weekend naar Rome
zaterdag 23 oktober 2010 om 11:54
zaterdag 23 oktober 2010 om 12:19
Ik ben deze maand nog naar Rome geweest, en idd. in 2 dagen kan je niet genoeg zien!
Wij zaten op honderd meter vanaf het Colloseum, was geen aanrader dus helaas kan je geen hotel aanbevelen....
Tip: Neem goede wandelschoenen mee!
Veel plezier! Is prachtige stad en waarschijnlijk nu nog wel aardig weer.
Wij zaten op honderd meter vanaf het Colloseum, was geen aanrader dus helaas kan je geen hotel aanbevelen....
Tip: Neem goede wandelschoenen mee!
Veel plezier! Is prachtige stad en waarschijnlijk nu nog wel aardig weer.
zaterdag 23 oktober 2010 om 12:43
Wij hebben in maart gelogeerd in www.suiteinrome.com Is een BB dicht bij het Vaticaan. Het ligt aan de Cola di Rienzo één van de vele winkelstraten van Rome. Het is ons erg goed bevallen.
En 2 dagen is echt te kort.
En 2 dagen is echt te kort.
zaterdag 23 oktober 2010 om 13:21
Twee dagen is inderdaad te kort.
Een paar jaar geleden maakte ik een rondreis door Italië. Toen zijn we ook twee dagen in Rome geweest. Maar er is zoveel te zien, je zou je daar na een week nog niet vervelen.
Ik was er toen ook midden in de zomer, het was meer dan 40 graden...
Het is beter om in deze tijd van het jaar naar Rome te gaan, hopelijk is het daar nu beter weer dan hier.
Een paar jaar geleden maakte ik een rondreis door Italië. Toen zijn we ook twee dagen in Rome geweest. Maar er is zoveel te zien, je zou je daar na een week nog niet vervelen.
Ik was er toen ook midden in de zomer, het was meer dan 40 graden...
Het is beter om in deze tijd van het jaar naar Rome te gaan, hopelijk is het daar nu beter weer dan hier.
zaterdag 23 oktober 2010 om 14:25
Koop het boekje 100% Rome. Dan snap je meteen waarom 2 dagen te kort is! Er staan 6 wandelroutes in (van minimaal een halve dag) die je langs de vele bezienswaardigheden leiden, maar ook vol staan met tips voor restaurantjes en winkeltjes.
Vorig jaar in november geweest, toen was het nog heerlijk weer. Zorg inderdaad voor goede schoenen!
Goedkoop hotel op redelijke afstand van Termini en metro: Hotel Ducale.
Vorig jaar in november geweest, toen was het nog heerlijk weer. Zorg inderdaad voor goede schoenen!
Goedkoop hotel op redelijke afstand van Termini en metro: Hotel Ducale.
zaterdag 23 oktober 2010 om 16:32
2 jaar geleden ben ik in Rome geweest met een broer van mij, we zaten in hotel Villafranca. Dat was een prima hotel. In februari ga ik weer, maar dan met mijn vader. We hebben kamers geboekt in hotel Crosti. Op internet ziet het er prima uit, ook wel goede recensies, ben benieuwd!
Veel plezier in Rome, het is een schitterende stad.
Veel plezier in Rome, het is een schitterende stad.
zaterdag 23 oktober 2010 om 16:42
Via deze site kun je appartementen vinden: http://www.cross-pollinate.com/
En hier nog een leuk hotel/hostel: http://www.the-beehive.com/
Succes met de voorbereidingen en veel plezier!
En hier nog een leuk hotel/hostel: http://www.the-beehive.com/
Succes met de voorbereidingen en veel plezier!
Everytime you make a typo, the errorists win.
maandag 25 oktober 2010 om 17:28
super schattig hotel in leuk wijkje!!
Shoppen: VIA DEL CORSO is leuk, maar er zijn ook leuke marktjes. En vooral de straatjes om piazza navona heen zijn erg leuk.
Als je maar zo kort gaat zou ik gewoon st. pieter, colloseum, piazza navona, pantheon, forum romanum, trevi fontijn, spaanse trappen bezoeken.
Heb je de high light tenminste gezien.
Ik ken rome goed en er is zooooveel te zien en te beleven! Gewoon lekker genieten, ik zou niet teveel willen zien, dan ben je net zo'n japanner die van hot naar her reist en alleen maar door zijn cameralens kijkt.
Als je ergens bent, BEN er dan ook. Lekkere koffie drinken, pizza eten, etc.
Shoppen: VIA DEL CORSO is leuk, maar er zijn ook leuke marktjes. En vooral de straatjes om piazza navona heen zijn erg leuk.
Als je maar zo kort gaat zou ik gewoon st. pieter, colloseum, piazza navona, pantheon, forum romanum, trevi fontijn, spaanse trappen bezoeken.
Heb je de high light tenminste gezien.
Ik ken rome goed en er is zooooveel te zien en te beleven! Gewoon lekker genieten, ik zou niet teveel willen zien, dan ben je net zo'n japanner die van hot naar her reist en alleen maar door zijn cameralens kijkt.
Als je ergens bent, BEN er dan ook. Lekkere koffie drinken, pizza eten, etc.
maandag 25 oktober 2010 om 20:43
Rome is een van de weinige steden waarvan de highlights ook echt het bezoeken waard zijn, vind ik. Zorg vooral ook dat je een blik op het Forum Romanum kunt werpen als het donker is, het is prachtig aangelicht.
Ik vond de parken ook erg fijn (maar ik was er in de zomer) en het wijkje Trastavere erg leuk om doorheen te banjeren. Van die stadswandelingen uit reisgidsjes zijn altijd wel erg leuk, vind ik, de Marco Polo heeft vaak ook goeie.
Ik vond de parken ook erg fijn (maar ik was er in de zomer) en het wijkje Trastavere erg leuk om doorheen te banjeren. Van die stadswandelingen uit reisgidsjes zijn altijd wel erg leuk, vind ik, de Marco Polo heeft vaak ook goeie.
maandag 25 oktober 2010 om 20:46
Oh, tipje qua eten: Sla vooral een paar keer extra linksaf en ga eten in te fel verlichte lokalen met plastic tafels en massa's Italiaanse families binnen. Veel goedkoper en veel lekkerder dan toeristische pizzerias aan allerhande pleinen. En pas op met een kop koffie drinken/broodje eten: In Italie gelden verschillende prijzen wanneer je iets aan de bar nuttigt of wanneer je aan een tafeltje gaat zitten. In het laatste geval zijn drankjes en broodjes meestal bijna dubbel zo duur.
dinsdag 26 oktober 2010 om 19:37
hallo allemaal, we hebben geboekt. Vrijdagochtend vroeg weg en maandag laat thuis. We hebben meteen de transfer naar het hotel geregeld en de hop on bus. We willen de zaterdag beetje winkels kijken en de zondag dus de bezienswaardigheden. We hebben er erg zin in want iedereen is echt super enthousiast over Rome.
Nu even goede wandelschoenen aanschaffen, hahaha
bedankt nogmaals voor alle berichtjes en tips, ben er erg blij mee
Nu even goede wandelschoenen aanschaffen, hahaha
bedankt nogmaals voor alle berichtjes en tips, ben er erg blij mee
zondag 7 november 2010 om 14:05
Leuk boek om - behalve de standaard reisboeken- mee te nemen:
SPQR, Anekdotische Reisgids voor Rome
http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004007508030/index.html
SPQR, Anekdotische Reisgids voor Rome
http://www.bol.com/nl/p/n ... 01004007508030/index.html
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 7 november 2010 om 23:22
donderdag 11 november 2010 om 08:13
quote:kasjkalein schreef op 07 november 2010 @ 23:22:
als je de stad in duikt, koop dan zon kaartje van 4 euro waarmee je de hele dag onbeperkt kan reizen met bus en metro, scheelt je nogal wat blaren 's avonds op je voeten!
voor de standaard winkels kun je terecht op via del corso, of de via cola di rienzo
wij hebben alles tevoet gedaan en de hele grote afstanden met metro, die haltes zijn lekker kortbij gelegen bij de bezienswaardigheden. Echt makkelijk.
Inderdaad goede schoenen aandoen, want je bent stuk als je veel wil zien!!
als je de stad in duikt, koop dan zon kaartje van 4 euro waarmee je de hele dag onbeperkt kan reizen met bus en metro, scheelt je nogal wat blaren 's avonds op je voeten!
voor de standaard winkels kun je terecht op via del corso, of de via cola di rienzo
wij hebben alles tevoet gedaan en de hele grote afstanden met metro, die haltes zijn lekker kortbij gelegen bij de bezienswaardigheden. Echt makkelijk.
Inderdaad goede schoenen aandoen, want je bent stuk als je veel wil zien!!
maandag 28 maart 2011 om 22:36
Hotel Galileo, vlakbij Termini (treinstation / openbaar vervoer)
Tip is om de Roma Pass te kopen. Gratis openbaar vervoer + gratis entree voor 2 bezienswaardigheden + korting op overige bezienswaardigheden, restaurants, etc. Het geld heb je er zo uit!
En ik las een stukje terug de tip over de felverlichte restaurants met plastic; helemaal waar!
Tip is om de Roma Pass te kopen. Gratis openbaar vervoer + gratis entree voor 2 bezienswaardigheden + korting op overige bezienswaardigheden, restaurants, etc. Het geld heb je er zo uit!
En ik las een stukje terug de tip over de felverlichte restaurants met plastic; helemaal waar!
dinsdag 29 maart 2011 om 13:19
De Roma pas is zeker een aanrader, echt top.
Ik heb zelf met mijn moeder in hotel Merulana star gelogeerd. Prima locatie en een prima hotel. Lekker goedkoop, maar schoon en vooral hele goede service. Op de 1e avond hadden we wat boodschappen gedaan in een locale supermarkt en toen de hoteleigenaar ons daarmee zag lopen, raadde hij ons gelijk een andere supermarkt aan waar weinig toeristen kwamen, waardoor de prijzen veel lager waren. Dat soort tips De buitenkant van het hotel is wel moeilijk te herkennen, een klein goud bordje bij de deur en dat is het Maar het was top.
Ik heb zelf met mijn moeder in hotel Merulana star gelogeerd. Prima locatie en een prima hotel. Lekker goedkoop, maar schoon en vooral hele goede service. Op de 1e avond hadden we wat boodschappen gedaan in een locale supermarkt en toen de hoteleigenaar ons daarmee zag lopen, raadde hij ons gelijk een andere supermarkt aan waar weinig toeristen kwamen, waardoor de prijzen veel lager waren. Dat soort tips De buitenkant van het hotel is wel moeilijk te herkennen, een klein goud bordje bij de deur en dat is het Maar het was top.