Mode & Beauty alle pijlers

Welke kleuren?

25-10-2010 18:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! ik ben hevig toe aan restyling. Na jaren van ziekte gaat het nu de goede, gezonde kant op. Dit brengt met zich mee dat ik me veel meer onder de mensen begeef. Nu valt het erg op dat mijn kleding/make-up niet een prioriteit zijn geweest.

Ik ben vooral opzoek naar welke kleur en kleurcombi ik moet gebruiken.

Ik ben een wintertype, bruine ogen, bruin haar en ontzettende bleekscheethuid.

Tot nu toe gebruikte ik bruin oogpotlood, bruine mascara, bruine poeder op mijn wangen. Ik draag -en ik merk nu dat er een thema is- bruine kleding.

Zoals je ziet is er best ruimte voor kleur. Maar hoe/waar en welke? Ik ben zelf slecht in dit soort dingen en heb ook geen vriendinnen die dit kunnen. Ik moet ook echt over een (bruine) drempel heen hoor, om weer kleur te gebruiken maar ook om weer op deze manier met mijzelf bezig te zijn.

Wat is een goede basis voor mij, denken jullie?

Oh... ik zou er graag vrouwelijk uit zien!
quote:iris1969 schreef op 25 oktober 2010 @ 21:10:

Aha, maar is TO niet ook een herfst/wintertype door haar bleke huid?Je kunt als winter best een lichte huid hebben maar dan wel met een huid die snel kleurt in de zon. Ik denk dat herfst en winter juist het verst van elkaar vandaan liggen daarom vroeg ik ook hoe zij weet dat zij een wintertype is. Bij het herfsttype staan kleuren zoals oranje, olijfgroen en geel. Als ik dat draag zie ik er onmiddellijk ziek uit maar ik ben dan ook een puur wintertype.
In oranje, olijfgroen en geel ben ik een spook, dus ik ben zeker geen herfsttype, maar toch heb ik het hele jaar door een bleke huid. Dan ben je toch ook een wintertype?
Je zou ook heel goed zomer kunnen zijn. Beetje dezelfde kleuren als een wintertype maar dan zonder zwart en spierwit.

Zomer = heldere kleuren met een koele ondertoon maar niet zo uitgesproken als het wintertype.
Ok, got the gray :-)

Heb een X-figuur alleen dan mét buik. Dus wel taille. Nu draag ik eigenlijk alleen shirt&blazer. Iemand tips voor meer vrouwelijkheid?
quote:malu3 schreef op 25 oktober 2010 @ 21:20:

Je zou ook heel goed zomer kunnen zijn. Beetje dezelfde kleuren als een wintertype maar dan zonder zwart en spierwit.

Zomer = heldere kleuren met een koele ondertoon maar niet zo uitgesproken als het wintertype.Interessant (ik dacht dat die altijd blond waren ) en dat zou TO dus ook kunnen zijn, toch?
Vanwege de contrasten zou ik winter zijn..
quote:qwopsy schreef op 25 oktober 2010 @ 21:24:

Ok, got the gray :-)

Heb een X-figuur alleen dan mét buik. Dus wel taille. Nu draag ik eigenlijk alleen shirt&blazer. Iemand tips voor meer vrouwelijkheid?

Ik heb zelf een buikje, maar met wikkelbloesjes op een broek of met wikkeljurkjes verberg ik dat. Ook draag ik wikkelvestjes op een waaierend rokje.

Wat ook goed werkt bij mij is strak van boven en dan kleine plooitjes boven mijn buik, zodat de jurk uitwaaierd over mijn buik. Ik vind persoonlijk dat A-lijn en tuniekjes je juist dikker maken.

Uiteraard werken hakken, make-up, een goede coupe, sieraden, mooie nagels en parfum ook mee voor meer vrouwelijkheid
Hihi en dat ik er soms ziek uit zie in een kleur kan kloppen, maar omdat ik ook ziek ben is het moeilijk weten of het door de kleur of ziekte komt
Je hebt toch ook nog zoiets als een lentetype? Meen dat ik heb gelezen dat bij een zomertype pasteltinten juist heel goed staan, maar bij een lentetype niet. Toch nog lastig om te bepalen tot welk type je behoort dus.
Vanwege de sieraden test (goud/zilver) weet ik dat ik sowieso koel ben.
En zilver betekent dan koel? Want goud staat mij echt voor geen meter, staat bij mij echt ordi!
Volgens mij wel, inkjee. Bij mij staat het vooral flets, geelgoud. Heb dan ook geen geelgouden sieraden.
Wintertypes kunnen beter geen bruin dragen.

Mooi staan: magenta, fuchsia, pauwblauw, helder paars, rood (maar met koele ondertoon, niet oranje-achtig), anthraciet, wit, zwart, dennengroen, helder zeegroen.

Denk in heldere frisse kleuren met een koele ondertoon.

Ik zou geen bruin meer als make-up kleur gebruiken, maar donkergrijs of heel donkerblauw als je zwart te hard vindt.

En zeker geen bruinachtige blusher, maar een rozige tint.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven