poes heeft 6 jonkies

15-10-2010 23:12 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag zijn ze geboren. In de huiskamer in de krantenbak en wij mochten dit wonder der natuur van dichtbij meemaken. Wat een lieve mama is ze en wat zijn de ukkies mooi
quote:tuttjemeteenrietje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:25:

Rosanne, de toon is wat je zelf uit een posting haalt

Het zijn platte letters op papier klopt, ben ik met je eens, maar geldt dat niet altijd? Zijn er nooit eens postings die jij leest waarbij jij valt over de toon? quote:lunaan schreef op 17 oktober 2010 @ 15:26:

[...]

Roosje, ik vond de postings van Meds niet veroordelend maar wel voorlichtend.

Of snap ik het nou niet?Luun, ik voel ze op zich niet als veroordelend, maar zo komt het wel op een aantal mensen over en dan heb ik het over meer postings dan alleen die van Meds. Ik snap wel dat het niet aanvallend bedoeld is, maar hoe denk jij dat je het zou voelen wanneer je in al je enthousiasme een topic opent over iets wat voor jou heel speciaal is en een van eerste reacties is dat je het verkeerd gedaan hebt en of je er wel even voor wil zorgen dat je het niet nog een keer doet?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:lunaan schreef op 17 oktober 2010 @ 15:08:

[...]

Vind ik niet, ik vind een kritische noot wel goed, voordat dit idd een zwijmeltopic word met schattige kittenfoto's.

ik weet zeker dat veel mensen dan denken, ow dat wil ik ook, want dat is zo schattig.Maar goed... die kritische noot is er... mensen kunnen daar notie van nemen, maar op een bepaald moment is het klaar. Dan weet iedereen het wel.
quote:Yraatje schreef op 17 oktober 2010 @ 15:46:

[...]

Maar goed... die kritische noot is er... mensen kunnen daar notie van nemen, maar op een bepaald moment is het klaar. Dan weet iedereen het wel.Dus als jij vindt dat het klaar is moet de rest zijn mond houden?
quote:rosanna08 schreef op 17 oktober 2010 @ 15:23:

Meds, ik denk dat de meesten het hier wel mee eens zijn, het gaat om de toon die wordt gebruikt. Voorlichting ipv veroordeling Toon is wat jij erbij verzint, ik schrijf niet met toon. Misschien kan het over 10 jaar maar nu niet. Ik gebruik niet meer woorden dan noodzakelijk is en ik gebruik geen smilies, maar dat is geen toon,
Daarentegen zijn er anderen die wel " stemming" maken als suggereren dat lunaan en ik TO een kutwijf zouden vinden, los van het woord wat niet in mijn woordenboek staat en wat ik dus niet zou gebruiken, wordt zo wel stemming gemaakt
quote:meds schreef op 17 oktober 2010 @ 16:05:

[...]

Dus als jij vindt dat het klaar is moet de rest zijn mond houden?

Nee, dat is niet zo. Maar op een bepaald moment heeft iemand zijn punt wel gemaakt en dan kan die alleen nog herkauwen.

En dan lijkt het mij zinnig om naar het onderwerp van het topic te kijken en om dan over te gaan tot dat onderwerp en niet meer te blijven doordrammen over iets dat nu onderhand wel duidelijk is gemaakt...
quote:meds schreef op 17 oktober 2010 @ 16:08:

Daarentegen zijn er anderen die wel " stemming" maken als suggereren dat lunaan en ik TO een kutwijf zouden vinden, los van het woord wat niet in mijn woordenboek staat en wat ik dus niet zou gebruiken, wordt zo wel stemming gemaakt

Ik zou nooit denken aan de hand van "toon" of iemand een ander een kutwijf zou vinden.

Wel wordt TO door sommigen (ik weet even niet meer wie) min of meer als dierenbeul neergezet... en ik geloof niet dat dat netjes is t.o.v. TO.
quote:mikazo schreef op 16 oktober 2010 @ 18:30:

[...]

Allemachtig wat een belachelijke post.

Wat hebben de wegkwijnende katten en de afgeschoten katten met het nestje van to te maken? En ja ik mag hopen dat ze het leuk vind.

Een nestje is voor iedereen zijn eigen keus dat het niet de jouwe is prima. Maar laat wel een ander in z'n waarde en ga niet de ander voor egoist en geen kattenliefhebster uitmaken.

Als je het nu nog niet snapt, dan wil je het gewoon niet snappen. Dan zal het wel niet in je straatje passen. En dan hou je denk ik ook niet echt van katten.

Het heeft er ALLES mee te maken. Het een hangt samen met het ander.

Je kunt wel zeggen "ieder zijn keus", maar de kittens hebben geen keus, noch invloed waar ze terecht komen en uit mijn dierenliefhebbersoogpunt zijn hun belangen WEL zwaarder dan het baasje met z'n hele rotkeuze!

En nee, mensen waarvoor ik geen respect heb, die laat ik niet in hun waarde. Die tik ik op de vingers!
quote:Lievelust schreef op 16 oktober 2010 @ 18:39:

Sjonge wat een overtrokken reacties hier.

Gaan we nu ook zo reageren als iemand een baby krijgt; de wereld is tenslotte ook overbevolkt en er zijn miljoenen kinderen die wegkwijnen.

Live and let live.Eigenlijk is dat wel zo. En live en let live zal alsmaar moeilijker worden, hoe langer de mensheid zal bestaan. Maar wij zijn dan allang veilig en wel dood.
quote:meds schreef op 17 oktober 2010 @ 16:06:

[...]

Toon is wat jij erbij verzint, ik schrijf niet met toon. Misschien kan het over 10 jaar maar nu niet. Ik gebruik niet meer woorden dan noodzakelijk is en ik gebruik geen smilies, maar dat is geen toon, iedereen schrijft en leest met toon, ook jij dat is namelijk menselijk. Als je iets opschrijft wat je grappig bedoelt, klinkt dat in je eigen hoofd toch ook zo?
quote:iones schreef op 17 oktober 2010 @ 16:15:

[...]

Als je het nu nog niet snapt, dan wil je het gewoon niet snappen. Dan zal het wel niet in je straatje passen. En dan hou je denk ik ook niet echt van katten.

Het heeft er ALLES mee te maken. Het een hangt samen met het ander.

Je kunt wel zeggen "ieder zijn keus", maar de kittens hebben geen keus, noch invloed waar ze terecht komen en uit mijn dierenliefhebbersoogpunt zijn hun belangen WEL zwaarder dan het baasje met z'n hele rotkeuze!

En nee, mensen waarvoor ik geen respect heb, die laat ik niet in hun waarde. Die tik ik op de vingers!

Toch knap dat jij je mate van wel of geen respect voor iemand laat afhangen van enkele postings op een forum.

Van achter jouw computer kun je nooit (nee, NOOIT) zeggen of iemand een dierenliefhebber is of niet.

Ik zou jou, omdat jij misschien niet voor een nestje kiest of het misschien zelfs afkeurt, geen grotere dierenliefhebber noemen dan TO, die uit nieuwsgierigheid (?) of noodzaak (kat kwam misschien wel gedekt en wel terug van een nachtelijke wandeling) een nestje heeft gefokt.

Ik zou echter ook nooit aan de hand van wat postings zeggen dat iemand géén dierenliefhebber is.

Zolang een mens op een fijne en goede manier om gaat met dieren, ze niet mishandelt en ze goed verzorgt en lief voor ze is vind ik een mens een dierenliefhebber. Ongeacht of iemand dan een keer een nestje fokt wat door anderen veroordeeld wordt of dat iemand altijd asieldieren neemt.
quote:Yraatje schreef op 17 oktober 2010 @ 16:11:

[...]

Ik zou nooit denken aan de hand van "toon" of iemand een ander een kutwijf zou vinden.

Wel wordt TO door sommigen (ik weet even niet meer wie) min of meer als dierenbeul neergezet... en ik geloof niet dat dat netjes is t.o.v. TO.Dat is volgens mij niet waar. Ik heb gezegd dat ik een nestje niet verantwoord en niet diervriendelijk vind. Daar maakt iemand anders dan dierenbeul van. Dat heeft te maken met de stemmingmakerij waarvoor ik geen enkele verantwoording neem, want ik heb dat gewoon niet gezegd
quote:rosanna08 schreef op 17 oktober 2010 @ 16:19:

[...]

iedereen schrijft en leest met toon, ook jij dat is namelijk menselijk. Als je iets opschrijft wat je grappig bedoelt, klinkt dat in je eigen hoofd toch ook zo? Als ik schrijf schrijf ik tekst, de interpretatie die jij leest naast de tekst is voor jou, jij kan onmogelijk weten wat mijn interpretatie is
quote:Yraatje schreef op 17 oktober 2010 @ 16:09:

[...]

Nee, dat is niet zo. Maar op een bepaald moment heeft iemand zijn punt wel gemaakt en dan kan die alleen nog herkauwen.

En dan lijkt het mij zinnig om naar het onderwerp van het topic te kijken en om dan over te gaan tot dat onderwerp en niet meer te blijven doordrammen over iets dat nu onderhand wel duidelijk is gemaakt...Kijk dat is stemmingmakerij
quote:meds schreef op 17 oktober 2010 @ 16:39:

[...]

Als ik schrijf schrijf ik tekst, de interpretatie die jij leest naast de tekst is voor jou, jij kan onmogelijk weten wat mijn interpretatie is klopt, dat is ook mijn interpretatie, maar dat betekent niet dat jij er zelf geen interpretatie bij hebt, die is alleen niet bij mij bekend

maar goed, het wordt erg filosofisch denk ik
Je kunt natuurlijk alles interpreteren op verschillende manieren.. Een slechte 'toon' kun je er zelf ook goed bijdenken natuurlijk (als je begrijpt wat ik bedoel)..

En ja misschien zijn sommige posts wat 'pittig' te noemen, Maar ja ze hebben mij wel aan het denken gezet.

(ik dacht in alle eerlijkheid wel toen ik het topic opende van: o, leuk een nestje, maar een aantal posts verder en na op wat websites gekeken te hebben denk ik wel: ooh! kijk, eigenlijk helemaal niet zo onschuldig)

Mijn kat is allang gesteriliseerd, dat wel, maar om eerlijk te zijn heb ik dat gedaan omdat ze zo vreselijk krols werd dat het voor ons (maar waarschijnlijk ook poes zelf) erg irritant was..

Ik wil TO ook absoluut niet veroordelen (sterker nog: gefeliciteerd met het nestje), maar die kritische noot vind ik wel goed.. Ik denk dat de menigen steeds herhaald worden omdat de 'tegenpartij' ze steeds probeert te weerleggen, en dat gaat twee kanten op..
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 17-10-2010 16:51
Reden: typefoutje
% gewijzigd
quote:rosanna08 schreef op 17 oktober 2010 @ 15:42:

Luun, ik voel ze op zich niet als veroordelend, maar zo komt het wel op een aantal mensen over en dan heb ik het over meer postings dan alleen die van Meds. Ik snap wel dat het niet aanvallend bedoeld is, maar hoe denk jij dat je het zou voelen wanneer je in al je enthousiasme een topic opent over iets wat voor jou heel speciaal is en een van eerste reacties is dat je het verkeerd gedaan hebt en of je er wel even voor wil zorgen dat je het niet nog een keer doet? [/fgcolor]

Ik snap wat je bedoeld Roos, en ik snap dat het voor TO ook niet leuk is.

Maar ik vind het nu eenmaal niet slim om een nestje poesjes te nemen.
quote:Yraatje schreef op 17 oktober 2010 @ 16:24:

[...]

Toch knap dat jij je mate van wel of geen respect voor iemand laat afhangen van enkele postings op een forum.

Van achter jouw computer kun je nooit (nee, NOOIT) zeggen of iemand een dierenliefhebber is of niet.

Ik zou jou, omdat jij misschien niet voor een nestje kiest of het misschien zelfs afkeurt, geen grotere dierenliefhebber noemen dan TO, die uit nieuwsgierigheid (?) of noodzaak (kat kwam misschien wel gedekt en wel terug van een nachtelijke wandeling) een nestje heeft gefokt.

Ik zou echter ook nooit aan de hand van wat postings zeggen dat iemand géén dierenliefhebber is.

Zolang een mens op een fijne en goede manier om gaat met dieren, ze niet mishandelt en ze goed verzorgt en lief voor ze is vind ik een mens een dierenliefhebber. Ongeacht of iemand dan een keer een nestje fokt wat door anderen veroordeeld wordt of dat iemand altijd asieldieren neemt.Voor haar actie heb ik geen respect en dat laat ik merken. HAar actie veroordeel ik en ik heb er geen respect voor. Maar dat was je misschien al duidelijk. Ik vind haar niet echt een dierenliefhebber want haar actie is ondoordacht en getuigt van gebrek aan verantwoordelijkheid naar katten in het algemeen. Gebrek aan verantwoordelijkheid getuigt van gebrek aan dierenliefde.
Mooie post @Noodles.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat nu het topic een andere kant uit gaat, bepaalde mensen daar de schuld van krijgt.

Als iemand vraagt hoe om te gaan met een foute actie van haar vriend, en na door vragen blijkt dat hij op meerdere fronten niet deugt, mag iedereen wel adviseren aan TO om haar vriend te verlaten.

Nu mag er niet door gevraagd worden? En een mening gegeven worden?

Van TO begrijp ik dat de kittens niet eens gevaccineerd worden! En dat ze een volgende keer niet voorkómt (ja de poezenpil, maar ook die moet elke week gegeven worden..... Net zoals wij dat wel eens vergeten). En waarom ze poes niet wil laten steriliseren snap ik echt niet. Vorige kat na sterilisatie plat gereden. Ja en? Dat is het risico van buiten laten lopen. Net als een krolse kat buiten laten lopen. (ik vind het trouwens ook erg onsympathiek van mensen die een ongecastreerde kater, hoe jong ook, buiten laten lopen)

De vergelijking met overbevolking (vroeger waren de gezinnen vele malen groter dan nu, dus.....) en tehuizen met kinderen die vol zitten (hoeveel kinderen in NL die geen huis hebben tov aantal katten en honden in asiels. Denk dat de cijfers wel heel anders liggen) snap ik echt niets van.
quote:mikazo schreef op 17 oktober 2010 @ 12:25:

[...]

Welke fokkers werken niet mee aan het kattenoverschot? Iedere fokker produceert meer kittens dus draagt bij aan het kattenoverschot.

En over het ontwormen ben ik het totaal niet mee eens. 6/7weken is vroeg genoeg en minimaal 500 gram. Anders kunnen ze er heel ziek van worden. En ja ik spreek uit ervaring, meerdere ervaringen.Heb je er voor gestudeerd? Ik vind studies iets meer zeggen dan een persoonlijke ervaring. Ik denk eerder kat kittens veel wormen hadden, dan worden ze namelijk nog wel eens ziek na het ontwormen, en dat is dus niet te voorkomen, helaas....
Net als bij honden, zal een goede fokker aangesloten zijn bij een rasvereniging en voldoen aan bepaalde voorwaarden qua rasstandaard en gezondheid. Ook zal er met het dier slechts beperkt gefokt worden omdat de vereniging dit zo voorschrijft.

De nestjes van zo'n fokker zijn vaak bij voorbaat al besproken en met name bij honden zullen kopers worden voorgelicht en gescreend of ze in aanmerking komen.

Helaas zijn zij in de minderheid. De rest zijn vermeerderaars die gaan voor de leut (in het geval van katten) of voor het geld (in het geval van honden, broodfokkers genoemd).

Ik vind beide gevallen zeer kwalijke.

De poezenpil is niet aan te raden en een dierenarts zal dit afraden en sterilisatie aanbevelen. Je werkt er melkklierkanker mee in de hand.
@Iones; niet iedereen wil een raskat waar ze 500 euro of meer voor betalen. Dus ik vind dat geen vergelijking. Niet iedereen kan en wil zoveel geld voor een kat of hond neertellen, en dan zijn asiels of mensen die voor de hobby eens een nestje krijgen (en dan bedoel ik geen broodfokkers en mensen die onverantwoord maar fokken met hun kat) toch wel een uitkomst.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 17 oktober 2010 @ 17:43:

@Iones; niet iedereen wil een raskat waar ze 500 euro of meer voor betalen. Dus ik vind dat geen vergelijking. Niet iedereen kan en wil zoveel geld voor een kat of hond neertellen, en dan zijn asiels of mensen die voor de hobby eens een nestje krijgen (en dan bedoel ik geen broodfokkers en mensen die onverantwoord maar fokken met hun kat) toch wel een uitkomst.

Als je voor een raskat geen 500 euro wilt betalen en je wijkt uit naar het asiel, prima! Van een asiel zal ik niets zeggen.

Mensen die voor de hobby een keer een nestje raskatten fokken is ook nog een ander verhaal, dan de gewone huis tuin en keuken katten, en ook nog weer een ander verhaal dan mensen die voor de leut een nestje rashonden fokken. Want dat laatste is weer vermeerderen. Uiteindelijk doen ze het toch voor de centen!
Mwah, ook voor een nestje raskatten dat voor de lol gefokt is kun je nog een paar honderd euro vragen hoor. Dus da's ook weer onzin. Dat vind ik juist kwalijk, want die mensen verdienen nog een vermogen aan een zogenaamde "raskat", ze vragen er grof geld voor, terwijl je als koper nul komma nul garantie hebt dat je een "goede" kat koopt.

Dan heb ik liever iemand die een htk-tje fokt voor de leuk en die kittens plaatst bij goede adressen (want ja, dat kun je wel een stuk controleren) dan één of andere idioot die een raspoes kruist met een straatkater en de kittens nog voor 250 euro per stuk verkoopt "want half raskat"
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven