Nieuw bed; wat is wijsheid?

24-10-2010 19:54 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, ik zit nogal in mijn topic-open-mood, geloof ik. Maar vooruit, ik wil toch jullie ervaringen.

Omdat ik vannacht voor de zoveelste keer om vier uur wakker werd met een lek waterbed, wil ik een ander bed.

Nu zijn we vandaag, gezellig met de rest van Nederland, naar de meubelboulevard geweest om ons te oriënteren.

We willen graag een goed bed, dus ook bij de betere speciaalzaak geweest.

Eerste stop liet ons Auping zien. Lag erg lekker, vond vriend ook. Maar toen kwam stop twee, en die had M-line. Vond vriend nóg veel fijner, ik had het gevoel dat ik er continue afrolde

Ik hoopte nog dat M-line dan iets goedkoper zou zijn dan Auping, maar helaas. 1200nogwat euro voor een matras. Ouch.

De mevrouw van de winkel zei dan nog heel blij dat we wel 200 euro korting per matras kregen. Hardstikke leuk, alleen doet ruim 1000 euro per matras nog steeds pijn.

Maar goed, dat geeft allemaal nog niet eens, maar wat ik dus wil weten; vinden jullie het zijn geld echt waard? Wie heeft er een heel duur bed en zijn jullie blij dat je het gedaan hebt?

Ik bedoel, ik wil best ruim 3000 euro voor een bed uitgeven, maar dan wel alleen als ik er inderdaad 15 jaar mee doe en het écht een verschil maakt.

En dan nog eens wat; ik heb het idee dat er weinig variatie is in matrassen/bodems. Klopt dat? Ik krijg een beetje het idee dat het óf een Beterbedjegoedkopepartij is óf direct een bed van een godsvermogen. Zit er dan echt niks tussen? Merken die ook goed zijn, maar nét iets onder het absolute topsegment van M-Line of Auping?

En nog andere suggesties voor merken die we echt moeten gaan testen?

Voor de goede orde; we zijn ook nog eens moeilijk; vriend is behoorlijk mager, en ik, eeeeh, niet

Dus we moeten ook nog twee verschillende matrassen enzo, hij een zachte, ik een stugge. Beter Bed-aanbiedingen "tweede gratis" werken dus al niet.

Danku voor de wijze input!

*begint vast met sparen*
668, the neighbour of the Beast
Ik heb een heerlijk boxspringbed. Gekocht bij een goede meubelzaak. Geen Auping of M-line, maar een iets onbekender merk (absoluut geen Beter Bed of aanverwante merken meuk!). Totaal kostte het 2000 euro. Maar ik slaap er nu al 10 jaar op en het ligt nog steeds heerlijk
Ohja, dat moet ik er wel bij vertellen. Een boxspring kán ook, maar in principe heb ik nu een waterbed wat los in het ledikant staat.

Liefst zouden we dus het bestaande ledikant behouden en enkel nieuwe bodems en matrassen aanschaffen.

Wat voor merk heb jij dan Zwup?
Hoezo zou een tweed matras gratis niet werken? Mijn ouders hebben ook een stervensduur bed van beter bed, en kregen ondanks dat het ene matras heel zacht en het andere best stevig is, het tweede matras gewoon gratis.

Ik vind het een enorm bedrag voor een bed. Ik weet niet precies wat je wensen en eisen zijn, maar zijn jullie al gaan proefliggen op goedkopere matrassen? Of bij Ikea?

Lief en ik slapen op een zelfgebouwd hoog bed met verstelbare lattenbodems en heel veel kastruimte eronder. (totale bouwkosten: 500 euro) met heel erg fijne matrassen van .... *tromgeroffel* Leen Bakker. 109 euro per stuk, liggen heerlijjk. Was eigenlijk bedoeld als 'tussendoormatras', zo van als we weer geld hebben kopen we wel een echte goeie,maar hetbeviel zo goed dat Lief er al 10 jaar op slaapt en ik 4 jaar geleden er ook maar eentje heb gescoord, toen ik zwanger en wel door mijn oude matras 'heenzakte'.
Ik zal even voor je gaan kijken

Ik heb trouwens geen ombouw/hoofdeind aan mijn bed zitten. De onderste helft is bekleed met stof dus dat was helemaal niet nodig
Marels, je wildus het ledikant van het waterbed houden en daar bodems inzetten?

Wat voor materiaal is het oude ledikant? Hout? Dan kan je ervoor kiezen om speciale latten erin te schroeven, een tussenpoot/ balk te monteren, en daarop zelf lattenbodems naar keuze leggen, met matrassen naar keuze.
Omdat dat volgens mij geld voor de tweede matras van dezelfde soort. En Marelsman en ik hebben echt allebei een ander matras nodig, omdat we qua lichaamsbouw en gewicht dus wel wat verschillen.

En tja, waarom kijken we naar zulke dure bedden? Omdat we het allebei wel gewoon heel belangrijk vinden dat we een goed bed hebben. Vriend omdat hij sowieso snel rug- en nekklachten heeft. en ik omdat ik een optimale ondersteuning gewoon belangrijk vind.

Ik zeg ook niet dat het slecht is hoor, of minder, een matras van Leen Bakker (sterker, ik denk er ernstig over om straks een bank bij Leen Bakker te kopen, die moet ik ook nog hebben), maar voor een bed vind ik het zelf gewoon belangrijk dat het echt goed is. Dus voor mezelf wil ik dat gewoon liever niet.

Ikea zijn we geen van beiden echt fan van. We zijn vandaag voor het eerst in honderd jaar een rondje door de Ikea gelopen en stonden heel snel buiten. Met één geweldige aankoop; een softijsje
Ik heb een Eastborn

Heb twee 1-persoonsbedden van 90 bij 210 cm.
Kan alleen tegen je zeggen koop geen bed van de Ikea! Na 4 jaar heb je spijt als haren op je hoofd en pijn in je rug!
't Oude ledikant is van hout. Op zich kan daar dus alles in; boxspring (maar dat zou raar zijn), lattenbodems, spiraalbodems.

Volgens de Auping-meneer ben je met spiraalbodems het beste, dus dat geloven we dan maar. En die spiraalbodems zijn nog niet zo de kosten (nog geen 300 euro niet-verstelbaar en iets van 600 euro verstelbaar). Het ergste zijn dus matrassen van 1000 euro per stuk. Ouch.
*noteert; eastborn*

Danku
Graag gedaan

Ben het trouwens helemaal eens met je goede matrassen/bedden-theorie.

Op een gegeven moment heb ik een week of 2 moeten slapen op een bed besteld bij de wehkamp/neckerman/otto met een matras van nog geen 10/15 centimeter dik. Ik kon na nacht 1 al niet meer lopen van de pijn in mijn rug en weet ik wat nog meer
Wat ben ik blij dat mijn rug, nek, en rest van lijf juist goed reageren op een goedkoop matras Wij hadden in ons vorige huis een standaard logeerkamer ingericht staan, met een hele dure auping (krijgertje), waarin alle logees heeeeeerlijk sliepen en ik gek werd. Wat een kutbed. Ik wil nooit meer een auping

Toen we verhuisden, bed weggegeven aan vrienden. Vrienden slapen er heerlijk op. Ik kan er me echt geen voorstelling bij maken. Mijn ouders hebben ook een auping, daar kan ik ook niet op slapen.
Ja, nou ja, voor sommige mensen werkt dat vast heel erg goed, maar ik vrees gewoon dat het voor ons niet werkt.

Omdat ik dus inderdaad zwaarder ben dan gemiddeld en Vriend snel last van schouders en rug heeft.

Ook daarom vind ik dus dat wij, in ons geval, niet op een bed moeten bezuinigen. Dus of het nu 2000 of 3500 euro kost, als het het geld echt waard is, dan moet het. Dan sparen we daar gewoon voor.

Maar ik ben wel benieuwd of iemand zoiets heeft en wat de ervaringen zijn.
Enig idee waar dat aan ligt Tilalia?
Tila, kan het dan zijn dat het bed voor jou veel te stug/zacht was?

Maar ik wil ook niet alles wat maar duur is hoor. Tempur bijvoorbeeld moet ik niet, en die zijn toch ook een godsvermogen per matras
De consumentenbond test ook matrassen. Misschien kun je de resultaten daarvan even opzoeken. ( en niet alle types zullen goed zijn, maar ik weet dat een aantal matrassen van de IKEA er een paar jaar geleden heel goed uitkwamen)
Consumentenbond kun je alleen resultaten van opzoeken als je lid bent. En laat ik nu geen lid zijn

Maar dankjewel voor de suggestie!!
Ik ga bij een grote aankoop altijd even langs de bieb als ik een test wil inzien.
Wij hebben M-line matrassen en zijn aan onze 4e set bezig die onder garantie zijn vervangen (ze geven 10 jaar garantie).

Ik neem nooit meer traagschuim oid, wij slapen graag met het raam open in een flink koude slaapkamer. Het matras wordt kogelhard in een koude kamer. En er komen gigantische kuilen in bij ons wat dus niet zou mogen. Vandaar dus dat de matrassen elke keer worden vervangen onder garantie.

Onze volgende matrassen worden of van Auping of van Ikea. Gewoon lekker pocketvering, slaapt niet te warm en is niet gevoelig voor temperatuurschommelingen.
Wij hebben ons vorig jaar een bed uit het tempur relaxation gamma gekocht. Maar weet niet of ze die ook in nederland verkopen (mijne in denemarken gekocht). Is een springbox met een tempur topper er op. Ligt echt fantastisch goed. Verschillende hardheid voor mij en men vriend.
@Bengal; dan is de service van M-Line in elk geval goed

Maar balen dat je dat hebt zeg! Da's inderdaad een nadeel van traagschuim... Dankjewel voor de ervaring, die nemen we mee
Ik heb M-line en vind het helemaal super en ben zo blij dat ik zoveel geld heb uitgegeven (want ook nog elektrisch en speciale bodem) Echt ik wordt veel uitgeruster wakker en vind het zalig.

Echt een super koop. Maar.....je moet je goed laten voorlichten. Het is heel belangrijk dat je de goede soort neemt. Hangt van je gewicht ed af. Mijn vriend is zwaarder en heeft dus een iets hardere matras ed.

Ja en de temperatuur is wel belangrijk. Het duurt inderdaad even voordat het bed op temperatuur is, maar als hij dat eenmaal is, blijft hij dat ook lang en wordt niet te heet of iets dergelijks. Met veel nachtelijke uitstapjes ivm twee jonge dochters ben ik altijd verzekerd van een lekker warm bedje als ik weer terug kruip. Hij vormt perfect naar mijn lichaam waardoor ik nooit meer last heb van een pijnlijke rug of nek enz enz.

Ik heb ook de kussen hiervan, waar ik ook erg tevreden over ben. Al met al helemaal fantastisch, voor mij echt geen Ikea meer.
Dankjewel voor de ervaring Scuba!

Ik vond zelf Auping wat fijner liggen, maar mijn vriend vond M-Line echt veeeeel fijner. Dus ja, ik denk dat dat nu toch bovenaan het lijstje staat.

Weet jij nog welke matras je hebt? En heb jij die bodem met die vering enzo of gewoon een spiraal- of lattenbodem erbij?
De service is inderdaad goed, de kwaliteit ben ik minder over te spreken. Ik vind traagschuim dus veel te warm slapen, heel onprettig. Geef mij maar een wat koeler bed met een dikker dekbed. Maar dat is echt een persoonlijke voorkeur, ik houd bijvoorbeeld ook van een flink stevig matras. M-line in de winter is mij zelfs te hard....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven