Gestoord van alle rotzooi!

17-10-2010 14:52 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt echt af en toe helemaal gestoord van alle rotzooi die hier op raadselachtige wijze mijn huis binnen weet te komen. Zeker sinds we 2 kinderen hebben loopt het de spuigaten uit!

Haast bij elke winkel krijgen ze wel weer iets: gogo's, beanies, dungans, happy meal speeltjes, een ballon bij het tuincentrum, stickertjes bij de bouwmarkt, prinsessen-sleutelhangers van de zeeman, een lipglosje van de open dag van eneco, en wat nog meer...

Uit school komen ze elke dag wel met stapels mooie tekenigen knutselwerkjes, schijfoefeningetjes en ga zo door.

En dan komt december er alweer aan: schoenkadootjes hier, grotere kadootjes daar, maar ook vast weer sint-wuppies van de intocht, vlaggetjes.

Opa's en oma's doen natuurlijk van harte mee, die bewaren alle dungans, smurfen, enzovoorts, en vullen dit van hartelust aan met kleine kadootjes naar eigen inzicht (knuffeltjes, pennensetje, makeupsetje, springtouw enz enz enz)

En alles moet bewaard worden, niks lijkt weg te mogen: gek wordt ik ervan!

Natuurlijk laat ik regelmatig wel wat verdwijnen, ik kan toch niet alles bewaren?! (en alles moet natuurlijk geheel milieu vriendelijk worden ontleed: oud plastic/ oud papier/ restafval) Maar ik nu kijk naar het kinderspeelhoekje, waar inmiddels zoveel van bovengenoemde rotzooi ligt op de tafeltjes, dat spelen haast onmogelijk is geworden, niet normaal meer...

Wat doen jullie met al dat flutspul?? Ben ik nou de enige die zo ondankbaar is en denk bij de zoveelste aardig bedoelde kleurplaat, stickervel, ballon en vlaggetje denkt: oh nee... nog meer rotzooi in huis?!

Ik vind het een leuke OP. Ik verbaas me ook over alles wat ik krijg bij de winkel maar heb geen kinderen en kan het ongegeneerd weggooien.

Snap nu ineens waarom tante niet blij is als ik dit soort dingen voor haar bewaar (twee kleine kinderen)

Succes!
Lastig, dat is iets waar ik erg tegenop zie al die rommel in huis, als ik de hoeveelheid frutsels en knuffels bij vriendinnen met kinderen zie! Ik zou de tekeningen in een grote order bewaren, en misschien af en toe kijken of er iets weg kan. Ik had vroeger een prikbord op mijn kamer, daar hing ik dan een kleurplaat of tekening op en verving die weer voor een volgende. Mijn moeder gooide echt heel veel weg volgens mij, want ik had bijna niks op mijn kamer, alleen knuffels en boeken. Vind het nu wel jammer dat er geen tekeningen bewaard zijn gebleven.
Probeer eens om samen met je kinderen uit te zoeken wat naar het goede doel mag. Als dingen naar kindjes gaan die geen speelgoed hebben, dan doen ze vaak makkelijker afstand dan wanneer het de prullenbak in moet.

En voor zelfgemaakte freubels: laatste werkstuk op het pikbord/koelkast/oid en ouder spul in een plakboek (indien mogelijk) of weg.
Hou elke drie maanden een seizoensopruiming en gooi alles weg waar een tijdje niet naar omgekeken is, anders woon je straks op de stoep van je eigen huis. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar dit gaat door totdat ze het huis verlaten, dus ik zou de koters er maar vast aan wennen dat ze geen antiek aan het verzamelen zijn.

Toen mijn zoon de deur uit ging op zijn 24ste, heb ik ook een hele kamer aan troep moeten uitruimen en er zaten zelfs nog spulletjes bij waar ik hem een beetje om heb uitgelachen, reactie: dat was ik allemaal allang vergeten.

Weg met die troep!!!
Ik ben de tante die al dat soort meuk zelf houdt . Het kind in mij wordt helemaal blij van wuppies, welpies, beessies enz. Gelukkig kom ik alleen bij AH, dus dat scheelt. Ik kijk al uit naar de volgende spaaractie. (Ik hoop op de eierschrikker )
Ik vind hier dingen van.
freubels en tekeningen: scannen/foto maken en het ding weggooien. Behalve 1 die een ereplaatsje krijgt.
Dungans mochten ze hier gewoon niet. Van de beessies mochten ze er van iedere kleur één sparen en daarna klaar. Knutseldingen die er echt uitspringen worden opgehangen aan onze 'kunstmuur'. Alles wat meuk is gooi ik weg in de weekenden dat mijn kinderen bij hun vader zijn.

En dan nòg...
Kindersurprise-eieren, ook zo leuk.
Ik vind hier dingen van.
Zoals Snormel al zei kun je foto's maken van alle projectjes die ze van school mee krijgen (of alleen de leukste) en hetzelfde met kleurplaten en tekeningen. Enkele speciale/mooie kun je natuurlijk bewaren. Mijn ouders hebben vroeger veel dingen ingeplakt en werkjes in 1 doos bij elkaar gedaan. Maar ook absoluut niet meer dan 1 doos per kind. Willen ze meer bewaren moet iets anders uit (en op de foto)

Foto's 1x in de zoveel tijd uitprinten en in een album, leuk voor later.

Die wuppies en andere supermarktspeeltjestrend begrijp ik niet, zou het gewoon weggooien.

Plan op een vrije dag samen met je kinderen een hele dag om alle speelgoed uit te zoeken. Waar zijn ze te oud voor maar is nog goed en kan verkocht worden? Wat kan naar een tweedehandszaak en andere kinderen blij maken? Wat kan de prullenbak in? Dan naar de blokker voor kastjes/bakjes en alleen de overige dingen bewaren en opruimen

Regel bij ons thuis vroeger was ook alles wat aan het eind van de dag niet terug op z'n plaats in de bak of kast was bedoelde wij duidelijk voor de tweedehandswinkel/prullenbak. (ook doen natuurlijk anders werk het niet ;))
pff kinder surprise praat me er niet van.

Laatst 3 plastic bakken met die dingen weggegooid,

Want tja ze eten de eieren wel maar zijn zoiezo nog niet oud genoeg om iets met die speeltjes te doen.

Verder heb ik hier als regel knuffels op de kamer en ik heb 1 hoek met een paar grote plastic bakken op elkaar gestapeld waar blokjes en dat soort dingen inzitten.

Na het spelen even opruimen en zo blijft mijn huis een beetje op orde

nieuwe tekeningen en knutselwerkjes zet ik neer en van de oude maak ik foto's

Alleen dingen waarvan ik het echt de moeite waard vind gaan een map in maar dus niet elk stukje papier waar een paar streepjes op staan.

Wat de wuppies betreft ofzo daar mogen ze er een paar van hebben maar ik laat ze dus echt niet alles verzamelen.

Gelukkig zijn ze ook nog te jong om dat verzamelen te snappen.

Wel heb ik een kastje waar ik dat soort dingen + knutselspullen in opberg
/
Gewoon een zooi oude meuk in een vuilniszak doen en even op zolder zetten. Als ze na een paar weken/maanden nog niet hebben gevraagd naar dingen die ze missen, kan die zak gewoon weg. Zo doe ik het altijd en op die manier valt het echt binnen de perken te houden.
Dungans mogen ook naar mijn huis verkassen hoor. De setjes zijn nog niet compleet helaas, dus we zoeken er nog wel een paar.
Ik heb afgelopen maand een deal gesloten. Er mochten twee 'nieuwe' computers gebouwd worden van alle onderdelen die er nog lagen plus twee nieuwe kale bakken als daarna maar ALLE onderdelen die over waren naar het stort gingen. Ik heb twee keer gereden met mijn miniauto maar heb nu wel ontzettend veel ruimte in mijn computerkamer. Onderhandelen werkt hier prima.
quote:Sabeltandcavia schreef op 17 oktober 2010 @ 15:06:

Ik ben de tante die al dat soort meuk zelf houdt . Het kind in mij wordt helemaal blij van wuppies, welpies, beessies enz. Gelukkig kom ik alleen bij AH, dus dat scheelt. Ik kijk al uit naar de volgende spaaractie. (Ik hoop op de eierschrikker )

Ik heb hem nu toch even opgezocht!

Ik word ook blij van zulke spaardingetjes. Slaat nergens op natuurlijk.

Tegenwoordig mag ik ze even houden en na een tijdje kijk ik dan of ik een (klein)kind van bijv. een collega er blij mee kan maken. Ik kom anders om in de zooi! Nu ook al eigenlijk
Mijn supermarkt heeft geen spaaracties, dat scheelt enorm. Verder ben ik te warhoofdig om mijn dochter van allerhande speelgoedmeuk te voorzien. Twee keer per jaar struin ik Marktplaats af voor interessant uitziend houten speelgoed, alle speelgoed die ze ontgroeid is gaat naar zolder. Mijn omgeving is niet geneigd ons speelzooi te geven (ze denken er net zo min aan als ik, denk ik ), dus tot nu toe hebben we een heel beschaafd huis. Qua kinderzooi dan.
Nou er is vanmiddag anderhalve vuiniszak weggegaan aan rotzooi, kinderen hebben keurig mee uitgezocht en de tafeltjes in en speelhoek zijn weer zichbaar...

Mijn ouders kwamen even een bakkie thee doen, en wat tovert mijn moeder uit de tas: weer 2 van die beanies....

Kinderen heel blij, ik reageer zo van oh nee!

Mama kon er wel om lachen, om mijn reactie, ze begreep het wel hahaha: ze heeft 1 vuilniszak meegenomen voor bij hun in de kliko, anders is die van mij zo snel vol
by the way, wat is een eierschrikker?
Eens in de zoveel tijd een grote schoonmaakactie. Speelgoedkist wordt uitgezocht (samen met de kinderen) en alles was kapot/niet compleet is gaat weg. Kinderachtige dingen verhuizen naar jonger nichtje/neefje (mist de moeders dat goedvinden).

Tekeningen en werkjes van school is lastiger. We laten 't een tijdje zwerven in huis (echt mooie dingen krijgen een plaatsje op hun eigen kamer). In de kelder staat een grote doos met dingen die we leuk vinden om te bewaren, de rest gaat gewoon weg. Vroeger deed ik dat 'stiekum', als ze op school zaten, tegenwoordig zijn ze er gewoon bij, ze zien ook wel dat 't huis volstroomt af en toe...

De eierschrikker van de AH
Hier hebben de kids een speelgoedbak waar ze kleine spulletjes in kunnen doen. Regelmatig zoek ik het speelgoed uit en gooi weleens stiekem iets weg.

Schoolwerkjes gaan in een bak op hun kamer en aan het eind van het schooljaar bewaar ik een paar leuke bijzondere dingen.

Ik heb een grote bewaarbak voor allebei met de eerste kleertjes, speentjes, eerste schoentjes en dat soort dingen. Daar gaan dan ook die schoolspullen in.

Bak in de kast om te bewaren voor later.
De meiden hebben op hun kamer een bak waarin alle meuk van de supermarkt/surprise eieren en McDonalds verdwijnt. Eens in de zoveel tijd gooi ik alles weg waar niet meer mee gespeeld wordt.

Tekeningen hang ik eerst op de koelkast of aan de kast. Als er nieuwe werkjes komen gaan de oude eraf. De leukste in hun plakboek, de rest in de vuilnisbak.

En kleurplaten, stickers en vlaggetjes gaan na een dag of twee de vuilnisbak in.
En voor kleine cadeautjes in december kies ik vaak aanvullingen op speelgoed dat ze al hebben, dus een playmobile poppetje, klein lego/duplo setje, pet-shop beestje. Dat kan dan gewoon in de bak bij de rest.
quote:Botervliegje schreef op 17 oktober 2010 @ 16:28:

[afbeelding]

De eierschrikker van de AH

Lijkt meer een wuppie met hangbombonella's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven