poes heeft 6 jonkies

15-10-2010 23:12 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag zijn ze geboren. In de huiskamer in de krantenbak en wij mochten dit wonder der natuur van dichtbij meemaken. Wat een lieve mama is ze en wat zijn de ukkies mooi
Hier kitten Bob, wacht op een baasje in het asiel van maastricht..

http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/k ... maastricht

Waarom een kat uit het asiel halen als je ze gratis op marktplaats kunt krijgen?
quote:poezemoeder schreef op 18 oktober 2010 @ 10:35:

Waarom een kat uit het asiel halen als je ze gratis op marktplaats kunt krijgen?Een kitten op marktplaats is veel duurder. Plus het houd de "fok" gaande. Een kitten is het asiel kost ong. 25 euro is daarvoor gesterilliseerd/gecastreerd,geënt,ontwormt en gechipt. Als je dit allemaal zelf moet betalen ben je véél duurder uit. Ik zou er niet over na hoeven te denken.

Waarom een kat uit het asiel halen als je ze gratis op marktplaats kunt krijgen?

Waarom van marktplaats halen als je ze thuis gratis kan kweken?

Waarom een kat uit het asiel halen als je ze gratis op marktplaats kunt krijgen?Katten die je uit het asiel haalt zijn helemaal "nagekeken" (oneerbiedig gezegd) en hebben hun injecties, wormenkuur enz. gekregen. Als er wat is is met de kat wordt je dat eerlijk verteld. Bovendien help je ze op deze manier met hun goede werk én het kan zijn dat je voorkomt dat ze een kat in moeten laten slapen.

Omdat je dan zeker weet dat je kat niet ziek is, geen rare afwijkingen heeft en je gewoon een super leuke kat kunt uitzoeken.

Over 2 weken komt die van ons uit 't asiel in Amersfoort!!:)
Omdat er 100.000 in het asiel zitten te wachten op een baasje en

omdat het asiel garandeert dat je een gezond dier mee krijgt wat gechipt is en ontvlooit en ontwormt en gevaccineerd. Volwassen katten zijn gesteriliseerd en gecastreerd. Kitten kan je tegen gereduceerde prijs laten helpen. Bovendien zal het asiel je altijd bijstaan met advies.

Mag ik hieruit concluderen dat jij jouw kittens ook voor een prikkie op marktplaats gaat zetten en dus niet van plan bent de dieren te vaccineren, onvlooien, ontwormen en te chippen?

Waarom een kat uit het asiel halen als je ze gratis op marktplaats kunt krijgen?Gratis katten belanden vaak in de bek van slangen.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:meds schreef op 18 oktober 2010 @ 00:47:

Hier kitten Bob, wacht op een baasje in het asiel van maastricht..

http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/k ... maastricht

[afbeelding]Ach gossie precies ons Gompie
Wij hebben 1 keer per ongeluk een nestje gekregen,(8jaar geleden) maar geen van allen weg gedaan, die gaan pas de deur uit wanneer ze begraven worden en eerder echt niet.
Poezemoeder, hoe is het met de kleintjes?

Wat een domme vraag zeg sorry hoor. Volledig eens met alles wat Meds gezegd heeft. Ja heel leuk voor je dat je nu een nestje hebt maar het is onnodig, mag ik heel serieus vragen hoe het gebeurd is? kwam je kat zwanger thuis van een spannend nachtje ofzo? waarom heb je haar niet eerder laten steriliseren?

Waarom als je kittens zo leuk vind, geef je je dan niet op als pleegmoeder voor gevonden asielkittens. Die kan je dan ook zien opgroeien een paar weken lang.

Katten van Marktplaats kan je gratis krijgen ja, maar hoe weet je dat ze goed gezond zijn en dat ze van een goed gezin komen? Bij het asiel krijg je alle informatie mee over je dier, zijn plus en min punten. En wat Meds zegt er zitten 100.000 katten in een asiel te wachten op een goed tehuis. Zelf heb ik er ook 2 uit het asiel, zou nooit kittens van marktplaats af halen, zou als mijn katten dood gaan gewoon weer naar hat asiel gaan voor 2 nieuwe afgedanke lieve katers.
quote:Rogue_22 schreef op 20 oktober 2010 @ 21:33:

[...]

Wat een domme vraag zeg sorry hoor. Volledig eens met alles wat Meds gezegd heeft. Ja heel leuk voor je dat je nu een nestje hebt maar het is onnodig, mag ik heel serieus vragen hoe het gebeurd is? kwam je kat zwanger thuis van een spannend nachtje ofzo? waarom heb je haar niet eerder laten steriliseren?

Waarom als je kittens zo leuk vind, geef je je dan niet op als pleegmoeder voor gevonden asielkittens. Die kan je dan ook zien opgroeien een paar weken lang.

Katten van Marktplaats kan je gratis krijgen ja, maar hoe weet je dat ze goed gezond zijn en dat ze van een goed gezin komen? Bij het asiel krijg je alle informatie mee over je dier, zijn plus en min punten. En wat Meds zegt er zitten 100.000 katten in een asiel te wachten op een goed tehuis. Zelf heb ik er ook 2 uit het asiel, zou nooit kittens van marktplaats af halen, zou als mijn katten dood gaan gewoon weer naar hat asiel gaan voor 2 nieuwe afgedanke lieve katers.Gelukkig zijn er genoeg mensen die op marktplaats hun kittens voor minimaal ¤10,- aanbieden om te voorkomen dat ze als slangen voer gebruikt worden, eerlijk is eerlijk ik werd er ook dood ziek van toen ik hoorde dat kittens er voor gebruikt worden,onze poes is gelijk na de bevalling gesteriliseerd en haar jong Tarzan zodra het mocht gecastereerd,ik moet er niet aan denken om meer nestjes te krijgen en maar te moeten hopen dat ze goed terecht komen, onze katten weten op moeder na niet beter dan dat ze niet naar buiten mogen,sterker nog ze durven god zij dank niet naar buiten, maar hebben wel een hele woning tot hun beschikking overdag
quote:meds schreef op 18 oktober 2010 @ 12:07:

Mag ik hieruit concluderen dat jij jouw kittens ook voor een prikkie op marktplaats gaat zetten en dus niet van plan bent de dieren te vaccineren, onvlooien, ontwormen en te chippen?

Die conclusie hadi k al getrokken.... Ze antwoorde op mijn vraag of ze wel ontwormd, ontvlooid en gevaccineerd werden, dat ze ontwormd werden. Toen heb ik de moed maar op gegeven en gestopt met lezen, (om nu toch even nieuwschierig te zijn...) Dan deze domme vraag.....

Poes uit asiel kost geloof ik 80-100 euro. Daarvoor is ze 2 x gevaccineerd a min 25 euro per keer. ontwormd 2 x en ontvlooid elke maand, kosten paar euro per keer. En gesteriliseerd a min 100 euro, soms nog wel duurder.

Maar ja, TO laat poes gewoon dekken en bevallen en waarschijnlijk niet vaccineren, dus de hoge kosten laat ze allemaal zitten en zo is poes toch nog goedkoop......

* en nu ga ik hier maar niets meer posten... wordt er gewoon boos om, om de reacties van TO, ze heeft zich er nog steeds helemaal niet in verdiept... *
Welja trek maar conclusies als iemand je verder negeert!

Hoe is het met de kittens?
quote:groenoogje1962 schreef op 24 oktober 2010 @ 10:13:

Welja trek maar conclusies als iemand je verder negeert!

Hoe is het met de kittens?Leuk dat je het vraagt! Goed! Heel goed zelfs! De kittens zijn al goed gegroeid. Hun oogjes gaan al een klein beetje open. Mama verzorgd de kleintjes fantastisch! Mooi om te zien hoe de natuur zichzelf regelt. Mama verlaat het nestje zo nu en dan maar is op tijd weer terug om de kittens te voeden en te verzorgen
quote:meds schreef op 16 oktober 2010 @ 00:22:

Waarom heb je een nestje laten komen? De asiels zitten echt tot aan de nok toe vol met kittens. Ik hoop dat je de poes meteen laat steriliseren

Hier ben ik het zo mee eens! Reden voor mij om nooit ergens mee te fokken, hond poes of wat dan ook (behalve wij zelf dan, grapje).

Maar stiekem ben ik wel jaloers op je, want o o o wat zijn ze lief die kleine katjes!!!! Geniet er maar van!
Het is toch ook schattig, en ik zie genoeg mensen die een kat laten jongen, die echter ook gek zijn op katten.

Het is, zo moet ik dan ookhier lezen, niet echt een verantwoordelijk besluit, goed dat men daarop wijst, maar moet dat zo? daarbij terug draaien is ook niet meer mogelijk dus poezemoeder geniet ervan en neem voor volgende keer de adviesen als goede raad mee.

en verteld het voort, VOOR er een nestje is en het nog voorkomen kan worden,

Ik zie werkelijk het nut niet van iemand zo uit te foeteren als het leed toch al geschied is. Dan kun je alleen zeggen, geniet ervan, zorg dat ze een goed tehuis krijgen en wees volgende keer meer bewust.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
.
anoniem_37343 wijzigde dit bericht op 25-10-2010 15:31
Reden: Laat maar. Zinloos.
% gewijzigd
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Had jij het in het begin niet over kattenliefhebbers?

Als je een liefhebber was zou je weten waarom.

Mijn jongste kater kwam bij een vent vandaan die zo'n gratis kitten wel leuk vond. Dat hij er eigenlijk geen tijd voor had, daar stond hij niet echt bij stil. Dus hij heeft lekker kunnen genieten van de kittentijd, maar na een half jaar was het genoeg en is de kat in het asiel gedropt. De vorige eigenaar heeft voor het gemak ook maar een aantal vaccinaties overgeslagen.

Inmiddels woont kat nu al een paar maanden hier in huis, maar er zitten veel meer katten in het asiel. Het grootste deel omdat er veel te veel nestjes voor de leuk zijn ontstaan.
ach gossie wat lief, fijn om te lezen dat alles goed gaat met moeders en kittens, zo leuk

Ik had in mei ook een nestje van 4 kittens nu ze allemaal een goed tehuis hebben gekregen ben ik dol blij maar god god wat mis ik ze soms vooral s morgens als ik uit bed kwam dan kwamen ze altijd luid miauwend aan. Gelukkig heb ik hier nog 4 andere kanjers rondlopen die het gemis verzachten.

Heel veel plezier met de kleintjes!!!
quote:knurfje schreef op 25 oktober 2010 @ 22:55:

ach gossie wat lief, fijn om te lezen dat alles goed gaat met moeders en kittens, zo leuk

Ik had in mei ook een nestje van 4 kittens nu ze allemaal een goed tehuis hebben gekregen ben ik dol blij maar god god wat mis ik ze soms vooral s morgens als ik uit bed kwam dan kwamen ze altijd luid miauwend aan. Gelukkig heb ik hier nog 4 andere kanjers rondlopen die het gemis verzachten.

Heel veel plezier met de kleintjes!!!Ha knurfje. De poesjes mauwen nu ook zo gauw moeder er weer bij gaat liggen. Die herkenning van hun, schattig gewoon
Nou ik vind het wel erg dat er zo gedacht wordt over slangenhouders. Niet elke slangenhouder voert zijn slang kittens hoor. Ikzelf heb grote wurgslangen, en een gekweekt slachtkonijn is 20 keer gezonder dan een pasgeboren kitten die mss met vlooien en wormen zit. Nou heb je natuurlijk wel van die sensatiemakers die dit wel doen, maar die gaan dan ook meestal niet verantwoord om met hun reptielen.

De meeste slangen zouden trouwens geen kitten aanemen als voer, aangezien dit niet ruikt naar de normale prooi van slangen.

En ik wens TO toch nog veel succes met het nestje en hoop dat alle diertjes een leuke thuis krijgen.
hoi poezemoeder hoe is het nu met de kleintjes, oogjes al open denk ik?hebt

Nog even en dan lopen ze rond ooooooooooooo wat lief zo snoezig, en ik hoop dat je al een lief huisje voor ze gevonden hebt. Geniet er nog even van voor je het weet is al dat kleine spul je huis uit

succes
Ik denk dat gekweekte slachtkonijnen ook de schrik van hun leven krijgen als ze aan een slang aangeboden worden in een ruimte waar ze niet weg kunnen. Net als kittens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven