3000 IS JARIG!
woensdag 13 oktober 2010 om 20:54
Lieve leden,
Wat vliegt de tijd hè? Voordat je het in de gaten hebt is er weer een week voorbij!
Dit topic begon een jaar geleden vanuit een geintje. BAM en ik wilden ook wel eens een topic met 3000 berichten voor elkaar boksen. Dat is meer dan gelukt. Allereerst dank voor iedereen die daar ooit, op wat voor manier dan ook, een bijdrage aan heeft geleverd.
Bij meer dan 3 postings ben je levenslang lid. Dat zijn er inmiddels nogal wat. We gaan geen namen noemen, want dan doen we mensen te kort of mensen worden geassocieerd met iets, waar ze niet (meer) mee geassocieerd willen worden.
We hebben gelachen (veel gelachen), gedeeld, gehuild, vervloekt, gezongen, gedronken, verbannen en aanbeden. Iedereen is welkom (tot het tegendeel bewezen is), leed wordt niet met leed vergeleken en quoten is niet netjes.
Heppy New Topic, een fijne verjaardag, maak er een mooie dag van!
Posters, ex-posters, meelezers, stalkerTs, bannelingen, Naomi, (ex)Angels, Annerietje, Hogerhand…… neem een stuk taart, neem een borrel. Het is feest!
maandag 18 oktober 2010 om 21:26
Mocy, wat ik geleerd heb over Asperger is dat ze toch echt eerst het nut van iets moeten inzien.
Als hij het koud krijgt, dan pas zorgt hij voor een kacheltje.
Klinkt het erg flauw als ik zeg, dat als jij het (voor hij het nut inziet) voor hem oplost hij er dan niets van leert?
(Mag ik dat zeggen als moeder van een asperger? en ga je mij helpen herinneren als de mijne op zichzelf woont?! )
Als hij het koud krijgt, dan pas zorgt hij voor een kacheltje.
Klinkt het erg flauw als ik zeg, dat als jij het (voor hij het nut inziet) voor hem oplost hij er dan niets van leert?
(Mag ik dat zeggen als moeder van een asperger? en ga je mij helpen herinneren als de mijne op zichzelf woont?! )
maandag 18 oktober 2010 om 21:28
quote:Bianca40 schreef op 18 oktober 2010 @ 21:25:
Heerlijk Egel.... even een saai leventje.... ruilen?
Het is vast maar voor heel even Bi, mezelf kennende zal ik weer snel in groots en meeslepend zitten
Dus ik geniet maar even van de saaiigheid van het moment!
Het antwoord is dus nee, ik wil niet ruilen
Heerlijk Egel.... even een saai leventje.... ruilen?
Het is vast maar voor heel even Bi, mezelf kennende zal ik weer snel in groots en meeslepend zitten
Dus ik geniet maar even van de saaiigheid van het moment!
Het antwoord is dus nee, ik wil niet ruilen
maandag 18 oktober 2010 om 21:32
Voor Gravinnetje (hoop dat ze terugleest)
Kapla, is erg leuk en errg mooi speelgoed!
Op de school van mijn jongens wordt het ook gebruikt als lesmateriaal (montessorischool) met rekenen/meten. bijvoorbeeld met als opdracht een brug te bouwen.
(bovenbouw)
In de onderbouw vooral om mee te spelen, onderzoeken, ontdekken.
En is voor zowel jongens als meisjes erg leuk.
Helaas inderdaad wel duur.
Een startdoos is al 75 euro.
Kapla, is erg leuk en errg mooi speelgoed!
Op de school van mijn jongens wordt het ook gebruikt als lesmateriaal (montessorischool) met rekenen/meten. bijvoorbeeld met als opdracht een brug te bouwen.
(bovenbouw)
In de onderbouw vooral om mee te spelen, onderzoeken, ontdekken.
En is voor zowel jongens als meisjes erg leuk.
Helaas inderdaad wel duur.
Een startdoos is al 75 euro.
maandag 18 oktober 2010 om 21:50
Oei Egel, leren.... Ik vind dat ik veel fouten heb gemaakt. Hij was pas 18 toen deze diagnose gesteld werd. Was hij jonger geweest dan hadden we veel meer structuren kunnen aanbrengen en had hij ook jong begeleiding gekregen. Nu is hij volwassen en bepaalt zelf wat wel of niet en dat is in zijn geval niet, of zo min mogelijk.