Ik voel me superschuldig!

18-10-2010 19:59 105 berichten
Hoi Forummers,

Ik hoop dat mijn relaas hier goed staat, want ik moet dit toch echt even kwijt. En dat kan nergens anders dan hier!

Ik voel me enorm schuldig!

Situatie:

Volgende week dinsdag trouwen mijn neef en zijn aanstaande, precies op de datum dat ik en mijn partner de sleutel krijgen en direct de hele dag aan de slag gaan in het huis. Nu weten zij dat we dan ook de sleutel krijgen en ik heb gezegd dat we komen, maar alleen als we kunnen ivm huis. We hebben besloten om niet te gaan, maar om een kaart te sturen. Prima, die heb ik al in huis.

Nu was ik zojuist bij mijn moeder en zij vroeg mij en mijn broer of wij mee gingen naar de receptie. Ik zei eerlijk 'nee, want we willen in ons huis aan de slag.' Nou, ik kreeg de wind van voren.

'Dat kan je toch niet maken, het is je neef, wat heb ik voor rotkinderen die niet mee willen, je hoeft niet te verwachten dat zij straks nog bij jou komen als jij nu ook niet komt', etc...

Eerst werd ik kwaad dat mijn moeder zomaar voor mij bedisselt wat wel en niet kan, maar nu voel ik mij enorm schuldig naar het aanstaande bruidspaar. Ben ik echt zo koel en ongevoelig naar mijn familie toe? Misschien wel, maar dat is zo gegroeid.

Wat vinden jullie? Ben ik egoïstisch als ik besluit niet naar de receptie te gaan, maar een kaart te sturen uit naam van ons twee?

Is het echt zo erg om niet bij de trouwreceptie aanwezig te zijn?

Wij zijn niet eens persoonlijk uitgenodigd, maar meer in de trant van 'tante ... (mijn moeder) en de kinderen'
Je kunt toch wel even tijd vrij maken om naar die receptie te gaan?

Dat je je schuldig voelt zegt al genoeg, je weet al dat je fout zit door niet te gaan.
Alle reacties Link kopieren
+1 voor de moeder van TO.

Ofwel gedraag je je volwassen, zeg je dat je gaat en laat je je huis een hele dag op je wachten (je woont er nog lang genoeg...) ofwel verontschuldig je je lang van tevoren (en gebruik dat huis dan niet als smoes!). Zeggen dat je 'misschien' komt omdat je misschien liever in je huis gaat klussen, zie ik als uiterst lomp. Daar zou ik me persoonlijk ontzettend schuldig over voelen.
T.o waarom reageer je eigenlijk niet op de antwoorden??? (goed bedoeld hoor, ben benieuwd wat je ervan vind)
Ik ben nu wel benieuwd of TO nog gegaan is of niet...
Ik ga ervan uit van niet, aangezien de bruiloft pas komende dinsdag is

TO waar ben je nou??
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven