rompers wassen

26-10-2010 16:02 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
misschien een gekke vraag maar op hoeveel graden wassen jullie de rompers??

heb nieuwe gekocht en die kan ik volgens het label op 40c wassen maar twijfel dus wel of ze dan wel schoon worden qua bacterien etc
quote:lisaaaa79 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:14:

[...]

Mijn kind vlekt zelfs door de shirts heen

Zeker rompers met lange mouwen zitten er nogal eens onder hier..Die heb ik geband. Ik werd heel chagrijnig van het laagje over laagje aantrekken, dus nu heeft ze alleen rompers met korte mouwen
Maar die bacterien... Neem aan TO die bacterien in poep bedoelt? Moet ik mijn kinderen dan ook elke dag ontsmetten? (op zestig graden wassen is ook zo lullig).
bedoel idd poepvlekken/bacterien

tot nu toe hadden we alleen witte rompers en die waste ik altijd met onze handdoeken mee op 60c maar aangezien we nu dus hele leuke gekleurde hebben vroeg ik me af of op 40c je ze wel schoon krijgt
quote:AlettaJacobs schreef op 26 oktober 2010 @ 16:17:

[...]

Die heb ik geband. Ik werd heel chagrijnig van het laagje over laagje aantrekken, dus nu heeft ze alleen rompers met korte mouwen Ook een goede oplossing natuurlijk! Ik ben al snel bang dat kind het dan te koud heeft. Bovendien vind ik rompers met lange mouwen nog wel eens handig om truitjes met korte mouwen nog door te kunnen dragen.
quote:Jorina schreef op 26 oktober 2010 @ 16:15:

[...]

Helimeisje is toch ziek?

Hier, heb je het al Ze went er maar aan
Oja, dat laatste is inderdaad eigenlijk best een goed idee . Ik heb alle kortmouwige shirtjes alweer naar zolder verbannen (en ze had ze nog maar net...). Tegen de kou trek ik mijn kind overal vesten over aan. Heb hele leuke gescoord bij de H&M, dus die moeten veelvuldig gebruikt worden
Hier geregeld vieze rompers t.g.v een enorme poepluier. Die was ik dan idd op 60 graden.
poeprompers eerst in de week met zo'n oxi goedje en daarna op 60 graden, tja als ze lelijk worden gooi ik ze dan wel weg, maar met nog zichtbare poepvlek trek ik ze dochter toch ook echt niet aan.
Vanwege veelvuldige poep-tot-de-schouders (bij periodes dagelijks of meermaals per dag ) waste ik ze altijd 60 graden of kookwas. Tenzij er een plastic print op zit, gaat dat gewoon goed (en de meeste plastic prints gingen ook gewoon goed trouwens ). Op 40 graden krijg je poepvlekken er niet uit, plus dat de bacteriën niet dood gaan. En in geval van poep is het handiger als dat wel gebeurt.
Ach, als ik mn kind schoonmaak, zal ik ook wel es een plekkie missen.
quote:fleurtje schreef op 26 oktober 2010 @ 16:18:

Maar die bacterien... Neem aan TO die bacterien in poep bedoelt? Moet ik mijn kinderen dan ook elke dag ontsmetten? (op zestig graden wassen is ook zo lullig).Ja dus, dat was je. Telkens als je in aanraking hebt kunnen komen met ontlasting of met de bacteriën daaruit, dan was je even je handen. Zó gek is dat toch niet? Ik mag althans toch hopen dat je je kinderen leert na toiletbezoek de handen te wassen, met zeep?
Echt vieze rompers op 60 graden, gewoon gedragen rompers op 40 graden. Bacteriën gaan dood door het drogen.
Ik ontsmet mn kinderen niet hoor. En ja, na de wc handen wassen, niet met water van 60 graden overigens. Maar zoals ik net al zei: met verschonen zal ik ook wel es een plekkie vergeten.
Die dingen kun je rustig op 60 graden wassen, daar krijgen ze niks van. Ik was de witte altijd op 60 graden, de gekleurde zoals het uitkomt.
En als je je handen wast met zeep, moet je het een x-tijd doen, (in secondes, bedoel ik). Schijnt dat als je het korter doet, je het alleen maar verergert en kun je het net zo goed niet doen. Maar dat terzijde.
Tuurlijk vergeet je vast wel eens een plekje, maar poeprompers wassen op een temperatuur lager dan 60 graden is gewoon onhygiënisch. Valt in dezelfde categorie als handen niet wassen na het plassen. Lage temperaturen doen niets tegen bacteriën.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor volwassen ondergoed, handdoeken, vaatdoekjes en beddegoed. Daarvan wordt ook geadviseerd om ze op 60 graden te wassen.
quote:fleurtje schreef op 26 oktober 2010 @ 17:47:

En als je je handen wast met zeep, moet je het een x-tijd doen, (in secondes, bedoel ik). Schijnt dat als je het korter doet, je het alleen maar verergert en kun je het net zo goed niet doen. Maar dat terzijde.

Oh, grappig, dat is iets wat ik me dus inderdaad al afvroeg, of het nog uitmaakt of je lang/kort wast en met warm/koud water.

We dwalen af zeker?
quote:qwertuu schreef op 26 oktober 2010 @ 17:51:

[...]

Oh, grappig, dat is iets wat ik me dus inderdaad al afvroeg, of het nog uitmaakt of je lang/kort wast en met warm/koud water.

We dwalen af zeker?

Minimaal 15 seconden volgens mij...

Is nog best lang, meestal is het toch even snel was,was,was en afspoelen.
Witte dingen (dus ook rompers) op 60 graden, gekleurde dingen op 40 graden.
Maar die bacterien zitten toch ook op je kind na het poepen. Die was je toch ook niet op 60 graden. Of doe jij je kind na iedere poepbeurt van top tot teen af met Dettol of alcohol?

En als ze kruipen dan komen ze ook met de grond in aanraking, likken handen af, likken de kat af of vice versa.

Meeste kleding gaat hier op 40 graden. Keukendoeken, handdoeken en vaatdoeken en beddengoed op 60 graden. Ga niet alle rompers apart wassen én ook nog eens op 60 graden (tenzij het toevallig zo uitkomt met wassen). Meeste kiep ik gewoon bij de rest op 40 graden.

En mijn strings gaan no way op 60 graden, hou ik er geen een meer over.
Hier hetzelfde als bij Mips:

40 graden: kleding

60 graden: beddegoed, handdoeken, witte was (zijn voornamelijk babyspullen: hydrofielen enzo).
quote:lisaaaa79 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:08:

Hangt ervanaf waarmee het in de wasmachine gaat maar meestal witte rompers ook op 60 (met de handdoeken en de t-shirts) en gekleurde gaan meestal met de overige was op 40 graden. Moet wel zeggen dat ik niet alle vlekken eruit krijg (zoals worteltjes!)

Tip (werkt alleen niet in dit seizoen):

Leg het rompertje met wortelvlekjes eens buiten in de zon neer. De zon verbleekt de vlek, tot er geen wortel meer te zien is. Werkt hier echt super!
quote:VickyP schreef op 26 oktober 2010 @ 16:10:

Wit 60, gekleurd 40, soms ook 60, bij ernstige vlekken (die er dan ook vaak niet uitgaan overigens...). Daarna in de droger.

Bij ernstige vlekken in de witte romper die er op 60 niet uitgaan, was ik het op 95 samen met de witte handdoeken.

Verder: wit op 60, gekleurd op 30, erg vuile gekleurde was op 40 (denk sokken, onderbroeken, beddengoed). Beddengoed soms ook op 60.
"Likken de kat af"... Arm beest!

Hier rompers van m.n. de HEMA want die zijn, óók de gekleurde, op 60 graden te wassen en zitten het lekkerst. (Ook die van Simply Colors trouwens).

En ook de truuk nu om de lange mouwen rompers te gebruiken voor de leuke korte mouwen shirtjes die Timanni nu in de herfst nog aan kan.
Praktisch alles gaat hier op 60 graden, gaat prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven