Voorhoofdholte-ontsteking
donderdag 21 oktober 2010 om 18:10
donderdag 21 oktober 2010 om 18:17
Vaak komt een holteontsteking een virus en daar helpt antiiotica niet tegen,spoelen met zout water kan verlichting geven en helpt beter dan de spray's die ze ik de winkel verkopen.
Gewoon een theelepeltje zout op een kopje water en dan een beetje opsnuiven,dat kan zo vaak je er maar behoefte aan hebt,misschien dat stomen met kamille ook helpt?
Gewoon een theelepeltje zout op een kopje water en dan een beetje opsnuiven,dat kan zo vaak je er maar behoefte aan hebt,misschien dat stomen met kamille ook helpt?

donderdag 21 oktober 2010 om 18:20
Klinkt enorm goor (en dat is het ook) met zoutwateroplossing je voorhoofdsholten doorspoelen.
Men neme een schaaltje lauw water en een theelepel zout, wij mengen dit. Een injectiespuitje (zonder naald) zuigen het mengel in het spuitje. Alvorens het spoelen raad ik je aan boven een wasbak te gaan staan en spuiten maar. Dit even driemaal per dag herhalen na twee dagen gaat het gegarandeerd stukken beter!
Men neme een schaaltje lauw water en een theelepel zout, wij mengen dit. Een injectiespuitje (zonder naald) zuigen het mengel in het spuitje. Alvorens het spoelen raad ik je aan boven een wasbak te gaan staan en spuiten maar. Dit even driemaal per dag herhalen na twee dagen gaat het gegarandeerd stukken beter!
donderdag 21 oktober 2010 om 18:23
Zout water probeer ik ook wel eens maar als je echt niets meer op kunt snuiven krijg je het er ook niet meer door.
Mn vriend heeft er een speciaal soort hogedrukspuitje voor (klinkt raar ja..)
Het zoute water spuit dan met kracht je neusholte door. Het is niet lekker maar het werkt wel als je zelf geen zout water meer op kunt snuiven.
Ik ga het even voor je opzoeken.
Mn vriend heeft er een speciaal soort hogedrukspuitje voor (klinkt raar ja..)
Het zoute water spuit dan met kracht je neusholte door. Het is niet lekker maar het werkt wel als je zelf geen zout water meer op kunt snuiven.
Ik ga het even voor je opzoeken.
donderdag 21 oktober 2010 om 18:41
quote:altijdlente schreef op 21 oktober 2010 @ 18:25:
Mijn HA (vervanger...)zei je hebt geen voorhoofdholte-ontsteking omdat ik geen hoge koorts had.... bleh!
En ik heb overal pijn, mn wangen, tussen mn ogen en mijn ogen.... voel me mega zielig.
Beterschap!
Jij ook!
Vooral bij het hoesten, bukken en mijn neus ophalen (als ik probeer met zout te spoelen) doet het pijn he?
Mijn HA (vervanger...)zei je hebt geen voorhoofdholte-ontsteking omdat ik geen hoge koorts had.... bleh!
En ik heb overal pijn, mn wangen, tussen mn ogen en mijn ogen.... voel me mega zielig.
Beterschap!
Jij ook!
Vooral bij het hoesten, bukken en mijn neus ophalen (als ik probeer met zout te spoelen) doet het pijn he?
donderdag 21 oktober 2010 om 18:44
quote:Karen24 schreef op 21 oktober 2010 @ 18:41:
[...]
Jij ook!
Vooral bij het hoesten, bukken en mijn neus ophalen (als ik probeer met zout te spoelen) doet het pijn he?Yep, dat doet pijn.....maar het lucht wel op. En je bent inmiddels een grote meid, dus je weet ook die pijn gaat vanzelf over! Neem vanavond een dubbele paracetamol in en vroeg naar bed. Beterschap!
[...]
Jij ook!
Vooral bij het hoesten, bukken en mijn neus ophalen (als ik probeer met zout te spoelen) doet het pijn he?Yep, dat doet pijn.....maar het lucht wel op. En je bent inmiddels een grote meid, dus je weet ook die pijn gaat vanzelf over! Neem vanavond een dubbele paracetamol in en vroeg naar bed. Beterschap!
donderdag 21 oktober 2010 om 19:07
donderdag 21 oktober 2010 om 19:48
Ik heb ook heel vaak en snel last van een voorhoofdsholte-ontsteking (leuk woord voor galgje) ik slik dan Ibuprofen en gebruik flink neusspray. Antibiotica kreeg ik vroeger ook maar nu zijn ze daar van teruggekomen. Het schijnt toch niet echt de genezing te versnellen. Ik krijg het overigens wel als ik er al een paar dagen hoge koorts bij heb.
donderdag 21 oktober 2010 om 20:16
Karen, die physiomer is een zoutoplossing in een spuitapparaat. Daarmee komt het heel diep je holtes in, je spuit zeg maar net zolang in je rechterneusgat tot het er uit je linker uitkomt. Dus het komt verder en er komt meer in dan bij zelf snuiven. Het is misschien het proberen waard (te koop bij drogist en apotheek). Veel succes bij de dokter en ik hoop dat het snel verlicht.
donderdag 21 oktober 2010 om 20:36
applaus voor restlesswithin!!!!!
Dat is hem!!!
pff,, en ik maar zoeken. We hadden de verpakking al weggegooid.
Dat zout komt er echt uit je andere neusgat weer uit.
Vriend doet het altijd onder de douche, dan hoor je vanuit de badkamer.
wlllllllllleeeeeeeeeeehhhhhhhhhhgooooooooooooooooooooodddverdegader.
Charming!
Dat is hem!!!
pff,, en ik maar zoeken. We hadden de verpakking al weggegooid.
Dat zout komt er echt uit je andere neusgat weer uit.
Vriend doet het altijd onder de douche, dan hoor je vanuit de badkamer.
wlllllllllleeeeeeeeeeehhhhhhhhhhgooooooooooooooooooooodddverdegader.
Charming!
donderdag 21 oktober 2010 om 20:44
quote:Karen24 schreef op 21 oktober 2010 @ 19:07:
Ik weet dat het overgaat; maar ook dat het zonder antibiotica ook 2 a 3 weken kan duren;
Ja.... 2 weken zonder antibiotica, 14 dagen met antibiotica.
Het is een virus, en daar doet antibiotica helemaal niks aan. Als je naast je virus OOK een bacteriele infectie hebt (dat weet je omdat je dan hoge koorts hebt) DAN helpt antibiotica tegen die bacteriele infectie.
Ik weet dat het overgaat; maar ook dat het zonder antibiotica ook 2 a 3 weken kan duren;
Ja.... 2 weken zonder antibiotica, 14 dagen met antibiotica.
Het is een virus, en daar doet antibiotica helemaal niks aan. Als je naast je virus OOK een bacteriele infectie hebt (dat weet je omdat je dan hoge koorts hebt) DAN helpt antibiotica tegen die bacteriele infectie.
zaterdag 13 oktober 2012 om 12:57
Heb al een jaar een virus,dat is begonnen met holte-onstekingen en vastzittend slijm.Na vele doktersbezoeken, druppels en medicatie zijn ze er nu achter dat ik een virus heb die niet uit mijn lijf wil en heb nu pas een pencilline kuur gekregen ook is er een foto gemaakt van de longen,scan van de holte`s in het hoofd en nu blijkt het dat ik èèn holte mis boven de neus die er nooit heb gezeten.Het kan geen kwaad alleen is het een zwakke plek bij verkoudheid en zal steeds holte`s veroorzaken.