Gezondheid alle pijlers

Ontsteking keel - vertandskies die doorkomt?

26-10-2010 16:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al zo'n 12 dagen met een ontsteking linksboven in m´n keel, het zijn niet mijn amandelen want de ontsteking bevindt zich nog voor de huig (weet het even niet duidelijker uit te leggen :-) ). Je voelt duidelijk een verdikking van mijn gehemelte daar en het ver openen van mijn mond doet pijn. Vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft mij Hibitane gegeven.

Maar nu begin ik te twijfelen of het niet ergens anders aan ligt dan gewoon een keelontsteking. Volgens mij probeert mijn verstandskies linksboven door te komen, ik voel m nu veel duidelijker dan voorheen en voelt ook anders aan dan rechtsboven. Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt? En wat zou ik kunnen doen om de ontsteking/pijn een beetje te remmen?

Volgende week maandag ga ik naar de tandarts dus ga het hem natuurlijk ook vragen. Maar ben nieuwsgierig of iemand hier ervaring in heeft gehad.
Je kunt naast de hibitane een flink aantal keren per dag gorgelen met anti-septisch mondwater... dat remt/dood bacterien.

(als je de plek niet normaal bereikt even ondersteboven hangen terwijl je de vloeistof in je mond hebt).

Het heeft mij geholpen keelontsteking te overwinnen, maar je huisarts blijft hier belangrijk bij.

heeft de huisarts met je besproken hoe lang je met deze klachten mag/kunt lopen voor er een ander plan getrokken moet worden?

Of dat je je temperatuur in de gaten moet houden?
quote:Carmencita schreef op 26 oktober 2010 @ 16:22:

Je kunt naast de hibitane een flink aantal keren per dag gorgelen met anti-septisch mondwater... dat remt/dood bacterien.

(als je de plek niet normaal bereikt even ondersteboven hangen terwijl je de vloeistof in je mond hebt).

Het heeft mij geholpen keelontsteking te overwinnen, maar je huisarts blijft hier belangrijk bij.

heeft de huisarts met je besproken hoe lang je met deze klachten mag/kunt lopen voor er een ander plan getrokken moet worden?

Of dat je je temperatuur in de gaten moet houden?Nou, ik gorgel al een week met zoutoplossing maar het schiet niet op. De huisarts zei dat als de klachten niet overgingen ik maandag weer terug moet komen. Ik heb voor de rest geen ziekte-verschijnselen, ook geen koorts. Het is ook opvallend dat mijn kaakspier dikker is en pijn doet.
Klinkt pijjnlijk.

Misschien antibiotica-kuurtje?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zou even bellen met de tandarts dat je deze week z.s.m. langs wilt komen als je er zoveel last van hebt.
Carpe diem
quote:calvijn1 schreef op 26 oktober 2010 @ 16:29:

Klinkt pijjnlijk.

Misschien antibiotica-kuurtje?Liever geen antibiotica kuur, heb er in de afgelopen twee maanden al twee achter de rug, en het heeft me volgens mij niet heel erg goed gedaan. Dus liever eerst uitzoeken waar het aan ligt, ben benieuwd wat de tandarts zegt!
Het zou ook een ontsteking in de 'boog' van je keel kunnen zijn. Ik weet niet meer hoe het exact heet, ik heb het zelf wel een keer gehad en dat leek op jouw omschrijving.

Ik had toen alles ontstoken; keel, luchtweg en die 'boog' dus.
Wat mij erg heeft geholpen toen ik last had van verstandskiezen, is door een appel te eten op die plek. Dan breekt de kies zeg maar door het tandvlees. Het vervelende aan verstandskiezen vond ik dat ze steeds maar een stukje groeien en ik er één keer in de zoveel tijd weer last van had. Je kunt bij de drogist ook mondwater kopen wat ontstekingsremmend werkt (ik kom zo niet op de naam maar op de verpakking staat het vermeld), daar heb ik ook goede ervaringen mee.
quote:Zoomix schreef op 26 oktober 2010 @ 17:43:

Het zou ook een ontsteking in de 'boog' van je keel kunnen zijn. Ik weet niet meer hoe het exact heet, ik heb het zelf wel een keer gehad en dat leek op jouw omschrijving.

Ik had toen alles ontstoken; keel, luchtweg en die 'boog' dus.Ha ha, ik snap wat je bedoelt hoor En wat heb je toen moeten doen om het weg te krijgen? Gewoon uitzieken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven