mee met opa?

21-10-2010 14:08 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zit met een dilemma.

Ik heb 2 zoontjes, de oudste van 2,5 gaat elke dinsdag naar m'n schoonouders. Eerst past opa even alleen op en als oma om 10u klaar is met werken zijn ze met z'n drieën. Dat is voor mij een fijn idee want opa is niet zo heel handig en tactisch met kinderen. Sinds onze 2de zoon er is gaat de oudste eerst 's ochtends naar psz en dan naar opa en oma, ook omdat opa anders met 2 kindjes is en dat zelf ook niet zo handig vindt. Nu is het volgende week dus herfstvakantie en nu hebben opa en oma bedacht dat opa gezellig met onze oudste een treinreisje wil maken. Dat heeft onze oudste nog nooit meegemaakt en dat hadden we graag zelf voor het eerst willen doen plus dat opa niet zo handig is en het zweet me nu al uitbreekt bij het idee! M'n vriend is bang dat hij als een zeikerd gezien wordt als hij er wat van zegt. Hoe kunnen we dit nou tactisch aanpakken? Iemand goede ideeën?
quote:Lariday schreef op 21 oktober 2010 @ 15:47:

Erg relativerende reacties moet ik zeggen. Misschien overdrijf ik van mijn kant wel inderdaad maar met onhandig bedoel ik ook slecht uitkijken en op een druk station met bulderende treinen zorgt dat bij mij voor nachtmerries helaas. Ik ga zelf vaak met de trein maar dan voor m'n werk en dan kan zoontje niet mee. Man en ik wilden met hem op een rustige zondag gaan treinen maar is er helaas niet van gekomen. Misschien hebben jullie wel gelijk om opa ook een eerste keer te gunnen als hij ook elke week een paar uurtjes oppast als oma even weg is.Gewoon doen moet, is ook weer een ervaring voor je zelf om je kind eens los te laten!
moet=meid
quote:Yraatje schreef op 21 oktober 2010 @ 15:45:

[...]

Hoe oud is je zoon? En waarom wilde je niet dat je schoonouders met hem gingen varen? Zijn ze onervaren?Hij is 4. en nee ze zijn niet onervaren. Maar ik had er geen goed gevoel bij, en ik kan het niet verklaren waarom dat zo was. En als ik geen vrede heb met dat soort van gevoel, gebeurd het gewoon niet.
quote:nessemeisje schreef op 21 oktober 2010 @ 15:47:

[...]

Waarom dan? Waarom mogen opa's en oma's niet gaan varen met hun kleinkind?

En als het een voorstel van je eigen ouders was geweest was het dan wel oke?

Ik kan je daar geen antwoord op geven, omdat ik het zelf ook niet kon en kan plaatsen. Maar het gevoel bleef en daarom heb ik ze gebeld.

Daar mag hij niet eens logeren, dus varen al helemaal niet....
Ik denk dat je zoonlief even mee moet geven dat ie goed op opa moet passen en ze verder samen veel plezier wensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven