Wat eten we vandaag?

28-09-2010 12:40 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten, en kom inspiratie opdoen!

Het vorige topic is hier na te lezen:

En wat eten we vandaag?
Hmmm er komen heerlijke geuren uit de keuken van mams. Ruik de spruiten al.... En ze is bezig met een grote pan zuurkool voor morgen. HEERLIJK!! Denk dat ik toch maar een bakje meeneem voor thuis in de vriezer.

Zo dus lekker spruitjes, snijbonen, aardappels en een bieflap eten.... Heb voor toe een bitterkoekjes-cake van de Appie meegenomen. Moest net toch nog even een kipfiletje halen voor morgen en kon het niet laten....
Vandaag geen zin om te koken, dus cup a soup prei creme, Parijse worteltjes en 2 multikoren boterhammen met appelstroop.
Ik heb ook geen zin om echt te koken en heb noedelsoep van yum yum op en heb wat bladerdeeg flapjes in de oven gegooid(vulling van feta en tijm)
Het zal wel in de lucht hangen, ook hier geen zin in koken. Club sandwich gemaakt met getoaste boterhammen, belegd met rosbief, ei, tomaat, rucola, komkommer, kaas. Erbij een zelfgemaakte milkshake banaan.
Klinkt evengoed erg lekker Marriss wat je gegeten hebt!

Ondanks dat je geen zin had in koken...
@winnie: de pasta was lekker zeg! Ik kan me voorstellen dat dit met heel veel soorten groente heel smakelijk kan zijn. Ideaal recept om je restjes in te verwerken vanuit de koelkast (ik had nog paprika liggen en heb die er ook in gedaan, smaakte prima). Vriend vond het ook lekker en voor herhaling vatbaar.

We hebben er nog wat focaccia van gisteravond bij gegeten (even opgewarmd in de oven, lekker hoor) en voor na had ik nog wat tiramisu over. Heerlijk.
Leuk om te horen dat de pasta met rivierkreeftjes lekker was Teig!

Ik ga 'm binnenkort ook wel weer eens maken.... Hahaha maar wil ook de komende tijd de recepten van de (M)eet weer maken... Zo lekker allemaal!
Bedankt dames!

Net terug van het familieoverleg en we hebben een chineesje laten aanrukken. Was lekker.

De rivierkreeftjespasta had ik ook opgeslagen en moet ik dus zeker maken, lees ik.

Ik ga morgenavond de restjes van de meet opmaken... Mjummie!
Kan me voorstellen dat jullie geen zin meer hadden om te koken Koreveen. Chineesje is dan wel zo makkelijk en lekker. Alle plannen uitgestippeld? Pfff vervelende tijd zo voor jou en je familie!
Kan me voorstellen dat jullie geen zin meer hadden om te koken Koreveen. Chineesje is dan wel zo makkelijk en lekker. Alle plannen uitgestippeld? Pfff vervelende tijd zo voor jou en je familie!
Hi Win, bedankt voor je lieve reactie.

Ja, alles geregeld: dinsdagochtend vroeg die kant op met de auto. Crematie is woensdagochtend. We hebben, gelukkig, een hotelletje gevonden waar we met de hele bups kunnen overnachten.

Nu alleen nog 2 dagen vrij vragen aan de baas, maar dat zal geen probleem zijn. Sta wel vol gepland met afspraken dus morgen allemaal gaan afbellen ..... pfff
Ik ga zo met Dochter (11) de keuken on. Zij maakt meirapen in room, ik aardappeltjes met spek van de bakplaat, italiaanse sausijzen voor wie geen kip lust, gepaneerde kipfilet en salade.
Ik mag er vanuit gaan dat je baas het inderdaad geen probleem vindt!

Mocht ik je niet meer spreken: Sterkte de komende dagen en goeie reis alvast!
Wat verdrietig, Korenveen
Wat verdrietig, Koreveen, sterkte de komende dagen!
Sterkte Koreveen,vrij krijgen zal neem ik aan geen probleem zijn..

Vandaag geen idee wat te eten,vriend is ziek thuis gebleven heeft vannacht en vanmorgen over moeten geven en diarree dus zal wel een buikgriepvirus oid opgelopen hebben.

Hij dacht eerst dat het van de erwtensoep van zijn ouders komt maar ik heb nergens last van en heb ook 2 kommen op gistermiddag...

Ik zal hem straks eens vragen of hij ergens trek in heeft,hoeft hij niks bak ik voor mezelf een omelet ofzo.
Nogmaals sterkte Koreveen!

@ Suus, inderdaad we eten vandaag de goulash. Met vers brood en een komkommersalade denk ik. Ik ben verslaafd aan pittig dus er zit ong 100 ml sambal en 2 spaanse pepers in

De goulash staat nu weer op.

Ik heb alleen een vraagje: ik heb sommige delen van het vet eraan gelaten. Ik neem aan dat de enige manier om dit er weer af te krijgen is om ze stuk voor stuk uit de saus te nemen er eraf te trekken?
Sabb, dat vet geeft juist smaak en malsigheid aan je vlees, het is dus lekkerder als je het allemaal mee laat pruttelen. Als het echt teveel is, haal ik het er pas op mijn bord vanaf.
Mijn vriend heeft gisteren ook heerlijk gegeten van het lekkers dat nog over was na zaterdagavond, Complimenten aan de kokkinnen!

Vanavond pasta met zalm, spinazie en mascarpone. Misschien toe een stukje semifreddo
Gisteren bij vrienden gegeten: voor een aardappelsalade van aardappelpartjes met courgette, rucola en salami in zelfgemaakte pesto (uit een pot van de lichting die wij zelf ook nog thuis hebben staan lekker dus!). En hoofd een pasta met veel knoflook (uit het knoflookkookboek) en champignons.

Toe ijs met een yoghurt-abrikozen cakeje.

Vanavond weer bij vrienden, de beruchte maandagavond. Ben benieuwd!
Zuurkoolstamppot met een speklapje. Heb ik trek in! Vriend staat nu te koken.

Koreveen; gecondoleerd en sterkte!
Vanavond tosti's brie-banaan!

Wie was daar ook maar weer zo gek op... volgens mij AgentL?
quote:yette schreef op 24 oktober 2010 @ 22:49:

Ik ga zo met Dochter (11) de keuken on. Zij maakt meirapen in room, ik aardappeltjes met spek van de bakplaat, italiaanse sausijzen voor wie geen kip lust, gepaneerde kipfilet en salade.

Ik las het als meira-pen

Wat een vreemd gerecht dacht ik al
Gecondoleerd Koreveen!
Sterkte Koreveen!

Hier lamachuns met kebab, tomaat, kaas, ijsbergsla en een flinke kwak zelfgemaakte knofsaus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven