaan er tussendoortjes, anders was je aangewezen op een eventueel benzinestation of McD ofzo. Veel plezier op je party vanavond!

Ik eet vanavond spruitjesstamppot met geitenkaas en uitgebakken bacon. Vriend gruwelt van spruitjes dus maak ik het nu ik alleen thuis ben .
Muah...vond het niet zo'n succes met filodeeg, beetje zonde van die verrukkelijke vulling.

Ik vond restjesopmaakdag laatsg wel lekker dus eet ik vanavond weer pasta met witlof, tomaat en kaas.
Pannenkoeken (al zijn het bij mij meer flensjes) en ik heb er nu al zin in.
Ik ga de "boeuf bourguignon" uit de nieuwe Allerhande maken, lekker pruttelen....
Gisteren heerlijk sushi gegeten in een voor mij nieuw restaurant.

Voor vandaag weet ik het nog niet. We gaan eerst een rondje bouwmarkten doen.

Plaatpizza? (moet ik wel eerst een deegroller kopen) Zuurkoolovenschotel? (moet ik wel eerst mijn moeder bellen om te vragen hoe je dat ook alweer precies maakt) Toch iets zonder vlees, maar wat dan? Lief houdt niet van geitenkaas, wat ik dan weer een goeie vervanging vind voor vlees.

Even m'n Big Book of Basics erbij pakken...
Oh, of misschien wel nasi met vega-stukjes...
Of zelf falafel maken, maar dan moet ik eerst mijn keukenmachine thuis ophalen

Kortom, de ideeën zijn er wel!
Hahaha, Age, het wordt nog spannend wat je uiteindelijk gaat eten vanavond!!

Ik heb de ingredienten voor mijn twee gerechten voor de meet volgende week vandaag gehaald. Ga ze dit weekend uitproberen, kan natuurlijk niet "zomaar iets" serveren!
Japi, die had ik er ook uitgescheurd. Binnenkort ook eens proberen. Laat maar weet hoe hij was.

Teig, succes met het uitproberen. Ik ga nog even zoeken naar een extra vlees of visgerecht voor de meet.

Ik ga vanavond lekker wokken. Noedels, garnalen, pepertje, gember, tauge, paksoi. Mjummie
Age. Twijfelkont

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven