vertrouwen weg??

27-10-2010 13:12 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik lees al een tijdje mee. ik zit zelf met een probleem.

ik ben al bijna 10 jaar samen met mijn vriend. Mijn vriend is 9 jaar geleden 1 keer vreemgegaan. We zijn toen uit elkaar geweest, en uiteindelijk heb ik hem dit vreemdgaan vergeven. Onze relatie gaat sindsdien goed.

Nu heeft hij een maand geleden een feest gehad van iemand. Het ging hierbij om een vrijgezellenfeest.

De volgende dag liet hij mij foto's zien van dit feest. Er stond toen een vrouw verdacht ( in mijn ogen ) dicht tegen hem aan te rijden.

Ik kreeg een beetje last van een onderbuik gevoel. Ik wilde dit niet aan hem vragen. Dus liet het maar even voor wat het was.

Ik vertrouwde het niet helemaal. Dus toen ik op de computer een beetje ging speuren, vond ik twee foto's die hij voor mij verborgen hield.

Met deze foto's heb ik hem geconfronteerd. Daarbij gaf hij aan dat hij deze foto's inderdaad niet aan mij wilde laten zien omdat ze iets anders weergeven dan dat het betekent. Hierbij heeft hij aangegeven dat hij echt niet is vreemdgegaan.

Ik heb hem toen ook gezegd dat hij gewoon eerlijk moest zijn. Dat met dingen verbergen hij mij juist een verkeerd gevoel geeft. Dat ik dan juist ga denken dat er iets is gebeurd.

Mijn argwanende gevoel bleef aanhouden, en ja ik kon het niet laten om in zijn telefoon te kijken. Hierin zag ik geen inhoudelijke berichtjes. Maar ik zag wel dat hij smste met die vrouw.

Ook hiermee heb ik hem geconfronteerd. Hij gaf dezelfde verklaring als de keer daarvoor. Ik heb hem nogmaals aangegeven dat hij gewoon eerlijk moet zijn. Ook heb ik gevraagd of hij haar misschien leuk vind. Hier antwoorde hij nee op.

Gisteren zat ik op facebook. Een vriend van mijn vriend is hier lid van een heeft ook contact met die vrouw. Op dat facebook stond dat ze dit weekend wel even elkaar eruit zouden "zuipen". Ik vroeg mijn vriend of hij al plannen had dit weekend. Ik wilde niet gelijk weer de zeurende vriendin uithangen. Dus ik heb niets gezegd over wat ik heb gelezen. Hij gaf aan dat hij waarschijnlijk naar die vriend zou gaan om even wat te gaan drinken.

Nu is mijn vraag:

Ben ik nu gewoon paranoide of zal er toch iets zijn?

En weet eigenlijk even niet meer wat ik ermee aan moet. Ik wordt helemaal gek van mijn eigen gedachten.

Ik voel me hierdoor ontzettend onzeker ( wat ik al heb aangegeven bij mijn vriend ). En mijn drang om hem te controleren blijft dus ook aanwezig. Dit is niet leuk tegenover mijn vriend.

Zijn er vrouwen die ook iets soortgelijks hebben meegemaakt? en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Kan me voorstellen dat je er allerlei dingen 'bij' gaat denken, zolang je geen heldere vraag stelt aan je vriend.

Wat stond er precies op de foto's die hij voor je verborgen hield?
echt goed advies heb ik niet behalve dan wat ik zelf zou doen:

iemand die mijn vertrouwen beschaamd, komt er bij mij niet meer in.

Feit blijft wel dat jij op onderzoek gaat, dit is al een signaal dat het niet lekker zit. Jij hebt dus een grote vertrouwenissue, terecht of onterecht..maar jij kiest er dus voor om bij hem te blijven en denk dat er nog vele situaties zullen zijn dat jij je onzeker gaat voelen en op speurtocht gaat.

Wil je dat überhaupt in een relatie? dat is wat je jezelf moet afvragen.
Door die misstap van hem 9 jaar geleden lijkt het erop dat er geen blind vertrouwen is. Als jij dan gaat snuffelen en hij blijkt informatie achter te houden dan krijgt dat vertrouwen wat je heb opgebouwd een dreun. Ik zou met hem gaan zitten en heel duidelijk maken dat doordat je ooit bedrogen bent door hem dat je moeite heb met dat hij niet open en eerlijk is tegen je. Leg je eigen gevoel maar op tafel, en bang zijn dat je de zeur vriendin bent moet je niet zijn. Het vertrouwen is toch niet helemaal goed omdat hij die fout ooit heeft gemaakt?!
Natuurlijk word je achterdochtig.

Maar wat stond er op de foto's en wat stond er in de berichten?

Is dat inderdaad iets dubieus of gaat het erom dat hij het achtergehouden/verzwegen heeft?
dus als ik het goed begrijp, gaat hij dit weekend naar zn vriend, en komt die vrouw van de foto dan ook weer?

Nou, bij mij zouden alle alarmbellen gaan rinkelen hoor! ik vind je helemaal niet paranoide, hij geeft toch zelf de aanleiding door stiekum over die foto's te doen. Waarom ga je niet mee met je vriend dit weekend? Of wil hij perse alleen uit?
Eens met avaeyebrow en ook met Medatative_rose.

Zijn dingen waar je over na moet denken natuurlijk, het vertrouwen is al eens beschaamd, dat is dan misschien wel vergeven maar nooit vergeten. als jij gaan snuffelen en het onderbuik gevoel houd zou ik toch maar eens een gesprek aangaan met je vriend en al jou gevoelens op tafel leggen en kijken of jullie met een oplossing kunnen komen voor dit.

Want het lijkt me rot om er maar een punt achter te zetten

Sterkte meid!
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Ik zou aangeven dat ik niet wil dat hij dit weekend naar die vriend gaat, omdat jij met hem weg welt. Ik zou er een leuke avond van maken met een dineetje en een drankje en zou er alles aan doen om zijn aandacht vast te houden. Een afwijzing is geen optie. Het wordt gewoon tijd voor een gezellig avondje uit, klaar!
Niet meegemaakt TO, maar ik zou tegen hem zeggen wat je hebt gelezen. Ik vind je niet paranoïde. Hoezo ga je niet mee naar de uitstapjes? Hebben jullie gesepareerde vriendenkringen? Tijd om kennis te maken. "eruit zuipen", klinkt supergezellig.... Het is ook een gelegenheid om twee fijngestampte slaaptabletjes door zijn drankjes te mengen. Als hij onderuit gaat loopt hij dan wel wat schade op aan zijn stoere vrijgezellen-imago. Dat is een kleine prijs die hij betaalt voor het behouden van zijn relatie met jou. Moet je natuurlijk wel zelf wel de BOB zijn, want iemand moet terugrijden en hem in bed slepen (of dat laatste misschien niet). Of nodig iedereen uit bij je thuis voor dat spannende "eruit zuipen".
Met mijn vriend heb ik hetzelfde ongeveer meegemaakt, wij zijn zo'n 2 jaar samen nu. Sindsdien is voor mij echt alles anders, ik heb periodes dat ik hem vertrouw maar tegelijkertijd zoek ik vaak iets achter mailtjes/smsjes. Ik probeer mezelf wel een beetje in toom te houden, ik wil hem niet voortdurend het gevoel geven dat ik hem controleer.

Maar als ik jouw verhaal lees, dan denk ik dat ik wel zou flippen :p, ik zou het dan ook - op een rustig moment - toch nogmaals met hem bespreken en daar dan vervolgens je conclusies uit trekken. Succes in ieder geval!!
quote:Cateautje schreef op 27 oktober 2010 @ 13:28:

Ik zou aangeven dat ik niet wil dat hij dit weekend naar die vriend gaat, omdat jij met hem weg welt. Ik zou er een leuke avond van maken met een dineetje en een drankje en zou er alles aan doen om zijn aandacht vast te houden. Een afwijzing is geen optie. Het wordt gewoon tijd voor een gezellig avondje uit, klaar!

lieve cateautje,

moet ze dan iedere keer als hij uitgaat mee? Dan moet ze dat dus ook gaan doen als hij boodschappen gaat doen?

Gezellig samen uit zal het niet worden als zij helemaal vol frustraties zit hierover. Begrijp echter wel wat je bedoelt.
Behoorlijk stiekem van hem, als je het mij vraagt. Ik kan niet tegen stieme mensen. Praat er maar met hem over, kijken of hij eerlijk kan antwoorden. Sterkte.
Ik kan me goed voorstellen dat je hier knap onzeker van word. Zeker als je die foto's gezien hebt die hij je niet had laten zien en de wetenschap dat ze elkaar dit weekend weer gaan zien.

Maar ja... in een relatie draait het nu eenmaal altijd nog om vertrouwen. Als je deze relatie met je vriend voort wilt zetten heb je denk ik niet veel keus. Je zult hem simpelweg moeten vertrouwen, anders heb je geen leven en zal jullie relatie er beslist niet leuker op worden!

En nee, meegaan naar het feest zou ik zeker niet doen. Je uiteindelijke motieven zijn dan niet puur (je gaat niet puur en uitsluitend omdat je nu zo graag naar dat feest wilt, maar feitelijk ga je dan mee omdat je je vriend in de gaten wilt houden. Hoe fijn is dat??)

Succes!
Weet je zeker dat dit de eerste keer is dat zoiets gebeurd in die 9 jaar? nooit erder onderbuikgevoelens gehad over bepaalde dingen?

Was het vertrouwen na de 1e keer vreemdgaan er eigenlijk nog wel genoeg? Anders zou je dit (terecht) niet zo hoog opnemen.

Jullie relatie is verder gegaan met een vertrouwensbeuk, terwijl vertrouwen juist de basis is voor een goede relatie.

Dit zou in ieder geval niets voor mij zijn. Vertrouwen of anders kappen.
Een keertje gezellig mee gaan! Of in ieder geval voorstellen. Reageert hij heel raar, dan kan je die alarmbelletjes in je hoofd echt niet meer negeren..
Nee als ik het zo lees denk ik niet dat je overdreven paranoide bent en ik denk eigenlijk ook dat er iets speelt. Vertrouw op je intuitie.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Hij is in ieder geval niet eerlijk en houdt dingen voor je achter. Ik zou hem vragen of hij alleen met die vriend op stap gaat zaterdag of dat er nog meer mensen mee gaan. Als hij niet zegt dat zij ook komt, zou er toch eens goed gepraat moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven