en nu?

20-10-2010 20:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik ben Diana 24 jaar en mijn vriend(35jaar) en ik willen graag een kindje.

Een tijdje geleden besloten wij samen na er wat over gepraat te hebben om te stoppen met de pil. Dat is zo'n 5 maanden geleden.

We willen allebei graag een kindje en ja waarom dan niet nu. Zekerheid heb je toch nooit zeggen we altijd. Na weet ik het hoeveel keer sex en hoeveel testen was ik nog altijd even teleurgesteld als de test niet zwanger aangaf. Ik wilde me laten testen op vruchtbaarheid. Waarop ik naar de drogist ging en keek of daar iets voor te krijgen was.. Wel voor de mannen, niet voor de vrouw.. Dus ik nam die voor de man in elk geval maar mee en vroeg aan mijn vriend of hij deze test wilde uitvoeren.

Zo gezegd zo gedaan. Terwijl ik na mijn werk in coma was beland op de bank voor de televisie heeft hij boven op zijn gemak de test kunnen uitvoeren. De test wees uit dat er weinig tot geen leven in zijn sperma aanwezig was. Daar schrokken we best wel van uiteraard. We bedachten meteen dat we naar de huisarts wilden om een officiele test bij het ziekenhuis te laten doen. We grapten een beetje hier en daar over een donor of adoptie enzovoort. Adoptie dat zie ik niet zitten. En een donor lijkt mij een prima oplossing als er geen leven zaad aanwezig is.

Wij hebben de test bij het ziekenhuis gedaan er daaruit kwam inderdaad dat er maar heeeel weinig leven in zijn sperma zat en dat er nog een test uitgevoerd moest worden.

Afgelopen maandag is hij voor een 2e test gegaan en vanmorgen belde hij voor de uitslag. Er zat helemaal geen leven in.

Zo.. Word daar even de grond onder je voeten vandaan getrokken..

Hij wil een derde test uit laten voeren omdat hij het niet geloofd.

Ik denk dat hij er alleen maar meer pijn van zal krijgen en durf hem niet ervoor te behoeden. We kunnen over alles en nog wat praten en zal hem toch zeker hier niet om verlaten. Hoewel het een groot punt is in mijn leven om moeder te worden. Ik durf hem nu niet te vragen of het donor-idee er nog steeds is.. Aangezien hij het een aantal maanden gelegen nog een goed idee vond, heb ik het idee dat ik hem daarmee alleen maar kan kwetsen.. Het hoeft niet vandaag of morgen. Maar ik wil er ook niet nog een jaar mee wachten..

Heeft iemand tips??

Groetjes Diana
Vanwaar de haast? Je ben 24 en hebt nog alle tijd van de wereld. Ik kan me goed voorstellen dat je vriend hierdoor ontdaan is en dat het tijd kost om dit te accepteren.

Ik denk dat je het onderwerp donor/adoptie voorlopig beter kunt laten rusten. Geef hem de tijd en ruimte om dit te verwerken en zelf (zonder druk) te bedenken wat hij nu wil.
The time is now
maar ik denk dat je een beslissing over evt. wel of niet een donor niet kunt en niet moet afdwingen. Geef je man wat tijd. Geef je zelf ook wat tijd. Is TESA/PESA mss geen optie voor jullie?
Poeh hey, das best een heftig nieuws wat jullie dan te horen krijgen

Persoonlijk zou het nogal rauw op mijn dak vakken als mijn vriendin al gelijk met een donor op de proppen zou komen.

Ik zou dit toch eerst samen even verwerken en een plekje geven, waarbij je misschien je eigen wensen even opzij zal moeten zetten om er gewoon voor hem te zijn...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
He wat vervelend. De enige tip die ik je kan geven is om toch even af te wachten en je vriend de tijd te geven om dit te verwerken voordat je het onderwerp van de donor weer ter sprake brengt.
Jeetje wat een haast heb jij zeg?

Laat je vent eerst eens deze klap verwerken?

Het is niet niks voor een vent om geen goed zaad te hebben !!

Mannen zijn daar toch al zo gevoelig in,meer als vrouwen denk ik.

Zou je vent eerst maar eens goed troosten,ipv te pushen over een donor.....
z
Oh, en over dingen als donorzaad en dergelijk zou ik echt niet beginnen. Sowieso nu niet. Hij weet immers zelf ook wel dat dat een optie is en als het voor hem ook ooit een serieuze optie is zal hij daar ook zelf mee komen.
Wat een vervelend nieuws! Maar waarom zou je geen jaar willen wachten? Het is een grote schok voor jullie allebei. Geef je vriend de tijd om hiervan bij te komen, en laat het onderwerp donor voorlopig even rusten.
Meid, wat een vervelend bericht voor jullie.

Maak geen haast!

Draai het eens om; stel dat jij degene was die minder vruchtbaar is. Zou jij het dan fijn vinden dat je vriend gelijk over andere opties gaat praten?

Lijkt mij niet. Neem tijd om dit te verwerken. En vooral; geef je vriend de tijd om het te verwerken!

Sterkte!
Ik zou eerst de uitslag van de derde test afwachten, indien nodig daarna samen verwerken dat een kind krijgen via de natuurlijke weg niet mogelijk is en pas daarna opnieuw samen gaan nadenken over alternatieven. Misschien duurt dat allemaal een jaar. Nou en?
Heel vervelend, maar zeker nog niet het einde!

Alternatief kan altijd nog zijn: ICSI

Probeer daar alvast wat over te lezen op het internet.

Goed voorbereid/voorgelicht is nooit verkeerd.

Heel veel sterkte en succes
Zo... das duidelijke taal.. Ik zet mezelf nogal egoïstisch neer.

Wij zijn meer het type van niet links om?? dan maar rechtsom..

Ik ben erg blij met jullie reacties.. Ben nog even van me stoel geduwt op het moment maar het besef komt waarschijnlijk nog wel..

Het is ook zo dat dit de jongen is waarmee ik een kindje wil... het is ook de eerste die dit met mij wilt.. vandaar.. angst dat hij zich bedenkt misschien...

ik ben nu inderdaad ook best bang dat onze sexuele deel een optater krijgt.. en eigenlijk ook onze hele relatie..

Ik weet het allemaal even niet.. zoveel gemenge gevoelens..

We doen op dit moment hier thuis alsof er niets aan de hand is en ik zit net zoals vaak s'avonds op de laptop. En hij is aan het studderen,. niets nieuws...

raar allemaal... gespannen sfeertje maar toch ook alles heel normaal.. het zal vanavond wel komen als we naast elkaar liggen en niets anders te doen hebben...

Bedankt voor de vele reacties.. Wist niet dat er uberhaupt op gereageerd zou worden... en dan ook nog zo masaal...

Bedankt...
quote:dianaa24 schreef op 20 oktober 2010 @ 20:57:

Ik ben erg blij met jullie reacties.. Ben nog even van me stoel geduwt op het moment maar het besef komt waarschijnlijk nog wel..

Het is ook zo dat dit de jongen is waarmee ik een kindje wil... het is ook de eerste die dit met mij wilt.. vandaar.. angst dat hij zich bedenkt misschien...

ik ben nu inderdaad ook best bang dat onze sexuele deel een optater krijgt.. en eigenlijk ook onze hele relatie..

We doen op dit moment hier thuis alsof er niets aan de hand is en ik zit net zoals vaak s'avonds op de laptop. En hij is aan het studderen,. niets nieuws...

raar allemaal... gespannen sfeertje maar toch ook alles heel normaal.. het zal vanavond wel komen als we naast elkaar liggen en niets anders te doen hebben...

Bedankt voor de vele reacties.. Wist niet dat er uberhaupt op gereageerd zou worden... en dan ook nog zo masaal...

Bedankt...

Dianaa, en alleen hierom al moet je het eigenlijk gewoon even de tijd geven...

Eerst moet die donderwolk boven jullie wegtrekken

Sterkte meissie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja precies, laat het even op jullie inwerken. Het is niet niks he.

En dat gespannen sfeertje... heel herkenbaar hoor. Laat het maar even bezinken. Sterkte.
Als de sfeer weer stabiel is in huis vraag aan hem wat hij denkt hoe jullie het "probleem" kunnen oplossen.

Als hij een oplossing voordraagt zou hij daar altijd content mee zijn.

En je heb best kans dat hij zelf over donor zou beginnen.
quote:dianaa24 schreef op 20 oktober 2010 @ 20:57:

Bedankt...Meid,je bent 24?????? Je ging met deze al na 5 maanden voor een baby?Denk je echt dat een baby nou zo zaligmakend is? Vind dat je erg erg hard van stapel loopt....
quote:daffyduck schreef op 21 oktober 2010 @ 06:15:

[...]

Meid,je bent 24?????? Je ging met deze al na 5 maanden voor een baby?Denk je echt dat een baby nou zo zaligmakend is? Vind dat je erg erg hard van stapel loopt....

Zoals ik het lees heeft ze 5 maanden geprobeerd zwanger te worden. Er staat niets over hoelang ze al een relatie hebben.

Anyways: ik ben het eens met de vorige reacties. Je moet dit eerst verwerken, en ook je vriend de tijd geven om dat te doen. Daarna kunnen jullie samen kijken hoe jullie hiermee om willen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven