Alles goed hier

24-10-2010 18:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij voorbaat; Hier geen drama.

Bij deze deel ik mede dat ik mijn motto gekozen heb.

Als man zijnde op een door vrouwen gedomineerd forum krijg ik wel eens de indruk dat wij mannen in de minderheid zijn, zowel wat statistieken betreft als overtuigingskracht.

Ik heb ook vrij vaak tot mijn schrik gemerkt dat er, ook 2010, nog vrij veel gegeneraliseerd wordt, en dat zowel mannen als vrouwen zich hier aan schuldig maken.

Vandaar dat ik mijn motto gekozen heb, een kleine, doch niet onbelangrijke 'constant reminder' .

Hier komt ie:

'' Eine Frau ist noch nie ein Mann gewesen, und ein Mann noch nie eine Frau."

Niet gek, al zeg ik het zelf!

Maar waarom om het duits? Natuurlijk, de literatuur geinteresseerden onder ons voelen het instinctief aan : Duits is de taal van de duistere literatuur en diepe filosofie, de taal van Goethe en Nietzsche, dat geeft dit motto toch een diepgang die waarschijnlijk op het nederlands niet gelukt was.

Zodoende.

Ik kan me voorstellen dat sommige lezers zeggen:

"Waarom moet je daar een topic voor openen?"

En:" Waarom vind je het belangrijk te herhalen dat dit door een man geschreven is?" Ik geef deze lezers gelijk, maar slechts gedeeltelijk.

Ik denk namelijk wel degelijk dat een ieder, die de moeite neemt over mijn motto na te denken in zal kunnen zien dat "verrek, er een waarheid als een koe!" in zit.

Tot die lezers zou ik graag de volgende vraag willen richten: Zou het motto nog beter zijn als er:

" Und eine Frau ist noch nie eine andere Frau gewesen" wordt toegevoegd?

Of wordt dat teveel van het goede en haalt het de slagkracht uit eerste zin, ondanks de "Verrek, Wéér een waarheid als een enz." Erlebnis? Ach ja, Die Qual der Wahl..

Het werd een heel verhaal, langer dan ik dacht, maar niet zo lang als ik gewild had, maar toch lang genoeg om me een egotripje te geven ( Ik zou graag een gevende discussie hebben gezien, maar kan daar om onduidelijke redenen zelf waarschijnlijk niet aan meewerken, hiervoor mijn excuus! )dus hier nog een smiley:
Waarom moet je daar een topic voor openen?
quote:HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 19:01:

[...]

Cateautje!!! Je maakt me gelukkig! Een betere geschenk had ik niet durven dromen: ''Een man is ook nooit een andere man geweest''

Alwééééér een Waarheid als en Koe, de derde al ondertussen.

Als iedereen die koeien nou even serieus bestudeerd, komen we met z'n allen van dat Geraliseren ( mannen zijn zus....vrouwen zijn zo....) af !We ervaren onszelf allemaal als uniek, alleen alle anderen zijn klonen van elkaar. Het zit nou eenmaal in de natuur van de mens (want dat zijn we wel allemaal) om zichzelf boven de grote gemene deler uit te klauwen.
quote:NevankaLetonja schreef op 24 oktober 2010 @ 18:32:

Hans; ik vind je leuk

En eeh goed motto!

Nevanka Letonja:

Hengelen mag niet, tenzij je de TO bent...ik dus...maar thanks anyway, ik vind jou ook leuk, jouw postings en avatar beide. Altijd intelligente reacties, zelfs op mijn topic Vertel eens iets over jouw nick, die zo intrigerend exotisch klinkt....
quote:Clary schreef op 24 oktober 2010 @ 18:56:

[...]

Oké, normaal en vriendelijk:

Dag Hans. Wat een mooie openingspost! Mijn complimenten! Ik begreep er eerst niet zo heel veel van, maar als het ironisch bedoeld is vind ik het erg grappig. En je motto is erg leuk, hoewel ik 'Wo ist der Bahnhof, do ist der Bahnhof' (spellingfouten voorbehouden) ook grappig vind.

Groetjes,

Clary

*Is het zo goed?*Perfect.
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2010 @ 19:09:

[...]

We ervaren onszelf allemaal als uniek, alleen alle anderen zijn klonen van elkaar. Het zit nou eenmaal in de natuur van de mens (want dat zijn we wel allemaal) om zichzelf boven de grote gemene deler uit te klauwen.

Daarvoor hoef je geen ouwe filosofen te bestuderen.

Monty Python bekijken volstaat ook. klikkerdeklik

Even geraliserent gesproken, zeg maar
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 24 oktober 2010 @ 19:18:

[...]

Daarvoor hoef je geen ouwe filosofen te bestuderen.

Monty Python bekijken volstaat ook. klikkerdeklik

Even geraliserent gesproken, zeg maar Dat komt, voor zover ik weet, niet van een ouwe filosoof.
quote:HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 19:17:

[...]

Perfect.
quote:Viva Angel2 schreef op 24 oktober 2010 @ 19:05:

[...]

Geweldig! Leuke ontspannen reactie. Hou deze gedachte vast!
[quote]HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 18:25:

Bij voorbaat; Hier geen drama.

Dramatisch vaag, dat wel
quote:Viva Angel2 schreef op 24 oktober 2010 @ 19:05:

[...]

Geweldig!
[quote]HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 18:25:

Als man zijnde op een door vrouwen gedomineerd forum

Let svp op je woorden: een door Angels gedomineerd forum!
Nou solly Hanshier, we liggen niet dubbel. Volgende keer beter.
quote:HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 19:16:

[...]

Nevanka Letonja:

Hengelen mag niet, tenzij je de TO bent...ik dus...maar thanks anyway, ik vind jou ook leuk, jouw postings en avatar beide. Altijd intelligente reacties, zelfs op mijn topic Vertel eens iets over jouw nick, die zo intrigerend exotisch klinkt....Intrigerend exotisch? Volgens mij is de Balkan niet echt exotisch, dus laten we het vooral houden bij jouw benaming!
quote:HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 18:25:

'' Eine Frau ist noch nie ein Mann gewesen, und ein Mann noch nie eine Frau."
quote:HansHier schreef op 24 oktober 2010 @ 19:01:

[...]

Cateautje!!! Je maakt me gelukkig! Een betere geschenk had ik niet durven dromen: ''Een man is ook nooit een andere man geweest''

Alwééééér een Waarheid als en Koe, de derde al ondertussen.

Als iedereen die koeien nou even serieus bestudeerd, komen we met z'n allen van dat Geraliseren ( mannen zijn zus....vrouwen zijn zo....) af !

Ik weet niet of je wel zo over koeien kan spreken als je niet zelf ook weet hoe het is om een ware koe te zijn....

(verder vind ik je motto heel mooi!)
quote:w00t schreef op 24 oktober 2010 @ 19:40:

[...]

[afbeelding]Das nog steeds geen vrouw en zal het ook nooit worden.
Echt? Ik dacht dat Kelly met succes de volledige geslachtsveranderingsmolen had doorlopen.
quote:w00t schreef op 24 oktober 2010 @ 19:40:

[...]

[afbeelding]

Scherp!

Heeft inderdaad een volledige transformerende operatie gehad (of hoe noem je dat).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:w00t schreef op 24 oktober 2010 @ 20:45:

Echt? Ik dacht dat Kelly met succes de volledige geslachtsveranderingsmolen had doorlopen.Het is een vent met een meut zonder baarmoeder, dus geen vrouw.
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2010 @ 20:54:

[...]

Het is een vent met een meut zonder baarmoeder, dus geen vrouw.Ik vind deze opmerking dom en onnodig kwetsend.
Dana... International?
quote:Cateautje schreef op 24 oktober 2010 @ 19:44:

[...]

Das nog steeds geen vrouw en zal het ook nooit worden.

Aan de ene kant niet, maar aan de andere kant: ze ziet er mooier en vrouwelijker uit dan veel "geboren" vrouwen vind ik, dat is knap.

Het is dat ik 't weet, maar zou ik bepaalde foto's van haar zien en ik had het niet geweten, dan zou ik me niet hebben gerealiseerd dat ze "veranderd" is.

[...]

Het is een vent met een meut zonder baarmoeder, dus geen vrouw.Net zoiets als jij dus, een wijf met een mening, maar niet écht een forummer.

Het is een vent met een meut zonder baarmoeder, dus geen vrouw.

Ow, dan mogen er een fiks aantal vrouwen zich niet meer vrouw noemen, ben ik bang.

Ik vind Kelly wel een goed geslaagde transormatie ondergaan hebben eigenlijk. Net als bv Dana International, of die Japanse dame waar mij de naam van ontschoten is.

Nietsche cs. hadden het heden ten dage in elk geval een stuk ingewikkelder gehad.
Geniaal verzonnen motto van jou, HansHier! Vooral de flirt met Duitse filosofie geeft het in mijn ogen gezag. Ben dol op Duitse denkers! Schopenhauer heeft er altijd wel aardig kijk op vind ik, vooral op vrouwen. Maar Nietzsche, dat is de man:

'Man hält das Weib für tief - warum? Weil man nie bei ihm auf den Grund kommt. Das Weib ist noch nicht einmal flach.'

Kijk, die Nietzsche had tenminste door hoe het werkt en maakte gewoon een statement.

'Katzen sind immer noch die Weiber, und Vögel, besten Falles, Kühe.'

Weer zo'n waarheid als een koe.

'Des Mannes Gemüth aber ist tief, sein Strom rauscht in unterirdischen Höhlen: das Weib ahnt seine Kraft, aber begreift sie nicht.'

Precies! Ook als ik het begrijp, begrijp ik het niet. Omdat Nietzsche het zegt. En als ik het per ongeluk toch wel begrijp, dan komt dit doordat ik - door welke oorzaak ook - geen echte vrouw ben. Wat ik inderdaad niet ben (Fälschung von Kopf bis Fuss) dus ook hierin heeft die slimbo weer gelijk!

Ik heb trouwens nog 'n leuk citaatje van Herr Nietzsche voor je, HansHier, een dooddoener van een motto waarmee je jouw hele lading niettemin ineens dekt:

'There are various eyes (...) and as a result there are various truths, and as a result there is no truth.'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven