Gezondheid alle pijlers

Morgen gaat het gebeuren.. Multiload spiraal

24-10-2010 13:29 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen krijg ik een multiload spiraal, ondanks ik nog geen kinderen heb gebaard. Hormonen zijn geen optie dus is een multload het enige wat over blijft.

Ik zie er zo tegenop lees nl op internet (inclusief het Viva forum) zulke vreselijke verhalen dat ik nu hier hoop dat iemand mij gerust kan stellen!

Van de gyno heb ik 1gr paracetamol, 50 mg napoxen en 10mg lorazepam gekregen, dat laatste om een beetje chill te worden.
Ik heb hem ook gehad, voor en na de bevalling. Moet eerlijk zeggen dat na de bevalling het zetten makkelijker ging.
Home is where your wifi connects automatically.
van 'n koperspiraal krijg je toch ernstige ongesteldheidsklachten? waarom zijn hormonen geen optie voor jou?
@ Elninjoo, door meer dan 16 jaar de pil te hebben geslikt heb ik een lever afwijking, soort kluwe van vaten ws door pil gebruik.
Een vriendinnetje van mij heeft hem ook laten zetten. Nog nooit kids gehad.. Het deed wel zeer, maar niet belachelijk veel.

Ik daarentegen viel bij het zetten van mn mirena flauw van de pijn.. The difference? Zij had met spuitjes een verdoving gehad.. Vraag daar om.

Xx

edit: was in dezelfde kliniek trouwens.. Ik kreeg de verdoving niet omdat ik op mn 2e menstruatie dag was (baarmoedermond meer open). Toen ik heen ging voor de checkup, was het volgens de gyn die ik toen kreeg belachelijk dat ik de optie niet had gekregen.
Oja nog vergeten erbij te zeggen, geen menstruatie op moment
quote:loesepoes schreef op 24 oktober 2010 @ 13:42:

Oja nog vergeten erbij te zeggen, geen menstruatie op moment

Dan moet je morgenvroeg je kliniek bellen en dat melden. Dan zetten ze hem namelijk niet. Achteraf wel, van te voren niet... Je baarmoedermond is dan té gesloten. Ik heb een keer voor niets op de stoep gestaan en mocht pas terug komen als ik wel menstrueerde.........

edit: misschien dat dit per kliniek verschild.. Ik was in een CASA kliniek. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze, als het zetten wel mogelijk is zonder menstruatie, ze mij weg gestuurd hebben en ingeplande tijd hebben verspild.
Bij mij hebben ze hem wel gezet zonder "echte" menstruatie. Het is dan alleen lastiger voor de artsen, maar een goeie kan het zo ook wel.

Succes Loesepoes. Pijn doet het (veel) maar ik zou hem zo nog een keer nemen als deze uitgewerkt is!
quote:tuffers schreef op 24 oktober 2010 @ 13:45:

Bij mij hebben ze hem wel gezet zonder "echte" menstruatie. Het is dan alleen lastiger voor de artsen, maar een goeie kan het zo ook wel.

Succes Loesepoes. Pijn doet het (veel) maar ik zou hem zo nog een keer nemen als deze uitgewerkt is!Zonder "echte"? Wat versta je dan onder een neppe menstruatie ? Bloedde je een beetje? Want dat is namelijk al genoeg. Het is een teken dat de baarmoedermond open is..
Ik vond het geen feest maar er zijn ergere dingen hoor. Wel die pijnstillers nemen, ook voordat je gaat. Naderhand heb ik steeds ibuprofen 400 genomen, dat hielp prima.

Heftige menstruatieklachten? Geen last van gehad.
Afgelopen woensdag ben naar de gyno geweest en had een klein beetje bloed, geen menstruatie maar er is gewoon een afspraak gemaakt voor maandag! Ga voor het zetten hier gewoon naar het ziekenhuis.
Mijn tweede is ook niet tijdens een menstruatie geplaatst. Geen verschil gemerkt.
quote:loesepoes schreef op 24 oktober 2010 @ 13:51:

Afgelopen woensdag ben naar de gyno geweest en had een klein beetje bloed, geen menstruatie maar er is gewoon een afspraak gemaakt voor maandag! Ga voor het zetten hier gewoon naar het ziekenhuis.

Like i said, een beetje bloed is genoeg. No worries dan ..

Als je helemaal niet gevloeid had, was het een ander verhaal volgens "mijn" gyn..

Xx
De multiload heb ik nu 1 maand en bevalt me eigenlijk prima. Hij is bij mij gezet tijdens mijn menstruatie (derde dag). Het zetten was gevoelig en werd op het laatst wat draaierig maar meer ook niet. De enige bijwerking wat ik heb van de koperspriaal is dat ik wat meer en wat langer menstrueer. Dat neem ik voor lief, want met de pil had ik bijna elke maand of hoofdpijn of migraine in de stopweek. Sowieso heb ik minder hoofdpijn dan toen ik nog aan de pil zat, bedenk ik me net.

Zelf heb ik bewust niet voor de mirena gekozen ivm de hormonen en daar wilde ik zelf vanaf, dus blijft de koperspiraal over. Wel heb ik overigens 2 kinderen we zijn 'klaar'. Mijn huisarts begon al over steriliseren, maar daar vind ik mezelf nog te jong voor.

Laat je aub niet leiden door de verhalen op internet!!! Ik heb het goed met mijn huisarts kunnen bespreken en dat vond ik belangrijker dan de meningen/verhalen dan op internet. Zelf heb ik wel 2 paracetamol genomen een halfuur voordat ik de spiraal kreeg. En probeer vooral de ontspannen, echt belangrijk. Naar je buik blijven ademen.
Oja, en doe vandaag rustig aan! Geen gekke drukke dingen doen want je buik is best gevoelig (mocht niet van de huisarts).
Nou het is gebeurt sinds anderhalf uur ben ik in het gelukkige bezit van een multiload spiraal! Inzetten was behoorlijk pijnlijk, heb zelfs tijdens het zetten geroepen dat ik het klooster in ga!

Helaas zit ie volgens de gyno te laag, moet over 4 weken terug en als ie dan niet goed zit krijg ik onder narcose een koperspiraal.

Na het zetten nog een klein uur gelegen maar nu gaat het wel weer! Lig lekker op de bank en daar blijf ik zeker nog wel ff liggen!

Meiden bedankt voor jullie advies en steun!! Is er nieuws dan laat ik het zeker ff weten! Gr. Loes
Bijna een week geleden laten zetten en het is errug goed gegaan, beetje bloedverlies en heel af en toe een krampje, meer niet!

Nu wachten op de na controle of het spiraal goed is gaan zitten en hij veilig is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven