rompers wassen

26-10-2010 16:02 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
misschien een gekke vraag maar op hoeveel graden wassen jullie de rompers??

heb nieuwe gekocht en die kan ik volgens het label op 40c wassen maar twijfel dus wel of ze dan wel schoon worden qua bacterien etc
40 graden. Volgens mij gaan de meeste bacteriën dan wel dood, bacterievrij hoeft voor mij niet, aangezien ons huis ook niet bacterievrij is
Op 40 of 60 graden. En ook nog in de droger. Rompers zien er trouwens nog perfect uit
Ik was alles op 40 graden. Mijn kind leeft nog.
Wit was ik gewoon op 60 en gekleurd op 40.

Ze zal vast niet wat overhouden aan een paar bacterien.
En als je zo bang bent voor bacterieen, kun je het ook tien minuten op 60 wassen en daarna verder op veertig.
quote:AlettaJacobs schreef op 26 oktober 2010 @ 16:05:

Ik was alles op 40 graden. Mijn kind leeft nog.Hoewel ik wel moet zeggen dat ze heeeeeeeel vaak ziek is. De meest exotische kinderziektes passeren hier de revue. Nou zijn dat virussen, geen bacterieen, maar je weet natuurlijk nooit.
Niet te druk maken om bacterien; ook ik was alles op 40 graden en mijn kind leeft ook nog.
Hmmm, zolang mijn kinderen niet ziek zijn geworden van hun gevallen ijs van een straatbankje likken, maak ik me niet zoveel zorgen
Hangt ervanaf waarmee het in de wasmachine gaat maar meestal witte rompers ook op 60 (met de handdoeken en de t-shirts) en gekleurde gaan meestal met de overige was op 40 graden. Moet wel zeggen dat ik niet alle vlekken eruit krijg (zoals worteltjes!)
quote:fleurtje schreef op 26 oktober 2010 @ 16:08:

Hmmm, zolang mijn kinderen niet ziek zijn geworden van hun gevallen ijs van een straatbankje likken, maak ik me niet zoveel zorgen Precies
quote:lisaaaa79 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:08:

Hangt ervanaf waarmee het in de wasmachine gaat maar meestal witte rompers ook op 60 (met de handdoeken en de t-shirts) en gekleurde gaan meestal met de overige was op 40 graden. Moet wel zeggen dat ik niet alle vlekken eruit krijg (zoals worteltjes!)Rompers zijn goede schoenenpoetsdoeken, aldus mijn vriend.
Wit 60, gekleurd 40, soms ook 60, bij ernstige vlekken (die er dan ook vaak niet uitgaan overigens...). Daarna in de droger.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik kocht rompers altijd een maatje groter en waste ze op 40 of 60 graden. En dan hup de droger in!
Mijn kind vlekt eigenlijk niet in haar rompers, dat scheelt misschien wel. Ze smeert gewoon alles op haar shirts en broeken. Haar rompers zien er daardoor altijd piekfijn uit
ligt er aan welke kleur de vlekken erin hebben. Als ze poepvlekken hebben, dan gaan ze op 60, rest gewoon op 40 mee
Ik neem trouwens als we gaan camperen altijd een enorme stapel hydrofiel luiers mee, zo handig!!! (Ik heb ze dus niet meer nodig verder, even off topic.)
Ik heb echt nog nooit nagedacht over bacteriën op de rompers. Ik was rompers en andere babykleding op 40gr. Zit er op de andere babykleding dan geen bacteriën?

En alles gaat bij mij ook in de droger.
quote:VickyP schreef op 26 oktober 2010 @ 16:10:

Wit 60, gekleurd 40, soms ook 60, bij ernstige vlekken (die er dan ook vaak niet uitgaan overigens...). Daarna in de droger.Hier ook
quote:supersas09 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:12:

Ik neem trouwens als we gaan camperen altijd een enorme stapel hydrofiel luiers mee, zo handig!!! (Ik heb ze dus niet meer nodig verder, even off topic.)Ik ben juist blij dat ik van die krengen af ben. Man, wat een vouwwerk...
quote:AlettaJacobs schreef op 26 oktober 2010 @ 16:11:

Mijn kind vlekt eigenlijk niet in haar rompers, dat scheelt misschien wel. Ze smeert gewoon alles op haar shirts en broeken. Haar rompers zien er daardoor altijd piekfijn uit

Mijn kind vlekt zelfs door de shirts heen

Zeker rompers met lange mouwen zitten er nogal eens onder hier..
Nog geen doorgelekte poepluiers of andere viezige dingen gehad. Dan zou ik misschien wel wassen op 60gr.
quote:Helianthus2106 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:13:

Ik heb echt nog nooit nagedacht over bacteriën op de rompers. Ik was rompers en andere babykleding op 40gr. Zit er op de andere babykleding dan geen bacteriën?

En alles gaat bij mij ook in de droger.

Helimeisje is toch ziek?

Hier, heb je het al
quote:Helianthus2106 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:13:

Ik heb echt nog nooit nagedacht over bacteriën op de rompers. Ik was rompers en andere babykleding op 40gr. Zit er op de andere babykleding dan geen bacteriën? Er zitten overal bacterien op. De vraag is alleen: is het erg? Hebben die bacterien negatieve gevolgen? Ik denk van niet, maar goed, mijn dochter is geen goede graadmeter, die is altijd ziek.
Hangt er vanaf of er is doorgelekt. Zo ja, 60 graden, anders op 40 en daarna in de droger.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven