Antwerpen met Kerst

19-10-2010 20:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Man en ik willen graag weg met kerst, even geen familiegedoen, just the two of us.

Nou ben ik aan het struinen voor een leuk hotelletje. Aangezien we de afgelopen jaren altijd de verplichte familie-etentjes bij (schoon-)ouders hebben gehad, vraag ik me het volgende af:

Hoe zit het met kerst in een grote stad als Antwerpen? Stel je wil niet in het hotel eten, maar ergens op de bonnefooi binnen lopen, kan dat op kerstavond/eerste kerstdag/tweede kerstdag? Of is reserveren noodzakelijk?

En hoe zit het met het open zijn van winkels/musea/bezienswaardigheden?

Tjsa, ik kom uit de polder, hahahaha, ben niks gewend....
Antwerpen is leuk met de Kerst!

En ik neem ook aan dat alle restaurants gewoon open zijn hoor. Of toch in elk geval een aantal. Of je moet reserveren weet ik niet.

Ook leuk, maar dat is tot net vóór de kerst; de Kerstmarkt op de Groenplaats!
668, the neighbour of the Beast
helaas pindakaas, 2e kerstdag valt op 'n zondag en de winkels zijn dan gesloten: http://www.allesoverantwe ... /evenementen/kerstmis.htm

(trouwens sowieso kut dus dat de kerstdagen in 'n weekend vallen dit jaar)
Hey, ik ben ook aan het kijken naar Antwerpen met de kerst. maar op deze site staat dat de kerstmarkt is tot 2 Januari? Maar dat klopt niet? Zou ik jammer vinden want mij man komt pas 17 December thuis dus eerder gaan lukt niet.

De site waarop ik het gelezen heb: http://www.allesoverantwe ... venementen/kerstmarkt.htm

Gr Dees
Ow is dezelfde site als elninjoo zie ik net, sorry daarvoor.
Ik zie het ja, mijn informatie loopt achter

Vroegah was het inderdaad tot net vóór de kerst, maar vroegah was het ook alleen op de Groenplaats. Dit jaar maar eens naar de kerstmarkt dan

Overigens is het nu gewoon één pleintje verder, dus zo ver had ik niet moeten zoeken
Ik ben vorig jaar naar Antwerpen geweest (het weekend voor de kerst) Ik vond de kerstmarkt knap waardeloos. Vond de straten wel gezellig versierd.

En heel veel moeite gehad om een leuk restaurant te vinden...
http://www.depeerdestal.be/info.html

Dit is wel een sfeervol restaurant om te eten.

Ik denk wel dat je daar moet reserveren.

En dit lijkt me een super BenB:

http://www.intro04.be/thebigsleep/
Er zijn heel veel goede en leuke restaurants in Antwerpen. Hele goeie sjieke dure restaurant, maar ook gewoon leuke, gezellige goedkope restaurantjes, voor als je gewoon wat wilt eten.

Ik vind Antwerpen geweldig
Even een tipje van een forum Belgje. Belgen vieren Kerst niet op dezelfde dag als Nederlanders. In België is Kerstavond het echte feest, dus de avond van 24 december. Veel restaurants zijn dan dicht. 25 december is gewoon kerstdag, de dag waarop de familie bezocht wordt die je op kerstavond niet hebt gezien. Aan tweede Kerstdag doen de Belgen niet. Hij bestaat wel, maar er wordt niets meer gevierd. Altijd leuk: een middernacht mis bijwonen op 24 december. Belgie is een overwegend Katholiek land, dus Kerst leeft meer daar.
Ben Vlaamse en heel mijn familie vierde vroeger kerst op 25 december. Mijn schoonouders doen dat ook. Dus de info die je hebt klopt niet.
Is mij ook bekend hoor, kerstavond en 1e kerstdag. Geen 2e kerstdag.
Ik woon in Antwerpen, en wil wel ff zeggen dat de kerstmarkt hier 3 keer niks is :( Ze sluit tegenwoordig ook al veel vroeger. In het week-end om 22u (zondag al om 20u) maar op 24-12 sluit ze al om 18u omdat het dan dus kerstavond is.

Ik zou zelf eerder naar Duitsland ofzo gaan, volgens mij zijn er daar veel meer leuke kerstmarkten.

De 24ste zijn de winkels normaal open tot 17 of 18u, en die avond vieren de meeste mensen "kerst", de 25ste wordt idd gebruikt om nog meer familie te bezoeken, en de 26ste is een zondag dus dan is er ook niets open...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven