
Pechverhelping
donderdag 21 oktober 2010 om 00:40
Ik zal eerst even de situatie schetsen
Allereerst: wij zijn aangesloten bij een bank(die ik X noem) en hierbij zit een gratis sleepdienst in geval van ongeval of andere schade
Mijn vriend heeft vorig jaar een ongeval gehad waar geen andere auto's/personen bij betrokken waren. Hij heeft naar de pechverhelping van bank X gebeld en zij hebben wegenhulp Y gestuurd om de auto naar de garage te verslepen. Mijn vriend heeft hier niets voor moeten betalen
Vandaag had ik een ongeval met de auto, ik zat vast op een betonblok en kon niet meer weg. Ik had ook geen nummer van de pechverhelping van bank X. Dus ik bel naar het kantoor van bank X om de nummer van hun pechverhelping.
Zij weigerden deze te geven met de notie dat ze geen pechverhelping bieden als er geen andere auto's/personen bij betrokken zijn.
Omdat ik geen keus had en niemand uit de familie mij kon helpen met de auto heb ik naar wegenhulp Y gebeld. Ik was verplicht om mij lid te maken bij wegenhulp Y wat me dus ¤245 heeft gekost.
Nu is eigenlijk mijn vraag of dit zomaar mag? Bank X had dus wel degelijk wegenhulp Y kunnen sturen (wat ik dus uitmaak uit het verhaal van mijn vriend) en had me dit niets gekost.
Graag wil ik weten of ik hiertegen iets kan doen want nu ben ik lid van wegenhulp Y en ben ik ¤245 kwijt wat voor mij dus een groot bedrag is. Kan ik dit terug vorderen?
Hoop dat het verhaal duidelijk is en dat er iemand mij een oplossing kan bieden? Ik woon wel in België maar lijkt me wel een algemene situatie?
Allereerst: wij zijn aangesloten bij een bank(die ik X noem) en hierbij zit een gratis sleepdienst in geval van ongeval of andere schade
Mijn vriend heeft vorig jaar een ongeval gehad waar geen andere auto's/personen bij betrokken waren. Hij heeft naar de pechverhelping van bank X gebeld en zij hebben wegenhulp Y gestuurd om de auto naar de garage te verslepen. Mijn vriend heeft hier niets voor moeten betalen
Vandaag had ik een ongeval met de auto, ik zat vast op een betonblok en kon niet meer weg. Ik had ook geen nummer van de pechverhelping van bank X. Dus ik bel naar het kantoor van bank X om de nummer van hun pechverhelping.
Zij weigerden deze te geven met de notie dat ze geen pechverhelping bieden als er geen andere auto's/personen bij betrokken zijn.
Omdat ik geen keus had en niemand uit de familie mij kon helpen met de auto heb ik naar wegenhulp Y gebeld. Ik was verplicht om mij lid te maken bij wegenhulp Y wat me dus ¤245 heeft gekost.
Nu is eigenlijk mijn vraag of dit zomaar mag? Bank X had dus wel degelijk wegenhulp Y kunnen sturen (wat ik dus uitmaak uit het verhaal van mijn vriend) en had me dit niets gekost.
Graag wil ik weten of ik hiertegen iets kan doen want nu ben ik lid van wegenhulp Y en ben ik ¤245 kwijt wat voor mij dus een groot bedrag is. Kan ik dit terug vorderen?
Hoop dat het verhaal duidelijk is en dat er iemand mij een oplossing kan bieden? Ik woon wel in België maar lijkt me wel een algemene situatie?
donderdag 21 oktober 2010 om 00:47
quote:Armaris schreef op 21 oktober 2010 @ 00:40:
Ik zal eerst even de situatie schetsen
Allereerst: wij zijn aangesloten bij een bank(die ik X noem) en hierbij zit een gratis sleepdienst in geval van ongeval of andere schade
Mijn vriend heeft vorig jaar een ongeval gehad waar geen andere auto's/personen bij betrokken waren. Hij heeft naar de pechverhelping van bank X gebeld en zij hebben wegenhulp Y gestuurd om de auto naar de garage te verslepen. Mijn vriend heeft hier niets voor moeten betalen
Vandaag had ik een ongeval met de auto, ik zat vast op een betonblok en kon niet meer weg. Ik had ook geen nummer van de pechverhelping van bank X. Dus ik bel naar het kantoor van bank X om de nummer van hun pechverhelping.
Zij weigerden deze te geven met de notie dat ze geen pechverhelping bieden als er geen andere auto's/personen bij betrokken zijn.
Omdat ik geen keus had en niemand uit de familie mij kon helpen met de auto heb ik naar wegenhulp Y gebeld. Ik was verplicht om mij lid te maken bij wegenhulp Y wat me dus ¤245 heeft gekost.
Nu is eigenlijk mijn vraag of dit zomaar mag? Bank X had dus wel degelijk wegenhulp Y kunnen sturen (wat ik dus uitmaak uit het verhaal van mijn vriend) en had me dit niets gekost.
Graag wil ik weten of ik hiertegen iets kan doen want nu ben ik lid van wegenhulp Y en ben ik ¤245 kwijt wat voor mij dus een groot bedrag is. Kan ik dit terug vorderen?
Hoop dat het verhaal duidelijk is en dat er iemand mij een oplossing kan bieden? Ik woon wel in België maar lijkt me wel een algemene situatie? Nee, dit lijkt me geen algemene situatie, los van het België/Nederland verhaal. Je zult simpelweg de algemene voorwaarden van de dienst die je via je bank hebt afgesloten er op na moeten lezen, daar staat precies in welke dienst jij van hen kunt verwachten.
Ik zal eerst even de situatie schetsen
Allereerst: wij zijn aangesloten bij een bank(die ik X noem) en hierbij zit een gratis sleepdienst in geval van ongeval of andere schade
Mijn vriend heeft vorig jaar een ongeval gehad waar geen andere auto's/personen bij betrokken waren. Hij heeft naar de pechverhelping van bank X gebeld en zij hebben wegenhulp Y gestuurd om de auto naar de garage te verslepen. Mijn vriend heeft hier niets voor moeten betalen
Vandaag had ik een ongeval met de auto, ik zat vast op een betonblok en kon niet meer weg. Ik had ook geen nummer van de pechverhelping van bank X. Dus ik bel naar het kantoor van bank X om de nummer van hun pechverhelping.
Zij weigerden deze te geven met de notie dat ze geen pechverhelping bieden als er geen andere auto's/personen bij betrokken zijn.
Omdat ik geen keus had en niemand uit de familie mij kon helpen met de auto heb ik naar wegenhulp Y gebeld. Ik was verplicht om mij lid te maken bij wegenhulp Y wat me dus ¤245 heeft gekost.
Nu is eigenlijk mijn vraag of dit zomaar mag? Bank X had dus wel degelijk wegenhulp Y kunnen sturen (wat ik dus uitmaak uit het verhaal van mijn vriend) en had me dit niets gekost.
Graag wil ik weten of ik hiertegen iets kan doen want nu ben ik lid van wegenhulp Y en ben ik ¤245 kwijt wat voor mij dus een groot bedrag is. Kan ik dit terug vorderen?
Hoop dat het verhaal duidelijk is en dat er iemand mij een oplossing kan bieden? Ik woon wel in België maar lijkt me wel een algemene situatie? Nee, dit lijkt me geen algemene situatie, los van het België/Nederland verhaal. Je zult simpelweg de algemene voorwaarden van de dienst die je via je bank hebt afgesloten er op na moeten lezen, daar staat precies in welke dienst jij van hen kunt verwachten.
donderdag 21 oktober 2010 om 01:14
donderdag 21 oktober 2010 om 09:17
donderdag 21 oktober 2010 om 11:27
In de voorwaardes staan wanneer ze wel en niet hulp sturen/uitbetalen.
Kan je toch heel makkelijk nakijken?
Wanneer je dan wel recht had op hulp kun je je geld bij ze declaren (opschijven wanneer en wie je gesproken hebt!) en anders gewoon pech; je voortaan beter inlezen wat je verzekering of hulpverlening inhoud.
Kan je toch heel makkelijk nakijken?
Wanneer je dan wel recht had op hulp kun je je geld bij ze declaren (opschijven wanneer en wie je gesproken hebt!) en anders gewoon pech; je voortaan beter inlezen wat je verzekering of hulpverlening inhoud.
donderdag 21 oktober 2010 om 14:47
Ik begrijp niet dat er geadviseerd wordt dat ik me beter moet inlezen? Ik weet duidelijk wat er in staat.
Er staat niets in over of je al dan niet geholpen wordt als er geen auto's bij betrokken zijn.
Echter, omdat mijn vriend wél geholpen is en geen andere auto's bij betrokken waren ging ik er dus vanuit dat ze kwamen.
Mijn vriend kon ik niet bellen daar hij op zijn werk zat en dus niet gestoord kan worden
Er staat niets in over of je al dan niet geholpen wordt als er geen auto's bij betrokken zijn.
Echter, omdat mijn vriend wél geholpen is en geen andere auto's bij betrokken waren ging ik er dus vanuit dat ze kwamen.
Mijn vriend kon ik niet bellen daar hij op zijn werk zat en dus niet gestoord kan worden

zondag 24 oktober 2010 om 11:31
Als je gebruik hebt gemaakt van de pechservice voor 245 euro dan ben je dus akkoord gegaan. Dan kan je niets terugvorderen. Je hebt ze zelf laten komen.
Verder maakt het wel uit in welk land je woont (welk kenteken je hebt) en welke pechservice je hebt.
Woon je in Belgie dan heb je het meest aan een pechhulp van de Touring mét buitenlanddekking, zodat je ook als je in NL rijdt en pech krijgt toch geholpen wordt.
Voor schade is weer een ander verhaal, en ook je vastrijden op een betonblok is een vorm van schade. Dat valt in principe onder je autoverzekering. Je had dus beter je autoverzekering kunnen bellen.
Verder maakt het wel uit in welk land je woont (welk kenteken je hebt) en welke pechservice je hebt.
Woon je in Belgie dan heb je het meest aan een pechhulp van de Touring mét buitenlanddekking, zodat je ook als je in NL rijdt en pech krijgt toch geholpen wordt.
Voor schade is weer een ander verhaal, en ook je vastrijden op een betonblok is een vorm van schade. Dat valt in principe onder je autoverzekering. Je had dus beter je autoverzekering kunnen bellen.
zondag 24 oktober 2010 om 12:06
Je reageert nogal kribbig op de reacties dat je in de voorwaarden moet kijken. Je gaat er vanuit dat dit standaard regels dan wel voorwaarden zijn en wilt eigenlijk alleen maar horen dat je gelijk hebt.
Allereerst ken ik in Nederland geen bank die pechhulp in zijn pakket heeft. In Nederland lopen schadeverzekeringen via verzekeringsmaatschappijen. Die verzekering kun je vervolgens best wel weer sluiten VIA een bank, maar dan fungeert die bank alleen maar als tussenpersoon voor het sluiten en moet je in geval van schade je wel weer rechtstreeks bij die maatschappij melden. Verder verschillen de voorwaarden van die maatschappijen. Dus of de door jou genoemde pechhlp wel of niet gedekt is, kunnen wij geen zinnig woord over zeggen zonder dat we uberhaupt weten om welke maatschappij het gaat. Dus je moet in de voorwaarden van jou maatschappij kijken.
Overigens vind ik pechhulp wat anders dan waar jij over praat. Ik heb geen pechhulp in mijn verzekering, maar in geval van een aanrijding wordt ik wel kosteloos weggesleept (een keer meegemaakt). En mijn auto is alleen WA-verzekerd. Hierbij waren wel andere voortuigen betrokken overigens. Wanneer jij schade rijdt met je auto zonder dat daar andere auto's bij betrokken zijn, valt dit normaliter helemaal niet onder je WA-verzekering, dus ik vind het niet heel onlogisch dat ze dan het wegslepen ook niet dekken. Wanneer er wel andere auto's bij betrokken zijn, maar jij bent fout, dan dekt de WA ook alleen de schade aan derden en niet aan je eigen auto, maar ik kan me voorstellen dat ze dan het wegslepen wel dekken, omdat op dat moment nog niet altijd bekend is wie er fout is.
Dus je moet toch echt bij je verzekeringsmaatschappij zijn....
Allereerst ken ik in Nederland geen bank die pechhulp in zijn pakket heeft. In Nederland lopen schadeverzekeringen via verzekeringsmaatschappijen. Die verzekering kun je vervolgens best wel weer sluiten VIA een bank, maar dan fungeert die bank alleen maar als tussenpersoon voor het sluiten en moet je in geval van schade je wel weer rechtstreeks bij die maatschappij melden. Verder verschillen de voorwaarden van die maatschappijen. Dus of de door jou genoemde pechhlp wel of niet gedekt is, kunnen wij geen zinnig woord over zeggen zonder dat we uberhaupt weten om welke maatschappij het gaat. Dus je moet in de voorwaarden van jou maatschappij kijken.
Overigens vind ik pechhulp wat anders dan waar jij over praat. Ik heb geen pechhulp in mijn verzekering, maar in geval van een aanrijding wordt ik wel kosteloos weggesleept (een keer meegemaakt). En mijn auto is alleen WA-verzekerd. Hierbij waren wel andere voortuigen betrokken overigens. Wanneer jij schade rijdt met je auto zonder dat daar andere auto's bij betrokken zijn, valt dit normaliter helemaal niet onder je WA-verzekering, dus ik vind het niet heel onlogisch dat ze dan het wegslepen ook niet dekken. Wanneer er wel andere auto's bij betrokken zijn, maar jij bent fout, dan dekt de WA ook alleen de schade aan derden en niet aan je eigen auto, maar ik kan me voorstellen dat ze dan het wegslepen wel dekken, omdat op dat moment nog niet altijd bekend is wie er fout is.
Dus je moet toch echt bij je verzekeringsmaatschappij zijn....