Blij met Rutte!

30-09-2010 17:09 703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe kabinet!

Ik ben er blij mee. Laat ze NL maar hervormen, ik ben er helemaal klaar voor. Meer blauw op straat, prestatieloon voor leraren, strengere eisen aan migratie...kom maar op, Rutte/Verhagen!

Wat vinden jullie?
quote:jaap schreef op 20 oktober 2010 @ 10:23:

[...]

Door te gaan snijden in het budget waaruit de wegenaanleg wordt gefinancieerd, en het OV een poot uit te draaien, breng je de oplossing in elk geval zeker niet dichterbijAls je dacht dat meer asfalt de oplossing is, heb je het verkeerd.
Niet alleen dat, maar ook het uitblijven van hervormingen in het ontslagrecht en de laffe manier waarop wordt omgegaan met de woningmarkt en de AOW beloven weinig goeds..
quote:Zamirah schreef op 20 oktober 2010 @ 11:22:

[...]

Als je dacht dat meer asfalt de oplossing is, heb je het verkeerd.Nou... ik reed vorige week in de spits over de A2 bij Eindhoven en het viel me toch op dat het daar een stuk soepeler gaat tegenwoordig.
In Engeland, daar weten ze hoe je bezuinigen aan moet pakken: alles moet eraan geloven behalve zorg en onderwijs.
quote:Zamirah schreef op 20 oktober 2010 @ 11:22:

Als je dacht dat meer asfalt de oplossing is, heb je het verkeerd.Zelf zou ik er de voorkeur aan geven het OV gratis te maken. Goedkoper en beter voor het milieu op de wat langere termijn. Kappen in het fonds waaruit de uitbreiding van het wegennet wordt betaald, én het OV kortwieken, is overigens ook effectief, maar wel op een tamelijk cynische manier: Het leidt tot meer werklozen, en die kunnen straks toch nergens heen, omdat hun gekorte uitkeringen hen niet eens meer in staat stellen op sollicitatiegesprek te gaan.
Moest ook erg gniffelen over een artikel in NRC, gisteren, waarin de 'Drechtse Sociale Dienst' werd geportretteerd. Enorme bezuinigingen, tot 25 % van hun huidige budget. Wat doe je dan?

In werkgroepen hadden ze bijeen gezeten. 'Kaasschaaf' ging niet meer. Er moest structureel worden ingegrepen. Wat te doen?

Trots laat de Drechtse Sociale Dienst weten dat ze eruit zijn! Het had heel wat hoofdbrekens gekost. Maar uiteindelijk was het zelfs een zegen dat ze zo hard moesten bezuinigen, want nou werden er eindelijk eens een paar harde noten gekraakt! En waar zoekt de Drechtse Sociale Dienst de oplossing?

De uitkeringstrekkers moeten 'gewoon' wat vaker een beroep doen op andere burgers. Buren, familie, vrienden, en zo zélf tot een oplossing komen. De ambtenaren zouden in het vervolg dan wat vaker (langer?) achterover kunnen leunen.....

En bedankt, kabinet Wilders!
quote:jaap schreef op 20 oktober 2010 @ 17:04:

[...]

Zelf zou ik er de voorkeur aan geven het OV gratis te maken.

Het OV is inderdaad veel en veel te duur, je bent gek als je in NL met de trein gaat, kost je een vermogen namelijk.

Waarom kan in Indonesië een treinkaartje ( voor een afstand van 300 km) 4,50 euro kosten, en is dat hier 10 keer zo duur??
quote:Zamirah schreef op 20 oktober 2010 @ 17:17:

[...]

Het OV is inderdaad veel en veel te duur, je bent gek als je in NL met de trein gaat, kost je een vermogen namelijk.

Vervoer is nu eenmaal duur in Nederland, of je nu met de auto of het OV reist. (Als je alleen reist en buiten de spits rijdt is de trein overigens goedkoper dan de auto) De ruimte is schaars, er zijn veel mensen en de kosten van levensonderhoud zijn hier hoog. Iemand zal hiervoor moeten betalen.

quote:Waarom kan in Indonesië een treinkaartje ( voor een afstand van 300 km) 4,50 euro kosten, en is dat hier 10 keer zo duur?? Omdat in Indonesië het gehele prijspeil een stuk lager ligt. Inkomens zijn veel lager en de prijzen voor wonen en eten zijn ook veel lager. Een spoorwegmedewerker verdient veel minder dan hier.
Klopt, in Madrid en Barcelona kun je voor 90 cent heel de stad door met de metro en hier ben je voor 2 haltes al 90 cent kwijt.
quote:ravachol schreef op 20 oktober 2010 @ 18:29:

(..)De ruimte is schaars, er zijn veel mensen en de kosten van levensonderhoud zijn hier hoog. Iemand zal hiervoor moeten betalen.(..)

Ik zie het verband niet. Ja, de spoorwegmedewerker is hier duurder dan in een Derde Wereldland. Maar veel van het werk dat in die landen door mensen wordt verricht is hier al decennia geleden geautomatiseerd, of weg-gerationaliseerd.

Wat het spoor (en de bus) zo duur maakt, is de gigantische 'overhead' van uiteenlopende managers en 'overlegorganen', naast een keur aan totaal overbodige regeltjes die weer nageleefd moeten worden, en waarop weer toezicht is vereist. En dat is niet alleen het probleem met het OV. Het onderwijs hééft er al veel last van, maar als het kabinet Wilders zijn zin krijgt, neemt dat nog explosief toe met de invoering van 'prestatieloon'. Iets soortgelijks met de politie, de Sociale Zorg, en noem maar op. Hilarisch dat deze 'leuk voor rechts' regering ons vraagt of het overal ook een schepje méér mag zijn.
quote:ossiepossie schreef op 20 oktober 2010 @ 20:24:

Klopt, in Madrid en Barcelona kun je voor 90 cent heel de stad door met de metro en hier ben je voor 2 haltes al 90 cent kwijt.En het kabinet Wilders doet er nog een schepje (of twee) bij.
quote:jaap schreef op 20 oktober 2010 @ 20:31:

Wat het spoor (en de bus) zo duur maakt, is de gigantische 'overhead' van uiteenlopende managers en 'overlegorganen', naast een keur aan totaal overbodige regeltjes die weer nageleefd moeten worden, en waarop weer toezicht is vereist. En dat is niet alleen het probleem met het OV. Het onderwijs hééft er al veel last van, maar als het kabinet Wilders zijn zin krijgt, neemt dat nog explosief toe met de invoering van 'prestatieloon'. Iets soortgelijks met de politie, de Sociale Zorg, en noem maar op. Bizar inderdaad, rechts heeft juist het image goed op de portemonnee te passen, maar met de plannen in het regeerakkoord zal er bijzonder veel meer geld verdwijnen in de bodemloze put van de overhead.
quote:Lllilaaa schreef op 20 oktober 2010 @ 21:55:

Bizar inderdaad, rechts heeft juist het image goed op de portemonnee te passen, maar met de plannen in het regeerakkoord zal er bijzonder veel meer geld verdwijnen in de bodemloze put van de overhead.

Dat komt omdat dat imago vals is. Niet alleen in Nederland, waar 'rechtse' kabinetten steevast garant stonden voor spectaculair oplopende begrotingstekorten, zoals ik hiervoor al heb aangetoond. Ook in de VS waren het juist Reagan en Bush jr die een krankzinnig groot gat in hun hand hadden, en links en rechts met miljarden smeten. Thatcher en Carlos Menem deden het anders: Die verkochten systematisch alle overheidsbedrijven om van de opbrengsten mooi weer te spelen.

Dit kabinet zet gewoon de traditie voort. Maar wat die rechtse regeringen wél met elkaar gemeen hebben, is dat ze al dat geld zoveel mogelijk doorsluizen naar mensen die al een goedgevulde portemonnaie hebben. En ook daarin verschilt dit kabinet niet.
Rutte is erg populair bij de jeugd.

Kan Rutte 2 er ook nog komen, hopelijk pas over 4 jaar.
quote:vvder schreef op 21 oktober 2010 @ 13:59:

Rutte is erg populair bij de jeugd.

Kan Rutte 2 er ook nog komen, hopelijk pas over 4 jaar.Eh, Rutte was dan wel populair onder jongeren, het kabinet-Rutte aanzienlijk minder bron

Zodra ze erachter komen dat zij uiteindelijk gaan betalen voor het instandhouden van de luxe van de babyboomers, zal dat nog wel verder afnemen
Ach de PvdA wil al helemaal niks doen aan uitkeringen en pensioenen.
En immigratie
Niks doen aan immigratie, wat bedoel je daarmee?
Afijn, de klucht rond het dubbele paspoort toont nog eens aan hoe makkelijk Rutte meedraait met de wind. Soepeler dan een windvaan zwenkt hij van links naar rechts, als hij maar premier mag zijn!

Links sociaal-economisch beleid om de PVV te vriend te houden? Links van de PvdA? Geen probleem!

Ministers- en Staatssecretarissenposities weggeven aan het CDA? Waar moet ik tekenen?

En nu dat akkefietje met dat dubbele paspoort! Je komt toch niet meer bij? Je zou haast conferencier worden, of bij Koefnoen solliciteren om de boot niet te missen!
De PvdA staat niet bekend als voorloper om de immigratie uit niet westerse landen aan banden te leggen, zeker de laatste 10 - 20 jaar niet. Alleen onder druk rechtse partijen buigen ze mee.
Rutte lijkt inderdaad de coalitie politiek te begrijpen tot wanhoop van links, die zijn bang dat er nog een Rutte II en III volgt in navolging van de kabinetten Lubbers.
Welnee, het komt niet verder dan Rutte 0,2.
quote:vvder schreef op 22 oktober 2010 @ 03:34:

Rutte lijkt inderdaad de coalitie politiek te begrijpen[...]

Tuurlijk...!
quote:vvder schreef op 22 oktober 2010 @ 03:34:

Rutte lijkt inderdaad de coalitie politiek te begrijpen (..)

Wauw! Echt waar? De voorman van de VVD die dooheeft dat je in Nederland coalities nodig hebt om te regeren? Het is ongelooflijk!

Maar goed, alle gekheid op een stokje, als regel wordt een coalitie gesmeed in een proces van geven-en-nemen. En hier heeft Rutte voor Sinterklaas gespeeld. Het enige wat hij 'genomen' heeft, is dat hij nu mag doen alsof hij premier is, terwijl hij de marionet is van Wilders, en in mindere mate Verhagen. Ik ben echt op tijd geswitched, want als ik deze keer ook op de VVD had gestemd, had ik mij totaal verraden gevoeld.
Coalitie zou nu op 85 zetels staan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven