Bloembollen Groot Brittanie

16-10-2010 17:04 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort een weekje naar familie in Groot Brittanie en ik wil graag bloembollen voor ze meenemen. Maar nou vraag ik me af of dat wel mag. En helaas blijkt mijn google stuk te zijn

Is er iemand die weet hoe het zit met de regels?
http://www.douane.nl/part ... e/reizigersbagage-15.html
Tuurlijk mag dat. Tenminste, ik neem altijd alles wat ik wil mee. Gewoon in de bagage stoppen (je kunt ze geloof ik ook op Schiphol kopen), en geen haan die ernaar kraait.
Hoe kan je google nou stuk zijn??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 16 oktober 2010 @ 17:06:

Hoe kan je google nou stuk zijn??Ja dat vroeg ik mij ook af.
quote:Starshine schreef op 16 oktober 2010 @ 17:06:

http://www.douane.nl/part ... e/reizigersbagage-15.htmlDie had ik zelf ook al gevonden, maar helaas staat daar alleen de informatie in voor als je het Nederland in wilt voeren. Niet als je het juist naar het buitenland mee wilt nemen.
quote:friezinnetje schreef op 16 oktober 2010 @ 17:13:

[...]

Ja dat vroeg ik mij ook af.Ik bedoel dat ik het niet kan vinden.
vanwege onbegrip wegens kapotte google
Gister op schiphol wilde iemand bloembollen kopen en de dame van de kassa vroeg waar de reis heen ging (engeland) en toen mocht ze ze niet kopen omdat de bollen het vliegtuig niet in mogen

Dit haal ik van het internet. Is van een stukje uit 2007. Dus weet niet hoe het nu is.
http://www.alanyalinks.co ... ouaneregels_nederland.htm

Nog een linkje, even kijken onder kopje bloemen,bloembollen ed
quote:friezinnetje schreef op 16 oktober 2010 @ 17:23:

Gister op schiphol wilde iemand bloembollen kopen en de dame van de kassa vroeg waar de reis heen ging (engeland) en toen mocht ze ze niet kopen omdat de bollen het vliegtuig niet in mogen

Dit haal ik van het internet. Is van een stukje uit 2007. Dus weet niet hoe het nu is.

Ik wilde net dezelfde quote gaan plakken

Ik geloof trouwens dat ik zelf, op een vlucht naar GB, gewoon wel de gok zou durven wagen om bloembollen in te pakken en in mijn koffer mee te nemen. Ik zou heel onwetend en onnozel reageren als dit bij de douane ontdekt zou worden....
Ik woon in Engeland en heb ze wel eens voor vriende mee genomen ( ik heb zelf geen tuin ).
quote:friezinnetje schreef op 16 oktober 2010 @ 17:26:

http://www.alanyalinks.co ... ouaneregels_nederland.htm

Nog een linkje, even kijken onder kopje bloemen,bloembollen ed

Bedankt!

Het blijft een beetje schimmig gebied dus, maar ik vermoed dat ik toch iets anders moet gaan verzinnen.

Misschien moet ik voor de verandering eens stroopwafels meenemen
Et voila.
quote:vivagirl schreef op 16 oktober 2010 @ 17:30:

Ik woon in Engeland en heb ze wel eens voor vriende mee genomen ( ik heb zelf geen tuin ).quote:Erwt schreef op 16 oktober 2010 @ 17:27:

[...]

Ik wilde net dezelfde quote gaan plakken

Ik geloof trouwens dat ik zelf, op een vlucht naar GB, gewoon wel de gok zou durven wagen om bloembollen in te pakken en in mijn koffer mee te nemen. Ik zou heel onwetend en onnozel reageren als dit bij de douane ontdekt zou worden....Hmm, dat is ook een idee. Maar ik ben echt een ongelofelijke schijtert Wedden dat ze mij door mijn zenuwachtige gedrag eruit pikken om op drugs te controleren?
Goede link Bergamot. Daar zie ik dus:

Bulbs, corms,tubers and

rhizomes for planting

(excluding potatoes)

From listed European

and Mediterranean

countries you are allowed

a combined weight of

2kg per person unless

accompanied by a

phytosanitary certificate.
Ik neem altijd bloembollen mee als kado als ik naar de UK ga, geen probleem.
quote:bergamot schreef op 16 oktober 2010 @ 17:32:

Et voila.

Het duurde even, want pdf opent hier langzaam, maar Whoehoe!! Dat is wat ik zocht. Dankje!!!

En als ik het goed begrijp mag ik dus 2 kilo aan bloembollen meenemen.

Is je google ondertussen al gemaakt, of is het weekendtarief van de monteur je te duur?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dezelfde bedrijven als waar jij hier in NL bloembollen bij koopt, exporteren ook naar de UK. Al zullen ze daar een stukje duurder zijn. Maar ze zijn dus daar ook gewoon volop te krijgen.

Tot 2kg kan je idd zonder papieren bloembollen mee nemen, daarboven heb je exportpapieren en gezondheidsverklaringen nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven