Weekend Amsterdam

22-10-2010 13:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik krijg binnenkort een vriendin uit het buitenland op bezoek en we gaan een weekend naar Amsterdam. Welk gebied kunnen jullie aanraden om te overnachten? Nog niet zo lang geleden ben ik er een weekend geweest, toen verbleef ik in de buurt van het Leidseplein. Maar ik vond het een beetje (te) rustig daar voor uit te gaan. Want we willen dus uitgaan en daarna niet ver te hoeven gaan naar ons bed. Tips?
Leidseplein te rustig?

Niet leuk, oke, maar te rustig? Echt?
Denk dat Leidseplein qua kroegen (etc) per vierkantemeter wel het drukst is. Of het ook leuk is, is een tweede.
Hotel Arena? Club en hotel in 1!
Dat zeg ik Fleur
Ja het was echt rustig, ik stond er ook van te kijken.
Ik vind het de laatste tijd ook wel rustiger in de stad, volgens mij minder toeristen.

Maar als ik je een advies mag geven voor een weekendje amsterdam, boek een leuke BenB in de Jordaan, en ga lekker de Jordaan in.. Genoeg lekkere restaurants en gezellige kroegen.
En waar/hoe wil je precies uitgaan? Wil je lekker gezellig de kroegen in, iets sjieker uitgaan of echt dansen? Rembrandplein is op zaterdag ook druk, maar Leidse toch altijd wel het drukst..
Ja ik was ook aan de Jordaan aan het denken. Daar ben ik nog nooit geweest. Ik zal eens kijken voor accomodatie.
quote:Miekjepiek schreef op 22 oktober 2010 @ 13:32:

Hotel Arena? Club en hotel in 1!En als je daar de poort uit loopt sta je in het niets.
quote:lila82 schreef op 22 oktober 2010 @ 13:33:

Ja het was echt rustig, ik stond er ook van te kijken.Was het 's ochtends om 7 uur dan?
quote:ramiaatje schreef op 22 oktober 2010 @ 13:35:

Ik vind het de laatste tijd ook wel rustiger in de stad, volgens mij minder toeristen.

Maar als ik je een advies mag geven voor een weekendje amsterdam, boek een leuke BenB in de Jordaan, en ga lekker de Jordaan in.. Genoeg lekkere restaurants en gezellige kroegen.Maar als je het over rustig hebt.... Het is daar 's nachts stukken rustiger dan op het Leidse.
Hotel Arena vind ik zelf niet super. Komt nog bij dat je voor de drukte buiten toch wel weer even terug naar het centrum moet.

Jordaan is leuk!
quote:fleurtje schreef op 22 oktober 2010 @ 13:39:

[...]

Maar als je het over rustig hebt.... Het is daar 's nachts stukken rustiger dan op het Leidse.Ja das waar. Maar wel veel gezelliger. Ik heb een hekel aan het leidse.
Ik hou ook niet van het Leidseplein, das war Einmal. Maar met de Jordaan heb ik ook vrij weinig, eerlijk gezegd. Maar ja, waar dan wel?
Nee we zijn zeker meer van de kroegen, niet zozeer van de clubs. Ik ben niet zo heel bekend in A op een paar weekenden na en zij is er nog nooit geweest.
Zelf vind ik de Waterhole bij Leidse wel heel leuk. Tenminste, als er een goede band speelt. Komen wel veel toeristen. Bij de Nieuwmarkt heb je ook een paar leuke kroegen.
@ Liv

Nee we waren er het hele weekend. Het was het weekend van de gay Pride. Dus misschien was het ergens anders te doen..
Nou, kroegen zat natuurlijk in Amsterdam. Maar als je ergens in het centrum een hotel of zo neemt, dan loop je toch overal wel naartoe? Tis geen new york of zo...
quote:lila82 schreef op 22 oktober 2010 @ 13:48:

@ Liv

Nee we waren er het hele weekend. Het was het weekend van de gay Pride. Dus misschien was het ergens anders te doen..

Nou, misschien kwam het dan daardoor ja. Maar normaal gesproken is het daar dus altijd erg druk.

Om de hoek, in de marnixstraat, zit trouwens de Koe. Is ook wel een leuke kroeg met daaronder een eetcafé. (goed eten)
Als je van de kroegen bent is de Jordaan heel erg leuk! Maar als je Leidseplein al rustig vind, vind je het daar ook wel heel stil! Wat willen jullie overdag doen? Houden jullie van musea of shoppen? Daar kun je ook je keuze op aanpassen. Ik woon al jaren in Amsterdam en help je graag!
Overdag willen we de gebruikelijke toeristen dingen doen, omdat ze er nog niet geweest is. Iig Anne Frank huis, beetje rondlopen, wallen. Niet teveel shoppen waarschijnlijk, misschien een beetje. Of als je verder nog iets kunt aanraden?
Kijk anders hier even.
Of hier
Als ik zelf een weekendje Amsterdam zou doen met Jordaan & Anne Frank huis, zou ik qua locatie beslist hier gaan overnachten. Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is. Het is niet midden in het uitgaansgebied, maar overal dichtbij.

Op de Kloveniersburgwal zit een Stay OK. De buurt vind ik erg leuk; rustige straat maar wel bij de Nieuwmarkt waar je lekker kan eten en dichtbij de wallen, het rembrantplein en het opstappunt voor de rondvaartboot. Die rondvaart moet ook echt niet ontbreken. Ik dacht altijd dat dat suf was voor jappanners, maar het is heel leuk en interessant!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven