Tandemsprong, ervaringen?
maandag 18 oktober 2010 om 10:21
Een vriend en ik willen allebei in de komende maand een tandemsprong gaan maken. Het wordt mijn eerste sprong. Nu kan ik veel info op Google vinden, maar ik ben op zoek naar persoonlijke ervaringen. Wie heeft er hier al eens een sprong gewaagd? Waar heb je gesprongen? Wat vond je van de sprong? En van het centrum waar je gesprongen hebt? Zou je het opnieuw willen doen? Nee dit is niet voor een studie hoor
maandag 18 oktober 2010 om 10:26
Ik ben een paar jaar geleden gesprongen op Texel. Echt een super ervaring! Als het niet zoveel zou kosten zou ik het elke maand wel willen doen. Vette adrenaline boost krijg je er van... ik zat na 1,5 uur nog met een smile van oor tot oor!! De vrije val was voor mij het vetste... beetje hangen als de parachute uitgeklapt is vond ik een beetje saai.
Als je een beetje een adrenaline junk bent net als ik (8banen enz) dan ga je dit helemaal te gek vinden!
Veel plezier!!
Als je een beetje een adrenaline junk bent net als ik (8banen enz) dan ga je dit helemaal te gek vinden!
Veel plezier!!
maandag 18 oktober 2010 om 10:30
Ik heb jaren geleden een tandemsprong gemaakt op Rhoon (bij Rotterdam). Vond ook de vrije val waanzinnig, van het 'dobberen' werd ik een beetje misselijk. Toenmalig vriendje was een springer en hij filmde mij vanuit de lucht. Ben de naam van de springschool vergeten, maar het was iets met Rotterdam erin.
maandag 18 oktober 2010 om 10:31
maandag 18 oktober 2010 om 10:33
Friezin, wat bedoel je met dobberen? Aan die parachute hangen? Werd je dáár misselijk van? Gaaf dat je toenmalige vriendje springer is, had je geen zin om vaker te gaan?
Hoe voelt het als de deur opengaat? Ik denk dat dat het spannendste moment is.. en je bepaalt niet zelf wanneer je gaat, maar degene aan wie je vastzit toch?
Hoe voelt het als de deur opengaat? Ik denk dat dat het spannendste moment is.. en je bepaalt niet zelf wanneer je gaat, maar degene aan wie je vastzit toch?
maandag 18 oktober 2010 om 10:40
Het is overal afhankelijk van het weer. Als er dikke of lage bewolking is of regen dan moet je wachten tot het weer opklaart. Beter ga je dus ergens springen als het een onbewolkte dag is.
Je hebt het zelf niet onder controle, je zit vast aan iemand die daar voor opgeleid is - daar moet je vertrouwen in hebben. Ik ben geen moment bang geweest, ook niet bij het uit het vliegtuig springen. Je moet je gewoon overgeven en genieten!!!
Je hebt het zelf niet onder controle, je zit vast aan iemand die daar voor opgeleid is - daar moet je vertrouwen in hebben. Ik ben geen moment bang geweest, ook niet bij het uit het vliegtuig springen. Je moet je gewoon overgeven en genieten!!!
maandag 18 oktober 2010 om 10:44
Oh, ik vond het hangen aan de parachute (en aan die meneer die de sprong doet he, vergeet die niet) juist fantastisch, die bijna ultieme stilte na het openen van de parachute en dan het landschap onder je dat dichterbij komt, het kijken naar de horizon, het zien van de waddeneilanden, de kustlijn volgen tot ik weet niet meer waar. Prachtig.
De vrije val was als springen in een koud zwembad, heel raar. Het contrast van de vrije val (herrie van de wind om je oren, 180 km/u naar beneden en nadat de parachute geopend was vond ik heel bijzonder.
Wij hadden mazzel met het springen op texel. Rond 8 uur uit amsterdam vertrokken en om half 10 gesprongen, om half elf zat ik op de fiets, fiets gehuurd en 40 km gefietst op texel.
De vrije val was als springen in een koud zwembad, heel raar. Het contrast van de vrije val (herrie van de wind om je oren, 180 km/u naar beneden en nadat de parachute geopend was vond ik heel bijzonder.
Wij hadden mazzel met het springen op texel. Rond 8 uur uit amsterdam vertrokken en om half 10 gesprongen, om half elf zat ik op de fiets, fiets gehuurd en 40 km gefietst op texel.
maandag 18 oktober 2010 om 11:00
Probleem is dus dat ik het liefst op Texel wil springen, maar het is zo ver rijden en de kans zit er dus in dat we of heel lang moeten wachten tot we kunnen, of het niet doorgaat... Misschien toch maar ergens hier in de buurt springen dan. Maar precies wat Wiekje beschreef zou ik graag mee willen maken!
maandag 18 oktober 2010 om 11:01
Ik heb vorige zomer in Zeeland gesprongen voor het eerst en het was echt waanzinnig! Mooi weer, goed zicht en was gewoon super gaaf!
Als je het geld er voor over hebt zou ik het zeker doen, ik vond het ongelooflijk leuk en ook het 'dobberen' na de vrije val was leuk en nog een beetje gekletst met de instructeur. Gelukkig ga je niet alleen
Ik vond het niet eng omdat je weet dat je aan iemand vast zit die gemiddeld 8 keer per dag een sprong maakt en echt wel weet waar die mee bezig is! Kijk vooral goed naar de weersvoorspellingen want als het sh*t weer is moet je een andere dag springen en moet je dus weeeeer terug naar Texel (wat ook extra geld kost)
Alvast heel veel plezier!
Als je het geld er voor over hebt zou ik het zeker doen, ik vond het ongelooflijk leuk en ook het 'dobberen' na de vrije val was leuk en nog een beetje gekletst met de instructeur. Gelukkig ga je niet alleen
Ik vond het niet eng omdat je weet dat je aan iemand vast zit die gemiddeld 8 keer per dag een sprong maakt en echt wel weet waar die mee bezig is! Kijk vooral goed naar de weersvoorspellingen want als het sh*t weer is moet je een andere dag springen en moet je dus weeeeer terug naar Texel (wat ook extra geld kost)
Alvast heel veel plezier!
maandag 18 oktober 2010 om 11:11
quote:nouschi schreef op 18 oktober 2010 @ 10:30:
Hahahahahaha ik dacht met een fiets. [afbeelding]Ik ook, dat zie ik ook steeds voor me bij het woord tandemsprong, twee mensen die op een tandem over een greppeltje springen.
Hahahahahaha ik dacht met een fiets. [afbeelding]Ik ook, dat zie ik ook steeds voor me bij het woord tandemsprong, twee mensen die op een tandem over een greppeltje springen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 18 oktober 2010 om 11:13
Dat was echt geluk hebben met het weer hoor Minoutje. Ik denk dat je de weersverwachting dan goed in de gaten moet houden, of de luchthaven Texel bellen.
Het kan twee kanten op, of de rest van Nederland bewolkt en Texel schoon van bewolking, of andersom, dat gebeurt ook vaak.
Ik vond het overigens wel eng, was ook de enige met het gevoel van doodsangst, haha, maar dat zal wel aan mij gelegen hebben. Mijn ex sprong als eerste en die zie je dan met een rotvaart in de diepte onder je verdwijnen, brrr. Dus niet kijken naar je voorganger
Het kan twee kanten op, of de rest van Nederland bewolkt en Texel schoon van bewolking, of andersom, dat gebeurt ook vaak.
Ik vond het overigens wel eng, was ook de enige met het gevoel van doodsangst, haha, maar dat zal wel aan mij gelegen hebben. Mijn ex sprong als eerste en die zie je dan met een rotvaart in de diepte onder je verdwijnen, brrr. Dus niet kijken naar je voorganger
anoniem_26395 wijzigde dit bericht op 18-10-2010 11:15
Reden: spelling
Reden: spelling
% gewijzigd
maandag 18 oktober 2010 om 11:17
quote:Minoutje schreef op 18 oktober 2010 @ 10:33:
Friezin, wat bedoel je met dobberen? Aan die parachute hangen? Werd je dáár misselijk van? Gaaf dat je toenmalige vriendje springer is, had je geen zin om vaker te gaan?
Hoe voelt het als de deur opengaat? Ik denk dat dat het spannendste moment is.. en je bepaalt niet zelf wanneer je gaat, maar degene aan wie je vastzit toch?
Haha, de relatie duurde niet lang genoeg om vaker te springen Maar het engste vond ik eigenlijk het vliegtuigje, een mini cesna (ofzo) zonder stoelen, waar je allen op een kluwe tegen elkaar aangedrukt zat en dat voor mijn gevoel verticaal omhoogging.
Het uit het vliegtuig springen was helemaal niet eng eigenlijk. En je tandempartner die op je rug zit geeft wel aan wanneer je kunt, maar je moet echt samen springen. (Ik ben nogal groot, dus nam hem mee , hij hoefde me niet te duwen.) Het dobberen was prachtig, hoor, maar ik werd misselijk van het draaien van de wereld
Friezin, wat bedoel je met dobberen? Aan die parachute hangen? Werd je dáár misselijk van? Gaaf dat je toenmalige vriendje springer is, had je geen zin om vaker te gaan?
Hoe voelt het als de deur opengaat? Ik denk dat dat het spannendste moment is.. en je bepaalt niet zelf wanneer je gaat, maar degene aan wie je vastzit toch?
Haha, de relatie duurde niet lang genoeg om vaker te springen Maar het engste vond ik eigenlijk het vliegtuigje, een mini cesna (ofzo) zonder stoelen, waar je allen op een kluwe tegen elkaar aangedrukt zat en dat voor mijn gevoel verticaal omhoogging.
Het uit het vliegtuig springen was helemaal niet eng eigenlijk. En je tandempartner die op je rug zit geeft wel aan wanneer je kunt, maar je moet echt samen springen. (Ik ben nogal groot, dus nam hem mee , hij hoefde me niet te duwen.) Het dobberen was prachtig, hoor, maar ik werd misselijk van het draaien van de wereld
maandag 18 oktober 2010 om 11:21
Wiekje, dat is waar dat het in Texel vaak goed weer is, als het geen goed weer in de rest van NL is. Maar ik kan het overwegen, ze zijn het vast gewend dat afspraken verzet worden vanwege het weer. Jij hebt doodsangsten uitgestaan? Ach, dat lijkt me nou ook weer niet onnatuurlijk hoor
Friezin, dan was je zeker wel blij dat je het vliegtuigje uit kon haha
Friezin, dan was je zeker wel blij dat je het vliegtuigje uit kon haha