Het grote wintersporttopic 2010/2011
zondag 24 oktober 2010 om 19:47
zondag 24 oktober 2010 om 19:51
zondag 24 oktober 2010 om 21:47
Leuk! Ik heb vorig jaar ook mee geschreven op het topic toen ging ik voor het eerst op wintersport en dat is zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan. We hebben nog niet geboekt maar gaan waarschijnlijk eind januari naar Morzine of Avoriaz.
Ik heb vorig jaar een outfit aangeschaft dus die gaat nog wel even mee maar heb wel besloten dat ik voor skischoenen wil gaan kijken en misschien ski's maar moet even kijken wat het budget toe laat. Ik heb er in ieder geval nu al heel veel zin in!
Ik heb vorig jaar een outfit aangeschaft dus die gaat nog wel even mee maar heb wel besloten dat ik voor skischoenen wil gaan kijken en misschien ski's maar moet even kijken wat het budget toe laat. Ik heb er in ieder geval nu al heel veel zin in!
maandag 25 oktober 2010 om 10:43
maandag 25 oktober 2010 om 18:43
Het is heel goed bevallen, de eerste week heb ik gewoon op eigen houtje met de snowboarders samen geskied en met andere Nederlanders. Tweede week heb ik 's-ochtends lessen gevolgd. Daar heb ik echt veel bijgeleerd en het heeft me een stuk zelfverzekerder gemaakt. Achteraf gezien had ik eigenlijk de eerste week ook beter lessen kunnen nemen, zeker omdat er een vriend mee was die niet begreep dat ik niet gewoon recht van de piste af durfde te gaan terwijl hij dat op een snowboard wel deed (hij had al 5 jaren ervaring, tja). Afgelopen maand zijn we naar een indoorhal geweest om de spieren alvast een beetje te trainen maar kwam er al gauw achter dat zo'n hal tov wintersport weinig voorstelt. En nu heb ik eigenlijk wel weer heel erg veel zin om weer te gaan
Ik vond het echt heerlijk om te doen.
Ik heb in ieder geval besloten om dit jaar weer op les te gaan in Frankrijk en dan hopelijk verder te vorderen op rode pistes. (blauwe pistes lukken me nu redelijk goed en op de laatste lesdag hebben we een rode piste gedaan) dus ben benieuwd.
Ik heb in ieder geval besloten om dit jaar weer op les te gaan in Frankrijk en dan hopelijk verder te vorderen op rode pistes. (blauwe pistes lukken me nu redelijk goed en op de laatste lesdag hebben we een rode piste gedaan) dus ben benieuwd.
maandag 25 oktober 2010 om 18:51
Ik zie dat we echt een vast groep hebben, die paar maanden voorpret per jaar. Leuk!
Morgen kan ik op het werk vragen of ik in de betreffende week vrij kan krijgen en dan gaan we zsm boeken.
Wat leuk Alyssa dat het zo goed bevallen is dat jullie weer gaan. Ik kan me nog wel herinneren dat ik het de eerste jaren helemaal niet zo leuk vond. Maar toen was ik nog een bang kind, misschien scheelt dat.
Morgen kan ik op het werk vragen of ik in de betreffende week vrij kan krijgen en dan gaan we zsm boeken.
Wat leuk Alyssa dat het zo goed bevallen is dat jullie weer gaan. Ik kan me nog wel herinneren dat ik het de eerste jaren helemaal niet zo leuk vond. Maar toen was ik nog een bang kind, misschien scheelt dat.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
maandag 25 oktober 2010 om 20:37
Ik zweer bij skilessen!
Ik ga nu voor de 7e keer, maar ik neem nog steeds de eerste twee dagen les.
Doet wonderen voor mijn zelfvertrouwen en voor mijn techniek kan het ook geen kwaad. Mijn vriendin skiet beter dan ik, dus we zitten niet in het zelfde klasje. Geen probleem; ik vind zo'n skiklasje vaak toch wel gezellig.
Ik ga nu voor de 7e keer, maar ik neem nog steeds de eerste twee dagen les.
Doet wonderen voor mijn zelfvertrouwen en voor mijn techniek kan het ook geen kwaad. Mijn vriendin skiet beter dan ik, dus we zitten niet in het zelfde klasje. Geen probleem; ik vind zo'n skiklasje vaak toch wel gezellig.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
maandag 25 oktober 2010 om 22:27
quote:Juniper_ schreef op 24 oktober 2010 @ 18:50:
Oh dat klopt. Valmorel, St. Francois Longchamps als ik het me goed herinner.Wij hebben daar jaren geskied, vandaar dat ik het nog weet.Wow, wat een geheugen. Ik was het zelf alweer zo ongeveer vergeten. We zijn toen uiteindelijk naar Alpe d'Huez gegaan en dat was goed bevallen.
Oh dat klopt. Valmorel, St. Francois Longchamps als ik het me goed herinner.Wij hebben daar jaren geskied, vandaar dat ik het nog weet.Wow, wat een geheugen. Ik was het zelf alweer zo ongeveer vergeten. We zijn toen uiteindelijk naar Alpe d'Huez gegaan en dat was goed bevallen.
dinsdag 26 oktober 2010 om 14:58
Hoera, fantieke skier meldt zich! Ga dit jaar iig 2 keer. In november/december lang weekend (gletscher skiën) en ergens later in het seizoen nog.
Boek nooit lang van te voren en ga zelfs liever op de valreep (na flinke dump).
Zou het liefst zomervakantie skippen en enkel op wintersport gaan maar Mipsman weigert...
Boek nooit lang van te voren en ga zelfs liever op de valreep (na flinke dump).
Zou het liefst zomervakantie skippen en enkel op wintersport gaan maar Mipsman weigert...
dinsdag 26 oktober 2010 om 15:10
Doornroosje, doe ik ook altijd. Een paar dagen les. Of alleen de ochtenden en 's middags zelf op pad. Omdat ik niet elk jaar ski, ben ik er dan toch weer even uit en een beetje bangig dus stijf. Iemand die dan aan je techniek vijlt is wel fijn.
Ik las trouwens pas geleden in een newsletter een artikel over een reisboekje voor kinderen, het heet Noedel in Oostenrijk. Ik heb zelf geen kinderen in de familie, maar anders is het een leuk kado of voorbereiding van de wintersport.
Ik las trouwens pas geleden in een newsletter een artikel over een reisboekje voor kinderen, het heet Noedel in Oostenrijk. Ik heb zelf geen kinderen in de familie, maar anders is het een leuk kado of voorbereiding van de wintersport.
woensdag 27 oktober 2010 om 19:47
Hé Les Portes du Soleil hebben we ook naar zitten kijken, maar dan naar Chatel. Maar Oostenrijk trekt nu toch meer, dus dat gaat het zeker worden.
Mips, ik wou dat ik dat kon. Gewoon vertrekken wanneer er een flink pak gevallen is. Helaas ben ik gebonden met vakantie opnemen. Jammer hoor.
Mips, ik wou dat ik dat kon. Gewoon vertrekken wanneer er een flink pak gevallen is. Helaas ben ik gebonden met vakantie opnemen. Jammer hoor.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
vrijdag 29 oktober 2010 om 11:20
@ym: gletcher skien in Sölden is super! Ga je met de wereldbekerwedstrijden? Druk maar supergezellig!! Geniet vh uitzicht op de Dolomieten.
Vent is ook prachtig. Heel mooi autentiek dorpje. Vanuit daar kan je snel naar Ober/Hochgürgl. Timmelsjoch naar Italië is dsn wek dicht dus voor de Dokomieten moet je een paar uur rijden.
@min30: minimips blijft nog thuis, nog iets te klein...
Oei, krijg echt skikriebels van dit topic haha!!
Vent is ook prachtig. Heel mooi autentiek dorpje. Vanuit daar kan je snel naar Ober/Hochgürgl. Timmelsjoch naar Italië is dsn wek dicht dus voor de Dokomieten moet je een paar uur rijden.
@min30: minimips blijft nog thuis, nog iets te klein...
Oei, krijg echt skikriebels van dit topic haha!!
vrijdag 29 oktober 2010 om 15:38
Ik heb net geboekt
Gelijk de skiles voor mezelf en de snowboardles voor mijn vriend erbij geboekt
Nu nog even de parking boeken want autovrij dorp. En binnenkort maar op zoek naar skischoenen en skies want ik heb geen materiaal voor mezelf erbij geboekt. Vriend heeft sinds 2 maanden een eigen snowboard en schoenen dus die is al voorzien. En nu heb ik echt helemaal zin om te gaan. Ik denk dat we binnenkort in Landgraaf maar weer gaan oefenen, zulke skikriebels!