Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Ja, wat shit! En ik wilde nog even een pluim op je hoed steken: super dat je zo bewust met alles omgaat, Limburger!!! Het is, zoals met de meeste dingen in het leven, een pad met vallen en opstaan... Maar je kunt het, dat weet ik zeker!

En oooo, wat heb ik daar toch een hekel aan, dat 'weet ik niet'gedoe!

Voor mij betekent het in ieder geval 2 weken vertraging, en dus langer als ie ziek blijft. Ik had op 4 nov mijn laatste afspraak, bij de internist. Dat is dan de laatste. Komende woensdag psych en ook op 1-11 naar diëtiste, maar dan 's middags. Wat ik overigens ook nog om moet proberen te plannen, by the way...

Je zult dan denk ik wel naar de dokter moeten voor het spuiten?

Nog even volhouden, het komt uiteindelijk allemoal good

Ik gaat werken....
Nou ook nog maar even de afdeling Rontgen gebeld.....kjken of ik daar verder kwam.

Bij " aankomst" op rontgen werd meteen gevraagd of het een opspuiting maagband betrof na mijn verhaal over afzegging afspraak.

En bij mijn ja, werd meteen verteld dat er nog geen zicht was hoe het allemaal ging lopen. In elk geval waren tot nu toe alle afspraken stopgezet. Zij wist me niet te vertellen of Rob ziek was of dat er een andere oorzaak was. ( heb maar even doorgevraagd) Volgende week kregen hun ook verdere informatie over hoe nu verder.......

Er is in elk geval veeel onduidelijkheid bij mij ontstaan.

Is Rob ziek, is hij weg daar.......allemaal vragen die nu in me opkomen

Ik wacht donderdag maar af en spreek dat af hoe verder.

Dan belt de chirur mij op middels telefonisch spreekuur. In die tussentijd ga ik al eens op zoek waar ook maagverkleinende chirurgie uitgevoerd wordt. Er zullen vast meer plekken zijn waar dat gedaan worden. Met of zonder rontgentechniek.

Maar leuk is het niet deze onzekerheid.

Dinsdag horen we (Maaike en ik) wellicht wat meer. Dan is er een lotgenoten avond waar deze zelfde persoon Gastspreker is. Volgens de stichting die ik gemaild heb, gaat deze gewoon door. Of dit in de huidige vorm is of anders weet ik nu ook even niet meer. Programma kan zomaar aangepast worden door bijv een andere spreker als Rob nog ziek is. We zullen zien.
@limburger en Maaike

Waarom nemen jullie niet eens contact op met Ra-Medical? Zij hebben ook de trajecten in handen en verdelen de behandelingen/patienten over verschillende ziekenhuizen waar zij een contract mee hebben. Zo zit ik bijvoorbeeld op eigen iniantief in Bergen op Zoom en volg daar ook alles. Echter er zijn ook mensen daar geopereerd die bij Ramedical het voortraject hebben gehad en die dan ook weer het natraject voor hun rekening nemen, alleen de operatie wordt uitbesteed.

Wellicht hebben zij een locatie in de buurt waar je opgespoten zou kunnen worden?
Ra-medical is dus als ik het goed begrijp een soort moederbedrijf? Van daaruit worden de klanten naar diverse ziekenhuizen verdeeld al naar gelang de ingreep en de afstand waar je woont?

Of zie ik dit nu verkeerd?

Opereert Ra-medical dan ook? Of is het puur een instelling voor informatie/voortraject en natrajecten qua begeleiding.

Waar zetelt Ra- medical?

En doen zij ook opspuitingen of wordt dat dan ook uitbesteed.

begrijp me aub niet verkeerd.

Ik heb als zoekende naar informatie over een maagband het ziekenhuis in mijn woonplaats gekozen. Over de chirurg die de maagverkleinende ingrepen doet waren en zijn goede verhalen. Dus vandaar dat ik niet verder ben gaan zoeken, omdat ik daar alles onder handbereik had.

ik zie het nu ook nog niet als probleem hoor....... Die persoon die nu ziek of weg is zal toch vervangen moeten worden. men kan niet zomaar iets afbreken in een ziekenhuis, dus daar maak ik me geen zorgen om. Tis alleen de vraag welke tijdsspanne dat inneemt.

maar ratpatrem.......wel heel fijn dat je meedenkt en met evt oplossingen komt......echt fijn Pat

Ik ga toch eens surfen naar dat Ra- medical. Heb er wel al over gehoord en ook de website al bezocht, maar dat is in een eerder tijdstip geweest en heb ik weer gedeleted uit mijn persoonlijke harde schijf.

Gewoon omdat ik in het behandeltraject in mijn woonplaats zit en daar tot nu toe uiterst tevreden over ben.
gesproken over moederbedrijf; dan zit hier rond arnhem Vytalis. Zij hebben het hele selectie en voorlichtingsgebeuren van het ziekenhuis overgenomen. maar zij laten het NOK dan weer ondrzoeken en selecteren wie voor welke operatie in aanmerking komt. maar een langdurig zieke verpleegkundige maakt je niet vrolijk. is er niet ergens een overzicht van al die clubjes die maagverkleiningen regelen? en kunnen die niet voor elkaar waarnemen dan, of kun je niet voor een keer overstappen/uitwijken naar een ander ziekenhuis?

ik moet ook eerlijk zeggen dat ik gewoon hier in de stad blijf omdat het nu eenmaal het gemakkelijkst is. (en mn meissie me hoopt te verzorgen na de OK) lijkt ons wel lachen dus.

maar limburger jullie schrijven zo veel, dat ik, terugkomend op dat sexleven, toch ook wel hele leuke mogelijkheden zie, na wat ik hier zo lees.......heel fijn dat je je soepeler kunt bewegen dan dus, en idd jammer van die plaatjes want ik ik zie hier toch een leuke beelden voor van geplette mannen enz.....zeker omdat ik ook zit in dat rijtje van overbelaste heupen, knietjes, onderrug en noem maar op. Ja dan is een half jaar wachten wel weer lang, haha.
Ramedical zit in Beverwijk en is een soort organisatie op zich, ze doen de voor- en na zelf maar besteden de operaties uit aan ziekenhuizen zoals in Bergen op Zoom, Belgie en anderen. Ik zit ook bij BoZ maar dan ook alles daar, dus mijn chirurg heeft geheel eigen patienten die bij hem het hele traject doorlopen naar hij heeft ook zgn deelpatienten. Ramedical heft dus eigenlijk overal contacten zitten dus ik dacht wie weet kunnen ze je op dat vlak van contacten helpen. Veel ziektekostenverzekeraars hebben ook contracten met Ramedical, dus op zich zit dat wel snor.

Maar wel gek, dat bij jullie alles hangt of staat met 1 persoon die de bijspuitingen doet..............dat zou toch niet zo mogen en moeten zijn.

Een traject kan namelijk wel schade oplopen als alles om 1 persoon draait, voor hetzelfde zou je opgespoten moeten worden en omdat je bij niemand terecht kan zou je weer een deel van je afgevallen kilo's aankomen omdat je niet geholpen wordt........

Maf hoor.
Ik heb goed bericht.

Weet niet of Rob weer beter is, of dat er iemand anders is ingevallen.

Om 16.30 uur werd ik gebeld om woensdag a.s te komen voor de bijspuiting. Gewoon in mijn eigen ziekenhuis

Ben benieuwd
Ppppffff veel geschreven!

Limburger:

Ik heb oranjekoek gehad en heerlijk was het opmaken.

Maar het spul was duur!!

En die mensen laat ik maar voor wat het is!!

Herken dat van snel eten en ook ik betrap me erop.

Fijn dat je woensdag heen kan ben benieuwd wie het dan doet.

Pudding

Je moet het goed afschalen qua eten en het kan heel pijn doen!!

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden
Limburger: goed gedaan kindj! Ik denk dat er door jouw vasthoudendheid toch wel wat balletjes zijn gaan rollen! Ik weet van dr. Greve, dat hij er een pesthekel aan heeft, dat er van die enorme wachtlijsten zijn. Dus hij zal het ook niet prettig vinden dat mensen "bungelende" zijn, wat betreft bijspuitingen.

Ik wilde je net gaan zeggen, dat je misschien Maastricht eens kon bellen, maar gelukkig hoeft dat niet meer.

Ik denk dat er iemand anders opspuit, omdat ze eergisteren bij chirurgie tegen mij zeiden, dat Rob nog minstens 2 weken ziek bleef... Maar jij brengt me nu ook nog op andere gedachten: misschien issie inderdaad wel helemaal weg daar en zijn ze bezig met een nieuw persoon. Nou ja, ik heb vertrouwen in het Obesitas team, het komt wel goed.

@Ratpatrem: dank je wel voor de info! Ik had zelf ook al naar Ra-Medical, NOK en anderen gekeken, voor ik bedacht waar ik heen zou willen. Het nadeel met deze organisaties is voor mij, dat er heel veel dingen veel te ver van hier zijn. Voortraject in het westen of zelfs maar in Eindhoven doorlopen is niet echt een prettige optie voor me.

En ik heb hier in Heerlen/Brunssum nu het grootste gedeelte van het voortraject gehad, dus zal ik die 2 weken extra nog maar geduld hebben..... Wat overigens erg moeilijk is. Ben niet al te geduldig van nature, hihi.

Nou, dank jullie weer voor alle input, ik heb zóveel aan dit forum! Ik neem vanmiddag mijn laptoppie mee naar mijn werk, misschien krijg ik tijd om nog wat mee te lezen/praten. Maar waarschijnlijk beginnen de eerste Duitsters weer terug te komen van Herfstvakantie, dus dan wordt het druk. En vervelend. Pfffff.
@Brenda.

Ik heb toevallig ( via het papegaaienforum waar ik lid ben) wel al eens gehoord over die ORANJEKOEK.

Is een typisch friese gebaksoort he?

Hier in het zuie kunnen we het niet. Wij hebben hier de echte limburgse vlaaaaaaien, in alle uitvoeringen.

@Maaike, ik hou daar zeker ook niet van, van die nietszeggende antwoorden als je om informatie vraagt. Maar vervolgens ga ik dan door en wil het naadje van de kous weten.

Weet niet of ik daar mensen heb wakkergeschud, maar boeit me nu ook niet.

Kan zomaar zijn dat Rob helemaal weg is en er nu een nieuwe zit.

Wat dat betreft ben ik blij met de informatieavond van dinsdag.

Dan zie ik/we(jij ook) Rob als het goed is en vraag ik hem ernaaar. En anders Marina wel. Dan ben ik mooi op de hoogte en weet ik waar ik aan toe ben

.

Overigens moet ik nog snel een afspraak verzetten die ik gisteren onbedachtzaam en snel ( te snel dus) gemaakt heb. Er belde me iemadn om hulp bij papegaaienproblemen. Ik beheer een stichting die mensen met papegaaien en problemen daarmee weer op weg help. Zodat de beestjes niet 8 of 9x per leven hoeven te verkassen dooordat ze gaan schreeuwen, bijten, plukken, hele dagen met een doek over de kooi of in de garage/schuur/washok hoeven te wonen enz enz. Dat hoeft niet met een goede aanpak en opvoeding.

Vlug gaan kijken of ik ze kan bereiken om de afspraak te verzetten
O jee, papegaaien... Ik heb enorme bewondering voor mensen die het geduld kunnen opbrengen om vogels dingen te leren! Ik hou van alle dieren, maar papegaaien of ander gevogelte vind ik heel leuk bij andere mensen. Maar ik ben meer van de 4 benige beestjes. Geweldig trouwens dat je hulp kunt bieden bij 'probleem gevallen'. Want dat verdienen ze inderdaad niet, om zo'n vreselijk bestaan te leiden!

Ik vind het maar een vreemdsoortig gedoe, met een zieke verpleegkundige. Ik heb Rob maar een keer of 2 in het voorbijgaan ontmoet en heb dus ook geen duidelijk beeld van hem. Het leek me een vrolijke 'ouwehoer'.

Gelukkig weten we inderdaad dinsdag meer!!!

Ben jij soms stier van sterrebeeld??? Ik heb een vriendin die ook zo heerlijk door kan vragen. Een stier dus.

Brenda: hoeveel van die koek kun je nog op? Zal toch ook wel maar een klein stukje zijn? En word je dan niet misselijk, omdat je lijf niet meer zo gewend is aan zoetigheid?

@Pudding: hoe staat het met de halfvaste hapjes? Geniet je er ook wel van? En krijg je 's morgens dan een héél beschuitje op?
@Maaike, ja eigenlijk kan ik best veel eten hoor, twee beschuitjes is no problem vanavond een bordje spagetti gegeten, heerlijk ik heb het gepureerde gedeelte min of meer overgeslagen omdat ik geen verschil merk. Nu komt het op dicipline aan merk ik en dat gaat redelijk goed. Eigenlijk had ik gedacht dat je veel minder zou kunnen eten . maar wellicht komt dat straks met het opspuiten?

wat een raar verhaal zeg met die Rob, er zal toch een vervanger aangesteld zijn om zijn werk geheel of gedeeltelijk over te nemen lijkt me.
@pudding

Ik heb ook nog steeds geen verschil gemerkt met voor de plaatsing hoor. De verpleegkundige zei ook al dat het bij heel weinig mensen wat doet voor de 1ste opspuiting. Bij sommige is het plaatsen van een leeg bandje al voldoende, maar dat zijn er niet heel veel.

Nog ruim een weekje tot mijn opspuiting en dan ben ik benieuwd, hoe het dan voelt!

Ik kan nu ook alles eten, echter ik let wel zelf nu de calorietoppers. Cola laat ik inmiddels al staan maar verder eet ik gewoon met de pot mee (jus e.d. dan weer niet)
fijn te horen ik vond het al teleurstellend dat er best veel voedsel in mn maag past . ik heb nog geen afspraak maar die ga ik maandag meteen maken dat snap je.

ik let wel heel erg op mn eten , geen sausjes en vette dingen. 3 x per dag een kleine maaltijd en fruit ipv een koekje en op zich gaat het prima . ik zit nu op ongeveer 1000 caliorieen per dag schat ik ( net even gecheckt op de www.caloriechecker.nl ) het zijn dus vandaag 911 calorieen :D
@pudding

Spuiten ze bij jullie al zo snel op dan? Bij ons pas op verzoek 6 weken na de plaatsing. Baalde ik ook wel van hoor, had het liever direct gezien toen ik me al goed voelde. Snap hun ook wel maar als ik me goed voel en alles alweer kan eten, toch ook een teken dat het lichaam het 'vreemde' al geaccepteerd heeft in je lijf. Maar een maaltijd klein te houden door een klein bordje en bestekvorkje te gebruiken, lukt niet want bordje 2 komt er dan toch weer bij en dan heb ik pas het vol-gevoel. Dat is dus wel al eerder als voor de plaatsing maar of dat ook echt of tussen de oren zit, weet ik nog niet helemaal zeker haha
Maaike,

Ik kan nu half stukje op van de oranjekoek en word er niet misselijk van.

Heb je nog lekker gewerkt en veel Duitsers?

Pudding:

Denk niet dat ze al gaan opspuiten en dat ze inderdaad wachten tot 6 weken.Bellen kan altijd.

Limburger.

Is echt iets Fries oranjekoek en vlaaien iets Limburge

Papagaaien wauw mooie beesten,

WIj hebben ook altijd 1 gehad maar die is in 2001 overleden aan de papagaaienziekte.

Lorre wilde altijd onder de douche en liet dat merken door zich van de stok te laten vallen hahaha

Hier deed het ook veel met lege bandje en ben pas bij -25 kilo opgespoten, ben dus 1 van de weinigen.

Straks visite voor verjaardag nog en heb gisteren laarzen gekocht en die kon ik voor de operatie niet aan!!

En een mooie winterjas en heel iets anders dan ik altijd had!!
ohohoh, ik heb zo'n last van obstipatie :( sinds maandag niet meer geweest en de dokterswacht gebeld. lief gaat zo microlax vor me halen. ik ben misselijk en heb buikpijn. hebben jullie dit ook gehad?
Jeetje, dats niet fijn. Ik heb er (gelukkig) geen last van gehad.Ik werd wel gewaarschuwd niet teveel op crackers en droog eten te teren de eerste dagen om dit te voorkomen, Vandaar dat ik vanaf het begin al appelmoesjes en al snel stamppotjes (gepureerd) at.

Wellicht toch (te) droog gegeten de eerste paar dagen zodat je darmen nu eigenlijk weer willen door het normale eten maar niet kunnen?

Hoop dat het snel overgaat voor je.
Nee dat denk in niet want ik heb steeds vloeibaar gegeten en toen ik vast voedsel ging eten heb ik voldoende gedronken. Hoe dan ook het ergste leed lijkt geleden en ik ga nu nog beter opletten met eten en drinken:)
Nee dat denk in niet want ik heb steeds vloeibaar gegeten en toen ik vast voedsel ging eten heb ik voldoende gedronken. Hoe dan ook het ergste leed lijkt geleden en ik ga nu nog beter opletten met eten en drinken:)
Pudding

Heb jij niet iets voorgeschreven gehad van dietiste?

Ik moest 2x per dag Stimulance drinken van Nutricia.

Zijn kleine pakjes drinken.

Morgen heb ik een afspraak in ziekenhuis bij dietiste
O bah Pudding: vervelend!!! Je lijf is niet meer gewend aan weinig eten. Als de pilletjes maar snel doen wat ze moeten doen! En dat dat wat er komt dan ook een soort van keihard projectiel is... Maar het zal wel goed komen, als het eenmaal weer een beetje normaal op gang is.

Dat zijn dan weer van die dingen waar ik ook nog nooit bij stilgestaan heb Ik heb dat ooit vroeger ook wel gehad, als ik weer eens aan een of andere lijnclub ging meedoen. Ellendig was dat.

Het is toch best apart om te lezen, dat mensen zó verschillend reageren op de maagband. Of liever; de lijven. Nieuwsgierig hoe het bij mij zal gaan.

Brenda, het viel gelukkig mee met de Duitsers. Ik heb redelijk rustige dienstje gehad gister en vandaag. Alleen moest ik vanmiddag erg nodig naar de wc en toen bleef het natuurlijk nét steeds wat druk. En dan kun je dus niet naar de wc. Op een bepaald moment heb ik gewoon gedacht: stik maar allemaal, ik moet nú, anders doe ik het in mijn broek...

Wat een opluchting was dat!!!

Morgen daggie vrij en dan dinsdag een vroeg dienstje met 's avonds de lotgenoten bijeenkomst, alwaar ik Limburger ga ontmoeten en woensdagmorgen de psychologe. Spannend!
Maaike,

Ken dat van net te druk om naar toilet te kunnen gaan.

Spannend morgenavond en een minimeeting en woensdag de psyhologe.

Blijf jezelf en geen zenuwen niet nodig.
Dank je wel Brenda! Ik ben op dit moment nog niet zenuwachtig, gelukkig. Maar ik vrees dat dat woensdagochtend toch wel een beetje de kop op zal steken...

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Pudding, hoe is het met de ontlasting? Gaat ie weer? Scheelt straks ook weer een kilootje, als alles eruit is.
spannend Maaike ik vond het gesprek met de psych het spannends maar het viel vreselijk mee. succes meid!

@ Brenda, ha het gaat weer prima, maar mens wat voelde ik me akelig het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven