Werk & Studie alle pijlers

Cursus juridisch Engels

24-09-2010 07:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand ben ik aan een nieuwe baan begonnen. Het bevalt prima, leuke collega's, leuke werkzaamheden. Een groot gedeelte van het werk is in het Engels. Nu gaat dit me redelijk goed af, maar het kan altijd beter. Vooral juridische termen kosten me veel moeite. Ik heb al wat gegoogled, maar kom eigenlijk alleen hele dure cursussen( 900 euro voor een dag bijv) tegen of cursussen zakelijk Engels, maar dat sluit weer te weinig aan bij het juridische aspect. Wie kan mij helpen aan een cursus/ of zelfstudie juridisch Engels?
Bij universiteiten (UU iig) geven ze het vak legal english for acedemic purposes. Misschien dat je je als niet-student voor een los vak kan inschrijven?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dit boek is echt een topper : legal English
Ik ken wel de cursus juridisch vertalen, die begint elk jaar in september in Amsterdam, maar die is nogal taai en denk ik ook niet precies wat je zoekt.
Hoi,

Hier heb ik heel veel aan gehad:

"International Legal English, a course for classroom or self-study use."

Uitgegeven bij Cambridge

(suitable preparation for the international Legal English Certificate -ILEC).

isbn 978-0-521-67517-8

Er is ook een docentenboek bij, andere isbn.

Het is in ieder geval verkrijgbaar bij Intertaal in Amsterdam. Er zit een CD bij met goede oefeningen.

Dan kun je in je eigen tempo studeren, en het kost je ongeveer 80 euro.
Mijn ervaring is, gewoon de communicatie aan te gaan en te kijken waar het Engels je brengt. Met handen en voeten communiceren (overigens ook gewoon per mail) kan dan vaak best goed verlopen.
Engels is een te moeilijke taal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven